יום שישי, 31 במאי 2019

שלב סיכום עונה: בתולות, עונה 3: בקטנה...


כאשר צופים בעונה השלישית של הסדרה "בתולות" אפשר להגיע למסקנה אחת ברורה: צריך לדעת מתי לומר מספיק ודי. בשעה שהסדרה עלתה לאוויר היא הציגה רעיון מעניין מאד וצוות שחקנים לא רע, אשר כלל בין היתר את אלון אבוטבול, אפרת דור, רותם אבוהב, ששון גבאי וכן, גם מגי אזרזר בתפקיד הראשי. קאסט מרשים לכל הדעות.

הרעיון של הסדרה הגיע לסיומו בצורה יפה מאד בתום העונה השנייה, אבל לפני מספר חודשים הסדרה עלתה לעונה שלישית. ג'וס ווידון טען פעם כאשר הפיק את הסדרה "באפי קוטלת הערפדים", שהפרק הראשון של כל עונה חדשה היה הפרק הקשה ביותר לכתיבה, משום שהוא אמנם ממשיך את עלילות הדמויות, אולם הוא באופן מעשי מתחיל סיפור חדש. בשל כך היו לו גם עונות חלשות יותר וזו גם ההרגשה כאשר צופים בעונה השלישית של "בתולות".

העובדה שהעונה השלישית מורכבת משמונה פרקים בלבד, בניגוד לעונות קודמות אשר הורכבו מעשרה פרקים לא מוסיפה לבעיה הנ"ל, משום שעושה רושם שתחילת הסיפור מסופר בצורה נהדרת, אולם התפתחות העלילה, בעיקר לקראת סופה, היא מהירה מדי ואין התעמקות. קיימת תחושה שמיהרו לסיים את הסיפור מוקדם מדי, למרות שכל השאלות (פרט למיקומה של נועם) נענו.

בעונה זו, שלי (אשר בעונה השנייה נכנסה אל הים בכדי להיות עם בתה, מאחר ושתיהן בתולות ים) מוחזרת מן הים מבלי שהיא יודעת מדוע וכיצד זה קרה. היא מוצאת את עצמה על ספינה מצרית לאחר שכל המלחים בה מתו וללא זיכרון. המשטרה בעקבותיה מאחר והם לא יודעים מה הקשר שלה להיעלמות בתה שנתיים קודם לכן. ככל שהפרקים נעים קדימה היא מבינה מה קרה לה ומדוע ובמיוחד, עבור מי היא חזרה.

לא לחינם כאשר ציינתי את הקאסט המרשים של הסדרה הזכרתי את שמה של אזרזר אחרונה, משום שכאשר צופים בסדרה ובמיוחד בעונה השלישית שלה הכוכבת האמיתית שלה היא דווקא רותם אבוהב, אשר מגלמת את השוטרת קרנית, ובעונה זו היא מועמדת לנהל את התחנה, אך עדיין לא יכולה לישון בלילה בגלל שהיא לא סגרה את התיק של נועם (בתה של שלי). במהלך העונה היא גם מנסה להיכנס להריון ומפלרטטת עם שוטר מצרי, אשר מתלווה לחקירה. השורות שנכתבו עבורה היו הטובות מכולן והעובדה שיש לה גם את הצד הקומי גורמת לצופה ליהנות ממנה בשתי עולמות: הדרמתי והקומי.

לסיכום, צופה אשר יצפה בסדרה מתחילתה ועד סופה יבחין שהעונה השלישית פחות טובה מקודמותיה ואולי יש פה רצון לנצל מותג מצליח. התסריט עדיין ברמה מספקת והרעיון סביר, אבל המוצר הסופי נראה קטן יותר מעונות קודמות (מצחיק לומר זאת, אבל זאת ההגדרה שמבטאת כמעט בצורה הטובה ביותר את העונה). אפשר לצפות בעונה זו, בעיקר בכדי לראות שוב את הדמויות שאהבנו בעונות קודמות ובמיוחד עבור רותם אבוהב, אבל בסופו של דבר מדובר ב"טחינת מים" ובניסיון לסחוט את הלימון" כמה שניתן. 

פרסום: רשת NBC ביטלה 3 סדרות

רשת NBC ביטלה את הסדרות הבאות:

The Enemy Within
The Village
Abby's

הביטולים הללו מצטרפים לביטול מוקדם של A.P. Bio ובכך הרשת סגרה את הגולל על הסדרות שהיא לא החליטה לגביהן לפני פרסום הלוחות החדשים.

