יום ראשון, 28 בפברואר 2016

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בחמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות בשנת 2016, שבוע שמיני


ברשת ה CW, אפשר להצביע על יציבות. ערב יום שני ממשיך לאכזב, כאשר Crazy Ex Girlfriend בדרך לביטול, בשעה שהיא ממשיכה להניב 0.3 נק' מדד, כפי שעשתה בשבוע שעבר. Crazy גם מושכת איתה את Jane The Virgin, אשר מתנדנדת בין 0.4 ל 0.3 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי נעה סביב המיליון צופים ובשבוע שעבר היא נעצרה על 940 אלף צופים בלבד. הנתון המעניין הוא שבמספר הצופים הכללי שתי הסדרות הנ"ל מנקות מספר צופים דומה (Crazy הניבה בשבוע שעבר 920 אלף צופים). גם ערב יום חמישי ממשיך להיות יציב, אבל במובן החיובי. The 100 ממשיכה להניב 0.6 נק' מדד, כפי שהניבה גם בשבוע שעבר ואילו Legends Of Tomorrow ממשיכה לנוע סביב 0.9-0.8 נק' ממד, כאשר בשבוע שעבר הנתונים נעצרו על 0.9 נק' מדד. לא מעולה, אבל לפחות הערב התייצב לאחר הגסיסה האיטית של סדרות הערפדים בשנה האחרונה.

ברשת CBS, ערב יום שני הצביע על ירידה כללית של 0.3 נק' מדד לכל הסדרות, אולי בשל העובדה ששודר פרק הסיום של "תיקים באפילה" ברשת FOX, אשר רשם עליה קטנה. אבל עדיין הירידה לא מסכנת את אף אחת מהסדרות לקבלת הודעת חידוש. ערב יום שלישי הצביע על כך שבעוד שסדרת האם של NCIS ממשיכה לנפק נתונים טובים (2.4 נק' מדד), הרי ש Limitless, אשר נדמה היה שהיא יציבה ועונה שנייה היא דבר אלמנטרי עבורה, הרי שהנתונים של השבוע שעבר (1.1 נק' מדד) מתחילים לתת את ההרגשה שהסדרה נמצאת בדרך הבטוחה לביטול. ירידה נוספת לכיוון 1.0 נק' מדד תהווה את החותמת לכך. ביום רביעי, 1.2 נק' מדד של פרק סיום העונה של Code Black הם לא נתונים מספיק טובים בכדי להעניק לסדרה עונה נוספת, אבל גם עדיין לא החלטיים מספיק בכדי לבטל את הסיכויים שלה, במיוחד לאור מצב הסדרות של הערב בשעה עשר לכל אורך השבוע.

ברשת FOX שכחו מתי סדרת דרמה שהיא לא Empire הניבה פרק סיום עונה של 2.4 נק' מדד, כפי שפרק סיום העונה של "תיקים באפילה" בשבוע שעבר. למרות זאת, הנתונים של "לוציפר", אשר עמדו על 1.5 נק' מדד קצת מאכזבים לאור העובדה שהסדרה פצחה בצורה טובה. מעניין יהיה לראות את הנתונים השבוע לאחר ש Gotham חוזרת ובאם הירידה האיטית של הסדרה תימשך. ערבי שני, שלישי ורביעי ממשיכים להיות יציבים עם שינויים קלים ומינוריים. וזה לא מבשר טובים עבור הרשת. 

ברשת ABC הסדרה Agent Carter ממשיכה לאכזב. הסדרה הניבה בערב יום שלישי שעבר 0.7 נק' מדד ואלו נתונים שבהחלט לא יחזירו אותה לעונה נוספת. בדיוק כמו המצב של "החבובות", אשר הניבה בשבוע שעבר 0.8 נק' מדד בלבד. ערבי שני ובמיוחד ערב הקומדיות של יום רביעי נשארו על כנם. ביום חמישי, המצב של Scandal ממשיך להדאיג, כאשר בשבוע שעבר הסדרה הידרדרה ל 1.7 נק' מדד. נכון, מדובר בירידה מינורית בלבד מ 1.8 נק' מדד, אך העובדה שהסדרה ממשיכה לאבד גובה צריכה להדאיג את מנהלי הרשת החדשים.

ברשת NBC אין יותר מדי מה להגיד מאחר והרשת חידשה את כל הסדרות שהיא הייתה מעוניינת לחדש. היחידות שעדיין "על המדף" הינן "גרים", אשר לא שידרה פרק חדש בשבוע שעבר ו The Mysteries of Laura, אשר ממשיכה לנפק נתונים מאכזבים של 1.0 נק' מדד, שבוע אחד לפני שהסדרה מסיימת את העונה. הצלחה של Heartbeat יכולה להיות הזרז לביטולה, אך גם אם האחרונה תיכשל, המצב שלה עדיין לא מספיק טוב. היא תוכל להיות ממלאת מקום, אבל לא מעבר לכך. בכל מקרה, עושה רושם שכוכבי הסדרה כבר פוזלים לגבי פרויקטים חדשים. 

יום שישי, 26 בפברואר 2016

שלב סיכום עונה: Arrow, עונה שלישית: כל כך כבדה...



בדרך כלל חובבי סדרות הקומיקס רגילים לצפות בסדרות קומיקס קלילות עם מעט עומק. Arrow הייתה זו ששברה את הכללים. מדובר בסדרה האפלה ביותר בקרב הז'אנר, בדיוק כפי שהדמות של אוליבר קווין אמורה להיות ובניגוד לצורה בה הוצגה בסדרה "סמולוויל". העונה השלישית של הסדרה, מעבר להיותה אפלה יותר, גם הייתה "כבדה" מאד, בעיקר בשל התסריט שלה.

ראשית, כבר בתחילת העונה הדמות של שרה נרצחת. אפשר להבין זאת לאור העובדה שמותה הוא הטריגר של הסיפור המרכזי של כל העונה, המאבק של אוליבר וחבריו בראס אל גול וליגת המתנקשים. אבל, בשביל מה היו חייבים לוותר על הדמות הזאת רק בכדי להחזיר אותה לחיים עבור הסדרה החדשה ? מדובר באחת הדמויות הטובות ביותר השסדרה הצמיחה, אולי בשל משחקה של השחקנית קייטי לוץ. לפי דעתי, אפשר היה לוותר על הדמות של לוראל אבל לא על הדמות שלה. החזרתה לחיים היא מעין הודאה בטעות. אבל, לעשות זאת ואח"כ להחזיר את הדמות לחיים ? קצת עלוב, במיוחד מאחר והדמות כבר נחשבה כמתה כקודם לכן.

מצד שני, חזרת הדמות של מלקום מרלין התבררה כנכונה. מדובר בשחקן איכותי, אשר הוסיף הרבה מאד לסדרה, במיוחד מאחר והדור המבוגר, אשר כלל בין את אימו של אוליבר (מוירה), אשר נרצחה בתום העונה השנייה, כבר לא היה כמעט בנמצא פרט לאביה של לוראל.

בעונה זו דמותו של אוליבר הופכת לאפלה עוד יותר. הוא מוותר בתחילת העונה על האפשרות לאושר עם פליסטי, בכדי כביכול לא לסכן אותה, מתחיל לעבוד עם מלקום מרלין בכדי לעצור את ראס אל גול, יוצא למאבק מול ראס ועומד על סף מוות, חוזר לאיתנו רק בכדי לחדור במסווה ל"ליגת המתנקשים" מאחר וראס רוצה שהוא יתפוס את מקומו, בוגד בראס ומצליח להציל את העיר מאיום ביולוגי חמור.

עונה זו גם העלתה הילוך בכל מה שקשור לדמותה של תיאה קווין, ולקראת סופה היא מצטרפת לחבורתו של אוליבר במלחמה נגד ראס אל גול, מקבלת כינוי משלה ("ספידי") ואף מסכה משלה. היא משתחררת מאימת הגברים בחייה (רוי, אביה) וניצבת לצידו של אוליבר. כמו כן, בעונה זו היא עוברת אימונים לצד אביה (מלקום), מגלה את האמת לגבי אוליבר ואת העובדה שהיא רצחה את שרה תחת השפעת סמים שמלקום החדיר לה, נרצחת על ידי ראס אל גול וקמה לתחייה באופן טקסי.

עושה רושם שבהפקה אוהבים שקבוצת הלחימה הסודית תשאר גדולה, בעונה זו מדובר כבר בחבורה גדולה מאד: אוליבר (עד שהוא עוזב בדקות האחרונות של העונה) דיגל, לורל, ניסה (בתו של ראס בגילומה של קתרין לואו), רוי (עד שהוא עוזב לקראת סוף העונה ולמעשה תיאה תופסת את מקומו), וריי פאלמר, אם כי גם לו קורה משהו בפרק סיום העונה והוא עומד להגיע אל גורלו הגדול וכמובן שפליסטי.

