יום שני, 1 ביולי 2019

פרסום: עדכון לגבי ארבע פרויקטים שהיו תלויים באוויר ברשתות הבידור האמריקאיות


ברשת CBS הודיעו כי הם מחליטים לוותר על הסדרה Surveillance. הדרמה הייתה חלק מהדרמות בעונת הפיילוטים הנוכחית ובכל שלב היא הלהיבה, כולל גם לאחר צילום הפיילוט התלהבו ממנה ומהכוכבת הראשית שלה, סופיה בוש. אולם, הסדרה לא זכתה לאישור לסדרה בעונת הפיילוטים הנוכחית. הדיווחים לגבי הסדרה היו שברשת מנסים כל מיני אפשרויות בכדי בכל זאת לאשר אותה בצורה כלשהי. אולם, בשבוע שעבר התקבלה ההחלטה: מצד אחד אישור הדרמה Blood & Tresure לעונה שנייה בקיץ 2020 ומצד שני ויתור על הסדרה החדשה Surveillance. הסיבה שברשת החליטו בכל זאת לוותר על הסדרה משום שנמסר שהיא מתאימה יותר להיות סדרת כבלים, כאשר רבים השוו אותה דווקא ל Homeland, סדרה מהסוג שברשת לא רגילים לאשר (אם בכלל), ובשל כך החליטו "ללכת" על עונה נוספת Blood & Tresure, אשר מתאימה יותר למה שהיא צריכה בעונת הקיץ. דרך אגב, בהפקה הרימו דגל לבן ולא ינסו לשווק אותו לרשתות אחרות.



ברשת ה CW החליטו לוותר על הסדרה Glamorous. הדרמה הקומית הייתה חלק מהסדרות בעונת הפיילוטים הנוכחית, אך לא זכתה לאישור. אולם, לאחר פרסום הלוח החדש של הרשת נודע שברשת עדיין בודקים אפשרות בכל זאת לאשר את הפרויקט. לפני יומיים ברשת הודיעו כי הם מחליטים לוותר על הפרויקט ובהפקה הודיעו שמבחינתם הם לא ממשיכים איתו וכי הפרויקט מת.



סדרה נוספת שרשת ה CW השאירה מעונת הפיילוטים הנוכחית ללא אישור לסדרה הינה The Lost Boys. כזכור, ברשת החליטו לבצע עיבוד מחדש של הפרויקט. לשם כך, הם גם פיזרו את כל הקאסט מהפיילוט שצולם לפני מספר חודשים למעט מדליון רחימי ודקוטה שפירו, אשר הזכויות עליהם הוארכו. הפיילוט החדש אמור להצטלם עד סוף השנה.



ולבסוף, הדרמה Prism, אשר הייתה חלק מעונת הפיילוטים הנוכחית ברשת NBC, גם היא סיפקה חדשות. אולפני יוניברסל החליטו לוותר על האופציה של כל השחקנים מהפיילוט שצולם לפני מספר חודשים עבור רשת NBC. אולם, במקביל, באולפנים עדיין מנהלים מגעים מתקדמים על "נטפליקס" בכדי שיאשר את הפרויקט. הסיבה לכך ? ב"נטפליקס" הודיעו כי במידה ויחליטו לאשר את הפרויקט הם רוצים לבצע עיבוד מחדש של הפרויקט עם שחקנים חדשים. 

יום ראשון, 30 ביוני 2019

שלב סיכום עונת 2019-2018: רשת ה CW




הגענו אל הרשת האחרונה ברשימה, רשת ה CW. במקרה שלה, בוחנים את הדברים לא רק על פי נתוני רייטינג, משום שגם ההחלטה לגבי חידוש או ביטול הסדרות שלה מתבצע בצורה שונה מעט משאר רשתות הברודקאסט האמריקאיות.

מה עבד עבור הרשת בעונה זו ? 

Riverdale המשיכה, גם בעונתה השלישית להיות אי של יציבות עבור הרשת. הסדרה לא פרחה בנתוני הרשת, אולם הנתונים שהיא מניבה ב"נטפליקס" ביחד עם הבאז שהיא מייצרת מזכירים את מה ש Gossip Girl ייצרה בתקופתה, גם בתקופות הפחות טובות שלה מבחינת רייטינג.

The Flash אמנם מאבדת גובה, אבל זה קורה כמעט לכל הסדרות בכל הרשתות. ועדיין, הירידה שלה היא איטית ומבוקרת וגם בעונה החמישית שלה היא המשיכה להיות הסדרה בעלת הנתונים ביותר של הרשת.

