יום שלישי, 8 בינואר 2019

פרסום: 8 חדשות טלוויזיה אשר בלטו בתאריכים 1 עד ה 7 בינואר 2019



העונה השנייה של The Punisher תעלה ב"נטפליקס" ב 18 בינואר 2019.

העונה השלישית של Better Things תעלה ב 28 בפברואר 2019.

הסדרה Turn Up Charlie של אידריס אלבה תעלה ב"נטפליקס" ב 15 במרץ 2019.

העונה השנייה של Killing Eve תעלה בחודש אפריל 2019.

העונה השלישית של Stranger Things תעלה ב"נטפליקס" ב 4 ביולי 2019.

רשת ABC העניקה הזמנה ל 3 פרקים נוספים לסדרה "האנטומיה של גריי". מספר הפרקים שלה בעונה זו יעמוד על 25.

בסדרה The Big Bang Theory, השחקנים קאל פן ושון אוסטין מגיעים כשחקנים אורחים בתור צמד מדענים.

בסדרה Swamp Thing, השחקן לאונרד נאם מצטרף בתפקיד אורח מתמשך כהארלן אדוארדס, מומחה למחלות מדבקות והמשנה של אבי (קריסטל ריד). 

יום ראשון, 6 בינואר 2019

שלב סיכום החצי הראשון של עונת 2019-2018 בקרב רשתות הברודקאסט האמריקאיות: רשת NBC

עונת הסתיו הייתה בסך הכל בסדר עבור רשתות הברודקאסט האמריקאיות, כאשר ניתן למנות השקה אחת מוצלחת או שתיים, לפחות בצורה יחסית. ברשת NBC ולמרות ירידה איטית בנתוני הרייטינג ניתן למנות את Manifest וכן את New Amsterdam, ברשת ABC את The Conners, ברשת CBS את FBI, ב FOX את Last Man Standing וברשת ה CW במידה מסוימת את Charmed. מלבד אולי שתי הדרמות החדשות של רשת NBC, לא ניתן להגדיר ולו סדרה אחת כלהיט גדול ואולי אפילו בינוני, אבל מצד שני קשה גם היה למצוא נפילות גדולות, אולי חוץ מהתכנית של אלק בולדווין ברשת ABC.

למרות זאת, התפקוד של הסדרות החדשות ואלו שחזרו בעונות חדשות מצביעות על העובדה, שהרשתות הנ"ל נמצאות בצומת דרכים. לא תורמת לכך העובדה שכמעט בכל רשת התחלפו מנהלים בכירים בראש הפירמידה.

לס מונבס, אשר עמד בראש רשת CBS, הועף לאחר שהושמעו נגדו טענות על התנהגות מינית לא הולמת, דיוויד נווין מרשת Showtime לקח על עצמו את תפקיד הפיקוח על התכניות של רשתות CBS וה CW. בוב גרינבלט וג'ניפר סאלקה (האחרונה עזבה עבור אולפני "אמזון") הוחלפו ברשת NBC על ידי פול טלגדי וג'ורג' צ'יקס, ליסה כץ וטרייסי פאקוסטה. הרכישה של רשת FOX על ידי "דיסני" גרמו לשינויים בתוך רשתות FOX, אך גם בתוך רשת ABC, כאשר מילר קולייר מרשת AMC החליף את גארי ניומן ודנה וולדן ברשת FOX, ואילו ברשת ABC בן שרווד וצ'אנינג דנגיי עזבו, כאשר פיטר רייס וולדן מרשת FOX לקחו על עצמם את המחויבות בראש רשת ABC, וקארי בורק החליפה את דאנגי באופן אישי, כאשר זו עזבה לרשת "נטפליקס".

אי הודאות, ביחד עם הירידה בנתוני הרייטינג בצפייה ישירה (מבין חמש רשתות הברודקאסט רק רשת FOX יכולה לרשום עליה מסוימת בנתונים מעונות קודמות וגם זה בשל הוספת ערב הפוטבול ביום חמישי). תוסיפו לכך את העובדה שיוצרים איכותיים רבים מעדיפים לעזוב עבור חברות הכבלים. במקביל גם אפשר לראות שארבע הרשתות הגדולות מפחיתות את השימוש בסדרו בעלות תסריט בחצי השני של העונה ופונות לתוכניות ריאלטי. למרבה המזל עבור הרשתות הנ"ל, מספר יוצרים כגון צ'אק לאורי, יכולים לבצע זאת במקביל (ברודקאסט וכבלים\סטרימינג). מלך תוכניות הסיטקום, אשר כרגע שולט על Big Bang Theory, Mom ו Young Sheldon יצר את The Kominsky Method עבור "נטפליקס" ויש לו פיילוט בשם Bob Loves Abishola עבור רשת CBS.