בכל מה שקשור לדמותה של פליסטי. אני לא יודע אם מדובר בהוראות של ההפקה או שמדובר בשחקנית, אבל בעונה זו הדמות שלה הופכת לכל כך מעצבנת ובעיקר בכיינית. היא מוצאת אהבה עם ריי, אבל כמובן שהיא עדיין מאוהבת באוליבר. גם כשהיא רק מדברת הקול שלה הופך למעצבן, עד אשר הצופה מקווה בסוף העונה שהחתונה של אוליבר וניסה תחזיק מעמד והוא לא יברח איתה כפי שקורה בדקות האחרונות של העונה.

קיימת בעייתיות בתסריט של הסדרה לקראת תום העונה. אפשר להבין את הצורך של התסריטאים לסיים את העונה בצורה חזקה, אבל זה הופך לכל כך צפוי. בעונה הראשונה ראינו מאבק של אוליבר אל מול מלקום, בעונה השנייה מדובר במאבק אל מול דמותו של סלייד ואילו בעונה השלישית הוא נאבק על הגשר בראס אל גול והורג אותו. אפשר היה לנסות משהו שונה ממאבק פנים אל פנים כפי שקורה מדי עונה.

כמו כן, העובדה שאוליבר מחליט לעזוב עם פליסטי בתום העונה היא למעשה כמעט סיום הסדרה וכל מה שיגיע מנקודה זו והלאה יהיה קרוב לריבוט של הסדרה. נכון, בכל עונה מתחילים מחדש עם נושא חדש, אבל הסוף שבחרו לעונה השלישית גורם לכך שהעונה הרביעית שלה תהפך לריבוט. האם זה טוב או לא ? נצטרך לצפות בעונה הרביעית ולהחליט בסופה.

אבל הבעיה הגדולה ביותר של העונה הזאת היא, שהצופה מסיים אותה, כאשר הוא סחוט לחלוטין. גם בעונה זו הוסיפו פרק נוסף לסדרה ומספר הפרקים בעונה זו עומד על 23. העובדה שהתסריט הופך ל"כבד" מאד כבר מתחילת העונה וככל שהיא מתקדמת רק ל"כבדה" יותר ויותר גורמת לכך שבתום העונה מדובר בהקלה מסוימת.

אלמנט מעצבן היה לראות שלשאדו, דמות אשר אפשר היה לראות שנרצחה כאשר אוליבר היה על האי, יש אחות תאומה. דומה יותר לאופרת סבון ולא היה רצוי. לטובת התסריטאים צריך לציין, שהדמות לא נשארת זמן רב.

מצד שני, העובדה שהתמקדו בעונה זו בריי פאלמר הייתה החלטה נכונה. לאחר הצגת דמותו של "הפלאש" בעונה הקודמת, היה ראוי להציג דמות מעט פחות חזקה מהעולם הזה בכדי לא לנסות להאפיל עליה, במיוחד לאור העובדה שהדמות של "הפלאש" קיבלה סדרה משלה. כמו כן, הליהוק של ברנדון רות' לתפקיד היה מושלם.

אז, לראות או לא ?

כדאי לראות, בוודאי עבור חובבי הז'אנר, אבל בהחלט לא ברצף. עבר זמן רב מאז צפיתי בסדרת קומיקס, אשר עוברת כל כך הרבה תהפוכות ושינויים במהלך עונה אחת, שהתסריט שלה "כבד" כל כך (ובתחילת העונה גם מעט לא מסודר), ושאיבדה דמות משמעותית (שרה) מוקדם מדי. למרות זאת, בסופו של דבר, למרות שהצופה יוצא מותש מתום העונה, היא עדיין מספקת לו את מה שהוא רוצה מהז'אנר הזה, בוודאי בעידן שבו סדרות וסרטי הקומיקס האפלים יותר נחשבים לאיכותיים יותר. 

יום חמישי, 25 בפברואר 2016

14 חדשות קולנוע



1. על הסרט It על פי ספרו של סטיבן קינג אמורה להיות הגבלה מגיל 17. 

2. הסרט השני בסדרת "ג'ון וויק" בכיכובו של קיאנו ריבס יעלה ב 10 בפברואר 2017. 

3. השחקן קורט ראסל אמור להשתתף בסרט השני בסדרת "שומרי הגלקסיה". לא ברור כעת איזה דמות הוא אמור לגלם, אפשרות אחת היא של אביו של סטאר-לורד. 

4. אמילי בלאנט בשיחות לגלם את דמותה של "מרי פופינס" בסרט ההמשך. 

5. השחקנית ג'וליאן מור תהיה ה"נבל" העיקרי בסרט "קינגסמן 2". 

6. השחקנית הבוליוודית פריאנקה צ'ופרה ("קוונטיקו") תהיה ה"נבל" העיקרית בסרט Baywath. 

7. באולפני "פרמונט" משתשעים ברעיון לייצר סרט ספין אוף ל"באמבלבי", החיפושית הצהובה בסדרת סרטי "רובוטריקים". גם אם יאושר הסרט, הוא אמור להיות סרט דל תקציב. 

8. שמועה גורסת שהשחקן דן אמבוייר ישחק בסרט "באטמן נגד סופרמן" ושהוא אמור לגלם את דמותו של "גרין לנטרן". 

9. השמועה גורסת שדמות מוכרת מתוך העולם של "מארול" תמות בסרט "ת'ור 3". 

10. בשנת 2009 אולפני "יוניברסל" הודיעו כי הם מעוניינים להביא אל המסך הגדול את Battlestar Galactica. עם השנים הפרויקט נשכח. בשבועות האחרונים החלו להגיע ידיעות שהסרט הנ"ל חוזר להיות על השולחן ויכול מאד להיות שייצא לפועל. 

11. בסרט השלישי בסדרת סרטי "קפטן אמריקה" אחת מהדמויות המרכזיות תמות והמוות יגרום לשינוי גדול בעולם סרטי הקומיקס של "מארוול". 

12. למרות שברשת CBS מפתחים סדרה בשם "מקגייור" הרי שאולפני Lionsgate מפתחים סרט קולנוע בעקבות סדרת הטלוויזיה משנות השמונים והתשעים. 

13. הסרט "מהיר ועצבני 9" יעלה ב 19 באפריל 2019, הסרט "מהיר ועצבני 10" יעלה ב 12 באפריל 2021. 

14. הסרט "רובוטריקים 5" יחל בצילומים בחודש מאי, כאשר התכנון הוא שהוא יעלה בקיץ 2017. נכון לעכשיו ידוע שמייקל ביי יביים ושמארק וולברג יחזור, אולם לא ברור באם ניקול פלץ וג'ק ריינור יחזרו. 

יום רביעי, 24 בפברואר 2016

פרסום: Superstore חודשה



רשת NBC חידשה את הסדרה Superstore לעונה שנייה. לאחר החידוש לפני מספר שבועות גם ל Chicago Med ול Law & Order:SVU ו Shade Of Blue עושה רושם שברשת די קיבלו את ההחלטות בנוגע לסדרות שלה.

יום שלישי, 23 בפברואר 2016

עונת הפיילוטים 2016: הפיילוטים של רשת CBS




קומדיות:

Furst Burn (קומדיה ללא שם של באטלר.הופ.אושאנון) - רעיה ואם מגלה שהיא מאומצת ושהוריה הביולוגים קצת משוגעים אך בעלי אהבה גדולה.

קאסט: פופי מונטגומרי, קייטי סיגל, ג'ון קארול לינץ', סוזי קורץ, ברוק אליוט, קלי גוס, טאליטה באטמן.


The Great Indoors (סיטקום) - כתב הרפתקני חייב לשנות את דרכיו בשעה שהוא הופך לבוס של קבוצה צעירים במגזין דיגיטלי.

קאסט: ג'ואל מקהייל, כריסטופר מיטץ פלאסה, סטפן פריי, שון בראון, כריסטינה קו, סוזאנה פילדינג.


I'm Not Your Friend (סיטקום) - קבלן מגלה שלגדל את ילדיו זה יותר קשה משחשב בשעה שאשתו חוזרת לעבודה.

קאסט: מאט לבלנק, ג'נה פישר, מאט קוק, גרייס קאופמן, ג'סיקה צ'אפין, דיאנה מאריה ריבה.