כל הסדרות החדשות של הרשת הצליחו לשרוד עבור הרשת לעונה שנייה. לא מדובר במשהו טריוויאלי. צריך לזכור שההצלחה שלהן הייתה בינונית במקרה הטוב, אך עושה רושם שהרשת מרוצה ממה שהעלתה בעונה שעברה. נכון, All American חודשה בעיקר בגלל רצון לגיוון ו Charmed בעיקר בגלל המותג והרצון בכל זאת לתת לה סיכוי בעיקר בגלל הצורך בסדרות לאחר המעבר לשישה ימי שידור, אבל עדיין הרשת העדיפה לחדש אותן ולא להזמין יותר פיילוטים ולאשר אותם.

מה לא עבד עבור הרשת בעונה זו ? 

Supernatural הגיעה אל היישורת האחרונה. שני השחקנים הראשיים ראו שהסדרה לא מצליחה להתרומם שוב בנתוני הרייטינג לאחר התחייה מחדש שעברו לפני מספר שנים והחליטו שזה הזמן לסגור את הבאסטה. ולטעמי, 3 שנים מאוחר מדי.

Charmed פשוט הייתה כישלון. לא רק בנתוני הרייטינג, אלא גם מבחינה קריאטיבית הסדרה לא הצליחה להתקרב אפילו בפרומיל לסדרה המקורית. שחקניות לא מספיק מוכשרות ותסריט ילדותי הראה שמדובר במוצר לא ראוי. את הסיבות לחידושה למרות הכל פרטתי בפסקה הקודמת.

מלבד The Flash, סדרות הקומיקס של הרשת הניבו נתוני רייטינג לא מספיק טובים וזאת בלשון המעטה. לא צריך להוסיף מעבר לכך.

למה הרשת זקוקה לקראת העונה הבאה ? 

הרשת חייבת ש Batwoman תצליח אם היא רוצה לבצע את המעבר לדור השני של סדרות הקומיקס, משום ש Arrow מסיימת בעונה הבאה את תפקידה ו Legends Of Tomorrow לא תשרוד יותר מעונה או שתיים מעבר לכך, וכך גם Black Lightning (לגבי האחרונה, אולי הרצון לגיוון יעזור לה ילשרוד זמן רב יותר). 

יום שישי, 28 ביוני 2019

שלב סיכום עונה: The Society, עונה ראשונה: "בעל זבוב" החדש ?


לאחר שבשנים הראשונות להקמתה "נטפליקס" העלתה הפקות מקור בודדות, בשנים האחרונות, עושה רושם שחדשות לבקרים אנו מוצאים סדרה חדשה או סרט של הרשת. אחת מן הסדרות הללו עלתה לפני מספר שבועות, קראו לה The Society. הסדרה מספרת את סיפורם של קבוצת נערים ונערות, אשר עולים על אוטובוס בלילה חשוך וכאשר הם קמים הם מתעוררים בתוך העיירה שלהם, אך משהו מוזר קרה: כל המבוגרים נעלמים והילדים צריכים לבנות מחדש את החברה ובמקביל לנסות ולברר מה בדיוק קרה וכיצד הם יכולים לחזור אל האנשים היקרים להם.

ראשית, עולם חדש הנשלט על ידי ילדים הוא לא דבר חדש. הספר "בעל זבוב" העלה כבר את התמה הזאת לפני זמן רב. בשנת 2015 עלתה דרמה בשם Between, אשר הייתה לה תמה דומה והציגה קבוצה של ילדים אשר מנסים להסתדר בעיירה קטנה תחת מצור בשל וירוס שהתפשט בעיירה. נכון, לא מדובר בדיוק באותו דבר, אבל הרעיון דומה: כיצד נערים ונערות ולעיתים ילדים מגיבים כאשר הם צריכים להתמודד בכוחות עצמם, מה הם יעשו בכדי, כאשר הם צריכים לשרוד בכוחות עצמם.

ואכן, The Society מעלה כבר בעונתה הראשונה שאלות רבות. החל ממאבקים בין גברים לנשים (אשר מסתיים בניצחון הנשים לזמן מה), אלימות בתוך המשפחה, רצח, בניית מערכות כולל מערכת משפט, העלאת השאלה האם חברה בהקמה יכולה להתקיים באווירה דמוקרטית או שמה היא זקוקה לדיקטטורה, פוליטיקה, אמונה (דתית ולא דתית), דיכאון, התמכרות לסמים, זהות מינית, סקס בין בני נוער, הריון בגיל צעיר ועוד...