לגבי Abby's ו The Village, אין בכלל הפתעה לאור נתוני הרייטינג שלהן. לגבי The Enemy Within, ברגע ש Blindspot חודשה לעונה נוספת, גם אם מקוצרת, לרשת לא נותרה ברירה, לא נותרו לה משבצות שידור, גם לא בעונת הקיץ הבאה. 

יום רביעי, 29 במאי 2019

פרסום: 5 חדשות טלוויזיה, אשר בלטו בתאריכים 20 עד ה 29 במאי 2019


רשת NBC ביטלה את הקומדיה A.P.Bio לאחר שתי עונות בלבד.

הסדרה Genteman Jack חודשה לעונה שנייה.

הסדרה Humans בוטלה לאחר שלש עונות.

העונה השלישית והאחרונה של ג'סיקה ג'ונס תעלה ב 14 ביוני 2019.

העונה השלישית של הסדרה Divorce תעלה ב 1 ביולי 2019.

אמילי ואן קאמפ ודניאל בריהל עומדים לחזור ולגלם את הדמויות שלהם כשרון קרטר וזימו בסדרה Falcon & Winter Soldier, שיחות מתקדמות מתקדמות עם שני השחקנים, אשר הביעו את הסכמתם לחזור ולגלם את הדמויות. 

פרסום: 2 פרויקטים חדשים ברשתות הבידור האמריקאית (29 במאי 2019)



רשת Hulu הזמינה סדרה חדשה, כאשר השם המקושר אליה כרגע הוא: The Untitled Mary Laws Project. הסדרה מופקת על פי סיפוריו של ניית'ן בולינגראד, אשר נקראים North American Lake Monsters. להלן התקציר: למרות שהתקלות עם חיות גותיות, כולל מלאכים שנפלו ואנשי זאב, אנשים שבורים נוטים למעשים נואשים בכדי לתקן את חייהם ובמוכיחים שיש קו דק מאד בין אדם למפלצת.



"נטפליקס" הזמינה סדרה חדשה על פי הספר Tiny Pretty Things על פי הסופרים דוניאל קלייטון וסונה קריפורטה. להלן התקציר: ג'יג', בטי וג'ון, שלשה תלמידות מצטיינות בבית ספר אקסלוסיבי לבלט, ראו מספיק דרמה בחייהן. ג'יג'י בעלת הנפש החופשיה רוצה לרקוד - אך המעשה עצמו יכול להרוג אותה. בטי הניו יורקרית מבית עשיר רוצה לברוח מהצל של אחותה, רקדנית הבלט המוצלחת ומביאה איתה חיספוס מסוכן. וג'ון הפרפקציוניסטית צריכה להשיג תפקיד ראשי בשנה הזאת או שאמה השתלטנית תסיים את חלומה להיות רקדנית. כאשר כל רקדן הוא גם אויב וגם חבר, הבנות יקריבו, יתחמנו וידקרו בגב את כולם בכדי להיות הכי טובות.

יום ראשון, 26 במאי 2019

שלב סיכום עונה: הרהורים לגבי העונה השמינית של הסדרה Game Of Thrones


לפני קצת יותר משבוע "נפחה את נשמתה" אחת הסדרות המדוברות ביותר בעשור האחרון Game Of Thrones. לא עברו דקות בודדות מרגע סיום העונה השמינית והאחרונה שלה הסדרה ומעריצי הסדרה החלו לקטול את העונה כולה ואת פרק הסיום שלה בפרט. למען האמת, קשה היה למצוא מעריץ אחד (להבדיל מצופים רגילים שצופו בסדרה) שאמר מילה אחת טובה על סיומה של הסדרה.

צריך לציין זאת כבר מההתחלה. נקודת ההתחלה של היוצרים הייתה גרועה מלכתחילה. אפשר היה לזהות ירידה דרסטית באיכות הסדרה מהרגע שהיא הפסיקה להתבסס על הספרים. נדמה היה לעיתים שיוצר סדרת הספרים, ג'ורג' ר ר מרטין, שעל פיה נוצרה הסדרה עושה בכוונה למעריצים ולא מסיים את הספרים האחרונים בסדרה בכדי להעניק לסדרה סוף שונה מהסוף שעל גבי המסך. לא כל כך משנה אם זה המצב, בכל מקרה, העונות האחרונות של הסדרה היו בשתי דרגות פחות טובות מהעונות הראשונות שלה.