The Kicker (סיטקום) - אתלט משגע את משפחתו, חבריו ואנשים זרים לאחר שהוא מוצא את עצמו מסולק מקבוצת הפוטבול שלו.

קאסט: גאוף סטלטס, דיוויד ספייד, ג'ואנה גרסיה, ג'י בי סמוב.


My Time/Your Time - הסדרה מספר את קורות החברות של זוג צעיר בשעה שהם מנהלים מערכת יחסים מרחוק.

קאסט: ג'יין לוי, ניקולאס בראון, אוטקראש אמבודקאר, איזי סטיל, לנגסטון קרמן.


Real Good People (קומדיה ללא שם של סטפני ויר) (סיטקום) - משפחה שמרנית בטקסס נאלצת לשנות את הערכים שלהם בשעה שהם מגלים שילדיהם פחות מושלמים ממה שהם חשבו.

קאסט: דיוויד קית', ג'ולי וייט, רוס קימבל, בת' הויט, לינדזי גורט, בטסי ביוטלר.


Superior Donuts (סיטקום) - הסדרה תספר את קורות מערכת היחסים בין בעל חנות דונאטס, העובד הצעיר שלו והאנשים בשכונה.

קאסט: ג'רמיין פאולר, בראיין דארקי, מאז ג'ובאני, דיוויד קוצ'נר, מייגן פרייס, שרה סטיילס.


קומדיה ללא שם של קוווין ג'יימס (סיטקום) - הוזמן ישירות לסדרה - שוטר שזה עתה פרש מחכה בקוצר רוח לבלות זמן עם אשתו ושלשת ילדיו, רק בכדי לגלות שניצבים בפניו אתגרים שלא ציפה להם בבית מאשר היו לו בעבודה.

קאסט: קווין ג'יימס, ארין הייז, טיילור ספריטר, ראיין קרטרייט, מרי צ'ארלס ג'ונס, ג'יימס דיג'יאקמו, לני וניטו, גארי ואלנטיין.


מה שאתה עושה יחזור אליך כמו בומרנג - שני הורים בני ארבעים פלוס שהיו צעירים ופוחזים כאשר היו נערים עתה מגלים שהסיוט הגדול ביותר שלהם התממש: גידול שלשת ילדיהם בני העשרה לבדם.

קאסט: אליסה מילאנו, ג'ייסון לי, מאט מורי.



דרמות: 

Bull - דרמה בעקבות חייו של ד"ר פיל, כאשר היה צעיר.

קאסט: מייקל וות'רלי, ג'נבה קאר, פרדי רודריגז, כריסטופר ג'קסון.


Bunker Hill - הדרמה תעקוב אדם בעל כוח רב בעמק הסילקון, אשר מגייס מנתח וותיק בעל עבר בעייתי בשעה שהוא פותח בית חולים חדיש בעל גישה מתחדשת.

קאסט: דמרוט מאלרוני, אודט אנאבל, אוגוסטוס פרו, ברנדה סונג, רשמה שטי, וורד הורטון, ארון ג'נינגס.


Doubt - פיילוט שחוזר מהשנה שעברה אודות סניגורית מצליחה בחברה גדולה, אשר מתחילה להיות מעורבת בצורה רומנטית עם אחד מהקליינטים שלה, אשר יכול להיות שאשם בפשע ברוטאלי.

קאסט: קתרין הייגל, סטיבן פסקואל, לאוורן קוקס, דואל היל, דרימה ןןלקר, אליוט גולד, קובי ליבי.


Drew - גרסה מודרנית אודות "ננסי דרו", והפעם היא בלשית במשטרת ניו יורק שם היא פותרת תעלומות בשעה שהיא משתמשת בשיטות לא קונבנציונליות, כאשר היא מנווטת את חייה בעולם המודרנית.

קאסט: שרה שאהי, אנתוני אדוארדס, פליקס סוליס, רוב מקלור.


Four Stars - הדרמה סובבת שתי משפחות יריבות בעלות כוח רב בקהילת הצבא בטמפה פלורידה, אשר מקבלות החלטות בדרגים הגבוהים ביותר במסגרת של הגנה על האומה.

קאסט: ברוס גרינווד, סטיבן באוור, אשלי זאקרמן, וילמר ולדרמה, בוג'נה נובדוקיץ', אן קרוז קיין, דניאל סאוורה.


מקגייור - אנגוס מקגייור, בן עשרים ומשהו מגויס לארגון מיסתורי שם הוא משתמש בכישורי ההמצאות שלו בכדי לפתור בעיות בדרכים לא קונבנציונליות בכדי להימנע ולעצור אסונות.

קאסט: לוקאס טיל, ג'ורג' אדס.


Sensory - הסדרה מושפעת מחייו של ד"ר ג'ואל סאלינס, מנתח ראש וחוקר בבית הספר של האוורד והיא תתמקד במנתחת ראש ובן הטיפוחיים שלה, אשר יש לו מחלה שגורמת לו להרגיש את מה שהמטופלים שלו מרגישים.


Training Day - שוטר אפרו אמריקאי צעיר מתמנה ליחידת עלית של משטרת לוס אנג'לס שם הוא חובר לבלש לבן, שיש לו אמות מוסר בעייתיים. הסדרה מתרחשת 15 שנים לאחר שהסרט הגיע לסיומו.

קאסט: ביל פאקסון, ג'סטין קורנוול, קתרינה לואו, דרו ואן אקר, לקס סקוט דיוויס, ג'ולי בנז.

יום ראשון, 21 בפברואר 2016

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בחמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות בשנת 2016, שבוע שביעי




ברשת ABC עדיין נתוני ערב יום חמישי ממשיכים להיות מקור לדאגה עבור מנהלי הרשת. למרות ירידה קלה אצל "האנטומיה של גריי" ל 2.2 נק' מדד, הבעיה ממשיכה להיות עם שתי הסדרות האחרות (הצעירות בהרבה) של שונדה ג'יימס. "סקנדל" הדרדרה בשבוע שעבר ל 1.8 נק' מדד ואי אפשר כבר להתייחס לכך כמקרה נקודתי. איבוד הגובה של הסדרה, אשר החלה את העונה עם 3.2 נק' מדד הוא אחד הגבוהים בשנים האחרונות. סיבה אפשרית אחת לכך היא ההפרדה של שתי הדמויות הראשיות (אוליביה פופ והנשיא פיץ) לאחר שבמשך כל הסדרה יצרו מצב שהם לא יכולים להיות ביחד ואילו לאחר מספר פרקים בודדים שהם היו ביחד בהפקה פרקו את החבילה. יכול להיות שהצופים פנו לאפיקי צפייה אחרים, אולם העובדה היא שהירידה של הסדרה בנתוני הרייטינג הינה דרמטית ביותר. מצבה של How To Get Away From Murder גרוע עוד יותר. הסדרה, שבשנה שעברה הייתה להיט ענק מגיעה לקראת סוף העונה שלה לקריסה כמעט טוטאלית, כאשר בשבוע שעבר היא הסתפקה ב 1.5 נק' מדד בלבד ובכך היא כבר לא נחשבת כלהיט, אלא כסדרה נוספת בלוח המשדרים. נפילה נוספת בנתוני הרייטינג יכולה לגרום לכך שהעונה השלישית שלה יכולה להיות גם האחרונה. במידה וזה יקרה, זו יכולה להיות בין העליות והנפילות הגדולות ביותר שנצפו בעשור האחרון בטלוויזיה האמריקאית.

ברשת ה CW אפשר לומר שלאחר התחלה סבירה בימי שישי, סדרות הערפדים של הרשת לא מניבות נתונים מספיק טובים. The Vampire Diaries מסתפקת בשבועות האחרונים ב 0.4 נק' מדד בלבד ואילו The Originals ב 0.3  נק' מדד עם קפיצה פעמים בודדות ל 0.4 נק' מדד. עושה רושם. שהבעיה היא גם בגזרת מספר הצופים הכללי The Vampire Diaries לא מצליחה להתעלות מעבר ל 1.1 מיליון צופים ואילו מצבה של The Originals גרוע עוד יותר, כאשר הסדרה לא מצליחה להגיע גם ל 900 אלף צופים. היות וכך, מצבה של Reign, אשר יצאה לחופשה, נראה עדיין סביר לחלוטין. אם לפני שלשה שבועות היה נדמה ש Riegn לא תזכה לעונה נוספת, הרי שעתה זה נראה עדיין בגדר אפשרות. בכל מקרה, קשה לראות כיצד אחת מסדרות הערפדים תחזור חוזרת להיות משודרת בימים שני עד חמישי.