מהבחינה הנ"ל, שאלות חברתיות, הסדרה מצליחה להעביר את המסרים שהיא רוצה, אבל את השאלות המלוות את הסיפור המרכזי. כלומר, כיצד הנערים והנערות הגיעו למקום החדש ומה הם יכולים לעשות בכדי לחזור הביתה, בשאלות הללו כמעט ולא עוסקים במשך עשרה פרקים. נכון, מעלים את השאלות הללו כל הזמן, אבל כמעט ולא מעניקים תשובות, אלא רק תשובות מעורפלות וגם אלו מגיעות לקראת תום העונה.

יכול מאד להיות שבהפקה חשבו מספר צעדים קדימה והחליטו שהם רוצים לבנות את הסיפור בצורה איטית ולא לגלות הכל בבת אחת. אם זו המטרה הם עושים עבודה טובה, משום שהסיפורים מתקדמים בצורה איטית, במיוחד הסיפור המרכזי, אבל בעידן של היום כאשר מרבית הסדרות בעלות אוקטן מהיר יותר יכול מאד להיות שהסדרה תהיה מעט איטית עבורם, משום שבמיוחד כאשר צופים במרתון של כל הפרקים מרגישים הרגשה של כבדות מסוימת וכמעט אי יכולת לסיים את הצפייה.

הבעיה הגדולה יותר של הסדרה היא גם שניתן לחלק אותה לשלשה חלקים. פרקים אחד עד שלש, אשר מציגים את התחלת הסדרה, עד (זהירות ספוילר) הרצח של קסנדרה, אשר נחשבת למנהיגה הטבעית של החבורה גם אם יש פלג (בעיקר גברים) שלא כל כך אוהב זאת. פרקים ארבע עד שש הם הפרקים שמראים את ההשלכות של הרצח של קסנדרה (רייצ'ל קלר הזכורה מהסדרה Legion) ועלייתה של אלי (קתרין ניוטון, אשר זכורה מתפקיד האורחת המתמשך שביצעה בסדרה Supernatural) , אחותה לתפקיד הדיקטטורית שעל פי דברה יישק דבר ואילו שאר הפרקים עוסקים בניסיון לבחון איזה סוג שלטון עדיף ומי יזכה לשלוט. קצת יותר מדי עבור עונה בת עשרה פרקים.

דרך אגב, זה היה צעד מעניין (אם כי לא יחודי) שבו נקטו התסריטאים, הצגת דמות ראשית ואפילו חיונית וחיסולה כעבור שלשה פרקים רק בכדי להציג את אחותה כדמות הראשית האמיתית. הנערה שתמיד חסתה בצילה של אחותה הגדולה הופכת למנהיגה למרות שהיא לא חפצה בכך בתחילה.

נתון נוסף שצריך לציין הוא שימת הדגש שהתסריטאים שמו על קיום יחסי מין. כמעט בכל פרק רואים זוג מתחיל לקיים יחסי מין (אם כי חייבים לומר שלא מראים חלקי גוף מוצנעים וגם לא את האקט עצמו) ובפרק אחד גם מראים צמד שמאונן אחד ליד השנייה. נכון, הסצינה נבנתה כחלק ממשחק המוחות שקמפבל (טובי וולאמס) משחק עם אל (אוליבה דה ג'ונגה), אבל בכל זאת נדמה שהתסריטאים חושבים ובצדק שכאשר המבוגרים לא בסביבה הילדים משוחררי רסן בתחום הזה ואפילו בקה (גדעון אדלון), אשר רוצה לשמור את עצמה עד אחרי הנישואין נשברת כאשר לוק (אלכס מקניקול) אומר לה שהוא רוצה לשאת אותה לאישה והם שוכבים באותו ערב.

אז, לראות או לא לראות ?

פרק הפיילוט קצת מטעה. מי שמעוניין לראות סדרה שעוסקת יותר בשאלות המסתוריות שמלוות את הסדרה יתאכזב, משום שההפקה לוקחת את הזמן במענה לשאלות הללו. מי שמעוניין לראות סדרה, אשר מנסה לענות על שאלות חברתיות וקיומיות דווקא ייהנה ממנה, בוודאי שהחל מהפרק הרביעי שלה. אם כי אותו צופה צריך לזכור שהעלילה קצת "נמרחת". אז, מה אתם מעדיפים לראות ? 