הבעיה של היוצרים גדלה עוד יותר, משום שבין העונה השביעית לשמינית הייתה פגרה של שנתיים, אשר יצרה "הר" (משחק מילים נחמד, לא ?) של ציפיות לקראת העונה. ככל שהציפיה גדולה יותר כך גם האכזבה. תוסיפו לכך את העובדה שציינתי בפסקה הקודמת ובה איכות התסריט הייתה פחות טובה בעונות הקודמות ותגיעו למצב שהיוצרים והתסריטים הגיעו למצב שבו הם לא יכלו להתרומם בחזרה ולנפק עונת סיום טובה מספיק עבור המעריצים.

ולבסוף, בכל מה שקשור למבנה של העונה, חייבים לציין בעיה גדולה נוספת. העונות הראשונות של הסדרה נעו בין שמונה לעשרה פרקים בעונה, ואילו העונה האחרונה מנתה שישה פרקים בלבד. זה בהחלט לא היה מספיק וזאת למרות שחלק מהפרקים היו בני יותר משעה וכמעט באורך של סרט טלוויזיה. יוצר סדרת הספרים טען שלפי דעתו היו צריכים להיות לסדרה בין עשר לשתים עשרה עונות. העובדה שמספר הפרקים היה מועט השפיעה מאד, משום שאולי חלק מהצופים לא מבינים זאת, אבל זו לא בדיוק סדרה של מלחמות. נכון, יש מאבקים וכמעט מדי עונה יש פרק חזק של מלחמה, בעיקר לקראת סופה, אבל סדרה זו היא בעיקרה מאבק מוחי ופחות פיזי ובעונה זו הגלגל התהפך, כאשר שני פרקים מלאים מתוך השש עסקו במלואם בלחימה ואילו פרק הסיום שימש כאפילוג (מיד אעסוק בכך בהרחבה). כלומר, לתסריטאים נותרו שלשה פרקים להכין את הקרקע לשני מאבקים גדולים מאד, החשובים ביותר של הסדרה. זה לא מספיק. בהחלט לא. משום שדווקא הפרק לאחר המלחמה ב"מלך הלילה" היה הפרק הטוב יותר. ואז הגיע פרק הלחימה הנוסף נגד סרסי ואכזב.

אם נתייחס גם לפרקי המלחמות. אני מצטער, אבל דווקא השימוש בפרק אחד, גם אם הוא ארוך, לכל מלחמה היה טעות אחת גדולה. בפרקים מהסוג הנ"ל דווקא ההפסקה באמצע יוצרת אפקט גדול הרבה יותר וציפיה גדולה יותר, במיוחד בפרק הלחימה נגד "מלך הלילה", שהיה לטעמי טוב בהרבה מהפרק נגד סרסי, אשר למעשה לא הראה כמעט לחימה אלא שחיטה וזה בדיוק מה שהתסריטאים רצו, להראות שדאינרייז הפכה למעשה לסרסיי החדשה ולכן גם חיסולה בפרק הסיום היה אקט נכון. במידה והיו יוצרים לפחות את האשליה בפרק הראשון מבין שניים של לחימה שיש התנגדות כלשהי אולי האפקט היה טוב יותר, אבל אז התסריטאים לא היו מקבלים את האפקט שרצו.

בכל מה שקשור לחלק הקריאטיבי של הסדרה, אפשר היה לזהות את האכזבה מקילומטרים עוד לפני שהיא הסתיימה, אבל מבחינה מסוימת התסריטאים, בין אם בהשראת יוצר סדרת הספרים ובין שלא, לא היו להם יותר מדי ברירות, ידיהם היו כבולות.

ראשית, הצופים שקיוו ש"מלכת הדרקונים", דאינרייז, וג'ון סנואו יהיו ביחד בתום הסדרה, הרי שהתגלגלות הסיפור לא אפשרה זאת ברגע שנודע שהיא למעשה הדודה שלו, ואפשר היה לראות גם שברגע שג'ון מגלה את האמת הוא מתרחק ממנה, למרות שהיא עדיין רוצה בו, וזאת בכדי לשמר את ג'ון כאדם טהור לב מצד אחד, ומצד שני בכדי שלא למחזר חומרים, משום שכבר היה לנו "גילוי עריות" במשפחה בדמות ג'יימי וסרסי.