ברשת CBS עושה רושם שמצבה של Elementary מתחיל להיראות סביר. לאחר ש The Good Wife בוטלה ו CSI:Cyber ככל הנראה מבוטלת גם אם לא הודיעו על כך באופן רשמי, המצב של שאר הדרמות של הרשת נראה בצורה אחרת לחלוטין. בשבוע שעבר Code Black הדרדרה ל 1.0 נק' מדד ובכך מצבה של Elementary הוותיקה, שגם היא הדרדרה ל 1.0 נק' מדד נראה, עד כמה שזה יישמע מצחיק, עדיין סביר. קשה לראות את הרשת עושה "ניקיון אורוות" ומבטלת ארבע דרמות, או אף למעלה מכך, בבת אחת. במידה והסדרה לא תמשיך לצנוח, עושה רושם שעונה אחת נוספת בערב יום ראשון, אליו היא תעבור בעוד מספר שבועות, נראה צעד הגיוני מאד עבור הרשת. ברשת, אשר נוהגת בחודש מרץ או לכל היותר בתחילת חודש אפריל מחדשת את מרבית הסדרות שלה, יצטרכו לקבל החלטות מאד מעניינות בשבועות הקרובים.

ברשת FOX הקומדיות של הרשת, מלבד New Girl (שגם היא איבדה גובה מ 1.4 ל 1.2 נק' מדד), ממשיכות להיות הבעיה המרכזית של הרשת. בשבוע שעבר Cooper Barret's Guide, אשר לא קיבלה דחיפה מפרקים חדשים של The Simpsons הצליחה להגיע ל 0.8 נק' מדד בלבד. Grandfathred הגיעה גם היא ל 0.8 נק' מדד, The Grinder ל 0.6 נק' מדד ורק "ברוקלין 9-9" עוד איכשהו בחיים עם 0.9 נק' מדד. מדובר בכישלון מהדהד. לא ברור מה חשבה הרשת כאשר העבירה את "ברוקלין 9-9" ליום שלישי, בכך איבדה הרשת שתי שעות שידור זו של יום ראשון בה משודרת Cooper וזו של יום שלישי בה משודרת "ברוקלין 9-9". ועדיין, מרבית הסיכויים שרק אחת מהן תבוטל. במידה וזה יקרה זו תהיה הודאה בכישלון.

ברשת NBC הקומדיה Superstore איבדה גובה מ 1.4 ל 1.2 נק' מדד. יכול מאד להיות שזה קרה בעקבות שידור ה"גראמי", אולם במידה והירידה תימשך, ואין לסדרה זמן רב בכדי שזה יקרה (השבוע ישודר הפרק האחרון של העונה), אפשר יהיה לומר שהיא תבוטל. Telenovela לא תראה עונה נוספת, עובדה זו כבר נהירה לכולם. כמו כן, ברשת יצטרכו להביט שוב על נתוני Chicago Med בשבועות הבאים לאחר הירידה ל 1.4 נק' מדד בלבד בשבוע שעבר. ולסיום, Shades Of Blue ממשיכה להיות יציבה, אולם על נתונים שלא אמורים היו להעניק לה עונה נוספת (1.1 נק' מדד). האם ברשת לא מתחרטים על כך שחידשו אותה יממה מוקדם מדי ? הסדרה הידרדרה ל 1.1 נק' מדד לפני שלשה פרקים ומאז נשארת על אותם נתונים. במידה והיו מחכים יום אחד נוסף לפני שהיו מחדשים את הסדרה אולי היו מקבלים החלטה אחרת.

יום שישי, 19 בפברואר 2016

שלב סיכום עונה: The Flash, עונה ראשונה: הצלחה שלא הפתיעה אף אחד



כאשר הסדרה Arrow ייצרה את הספין אוף של "הפלאש" קשה לי להאמין שמישהו ממקבלי ההחלטות ברשת ה CW לא ראה שהיא עומדת להיות להיט גדול. ואכן, הסדרה הפכה לאחת ההצלחות הגדולות של עונת 2015-2014. הסיבות לכף שמדובר בהצלחה ידועה מראש היו רבות. ראשית, העובדה שמדובר בסדרת קומיקס של דמות ידועה מעולם ה DC Comics די הבטיחה את הצלחתה, בעיקר היות ומדובר ברשת ה CW. העובדה שהיא הפכה ללהיט גדול יותר אפילו מ Arrow נעוצה בעובדה שהיא מכוונת לקהל צעיר יותר.

בעוד ש Arrow מהפרק הראשון שלה היא "כבדה" ואפלה (ואולי גם איכותית יותר בשל כך) ובשל כך קהל היעד שלה פונה יותר לבני עשרים ומעלה (למרות שגם בני הנוער יכולים ליהנות ממנה) הרי ש"הפלאש" מכוונת יותר עבור בני הנוער, בעיקר בגלל שגם הדמות הראשית, בארי אלן, צעירה יותר. ולכן ניתן לראות הבדל של כמיליון צופים בין השתיים. מהבחינה הזאת "הפלאש" מצטיירת כאחותה הקטנה של Arrow, כאשר גם ניתן לראות את ההערצה שבארי רוחש לאוליבר קווין.

מבחינת הליהוק של הסדרה אפשר להצביע על מספר דמויות, אשר ליהוקן היה מוצלח יותר ופחות. ראשית, ליהוקו של גרנט גאסטין כ"הפלאש" היה סביר בלבד. ניכר שרצו שחקן צעיר וחביב, וזה בדיוק מה שקיבלו. לצערי, מדובר גם בשחקן ללא עומק. לסדרה Glee זה הספיק, אבל עבור דמות "הפלאש" זה לא מספיק.

הבעיה הגדולה ביותר של ליהוק דמותו של "הפלאש" היא חוסר הכימיה בין גאסטין לבין קנדיס פאטון, אשר מגלמת את דמותה של אייריס אליה בארי עורג כל העונה, למרות שהיא נמצאת במערכת יחסים עם אדי (ריק קונסט). אי אפשר לזהות אפילו מתח מיני בין השניים וזאת למרות שכביכול גם היא אמורה להרגיש משהו עבורו. הבעיה הגדולה יותר היא שאפשר לזהות כימיה גדולה יותר בין גאסטין לדניאל פאניבייקר (קייטלין) וכאשר השניים מתנשקים במהלך העונה אפשר גם לראות ניצוצות ביניהם בניגוד לנשיקה שבין אייריס לבארי, אשר לא נראית אמינה.

הליהוק של דניאל פניבייקר כקייטלין היה מושלם. מדובר בשחקנית שהדמות של המדענית החמודה והקטנה יושבת עליה בצורה מושלמת. כך גם ליהוקו של קלרוז ואלדז כסיסקו. אך הליהוק המושלם היה של טום קאוונה כאיאבוד ת'ון, אשר מוכר יותר כהאריסון וולס, לאחר שהוא תופס את מקומו. הליהוק מושלם היות ויש בו את החביבות שהצופה זקוק לה בכדי לא לזהות את האיום בתחילת העונה ועד לסופה, אך יש בו גם את מידת הרשעות שהוא צריך בכדי להיות ה"נבל" הגדול של העונה.

מבחינת הסיפור שהעונה הראשונה מספרת אי אפשר היה לצפות למשהו טוב יותר היות ומדובר בעונת פתיחה בה מציגים לרוב את הדמויות ומעניקים להם רקע ועומק. השילוב של ניסיון פתירת מותה של אימו של בארי בנוסף לנושא המסע בזמן וכן סיפור האהבה הנכזבת של בארי ואייריס מציג סיפורים מעניינים מאד, שכמעט ולא מציגים פרקים חלשים (אבל רק כמעט).

אם אפשר להציג פרקים חלשים הרי שמדובר דווקא בפרקים בהן השתתפה דמותו של לאונרד סמארט, אשר ידוע בכינויו כ"קפטן קולד". הסיבה לכך היא שמשחקו של וונוורת' מילר היה מוגזם מדי. עובדה זו זועקת לשמיים בכל פרק בה הדמות מוצגת והוא מופיע לאורך העונה בתפקיד אורח מתמשך.

אז, לראות או לא לראות ?

מדובר בסדרת קומיקס מצליחה, אשר מצליחה להעביר עונה ראשונה בצורה מוצלחת מאד עם סיפורים מעניינים. לטעמי, היה עדיף לו דמותו של "הפלאש" הייתה צעירה יותר כפי שהייתה בקומיקס, בעיקר משום שהיא אמורה להיות פזיזה יותר ובעיקר מצחיקה יותר. חבל ששכחו את החלק הזה של הדמות בעונה זו. הליהוק של הדמות הראשית בעייתית, אבל עדיין מאפשר צפייה סבירה בסדרה. אי אפשר לצפות ליותר מכך מעונה ראשונה, מעניין יהיה לראות אם הרמה תישמר גם בעונה השנייה. 