בשבועות קרובים אפרסם את מצב חמש רשתות הברודקאסט בחצי הראשון של העונה. נתחיל עם רשת NBC. 



הסדרות החדשות אשר מניבות נתונים סבירים עד טובים: 

Manifest
New Amsterdam

האכזבה הגדולה ביותר: 

I Feel Bad, מאחר והשם של איימי פולר מקושר אליה. 

זו עדיין הייתה עונת סתיו חזקה עבור רשת NBC (נתונים של 8.9 מיליון צופים ו 2.2 נק' מדד). הירידה בנתוניה מול השנה שעברה היא מינימלית, 3 אחוזים במספר הצופים הכלי ו 8 אחוזים בנק' המדד. וזאת למרות שלא היה ברשותה את ערב הפוטבול של יום חמישי (FOX) היא הניבה רק 64,000 צופים פחות מרשת CBS. הנתונים עמדו על 8.875 לעומת 8.939 של רשת CBS. ובנק' מדד היא הותירה את כולן הרחק מאחור. 

הדרמה Manifest (נתונים של 13.9 מיליון צופים ו 3.1 נק' מדד) היא הסדרה החדשה הנצפית ביותר מבין חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות בחצי הראשון של העונה ובמקום השלישי הכללי אחרי This Is Usו The Big Bang Theory. התוספת של New Amsterdam ו Manifest היוותה תוספת משמעותית עבור הרשת לצד
This Is Us. כמו כן, ערב יום רביעי של המותג Chicago עוד הוסיף על כך. מצד שני, The Good Place זוכה לאהדת המבקרים ומועמדת לפרסים רבים. כלומר, לרשת יש אלמנטים רבים שעובדים עבורה. מה שצריך להדאיג את הרשת זו הירידה האיטית בנתוניה של Manifest, אשר יכולה לצעוד בעקבות דרמה נוספת שהתחילה בצורה חזקה ודעכה באותה רשת, הכוונה היא ל Revolution. כמו כן, "וויל וגרייס" ממשיכה לאבד גובה ככל שהזמן עובר ולא מתקרבת לנתוניה בעונה הקדומת. 

בחצי השני של העונה, הרשת תיאלץ להסתדר ללא ערב הפוטבול של יום ראשון והיא תיאלץ לבטוח בתכניות ללא תסריט כגון World Of Dance. 

יום שבת, 5 בינואר 2019

פרסום: חדשות רעות וחדשות טובות למעריצי הסדרה Vikings


הסדרה Vikings תגיע לסיומה בתום העונה השישית שכבר אושרה לה, כך יצאה הודעה רשמית מטעם ערוץ ההיסטוריה האמריקאית. במקביל, נודע כי בערוץ פנו למייקל הירסט וצוותו בכדי שיפיקו סדרה נוספת אשר אמורה להמשיך את הסאגה מהנקודה שבה הסדרה Vikings תסתיים. 

יום שישי, 4 בינואר 2019

שלב סיכום עונה: Agents Of S.H.I.E.D, עונה חמישית: עליית מדרגה נוספת



מעטות הסדרות שניתן להגיד עליהן שהן מתפתחות בקצב לינארי. בדרך כלל הסדרות חוות עליות ומורדות עם השנים וברוב המקרים, ככל שנעים קדימה בזמן העונות הופכות לפחות ופחות טובות (ראו כדוגמא את הסדרות Arrow ואפילו Supergirl שהעונות האחרונות שלהן פחות ופחות טובות). המקרה של "ש.י.ל.ד." שונה. משום שבמידה ומביטים על הסדרה לאורך העונות שלה מזהים בבירור עליית מדרגה גם בסיפור וגם באיכות התסריט. העונה החמישית שלה היא לא יוצאת דופן מהבחינה הזאת.

ראשית, ניתן לראות כיצד הדמויות הופכות למורכבות יותר ויותר. בעונה זו זה בא לידי ביטוי בעיקר בדמותו של פיץ. הנתון המעניין הוא שבפרקים הראשונים של העונה הדמות בכלל נעדרת מהמסך, בשל העובדה ששאר הדמויות מוסעות בזמן לעתיד על ידי המונלית', לתקופה שבה כדור הארץ התפרק וכמעט ולא נותר זכר לאנושות, אשר שארית מתושביה משועבדים על ידי צוות חייזרי של הקרי. 