גם הצופים שקיוו שג'ון יהפוך למלך החדש היו צריכים לדעת לאיזה כיוון נושבת הרוח. התסריטאים האמריקאים (גם אחרים אבל בעיקר אמריקאים) אוהבים לעשות משהו שהם לא צריכים לעשות: הם רוצים ללמד. הם רוצים להראות מהו המצב הנכון לעשות. הבעיה הגדולה היא, שהסדרה הזאת ביססה את עצמה על כך שהיא עושה בדיוק ההפך. כבר בעונה הראשונה נד סטארק מאבד את ראשו למרות שהוא נחשב לאדם טהור הלב בממלכה, זמן לא רב לאחר מכן בנו רוב נרצח באותה חתונה מדוברת ולאחר מכן גם אשתו של נד. נכון, לכל אורך העונה השמינית התסריטאים חיסלו דמויות, אבל בעיקרן הן היו דמויות "רעות", או לא כל כך חשובות, או דמויות שמגיע להן למות (תיאו וז'ורה ביניהן). סנסה נשארה בחיים וכך גם אריה, סאם ואפילו טירון (למרות שהוא אפילו יוזם את רציחתה של דאינרייז). במובן מסוים, הסדרה הפסיקה להפתיע. כולם רצו לראות מהיכן תגיע ההפתעה, אבל היא לא הגיעה.

חלק מהתגובות של הצופים הגיעו כבר לאחר הפרק החמישי של העונה, כאשר התסריטאים הפכו את דאינרייז לשוחטת ורוצחת עם. גם במקרה הזה, הכתובת הייתה על הקיר. למרות שלכאורה לכל אורך הסדרה, כביכול נדמה היה שהדמות שלה הייתה היורשת החוקית לכס (לפני שנודע על עברו של ג'ון) אפשר היה לראות שהדמות נמצאת על הסף שבין טירוף לשפיות. ומכיוון שכבר טענתי שהתסריטאים אוהבים ללמד, היה צפוי שהיא לא זו שתשב על הכיסא. בדיוק כמו שג'ון לא יכל להיות השליט. במלחמה צריך לוחם, בעיתות שלום צריך מישהו אחר וזה בדיוק מה שהתסריטאים רצו לומר. הרי היה צריך להיות לקח לכל הסאגה, לא ?

לסיכום, העונה השמינית של הסדרה Game Of Thrones אכזבה, אבל אי אפשר לבוא את יוצריה והתסריטאים שלה בטענות. הכתובת הייתה על הקיר, ודווקא עונות שש ובמיוחד העונה השביעית כבלו את ידיהם של התסריטאים. אם כבר, צריך לבוא בטענות אל התסריטאים, צריך לבוא אליהם בטענות לגבי העונות הללו ולא לגבי העונה השמינית. לא לחינם טענו חלק נכבד מהצופים שהתסריטאים לא ידעו לאיזה כיוון לקחת את הסדרה בלי הספרים להישען עליהם. בנקודה הזאת הם צדקו במאה אחוז.

אפשר וצריך היה לעשות זאת אחרת. גם היום אני לא מבין מדוע הזדרזו לסיים את הסדרה לאחר שמונה עונות. לפי דעתי, היה לה בקנה לפחות עונה או שתיים נוספות, לא עם ההפקה והתסריטאים הנוכחיים (לאור מה שקיבלנו מהם בעונות האחרונות), אבל תמיד אפשר להשתדרג.

מנהלי הרשת היו צריכים לראות את ההידרדרות הקריאטיבית, במיוחד לאור המחאות המתמשכות של המעריצים, שתי עונות קודם לכן ואם אפשר, להתערב בנעשה. הבעיה הייתה שנתוני הרייטינג היו בשמיים וברשת לא רצו לטלטל את הספינה. חבל. בסופו של דבר זה מה שיזכרו מהסדרה ולא את העובדה שמעבר להיסטריה היא גם יצרה היסטוריה והפכה לסדרת פנטזיה שוברת גבולות. מי האמין כאשר היא החלה שסדרה שכזאת תהפוך ללהיט כזה היסטרי. היום, כולם רוצים לשבט את ההצלחה.

דרך אגב, אולי חלק מהמעריצים לא יודעים זאת אבל ההשראה של מרטין לכתיבת הספרים נבעה מ"מלחמת השושנים" ותוצאותיה באנגליה במאה ה 15 ותחילת המאה ה 16. לפי דעתי, גם מי שלא חובב היסטוריה ואהב את הסדרה יוכל להתעניין בהשתלשלות העניינים של המלחמה הנ"ל ובהשלכותיה. נסו, מה ישם לכם להפסיד ? 

יום רביעי, 22 במאי 2019

פרסום: 6 פרויקטים חדשים ברשתות הבידור האמריקאיות (22 במאי 2019)


הילארי סוואנק עומד לככב בסדרה חדשה בשם Away ש"נטפליקס" אישרה. הדרמה קיבלה הזמנה ל 10 דפים. הסדרה תעקוב אחר אסטרונאוטית, אשר חייבת לעזוב את משפחתה בכדי לעמוד בראש משלחת בעלת תוצאות הרות גורל ובוגדניות לחלל.