יום חמישי, 27 ביוני 2019

פרסום: רשת CBS חידשה סדרת קיץ לעונה נוספת


הרייטינג לא כל כך גבוה והסדרה נמצאת רק באמצע העונה הראשונה שלה, אך ברשת CBS מיהרו אתמול להעניק עונה שנייה לדרמת הקיץ שלהם, Blood & Treasure. הסיבה לחידוש לא נראית לעין, אך אולי נעוצה בכך, שלמרות שהרייטינג אמנם בינוני הרי שהוא יציב ולעומת השנה שעברה מדובר בשיפור של 17% לשעת השידור שלה, אולי היום זה מספיק בכדי לקבל חידוש. 

יום רביעי, 26 ביוני 2019

סרט: עדכון לגבי הסרט The Flash



עושה רושם שהסרט The Flash ייצא לפועל בכל זאת. החוזה של עזרא מילר עם וורנר ברוס הגיע לסיומו בחודש מאי ורבים הניחו שהוא כבר לא יהיה קשור לפרויקט, אשר נבנה במשך שנים. בנוסף לכך, נפוצו שמועות על אי הסכמה מאחורי הקלעים על הסיפור שרצו לספר ושבשל כך מילר עזב את הפרויקט. המעריצים חיכו זמן רב לראות את "הפלאש" על המסך הגדול שוב ועושה רושם שזה עומד לקרות בקרוב.

הדיווחים הם שהסרט The Flash נכנס להקפאה עד שמילר יסיים את צילומי הסרט Fantastic Beasts 3. לאחר שהוא יסיים עם זה, מניחים שהוא יעלה על חליפת "הפלאש". הדיווחים הללו נמסרו למעריצי DC בעבר, אך הפרויקט לא יצא לפועל. הצפייה של מנהלי האולפנים בכישלון  Justice League גרם להם לגשת בחזרה אל לוח השרטוטים בכדי לחשב מסלול מחשב בכל הנוגע ליקום הקולנועי שלהם.

בשעה שעזרא מילר קידם את הסרט Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald הוא היה חיובי מאד לגבי פרויקט The Flash. השחקן מבטיח את היתכנות הסרט במשך שנים וככל הנראה נמאס לו לענות שאלות בנושא. כאשר נשאל על כך לפני פחות משנה הוא ענה

"כל מי שיודע משהו על בארי אלן יודע שהוא תמיד מאחר. אבל אז הוא מגיע ומבצע את מה שצריך. וזו בדיוק הצורה שבה הפקת הסרט יוצאת לפועל. אנחנו מאחרים מעט, אך הסיבה לאיחור...כולנו, כולל אני, רוצים להפיק סרט שלא יהיה רק מסרטי הגיבורים הטובים ביותר, אלא שיהווה מתנה עבור המעריצים."

הרבה יכול להשתנות בזמן קצר. חודשים ספורים לאחר שעזרא מילר הודיע שהסרט The Flash עדיין בדרך, החלו לצוץ דיווחים על אי הסכמות בינו לבין הבמאים, ג'ון פרנסיס דיילי וג'ונתן גולדסטין, על התסריט. ככל הנראה, מילר מעוניין להפיק סרט אפל יותר, בהחלט לא מה שגולדסטין ודיילי חשבו.

עתה, לאחר שעבר מעט זמן, אנו אמורים לקבל עדכונים לגבי הסרט. לכל הפחות, עזרא מילר יוכל לאשר שהוא עדיין אמור לגלם את הדמות על המסך הגדול, למרות שהחוזה שלו עם וורנר ברוס הסתיים. לעת עתה, נצטרך לחכות ולראות מה צופן העתיד עבור הסרט The Flash. 

יום שלישי, 25 ביוני 2019

פרסום: רשת FOX הודיעה על מועדי עליית הסדרות שלה לעונת החורף 2019-2020

להלן המועדים: 

23 בספטמבר 2019: 

911
Prodical Son

24 בספטמבר 2019: 

The Resident
Empire

25 בספטמבר 2019: 

The Maske Singer

29 בספטמבר 2019: 

The Simpsons
Bless The Hearts
Bob's Burgers
Family Guy

2 באוקטובר 2019: 

Almost Family


יום שני, 24 ביוני 2019

סרט: Dark Phoenix התרסק בקופות. אז, מה גרם לכך ?



הסרט Dark Phoenix  הגיע סוף סוף לאקרנים לפני מספר שבועות וכבר בשבוע הראשון לעלייתו לאקרנים הורגש שמשהו לא בסדר. זה עמד להיות הסרט האחרון בסאגה הנוכחית של סרטי ה X-Men ולצערם של המעריצים הסאגה עומדת להסתיים בקול ענות חלושה. הסרט רשם את נתוני המכירה החלשים ביותר מבין כל הסרטים שיצאו עד כה וגם המבקרים לא אהבו אותו. בשל כך, השאלה שחייבת להישאל היא: מה השתבש ?