ואולם, הדמות של פיץ' עוברת מסע תלאות לאורך העונה כולה. בתחילת הדרך, בפרק שמוקדש רק לו (הפרק החמישי) ובו מסופרים קורותיו עד אשר הוא מצטרף לחבריו בעתיד, אנו רואים שבניגוד לשאר הקבוצה הוא עובר דרך קשה הרבה יותר, בשעה שהוא נכלא לחצי שנה ונאלץ להיות בהקפאה במשך עשרות שנים. לאחר מכן, הוא הופך לגיבור, אשר מצליח להציל את דייזי וג'מה ולסייע לשאר להימלט מהעתיד. כאשר החבורה חוזרת להווה הוא נישא לג'מה, עובר פיצול אישיות, אשר הופך אותו למעט קר ומנוכר, חוזר להיות גיבור בפרק האחרון כאשר הוא מציל (בסיוע של מאי) את מאק ואת פולי, אמה של רובין (אשר רואה את העתיד) ובסופו של דבר מת מוות טראגי. יכול להיות שמדובר ביותר מדי שינויים בזמן קצר, אך אי אפשר לומר שלא פתחו את הדמות בעונה זו כהמשך ישיר למה שהיא עברה בחצי השני של העונה הרביעית, כאשר היא הייתה ב"תשתית" ("מציאות וירטואלית").

גם דמותו של גנרל טאלבוט (אדריאן פסדר) עוברת שינויים רבים בעונה זו. זה מתחיל כאשר הוא נמצא בתרדמת לאחר שרובוט בדמותה של דייזי יורה לו בראשו, ממשיך בכך שגנרל הייל (קתרין דנט) חוטפת אותו ושוטפת לו את המוח, קולסון וחבורתו מחלצים אותו, אך התיכנות של הייל (שלוחה של "הידרה")נשאר במוחו ולאחר שהוא חוטף את רובי הוא מנסה לכפר על כך ומעמיס אל תוך גופו את ה"גרבטוריום" ומציל את החבורה מידי קונפדרציית החייזרים אשר רוצה לעשוק את הכוכב ובסוף הופך לאיש הרע כאשר הוא רוצה לשאוב גרבטוריום נוסף ובכך לסכן את עתיד כדור הארץ, עד אשר דייזי מחסלת אותו. 

קיימת גם הרגשה שהתסריטאים התייחסו לעונה זו כעונת סיום הסדרה. מלבד חיסול דמותו של פיץ' (אלא אם יחליטו להחזיר את הדמות בצורה כלשהי, ובסדרות קומיקס זו תמיד אפשרות), החל מהעובדה שהם לא חסו על ידיה של יו-יו, כאשר הראו כיצד רובי (דאב קמרון) מקצצת לה את הידיים, דרך העובדה שמראים כיצד קולסון גוסס באיטיות אל מותו, שבירת המתח המיני בין קולסון למאי בצורה סופית בנשיקה חסרת מעצורים ורומנטית, הפיכת מאק למנהיג החדש של החבורה ועוד...

בעונה זו, המוטיב המרכזי הוא המסע בזמן וההשלכות שלו. כאשר קולסון והחבורה נוסעים בזמן ומגלים מה העתיד שמצפה להם והם רוצים לעשות הכל בכדי למנוע זאת. השימוש במוטיב החזרה בזמן הוא אחד מהמוטיבים החזקים ביותר בסדרות הקומיקס וגם אחד המלהיבים ביותר. בעונה זו גם ניתן לראות זאת כאשר פיץ' וג'מה גם מתוודעים לנכד שלהם דיק (ג'ף וורד), וגם כל העיסוק בשאלה, האם ניתן לשנות את העתיד (וכפי ששמתם לב, התשובה שאתם מקבלים בתום העונה היא "כן, זה אפשרי"), מרשים מאד. 

דרך אגב, את העונה ניתן לחלק לשניים בחלק הראשון בו קולסון וחבורתו נוסעים בזמן לעתיד (פרקים אחד עד עשר) ואילו חלק השני מציג אותם כאשר הם חוזרים להווה, כאשר דיק מתלווה אליהם (פרקים אחד עשרה עד תום העונה). מבין שני החלקים אין כמעט ספק שבניגוד לעונה הרביעית בה החלק הראשון (שעסק ב"גוסט ריידר") היה החלק המעניין יותר, בעונה זו דווקא החצי השני של העונה היה המעניין יותר, כאשר גם הרוח ההומוריסטית שבה אל התסריט, וזאת למרות שכביכול המצב רק הופך לגרוע ככל שהפרקים נעים קדימה. החלק הראשון היה לעיתים מדכא, אולי גם בגלל הנושא שלו, אך היה נחוץ מאד. 