יום רביעי, 17 בפברואר 2016

פרסום: Unforgettable בוטלה


רשת A&E הודיעה באופן רשמי, כי הסדרה Unforgettable בוטלה. לאחר שניצלה פעמיים, עושה רושם שזה המוות הסופי שלה. נתוני הרייטינג שלה היו מחרידים. מעניין, שדווקא את עונה זו סיימו בקליף האנגר הכי חזק שהם יכלו, כאשר חייה של אחת מהדמויות הראשיות על סף מוות. 

יום שלישי, 16 בפברואר 2016

עונת הפיילוטים 2016: הפיילוטים של רשת ה CW



קומדיה: 

No Tommarow - אושר לסדרה - כאשר מנהלת חרוצה וישירה במשרד הפצה כדוגמת "אמזון" מתאהבת בגבר שמעביר את חייו בצורה ספונטית, מתוך מחשבה שהחיים מגיעים לקיצם בקרוב, הם יוצאים למסע בכדי למלא את "שק המשאלות" שלהם לפני המוות.

קאסט: טורי אנדרסון, ג'ושוע סאס, איימי פיץ', סארויו בלו, ג'סי ראת'. 

דרמות: 

Frequency - אושר לסדרה - בלש משטרה בשנת 2016 מגלה שהוא יכול לדבר עם אביו,שגם הוא היה בלש, שמת בשנת 1996, באמצעות רדיו. הם מפתחים את מערכת היחסים שלהם מחדש בכדי לפתור מקרה רצח, אך גם גורמים, מבלי שירצו, ל"אפקט הפרפר".

שחקנים: פייטון ליסט, ריילי סמית, דווין קלי, לני ג'ייקובסון, אנטוני רויבייבר, דניאל בונקור.


Riverdale - אושר לסדרה - מדובר בגרסה אפלה וחתרנית של דמויות של הקומיקס אודות ארצ'י, בטי ורוניקה.וחבריהם. 

שחקנים: לילי ריינהרט, קול ספראוזה. 

קאסט: קיי ג'יי אפא, לילי ריינהרט, קול ספראוזה, אשלי מורי, לוק פרי, מדלין פץ', קאמילה מנדס, מריסול ניקולס, מדשן אמיק.


Transylvania - לא ממשיך הלאה - בשנת 1880, אישה צעירה ועקשנית בחיפוש אחר אביה עוברת מניו יורק לטרנסילבניה שם היא חוברת לבלש מהסקוטלנד יארד וביחד הם עדים ללידת המפלצות הגדולות והמפורסמות ביותר בהיסטוריה. 

קאסט: לורה ברנט, סופי קרנס.


פרויקט מארס ללא שם - לא ממשיך הלאה - קבוצה של חוקרים מגיעים אל מארס בכדי להצטרף אל הישוב הקולניאלי הראשון על מארס, רק בכדי לגלות שכל האנשים שהגיעו לפניהם נעלמו. כאשר הם מובלים על ידי אישה שבעלה הוא בין אלו שנעלמו, המתיישבים החדשים נאלצים לשנות את המשימה שלהם מגילוי ומחקר של המקום להינצלות בשעה שהם מנווטים במקום עוין ובשעה שה"שדים" האישיים שלהם עולים על פני השטח.

קאסט: ניל בלנדסו, ג'ורג'ינה הייג, מוזאם מאקר, קארל ביוקס, טונג'יי כריסה, פיטר מארק קנדל, אמריקה אוליבו, מארק לסלי פורד.


פרויקט "על טבעי ללא שם - יפותח מחדש - הפרויקט שקווין וויליאמסון ("יומני הערפד") עומד מאחוריו. אישה צעירה מבקשת עזרה מפאראפסיכולוג בשעה שהיא מתחילה להתנסות בתופעות על טבעיות. 

קאסט: מייגן ווסט, מאט מאסמור, ג'סיקה סזור.

יום ראשון, 14 בפברואר 2016

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בחמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות בשנת 2016, שבוע שישי



ברשת ה CW הנתונים המעניינים ביותר היו של ערב יום שלישי. מצד אחד, The Flash הציגה שיא של 1.6 נק' מדד (הנתונים הטובים ביותר למעלה משנה) ובכך יכלו ברשת לחייך. בשל הנתונים הגבוהים הייתם מצפים ש iZombie תניב נתונים גבוהים, או לפחות טובים יותר מאלו שהניבה בשבועות האחרונים. אולם, כאשר הגיעו הנתונים התמונה הייתה ברורה: הסדרה ירדה מ 0.55 בשבוע הקודם ל 0.5 נק' מדד. יתרה מכך, גם במספר הצופים הכללי הנתונים ירדו במעט מ 1.428 ל 1.426 מיליון צופים. וזאת למרות ש The Flash עלתה במספר הצופים מ 3.655 ל 3.96 מיליון צופים. במידה ונוציא את הפרק הראשון של העונה, אשר עמד על 0.68 נק' מדד והיה היוצא מהכלל שלא מעיד על הכלל, עובדה זו מוכיחה ש iZombie הגיעה לתקרת הזכוכית שלה ושום סדרה כבר לא תוכל לעזור לה. הנתונים הגבוהים ביותר שלה העונה עמדו 0.62 נק' מדד (הפרק השישי של העונה, כאשר פרק נוסף (השמיני) עמד על 0.61 ואילו הפרק החמישי עמד על 0.6 נק' מדד). ברשת יצטרכו להחליט מה לעשות לגביה בעונה הבאה היות וכמעט בטוח שהיא תחודש. מצד שני, ברשת יצטערו לבזבז שוב הובלה של סדרה מצליחה, כפי שקרה במשך שנים עם The Vampire Diaries. אולי הצלחה של Containment בעוד מספר שבועות תפתור את הדילמה עבורה.

ברשת ABC היה מדהים להביט על נתוני ערב יום חמישי שעבר. בשנים האחרונות לרשת הייתה בעיה בשעת השידור של שמונה בערב יום חמישי, אולם כאשר ברשת העבירו את "האנטומיה של גריי" נסתם "החור השחור" שלה. הנתון המדהים הוא, שדווקא הסדרה הוותיקה בעונתה ה 12 הניבה ביום חמישי האחרון את הנתונים הגבוהים ביותר עבור הרשת, כאשר Scandal, אשר פתחה את העונה עם 3.26 נק' מדד הניבה רק 2.1 נק' מדד. נרשמה ירידה מ 2.44 בפרק שלפני החופשה, אולם העובדה ש"אמריקן איידול" משודרת באותה שעת שידור יכולה להוות תירוץ לנתונים הללו. למרות זאת, אין בכך הפתעה גדלה לאור הירידה האיטית בנתוני הסדרה בשבועות מאז תחילת העונה. ירידה שאפיינה גם את How To Get Away With Murder בחזרה מהחופשה, כאשר הנתונים עמדו על 1.8 נק' מדד, הנתונים הגרועים ביותר שהסדרה הניבה עד כה בעונתה השנייה (הנתונים הכי פחות טובים היו של הפרק השישי, אשר הניב 1.81 נק' מדד). מדהים לראות איך שתי הסדרות, אשר בעונה שעברה היו להיטי ענק מניבות כרגע נתונים בינוניים. אם כי, חייבים לציין, הן עדיין מניבות נתונים מעולים ב DVR.

ברשת CBS צריך לציין נתונים של שתי סדרות. ראשית, הסדרה Supergirl, אשר עמדה לפני שבועיים על נתונים של 1.9-1.8 נק' מדד, אולם אז הידרדרה ל 1.5 נק' מדד. בשבוע שעבר, הנתונים עלו מחדש ל 1.8 נק' מדד. מה השתנה ? בשבוע של הירידה בנתונים Scorpion לא שידרה אחריה פרק חדש. מעניין יהיה לראות באם הנתונים ירדו שוב, כאשר Gotham תשוב מהחופשה שלה. כמו כן, בשבוע שעבר בוטלה הסדרה Angel From Hell ובמקומה שודר פרק בשידור חוזר של The Big Bang Theory. הפרק הנ"ל הניב 1.4 נק' מדד ו 6.45 מיליון צופים. רק לשם השוואה, הפרק האחרון של Angel From Hell הניב 1.36 נק' מדד ו 6.341 מיליון צופים. סביר מאד להניח ש 2Broke Girls תניב נתונים טובים יותר, השאלה היא עד כמה.

