יום שבת, 16 בינואר 2010

האם צריך ממיר לצפייה בטלוויזיה ? חלק ראשון - חברת "הוט".


מישהו מוכן להסביר בשביל מה אנחנו צריכים ממיר לצפייה בטלוויזיה ?
ישבתי השבוע מול הטלוויזיה ומצאתי את עצמי מזפזפ בין התחנות השונות ולא עוצר אפילו על תחנה אחת !!! מצב זה העלה בליבי השערה: אולי כדאי להתנתק ? אולי כדאי להפסיק לשלם את הסכום האמנם נמוך אבל מיותר ?
בשביל להיות הוגנים, עליי לציין שיש לי מנוי של "הוט" ורבים מדווחים כי לחברת "Yes" יש אפשרויות רבות יותר, אז בשביל ההוגנות בכתבה השנייה נסקור את התמונה שהלווין מעניק לנו.
למרבית מתושבי ישראל המחוברים ל"הוט" יש את חבילת הבסיס. ככל הנראה כולם רצו (או היו חייבים) לעבור מהממיר האנלוגי הישן לדיגיטלי והחליטו לשמר את חבילת הבסיס. אז מה חבילת הבסיס נותנת לנו ?
ערוץ 3 הישן והטוב הוא פשוט בדיחה אחת מהלכת על שתיים. בשבוע הבא יעלו שם "אבודים" ו"24" אבל חוץ מהם מה נשאר לנו ?
אם נוציא את התוכנית של "גיא פינס" אשר עוברת ככל הנראה לערוץ 10 הערוץ הזה לא שווה כלום. אם אני מתחבר לכבלים אני צריך לראות תוכניות כמו של דנה מודן ורועי לוי ("עונת החתונות") ? תעשו לי טובה, זה כל כך גרוע שאי אפשר אפילו להתחיל. אז נכון, עד חודש דצמבר שידרו שם את "האלופה 3" אבל בחייכם, אם תוציאו אותה מהמשוואה, מישהו באמת רואה שם משהו ?
חלקכם יעלו את העובדה ש"האוס" המצוינת משודרת בערוץ הזה. לכם אני אומר, קיים הבדל של כמעט שנה בין העונה המשודרת בארה"ב לזו המשודרת בערוץ 3. מרבית מצופי הסדרה כבר זכו לראות את העונה המשודרת בערוץ 3 ועם תרגום. גם הסדרה "האחים והאחיות", הדיי בינונית, משודרת בהפרש של שנה מהפרקים המשודרים בארה"ב. מד-מן שידרה את הפרק האחרון של העונה בארה"ב כבר לפני מספר חודשים ואילו בארץ אנחנו עדיין באמצעיתה.
מה עוד נותר לנו ?
שידורים חוזרים של הסדרות "מגרש ביתי", "הפרקליטים" ו"הבורר". נכון, מדובר בסדרות טובות אבל בחייכם, שידורים חוזרים בפריים טיים בערוץ שאמור להיות החשוב ביותר של הערוץ ? למה ?
נעבור ל Hot Family. על הערוץ הזה ניתן להגיד דבר אחד: מדובר בערוץ הולמרק בתחפושת. הערוץ, אשר לא הצליח אפילו לשמר את הסדרות המובילות שלו "ימי חיינו" ו"צעירים חסרי מנוח", מציג לנו סדרות ישנות כמו "בנות גילמור" או "החיים על פי ג'ים", מדובר בערוץ של שידורים חוזרים. ביננו, כמה פעמים אפשר לראות את הדיאלוגים של "בנות גילמור". בפעם הראשונה זה ייחודי, בפעם השנייה זה עדיין מעניין אבל בפעם השלישית זה כבר מעצבן. אני לא יודע למה כדאי לשבת מול הערוץ הזה, אפשר לחטוף עצבים רק מלקרוא את לוח השידורים.
ערוץ Hot Zone, ערוץ שצריך לשלם כדי לקבל אותו בנוסף לחבילת הבסיס, מכביר אף הוא בשידורים חוזרים של הסדרות "ללא עקבות", "ניקיטה", "אוצרות מן העבר" ו"אדון החיות" בלב הפריים טיים שלו. למה לי לשלם עבור הערוץ הזה ? לראות סדרות בשידורים חוזרים ?
נעבור לערוצי הסרטים. לא נעים להגיד את זה אבל מרבית מהצופים זוכים לראות את הסרטים החדשים באיכויות שונות עוד לפני שהם מגיעים לארץ. אז חשבתי שלפחות בנושא הזה אולי בחברת הכבלים ינסו להשיג סרטים חדשים ולקבל אותם יחסית מוקדם, אבל מבט על לוח המשדרים של ערוצי הסרטים (מלבד ערוץ הסרטים שפעם כונה ערוץ 4 והיום אפילו לא ניתן לכנות אותו כבדיחה) של חברת הכבלים מראה סרטים ישנים שמרבית מהאנשים שבכל זאת רואים סרטים בארץ ראו לפני שנה ואפילו יותר "מטריקס רבולושיין" ? נו באמת, "על הכוונת" ? ראינו אותו לפני חודשים, "כפרה" של קירה נייטלי ? כבר היינו שם. זו בדיחה מהלכת על שתיים.
דרך אגב, גם את ערוץ הולמרק, ערוץ שגם הוא שידר ברובו שידורים חוזרים הורידו בסוף השנה האזרחית שעברה ולא טרחו להעלות ערוץ אחר במקומו. עובדה שמלמדת עד כמה הם מזלזלים בלקוחות שלהם. אחר כך הם עוד באו בטענות על העובדה שמועצת הכבלים והלווין אפשרה ללקוחות לעזוב את החברה, גם אם הם היו קשורים בחוזה התחייבות למספר חודשים.
אם תורידו את ערוץ הילדים לילדים, כמה מכם בכלל ישבו מול ערוצי הכבלים (ואני לא מדבר על הערוצים הפתוחים 1,2,10,22,23,33) ?
כאשר בתחילת שנות התשעים הכבלים עלו עם חבילת הבסיס שלהם זו הייתה חוויה. קיבלנו סרטים וסדרות שלא הגיעו אל שולחננו והאינטרנט היה אז בחיתוליו. היום, כאשר ניתן לראות כמעט כל סדרה שעות לאחר שהיא משודרת בחו"ל המוצר שאנחנו מקבלים מטעם חברות הכבלים הוא פשוט סטירת לחי מצלצלת. לפי דעתי, אנשים נשארים בחברה הזאת רק מכוח ההרגל. אין מה לראות שם וזו עובדה. בשביל לראות את "אמריקן איידול", "24" ו"אבודים" צריך להשאיר את המוצר הכל כך גרוע הזה ? לא.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

צודק. וזה עוד לפני הקיצוץ הצפוי בעוד כ15% בתקציב הרכש של הוט...