לפי דעתי, צריך לברך את התסריטאים שזו העונה הראשונה שסוף סוף לא רואים בה את הדמות של גרנט וורד (ברט דאלטון) וזאת לאחר שהדמות שלו הספיקה למות מספר פעמים בסדרה זו, אך מצאה את הדרך לשוב בצורה זו אחרת אל המרקעים. הגיע הזמן להניח לה וטוב שעשו זאת, גם אם זה קרה עונה מאוחר מדי. 

ולבסוף, צריך גם לברך את דאב קמרון על הליהוק שלה לתפקיד רובי, תוצר הרבייה והשבחה של "הידרה", אשר רוצה להחדיר לעצמה את ה"גרבטוריום", אך יוצאת משליטה מהר מאד עד שיו-יו מחסלת אותה. השחקנית עושה מה שבדרך כלל שחקניות לסדרות ילדים ונוער עושות בקריירה שלהן. בתחילה הן מגלמות את הנערה הטובה (היא גילמה את הדמויות הללו בקומדיה "ליב ומאדי"), לאחר מכן מגיע החיספוס (במקרה שלה מדובר ב Decendents שלמרות שמדובר בסרטי "דיסני", הרי שמבחינת הדמות היא לא בדיוק הנערה הטובה) ואז היא שוברת את המוסכמות, כפי שקורה ב"ש.י.ל.ד.". הבעיה היא, שהמשחק שלה נראה לעיתים יותר מדי תיאטרלי. יכול מאד להיות שהליהוק תרם לה יותר מאשר תרם לסדרה, אלא אם היא הצליחה להביא קהל נוסף לסדרה. חבל רק שחיסלו את הדמות לאחר שישה פרקים בלבד.

אז, לראות או לא לראות ? 

לראות, במיוחד חובבי סדרות הקומיקס ואפילו מעריצים וותיקים של הסדרה שזנחו אותה בעבר. מדהים להביט בעונות הראשונה והחמישית שלה ולראות עד כמה היא התקדמה. לא צריך להגזים ולומר שהיא ברמה של הסדרות של "מארוול" ב"נטפליקס", אך היו מספר לא קטן של רגעים במהלך העונה שמקבלים תחושה שזה קרוב לכך, במיוחד לאור איכותו של התסריט. 

פרסום: אין ריבוט\החייאה ל" בברלי הילס 90210"


מסתבר שהחגיגות של המעריצים היו מוקדמות. לא יהיה ריבוט של הסדרה "בברלי הילס 90210" בהשתתפות הדמויות מהסדרה המקורית. הרעיון שמופץ לרשתות השידור השונות הוא שהשחקנים ג'ייסון פריסטלי, ג'ני גארת', טורי ספלינג, בראיין אוסטין גרין וגבריאלה קרטיס מגלמים את עצמם בסדרה מוקומנטרית ובה הם מנסים לפנות אל רשתות השידור השונות בכדי להשיק מחדש את הסדרה. בדרמה זו נזכה לראות את הנסיונות של השחקנים כביכול "להרים את הפרויקט". כמובן שהכל מתוסרט. 

עונת הפיילוטים 2019: רשת ה CW הזמינה פיילוט ראשון


רשת ה CW הזמינה פיילוט ל Batwoman בכיכובה של רובי רוז. את הדמות ראינו לראשונה בפרקי הקרוסאובר של Arrow, The Flash ו Supergirl בתחילת חודש דצמבר 2018. 

יום רביעי, 2 בינואר 2019

ביקורת: Charmed, עונה ראשונה, פרקים 9-1: פשוט תגידו לא



רשת ה CW ראתה את מגמת הריבוטים של העונות האחרונות וניסתה לנצל זאת בכדי להחזיר לחיים מותג מוכר כגון Charmed, אודות שלש נשים צעירות אשר מגלות שהן מכשפות והסיכוי הטוב ביותר של העולם להצילו משדים ויצורים על טבעיים שרוצים להזיק. לפני מספר שבועות הפרויקט עלה לאוויר ומהר מאד התגלתה התמונה: מדובר בבלון נפוח, אשר עדיף היה שלא ינסו אפילו לנפח אותו.

