יום שלישי, 27 בינואר 2015

פינת D1D1 רואה סרטים

Guardians of the Galaxy - שומרי הגלקסיה - בשנים האחרונות אנו עדים למספר רב של סדרות ובעיקר סרטי קומיקס, סרט זה הינו סרט נוסף בסדרת סרטי הקומיקס של "מארוול". בסרט זה פיטר קוויל (כריס פראט) הינו טייס חלל, אשר גונב מפושע על בדמותו של רונאן ומוצא את עצמו במגננה ולכן הוא בורח. פיטר כורת ברית עם קבוצה של יצורים בכדי להציל את עצמו ולמנוע מרונאן להשמיד עולם.

בסרט זה מככבים שמות מוכרים כגון: זואי סלדנה, וין דיזל, ברדלי קופר, קארן ג'ליאן, גלן קלוז ועוד.. אשר עושים עבודה לא רעה בכלל, אולם, כאשר משווים את הסרט הזה לסרטי הקומיקס שיצאו בשנים האחרונות אין כמעט ספק שמדובר בסרט החלש ביותר ולא רק משום שמדובר בדמויות פחות מוכרות, אלא בעיקר משום שהעולם שבו הן פועלות הינו משעמם והדמויות עצמן לא מעניינות, בוודאי לסרט ראשון.

הסרט אמנם הצליח בקופות ולכן גם הוחלט להפיק לו סרט המשך, אולם עבור סרט ראשון בסדרה התסריט שלו גרוע מאד. סרט ראשון אמור להוות סרט מוצא, אשר יפתח את הדמויות הראשיות. בפועל, לאחר עשר דקות ראשונות בהן מראים את ילדותו של פיטר, הסרט קופץ קדימה ופיטר כבר גבר מבוגר בגילאי השלושים או קרוב לכך. גם את שאר הדמויות לא מפתחים בסרט זה, למרות שיש התייחסות פה ושם למה שקרה להם. יכול מאד להיות שבסרטים הבאים רוצים לעסוק בכך, במיוחד בכל מה שקשור לאביו של פיטר, אך עבור הסרט הנ"ל זה פגם בחוויית הצפייה.

מבחינת הומור, מדובר בסרט לילדים בגילאי עשר עד שתים עשרה ולא יותר מכך. ניכר, שבהפקה רצו לשחרר מדי כמה דקות שורות מחץ, אולם הן לא עובדות על המבוגרים.

אז, לראות או לא לראות ?

רק אם אתם ילדים בגילאי עשר עד שתים עשרה ולא רק בגלל שההומור ילדותי. התסריט שלו גרוע מאד ולכן אולי הילדים בגילאים הנ"ל יאותו להתמקד באקשן שהוא מייצר ופחות בתכן. כל מי שראה סרטי קומיקס (באטמן, סופרמן) ואפילו סדרות קומיקס בשנים האחרונות ("סמולוויל", "החץ", הפלאש") יכול להבחין שמדובר במוצר ריק מתוכן. עבורי מדובר היה בבזבוז זמן של שעתיים.



Teenage Mutant Ninja Turtles - צבי הנינג'ה - עיבוד מחודש על פי ספרי הקומיקס של "צבי הנינג'ה", אודות קבוצה של צבים ועכברוש, אשר עוברים מוטציה גנטית והופכים למומחים באמניות לחימה. הצבים, אשר נקראים על שמות של אמנים מפורסמים מתקופת הרנסאנס (לאונרדו, מיכלאנג'לו, דונטלו ורפאל), ביחד עם המאסטר העכברוש להם ספלינטר, אפריל אוניל (מייגן פוקס), כתבת החדשות והצלם שעובד איתם ורן (וויל ארנט) מנסים לעצור את "שרדר", מאסטר באמנויות לחימה לפני שהוא משחרר בעזרת אריק סאקס (ויליאם פיכטנר) נוזל כימי לאוויר בכדי להרוויח מהתרופה שיש ברשותם.

לזכות ההפקה אפשר להגיד, מדובר בגרסה שונה מהגרסה של שנות התשעים. לרעתם חייבים לציין: מדובר בסרט רע. מאד. מלבד האפשרות לראות שוב את מייגן פוקס, אשר כמעט ונעלמה מאז שנשאה לבראיין אוסטין גרין אין בו שום ערך. הליהוק של וויל ארנט היה מגוחך ושל וילאם פיכטנר היה פשוט לא נכון. מלבד קטעי אקשן בודדים לא היה בו תוכן. קשה לי להאמין שבאולפנים התלהבו כאשר ראו את המוצר המוגמר. התסריט שלו, אשר עבר שכתוב במהלך השנים, לא מצליח לגרום לצופה להמשיך לצפות בסרט. לא לחינם הביקורות עליו היו שליליות.

אז, לראות או לא לראות ?

רק אם ממש התגעגעתם למייגן פוקס (שלפי דעתי, לא תמהר תכניס את הסרט לרזומה שלה), אפילו ילדים לא ייהנו מהמוצר הגרוע הזה, גם לא מקטעי האקשן. הטרילוגיה המקורית הייתה בשלש דרגות מעל הסרט הזה וגם היא לא הייתה טובה במיוחד. אפילו הסדרה המצוירת משנות השמונים הייתה טובה יותר. דלגו על הסרט.

 

7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שומרי הגלקסיה אחלה של סרט להעביר שעתיים קלילות.
הסרט הוא פארודיה על הקונספט של גיבורי על והתסריט בהתאם - לא רציני מדי ומצחיק (ולא רק את בני ה 12).
לדעתי מומלץ בחום.

קובי אמר/ה...

גם אני לא הבנתי את המהומה הגדולה סביב שומרי הגלסקיה.
סרט נחמד,לא יותר,אבל להבנתי מאוד אהבו אותו בחו"ל וגם בארץ.

techtik אמר/ה...

הדביבון היה ההפוגה הכי גדולה בסרט. דמות מדהימה

Unknown אמר/ה...

איך אפשר שלא ?! סרט כזה כיפי יוצא פעם בעשור (בעשור האחרון יצאו 2 כאלה)

אנונימי אמר/ה...

עמית, מה היו הסרטים שיצאו בעשור האחרון?

גיל אמר/ה...

האמת הפעם לא מסכים איתך בכלל,
נראה לי שפספסת את שומרי הגלקסיה, אולי אפילו ראית אותו ביום רע או בלי ריכוז..

אני יודע מה זה סרטי 'טראש' שמנסים לסחוט כספים, אמנם גם זה סרט שמנסה לסחוט כספים כיאה לסרטי מארוול, אבל הוא אחד מהטובים והמפתיעים.
סרט מהנה במיוחד!

אורן אמר/ה...

צר לי אבל ממש לא הסכמתי איתך לגבי שומרי הגלקסיה. סרט כיף צרוף. העלילה היא טיפוסית לסרטי מד"ב-פעולה. לא חייבים סיפור מפותל ופיתוח דמויות מעייף כדי להנות מסרט. רבים חושבים כמוני, אבל גם אם לא, אני נהניתי מכל רגע של הסרט, ונהנה לא פחות כל פעם שאני צופה בו שוב.
חלק מזה מגיע מהעובדה שהוא קומיקס מקורי ולא עוד שיבוט/ריבוט של עוד זכיון זקן ועייף.