על פי דיווחים שונים הכל החל כבר בסרט X-Men Apocalypse. סרט זה, אשר שימש כסרט המשך לסרט האהוב Days of Future Past לא הצליח בקרב המבקרים וגם לא בקרב המעריצים. לכן, שניים מהמפיקים החשובים, סיימון קינברג, אשר ניגש לביים את Dark Pheoenix,  והוטץ' פרקר, בנוסף למנהלות FOX סטייסי סניידר ואמה ווטס זימנו פגישה בכדי להבין מה השתבש ובכד לחשוב להיכן נעים מנקודה זו. תוצאת הפגישה ? מדובר בחריגה חד פעמית, בסרט אחד שטעו בו וזה הכל. 

המספרים בהחלט יכולים לתמוך בתיאוריה הנ"ל. בארה"ב הסרט פתח עם 33 מיליון צופים, שיא שלילי עבור המותג מאז יצא הסרט הראשון בטרילוגיה הראשונה בשנת 2000 ! הצפי הוא שהסרט יפסיד עבור האולפנים כ 100 מיליון דולרים. הסרט השיג רייטינג של 23% מתוך 312 מבקרים ו רייטינג של 4.64 מתוך עשר עלובים באתר הביקורות Rotten Tomatoes. זה ממש לא מספיק עבור המותג. 

בעיה נוספת שהסרט סבל ממנה הינה התאריך שלו. הסרט מעולם לא היה אמור להיות סרט קיץ גדול. התכנון היה להוריד את הרגל מהדוושה בכל מה שקשור לאקשן ולעבוד יותר על הדמויות. התוצאה הייתה שינויים ל"סאגת הפיניקס" מחוברות הקומיקס של "מארוול". ההפקה הסתיימה בתחילה בסוף שנת 2017, אך צילומים חדשים מחדש החלו ונמשכו עד אוקטובר 2018, בעיקר בשל התחייבויות השחקנים לפרויקטים חדשים. בשעה שהצילומים מחדש הסתיימו היו חייבים לשנות את תאריך יציאת הסרט לחודש פברואר 2019. אולם, ג'יימס קמרון ביקש שהסרט שלו: Alita: Battle Angle יוזז מתאריך השחרור שלו בחודש דצמבר בשל התחרות הגדולה באותו חודש לתאריך המקורי שבו Phoenix היה צריך לצאת, בחודש פברואר 2019. זו לא הייתה החלטה פופולארית, אך זו ההחלטה שסטייסי סניידר קיבלה. כתוצאה מכך, Phoenix הוזז לחודש יוני, אל עונת הקיץ העמוסה, כאשר צריך גם לזכור שיש בו פחות אקשן (אלמנט שהצופים מאד אוהבים בחודשי הקיץ). 

 ישנו גם את העניין של המיזוג של דיסני עם "פוקס", אשר נסגר באופן סופי בחודש מרץ. העניין עמד מעל לראשם של פרויקטים רבים וגרם למידה רבה של אי ודאות, המיוחד בכל מה שקשור לשיווק. רבים מעובדי "פוקס" היו עם רגל וחצי בדרך החוצה, זה היה מתכון בדוק לכישלון. 

אלמנטים נוספים שהשפיעו כללו חוסר עירונות, במיוחד לגבי עייפות מהמותג. אולם, הפקטור החשוב מכולם, בסופו של דבר, הוא שהסרט פשוט לא מספיק טוב. פעם אחר פעם אנו רואים פתיחה טובה מאד של מותגים ואז קיימת ירידה. 

סרטי ה X-Men עוזבים את אולמות הקולנוע לזמן מה. "דיסני" ללא ספק יבצעו בשלב כלשהו ריבוט של נושא הוטאנטים בתוך היקום הקולנועי של "מארוול", אך זה לא יקרה בשנים הקרובות. ישנו גם הספין אוף The New Mutants,  אשר יהיה לו מרכיב אימה והוא גם לא יציג את הדמויות המרכזיות (הסרט יעלה באפריל 2020). קיימת גם אפשרות שהוא ייצא ישירות לשירות הסטרימינג של Hulu במידה ויחשבו שהוא לא עתיד להיות הצלחה קופתית גדולה. מגיע למותג יותר מכך.