כאשר ברשת ה CW הודיעו על כוונתם לפתח את הפרויקט של Charmed אליסה מילאנו, אשר כיכבה בגרסה הקודמת והמוצלחת של המותג, טענה שלפי דעתה מוקדם מדי להחזיר את הפרויקט לאוויר, אשר נפח את נשמתו לאוויר רק לפני קצת יותר מעשור. הולי מארי קומב, אשר גם היא כיכבה באותה גרסה מוצלחת טענה שאפילו לא ביקשו מהם להשתתף בפרויקט ולטענתה מדובר בטעות. כלומר, שתיים מארבעת כוכבות הסדרה יצאו נגד הפרויקט עוד לפני שעלה לאוויר, זה בוודאי לא עזר לבאז של הסדרה, אשר לא המריא לגבהים וזאת למרות השם הגדול של המותג.

הבעיות המשיכו בגרסת הליהוק. להלן השמות: שאנון דוהרטי, הולי מארי קומב, אליסה מילאנו ורוז מקגוון. כלומר, כל השמות היו שמות מוכחים וידועים מאד בעולם הטלוויזיה, כאשר דוהרטי ומילאנו גם היו שמות גדולים מאד. ולהלן השמות של Charmed 2018: מלוני דיאז, מדלין מנטוק ושרה ג'פרי. השאלה שצריך לשאול לאחר המשפט האחרון היא קצרה מאד: מי ?

נכון, לא תמיד צריך לקחת שמות מוכחים לפרויקט, אבל הבעיה היא שכאשר בהפקה מחליטים על כך, ובמיוחד כאשר ההחלטה היא לא להשתמש בשחקניות המקוריות לפחות כשחקניות אורחות או בכדי להשיק את הפרויקט, צריך לעשות זאת עם שחקניות מספיק טובות ובעלות כריזמה. הבעיה היא, שאין אפילו שחקנית אחת שמותירה רושם. לעיתים נדמה שנתנו לחבורת ילדות לגלם דמויות אייקוניות. הן לא מצליחות להחזיק את התפקידים. הביקורות על השחקניות והסדרה הגיעו כל כך מהר עד ששאנון דוהרטי כמעט התחננה שייתנו לסדרה סיכוי נוסף. לא ברור מדוע...

הבעיה הגדולה יותר מגיעה בתחום של התסריט. ושוב, הצופים (כמוני) אשר הסדרה המקורית עדיין חקוקה במוחם עדיין זוכרים שהתסריט של הסדרה היה מהוקצע, בדרמה של רשת ה CW התסריט משעמם, לא שנון בעליל והעלילה כמעט ולא מעניינת.

דרך אגב, בסדרה המקורית, גם המבנה של שלש המכושפות היה ברור. בשלש העונות הראשונות כבר מההתחלה הדמות של דוהרטי הייתה הדומיננטית ואילו זו של קומב תמכה בה וזו של מילאנו הייתה הצעירה והפרחחית. בעונה הרביעית, לאחר שדוהרטי עזבה קומב מהר מאד הפכה למובילה וראו זאת בתסריט בצורה בהירה, כאשר התוספת החדשה, מקגוון, שהייתה גם הצעירה ביותר, הפכה לפרחחית. בחידוש המבנה לא ברור, כאשר דמותה של מל לעיתים מנסה להנהיג אבל זה לא מצליח לה ובסופו של דבר כל פעם מישהי אחרת נוטלת את ההובלה. אני מבין שאנו בעידן חדש, אבל זה לא נראה טוב על המסך.

האם אפשר בכל זאת לציין אלמנט חיובי ?

אולי. חובבי הגיוון בליהוק וגילום הדמויות אולי יאהבו את העובדה שאת הדמויות מגלמות שחקנית בעלת רקע דרום אמריקאי (דיאז) ושתיים ממוצע אפרו אמריקאי (מנטוק וג'פרי), כאשר רק רופרט אוונס, אשר מגלם את דמותו של הארי גריוולד, המאיר הלבן והשומר של המכושפות, הוא בריטי (כלומר לבן). אה כן, דמותה של מל (דיאז) היא גם לסבית שיצאה מהארון, אז יש גם פנייה לקהילה.

אז, לראות או לא לראות ?

צריך לדלג. הצופים שמכירים את הסדרה המקורית יתאכזבו ממנה מהר מאד, והצופים שלא מכירים את הסדרה המקורית מקבלים דרמה בינונית מאד, שלא מצליחה להתרומם. לפי דעתי, הפרויקט לא היה צריך לקרום וגידים וכאשר זה כבר קרה ההחלטות שהתקבלו בתחום הליהוק, התוכן והתסריט היו שגויות.