ברשת FOX השינויים מינוריים. The X Files ו Lucifer איבדו גובה, אבל רק במעט, ערב הקומדיות של הרשת הוכיח של New Girl עדיין יש כוח, אך לשאר הקומדיות, כולל "ברוקלין 9-9", ממש לא. לגבי New Girl, מעניין היה לראות שגם התוספת של מייגן פוקס לא הזניקה את הסדרה קדימה. ביום רביעי Hell's Kitchen איבדה גובה, אך גם היא רק במעט, עדיין זה טוב יותר מהנתונים ש Second Chance השיגה. כמו כן, Sleepy Hollow עושה את דרכה הבטוחה לביטול, כאשר בשבוע שעבר הניבה 0.7 נק' מדד בלבד.

ברשת NBC, הקומדיה Superstore שמרה על נתוניה הבינוניים של 1.4 נק' מדד ולא המשיכה בהידרדרות שלה. ביום רביעי, פרק הקרוסאובר של Law&Order ו Chicago P.D הראה שזה משתלם לשתי הסדרות עם 1.9 ו 2.0 נק' מדד בהתאמה. הנתונים של שתי הסדרות הנוספות של Chicago, הכוונה היא ל Med ו Fire, שמרו על הנתונים שלהם (1.6 ו 1.8 נק' מדד). מצד שני, ערב יום חמישי של הרשת הוא אכזבה אחת גדולה, כאשר
You Me & The Apocalypse כמעט ולא קיימת (0.8 נק' מדד) ו Shades Of Blue, אשר גם לאחר חידושה ממשיכה לאכזב עם 1.1 נק' מדד וספק אם בלי השם של ג'ניפר לופז היא הייתה מקבלת הזדמנות נוספת. אפילו The Blacklist כבר הידרדרה ל 1.4 נק' מדד, אולי בשל העובדה שעתה Scandal ו"אמריקן איידול" משודרת באותה שעת שידור שלה ול The Blacklist אין סיוע משאר הסדרות של הרשת. כמה חבל עבורה. 

יום שישי, 12 בפברואר 2016

שלב סיכום עונה: "ש.י.ל.ד.", עונה שנייה: עלייה, אבל...




הסדרה ששמה את ג'וס ווידן על המפה בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה הייתה "באפי קוטלת הערפדים". למרות שהסדרה הפכה ללהיט כבר מעונתה הראשונה, הרי שרק בעונה השנייה אפשר היה להגדיר אותה כסדרה איכותית. במבט לאחור, העונה השנייה שלה הייתה גם העונה הטובה ביותר שלה מבין שבע העונות. אפשר לומר, שתהליך דומה קרה גם לסדרה "ש.י.ל.ד.", כאשר העונה השנייה שלה הייתה טובה יותר מהראשונה, אבל...

הסדרה "ש.י.ל.ד." הייתה אחת האכזבות הגדולות ביותר בעונתה הראשונה מבחינת נתוני הרייטינג וגם מבחינה קריאטיבית. הסדרה החלה עם תקוות גדולות ועם נתוני רייטינג גבוהים מאד, אך מהר מאד התייצבה על נתונים בינוניים. מבחינה קריאטיבית הסדרה סבלה מעליות ומורדות גדולות מאד באיכות הפרקים. בעונה השנייה המצב השתפר (לא מבחינת נתוני הרייטינג), אבל...

מבחינת הסיפור שהסדרה מספרת בעונה השנייה הרי שסיפורה של סקיי, כאשר מתברר שהיא נצר של גזע חייזרי וכן איחודה עם אביה ואמה, היה מעניין מאד, אבל גם במקרה הזה אפשר לחלק את הסדרה לשתיים. החלק הראשון ובו מוצג המסע של סקיי עד לנקודה שבה היא מקבלת את הכוחות שלה, חלק זה הוא ללא ספק החלק האיכותי יותר. ראשית, לסדרה היה אויב מושבע: וייטהול, אשר ממשיך את דרכה של "היידרה", התסריט מוביל את סקיי באיטיות ובצורה נכונה עד לנקודה שבה היא מקבלת את כוחותיה והדינמיקה בתוך הקבוצה של "ש.י.ל.ד." הייתה ברורה. 

החלק השני של העונה השנייה יצר כאוס. ראשית, במקום האויב של "היידרה" מתברר שהיו שני איומים. האיום הראשון היה שלקולסון, מנהל "ש.י.ל.ד." לאחר שהיא מתרסקת לפני תחילת העונה הראשונה, נמצא מתחרים בתוך "ש.י.ל.ד.", אשר יוצרים מהפכה ולוקחים לו את התואר כמנהל "ש.י.ל.ד." עד לנקודה שבה שתי הקבוצות מתאחדות. האיום השני והמרכזי מגיע מצד אימה של סקיי, אשר יוצרת מלחמה בין בעלי הכוחות ל"ש.י.ל.ד."מתוך מטרה. כביכול האיום הראשון מוביל אל האיום השני, אבל עדיין, זה יוצר בלגאן בתוך הסדרה. כביכול, מדובר בטויסט שלא רואים מגיע כאשר בובי ומאק בוגדים בקולסון, אבל העובדה שלאחר פרק או שניים הכל חוזר לקדמותו די מעקרים את הסיפור. 

התוספת של בובי (אדריאן פליקי) והאנטר (ניק בלוד) הוסיפה לסדרה. לגבי פליקי, מדובר בשחקנית שקצת קשה "לבלוע". מצד אחד, מדובר בשחקנית יפה מאד, שלא הצליחה יותר מדי לאחר Friday Night Light, שהעלתה אותה על המפה. מצד שני, לא מדובר בשחקנית מוכשרת יותר מדי, ולכן היא מסתמכת בעיקר על היופי שלה. עבור סדרה מהסוג הזה, סדרת קומיקס קלילה, לא מדובר בבעיה גדולה מדי. 

עונה זו, אשר שמה את סקיי (קלואי בנט) במרכז גם שמה את קלואי, אשר מגלמת את הדמות, במרכז. הבעיה היא, שקלואי היא שחקנית סבירה, אבל בהחלט לא שחקנית ברמה גבוהה. מדובר בשחקנית חביבה ולא יותר מכך. עבור דמות מרכזית שכזאת היה צורך לקחת שחקנית בעלת כריזמה גדולה יותר ולא שחקנית, אשר משחקה מזכיר יותר את "הנערה מהבית השכן" (באנגלית זה נשמע טוב יותר). שוב, עבור סדרת קומיקס קלילה זה בסדר, אבל אפילו בסדרות הקומיקס של רשת ה CW אפשר להצביע על שחקניות איכותיות יותר (קייט קאסידי, קייטי לוץ ואפילו ווילה הולנד מהסדרה Arrow, דניאל פאניבייקר מהסדרה The Flash). צריך היה לראות התקדמות באיכות של המשחק שלה מהעונה הראשונה, במיוחד לאור העובדה שהיא במרכז העונה השנייה, לצערי, זה לא קורה.

צריך גם לציין עובדה מעניינת. בניגוד לסדרות של רשת ה CW, מרבית הדמויות לא עוברות יותר מדי שינויים במהלך העונה ובכך הסדרות הללו מעט נחשבות למעט "כבדות" (לא ברמה של סדרות הקומיקס של "נטפליקס" אבל עדיין...) ברשת ה CW, כאשר מסיימים עונה, הצופה מרגיש כאילו סוחטים אותו עד דק ובתום העונה הוא מרגיש עייף. ב"ש.י.ל.ד." זה לא קורה, בעיקר משום שהסדרה קלילה מאד. מצד אחד, מדובר בהחלטה טובה היות והצופה לא צריך להיות במצב רוח מסוים בכדי לצפות בה והוא מעביר 43 דקות מבלי לחשוב יותר מדי. מצד שני, כאשר הפרק מסתיים גם לא חושבים עליו יותר מדי. כך קרה בעונה הראשונה והמצב לא משתנה יותר מדי בעונה השנייה.

אז, לראות או לא לראות ?

חובבי סדרות הקומיקס יכולים לצפות בה, אבל רק הם. לא מדובר בסדרה האיכותית ביותר על המסך, אלא בסדרה קלילה וכיפית, אשר מעלה מעט את האיכות שלה בעונתה השנייה, אבל לא יותר מכך. הסיפור מעניין יותר מהעונה הראשונה והחלק הראשון שלה איכותי יותר מהחלק השני (החל מהנקודה בה סקיי מקבלת את כוחותיה). עדיין, בהשוואה לסרטים מדובר באכזבה גדולה. הסדרה יכלה להיות טובה הרבה יותר. הסרטים הראו שהפוטנציאל קיים, אולם אולי זו גם הבעיה הגדולה שלה, משום שמי שצפה בסרטי הקומיקס של "מארוול" מצפה למנה דומה. זה לא קורה.

באופן כללי, מי שרוצה להעביר 43 דקות מדי שבוע מבלי לחשוב יותר מדי והוא חובב של הז'אנר, יכול לצפות בעונה זו. מי שצפה בעונה הראשונה והתאכזב ייהנה יותר בעונה השנייה. עבורי, זה עדיין לא מספיק. אני מצפה לאיכות גבוהה יותר. הבעיה הגדולה ביותר של הסדרה היא, שכאשר העונה מסתיימת לא מצפים כל כך לעונה הבאה. 

פרסום: רשתות FOX וה CW קבעו מועדי חזרה ועליה למספר סדרות


רשת FOX מחזירה את הסדרה Bones לימי חמישי החל מה 14 באפריל. 

רשת ה CW מעלה את הסדרה Containment בימי שלישי אחרי The Flash החל מה 19 באפריל. iZombie תסיים את העונה השנייה שלה בפרק כפול ב 12 באפריל. 

הסדרה Reign תחזור בפרקים חדשים בימי שני החל מה 25 באפריל, לאחר ששבוע קודם לכן תגיע לסיומה העונה (והסדרה ?) Crazy Ex Girlfriend

הסדרה Beauty & The Beast תעלה בעונתה הרביעית והאחרונה ב 2 ביוני. 

יום רביעי, 10 בפברואר 2016

פרסום: העונה השנייה של The White Queen יוצאת לדרך


לאחר זמן רב שזה היה באוויר, ההפקה של עונת ההמשך ל The White Queen יוצאת לדרך והיא תקרא The White Princess. כזכור, The White Queen עסקה ב"מלחמת השושנים" הבריטית ואילו סדרת ההמשך בת 8 הפרקים תעסוק בעליית "בית טיודור" באמצעות הנישואים של הנסיכה אליזבת והמלך הנרי טיודור, אשר ידוע בכינוי הנרי ה 7 (אביו של הנרי ה 8). הסדרה תתחיל בשנת 1485, כאשר אליזבת נישאת להנרי, אך הנישואים שלהם עומדים למבחן, מאחר ושמעות צצות שאחיה של אליזבת, ריצ'ארד, אשר נחשב כמת, בחיים והוא מעוניין בכס המלכות. עתה, אליזבת צריכה לבחור בין אחיה לבעלה. 

יום שלישי, 9 בפברואר 2016

פרסום: Angel From Hell בוטלה


לאחר חמישה פרקים בלבד ביטלה רשת CBS את הסדרה Angel From Hell. בפרקים האחרונים הסדרה הניבה 1.4 נק' מדד בלבד ולכן ברשת החליטו לבטלה. במקומה תשודר החל מה 18 בפברואר 2Broke Girls. 

יום שני, 8 בפברואר 2016

פרסום: The Magicians חודשה


רשת Syfy חידשה את הסדרה The Magicians לעונה שנייה לאחר שלשה פרקים בלבד בתוך העונה הראשונה. הסדרה תעלה את העונה השנייה בת 13 הפרקים במהלך שנת 2017. 

פרסום: The Good Wife בוטלה


עכשיו זה רשמי. רשת CBS הודיעה שהסדרה The Good Wife תגיע לסיומה בתום העונה השביעית. הפרק האחרון של הסדרה ישודר ב 8 במאי. יש למעריצים 9 פרקים אחרונים ליהנות מהם. הספירה לאחור החלה. 

יום ראשון, 7 בפברואר 2016

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בחמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות בשנת 2016, שבוע חמישי


ברשת CBS המספרים חזרו לנתונים הרגילים שלהם. הסדרה Supergirl חזרה להניב 1.5 נק' מדד בלבד, לאחר שבשבועות הקודמים היא נעה סביב 1.9-1.8 נק' מדד, אם כי קשה לי להאמין שזו הסיבה האמיתית, יכול מאד להיות שהסיבה לכך הייתה ש Scorpion לא שודרה אחריה. גם נתוני ערב יום חמישי נשארו כמעט ללא שינוי, כאשר Angel From Hell נותרה על 1.4 נק' מדד, אם כי לאור מצב הרשת יכול מאד להיות שהנתונים הגרועים שלה יספיקו. עצוב, אבל אפשרי. רק Life In Pieces קפצה ל 2.2 נק' מדד, לאחר ששני הפרקים הקודמים שלה נעו סביב 2.0 נק' מדד. גם Code Black חזרה לנתונים הרגילים שלה (1.2 נק' מדד) וכך גם הקומדיות של יום רביעי, "מייק ומולי" ו"מרוששות", אשר הניבו 1.6 נק' מדד. 

ברשת FOX היחס שבין "תיקים באפילה" ל"לוציפר" נשאר על כנו. לאחר הירידה הצפויה בפרק השני של העונה ("תיקים באפילה" נמצאת בפרק השלישי שלה, אבל בשבוע השני שלה), כאשר הנתונים של שתיהן טובים עם 2.7 ו 2.0 נק' מדד בהתאמה. עד כה, "לוציפר" היא הפתעה לטובה בנתוני הרייטינג, לפחות עד עתה, מעניין יהיה לעקוב היכן הירידה בנתוני הרייטינג תיעצר. בערב יום שלישי, עושה רושם שהקומדיות הכושלות של הערב, Grandfathered ו The Grinder מושכות גם את "ברוקלין 9-9" למטה (1.0 נק' מדד). ניתן גם לקבוע של New Girl עדיין יש עתיד, אך The Grinder כבר רואה את הסוף, בוודאי לפי נתוני השבוע שעבר (0.6 נק' מדד). ביום רביעי, עושה רושם שהמעבר של Hell's Kitchen היה נכון, כאשר הסדרה הניבה נתונים טובים יותר מאלו של Second Chance, הנתונים עמדו על 1.5 נק' מדד לעומת Second Chance, אשר הניבה 1.0 נק' מדד בפרק האחרון שלה, אשר שודר בערב יום רביעי. 

ברשת NBC החדשות המפתיעות הגיעו דווקא לאחר חידוש סדרה. הסדרה Shades Of Blue של ג'ניפר לופז קיבלה הודעת חידוש דווקא לאחר שנתוני הרייטינג שלה צנחו בשבוע שעבר מ 1.3 ל 1.1 נק' מדד. הסדרה You Me And The Apocalypse מתבררת כבר בפרק השני שלה ככישלון גדול, כאשר היא הניבה 0.9 נק' מדד בלבד, ושוב ל The Blacklist אין כמעט עזרה בערב יום חמישי. החדשות החיוביות מגיעות מצד המותג של Chicago, ובמיוחד של סדרת המשטרה אשר זרחה בשבוע שעבר עם 1.7 נק' מדד. ביחס לנתוני הסדרות של כל רשתות הברודקאסט בשעה עשר, מדובר בנתונים טובים מאד. בערב יום שני, Superstore ממשיכה לאבד גובה כאשר היא ירדה מ 1.5 ל 1.4 נק' מדד, אולי זו התחלה של הסוף גם עבורה, נצטרך להמתין לנתוני הפרקים הבאים בכדי להיות חכמים יותר. 

ברשת ה CW ברשת מתחילים להבין ש Legends of Tomorrow היא כבר לא הצלחה גדולה. הירידה בשבוע השלישי של הסדרה ל 0.9 נק' מדד בלבד מוכיחה לרשת שלא כל סדרת קומיקס תהיה הצלחה, בדיוק כפי ש iZombie מוכיחה מדי שבוע. הבעיה הגדולה של הסדרה היא שהיא יקרה מאד, גם בשל הכוכבים וגם בשל האפקטים שלה, כך שגם נתונים טובים כפי שהיא מניבה כרגע זה עדיין לא ערובה לקבלת עונה נוספת. מצד שני, The 100 ממשיכה לשמור על יציבות, כאשר הניבה בשבוע שלה 0.6 נק מדד, בדיוק כמו בשבוע שעבר. שאר סדרות הרשת מניבות נתונים דומים לממוצע שלהן, כולל Supernatural, אשר הניבה בשבוע שעבר 0.7 נק' מדד ועצרה את הירידה בנתוני הרייטינג שלה (בארבעת הפרקים האחרונים היא ירדה מ 0.85 ל 0.74, ל 0.72 ואז ל 0.7 נק' מדד).

ברשת ABC, עושה רושם ש Agenct Cater בדרך לביטול. הסדרה, במקום לעלות בנתוני הרייטינג הלא מחמיאים בשלשת פרקי העונה הראשונים, אשר הניבו 0.9 נק' מדד, ירדה ל 0.8 נק' מדד. הנתונים הללו מצביעים על כך שעונה נוספת הסדרה, ככל הנראה לא תראה, אם כי גם במקרה שלה, כמו במקרה של The Blacklist של רשת NBC, היא לא זוכה לסיוע, כאשר גם המעבר של "החבובות" לשעה שמונה וחצי (לפני Agent Carter) התברר ככישלון, כאשר הסדרה הניבה 0.9 נק' מדד בלבד. סדרות נוספות של הרשת שנראות בצרה הן: Galavant, אשר סיימה את העונה עם 0.6 נק' מדד בלבד. וכן,  American Crime, אשר הניבה בשבוע שעבר 0.8 נק מדד. מצד שני, קשה להאמין שברשת יוותרו על כולן בבת אחת. אז, מי לדעתכם צריכה להינצל ? 

יום שישי, 5 בפברואר 2016

שלב סיכום עונה: Person Of Interest, עונה רביעית: הידרדרות



שתי העונות הראשונות של הסדרה Person Of Interest הצביעו על עלייה הדרגתית באיכות, כאשר פרקי הסיום של העונה השנייה היוו סוף הולם לעונה. כמו כן, ההחלטה לקדם את איימי אקר (רוט) ושרה שאהי (שו) לחלק מהקאסט הראשי הייתה ההחלטה הנכונה בזמן הנכון בכדי להעלות את הרמה של הסדרה ולהזרים לה דם חדש. העונה השלישית הצביעה על כך שנקודת השיא הייתה מאחוריה ובחלק השני שלה, כאשר דמותה של קרטר (טרג'י פי הנסון) סיימה את דרכה, אפשר היה לזהות את העובדה שהחלה ההידרדרות שלה. בעונה הרביעית מדובר כבר כמעט על קריסה. בכל מקרה, עושה רושם שהסדרה הגיעה לשיא מוקדם מדי.

בדרך כלל, נקודת השיא של סדרה מהסוג הזה אמורה להיות בשלב המלחמה שלה. שלב העימות הגדול, אולם במקרה של Person Of Interest זה לא קורה. במקום זאת, הסדרה הפכה למעיקה. נכון, בעונה זו אמורים להגביר את הקצב, אך עושה רושם שהתסריט לא מספיק טוב. גם כאשר שתי "המכונות" נפגשות באמצעות נציגים, רגע שאמור להיות מכונן במיתולוגיה של הסדרה, הפרק לא מצליח להתעלות לרמה גבוהה. עדיין ניתן לזהות פרקים בודדים טובים, אך הם מעטים מאד.

אפשר להצביע על אלמנט חיובי בודד בעונה זו. הפיכתה של איימי אקר לשחקנית על. מדהים לראות את השחקנית, אשר בתחילת דרכה בסדרה "אנג'ל" כמעט ולא בלטה ודי עמדה בצילם של השחקנים הגבריים, ואילו בעונה זו זרחה מעל כל שאר השחקנים. דרך אגב, סצינת סיום העונה הזכירה מאד את סצינת סיום הסדרה "אנג'ל". הבעיה היא, שזה לא מספיק וזה לא באשמתה.

ה"אשמה" נופלת על כתפיה של שרה שאהי, אשר באמצע העונה הדמות שלה נעלמת לאחר שהיא נופלת בשבי. בכך נשברה ההרמוניה הדקה שנותרה בסדרה לאחר עזיבתה של הנסון. הבעיה הגדולה יותר היא, שעזיבתה לא הייתה מתוכננת, אלא מאולצת בשל העובדה ששאהי נכנסה להריון. אפשר היה לראות כיצד בתחילת העונה צילמו את השחקנית בזוויות שלא יראו את הריונה, עד אשר היא הייתה חייבת לעזוב מכיוון שההריון לא נכתב אל תוך התסריט.

דרך אגב, היה מעניין לראות בעונה זו את העובדה שהתסריטאים החליטו לקחת את מערכת היחסים שבין רוט לשו מספר צעדים קדימה עד שלפני שהיא נופלת בשבי שו מנשקת את רוט, אשר מתחילה איתה במשך שנתיים. האלמנט המעניין בכך הוא, שבהפקה לא הצמידו את אחת מהן, בעיקר את דמותה של שו אשר נראית כצימוד הגיוני, עבור ריס. כפי שבדרך כלל עושים בסדרות מהסוג הנ"ל: הצמדה של שני הכוכבים הראשיים. מצד שני, ההצמדה של רוט לשו גם גרמה עוד יותר להגדלת דמותה של רוט ובכך למרות שהצופים מצליחים לזכות לראות באיכותה של אקר הרי שההרמוניה הדקה נשברת עוד יותר.

התסריטאים אוהבים סגירת מעגלים וכך גם עשו לדמותו של ריס, כאשר הצמידו לו את הפסיכולוגית ד"ר איריס קמפבל (וורן שמידט) כמושא אהבה. היא מעין הגאולה של ריס לאחר איבוד הדמויות ג'סיקה וקרטר. מצד שני, זה גם מראה שמה שדמותו של ריס זקוקה לו היא לא אישה חזקה כדמותן של קרטר, רוט או אפילו שו, אלא דמויות נשיות חלשות יותר כגון ג'סיקה, אותה הוא מצטער שעזב עד שבסופו של דבר היא מתה ועתה דמותה של קמפבל.

לאחר שאיבדו את הרעיון של מוסד HR, בעונה זו התמקדו במאבק שבין אליאס ודומיניק. המאבק היה מעניין מאד, אולם דווקא בפרקים האחרונים של העונה, ולאחר שהציגו את דומיניק כאדם חכם מאד, הרי שהוא מצליח ליפול בפח של אליאס די במהירות ואפילו פעמיים, פעם אחת כאשר הוא מחסל קומה שלמה של תומכי דומיניק ביחד עם הסגן שלו, שהיה גם חבר ילדות שלו ובפעם השנייה בסוף העונה, כאשר הוא גורם לו לחסל את יד ימינו. מצד אחד ניפחו דמות, שהייתה כמעט כמו דמותו של קווין ספייסי בסרט "החשוד המיידי" ואז הוא נופל בבת אחת.

אז, לראות או לא לראות ?

מדובר בעונה מאכזבת, מעייפת ודי כבדה. אם זו לא הייתה עונת המאבק הייתי מציע להפסיק לצפות בה, אבל היות ומדובר בעונת המאבק בין שתי "המכונות" אני מציע שצופי הסדרה יצפו בחצי הראשון שלה, כאשר שו עדיין נוכחת וההרמוניה בין הדמויות עדיין סבירה, אבל על החצי השני של העונה צריך לרפרף די במהירות ולהגיע לשני הפרקים האחרונים שלה ואז לחזור לצפות בהם בצורה רגילה. צופים שעדיין לא נחשפו לסדרה לא ייהנו מעונה זו. חבל, אפשר היה לעשות זאת בצורה טובה יותר. לו רק שרה שאהי לא הייתה נכנסת להריון...מה שמהלך אחד יכול לעשות לסדרה. 

פרסום: Manhattan בוטלה



בהחלטה מעצבנת הודיעה רשת WGN כי הסדרה Manhattan מבוטלת לאחר שתי עונות בלבד. כנראה שהאמריקאים לא יודעים להעריך סדרות איכותיות. חבל. 

פרסום: Colony חודשה



רשת USA חידשה את הסדרה Colony לעונה שנייה בת 13 פרקים, אשר תעלה במהלך שנת 2017. 

יום שלישי, 2 בפברואר 2016

6 חדשות קולנוע



1. בסרט "באטמן נגד סופרמן" נוספה לרשימת השחקנים השחקנית לורן כהן ("המתים המהלכים") כמרתה ויין.

2. הסרט Labyrinth, בו כיכב דיוויד בואי מקבל סרט המשך.

3. השמועה היא שהסרט "אווטר 2", אשר אמור היה לעלות בשנת 2017 נדחה בכדי לא להתחרות בסרט השמיני של "מלחמת הכוכבים".

4. טום קרוז יככב בריבוט ל"מומיה" אשר יעלה בשנת 2017 וכך גם סופיה בוטלה.

5. במידה והסרט "אנטמן 2" יצליח, נחזה בסרט ספין אוף אשר יתמקד בדמותה של אוונגלין לילי, ווספ.

6. בשבועות האחרונים צצה שמועה שאחיו של פול ווקר ישתתף בסרט "מהיר ועצבני 8". השמועה לא נכונה וזה לא יקרה.