"נטפליקס" אישרה דרמה חדשה בשם Outer Banks אודות קבוצה של נערים אשר מוצאים מפת אוצר אשר גם חושפת סוד ישן שהיה קבור במשך זמן רב בשעה שהם מנסים גם למצוא את האב של אחד החברים. צוות השחקנים מונה עד עתה את: מדיסון ביילי, ג'ונתן דיוויס, רודי פנקו וצ'ארלס אסטן.

"נטפליקס" הזמינה סדרה חדשה בשם The Magic Order. תקציר העלילה: חמש משפחות של קוסמיםנשבעות להגן על עולמנוועתה עליהן להלחם באויב, אשר מחסל אותן אחד אחרי השני. ביום הם חיים לצידו כשכנים שלנו, חברים שלנו ועמיתים לעבודה, אך בלילה הם קוסמים ומכשפים, אשר מגנים עלינו מכוחות הרשע, אלא אם כוחות הרשע תופסים אותם קודם לכן.



Hulu מפתחת סדרה על פי ספרו של סטיבן קינג The Eyes of The Dragon. תקציר עלילת הספר (נלקח מ"ויקיפדיה"): העלילה עוסקת בבית מלוכה של ארץ נשכחת בשם דליין, בה שולט המלך רולנד הזקן ולצידו הקוסם והיועץ האפל פלאג. בתחילת הסיפור הוא מחפש אישה שתמצא חן בעיניו ומוצא נערה בת 17 ושמה סשה. היא מוצאת חן בעיניו, והשניים מתחתנים. לסשה נולדים שני ילדים: הבן הבכור פיטר (הדומה לאמו ויהיה מוכשר בדברים רבים בעתיד) והבן הצעיר תומאס (בעל חשיבה איטית, אך עם חוש כיוון והתמצאות טובים מאוד, בדומה לאביו) אך סשה מתה לאחר שילדה את תומאס, בנה הצעיר. המלך והממלכה כולה מתאבלים רבות מכיוון שהייתה מלכה טובה מאוד אדיבה וחביבה לכל תושבי דליין. הסיפור מלווה את החיים במשפחת המלוכה. בעוד פיטר אינטליגנט, תלמיד מצטיין ורב כישורים, תומאס הוא בעל אינטליגנציה מועטה ותמיד קינא בפיטר על היותו נאהב ומוכשר. עד שיום אחד כשהיה בן 16, נשלח פיטר למשפט על פשע איום ונורא שהרעיד את הממלכה. לאחר שנמצא אשם הוא מובל לכלא בראש כיכר המחט (הכיכר המרכזית בה נערכים טקסי ההמלכה) שם הוא אמור לבלות את שארית חייו. בזמן כליאתו, פלאג נוטל במרמה את השלטון לידיו. בהמשך הספר מתואר מסעו של יורש-העצר החוקי אל הכתר. דמות קוסם המלך היא דמות בעלת כוחות על טבעיים אשר גילה בן למעלה מ-500 שנה. קוסם המלך הופיע בממלכה פעמים רבות בעבר, נוטל כל פעם דמות אחרת וממיט חורבן ואומללות באשר הוא מופיע.



רשת AMC אישרה סדרה חדשה (שאין לה עדיין שם). בכל פרק יוצג סיפור שונה וקאסט שונה. הסדרה תתרחש 15 שנים קדימה בעתיד, כאשר מדע מגלה מידע שמשנה את חיי כולנו על כדור הארץ - דרך למצוא את הנפש התאומה שלך. כל פרק יציג מסע למצוא את אותה נפש תאומה, אהבת אמת.



רשת TBS אישרה קומדיה חדשה בשם Chad, אשר תעקוב אחר נער פרסי בן 14, בשעה שהוא מנווט את חייו בבית הספר מתוך מטרה להיות פוופולארי. הוא יעשה הכל בכדי לחבור לנערים המקובלים, בשעה שהוא מנסה לסבול את העובדה שאמו יוצאת לדייטים וגם הוא מתחיל לגלות את הזהות התרבותית שלו. 

יום שני, 20 במאי 2019

פרסום: 13 חדשות טלוויזיה אשר בלטו בתאריכים 7 עד ה 20 במאי 2019



הסדרה The Tick בוטלה לאחר שתי עונות.

בפרקי הקרוסאובר של סדרות הקומיקס של רשת ה CW, כל חמש הסדרות ישתתפו בפרקים אלו, אך החלוקה תהיה שונה. שלשה מתוכם ישודרו בחודש דצמבר, אבל השתיים האחרות, Legends בתוכם ישודרו בחודש ינואר 2020.

הסדרה Snowpiercer חודשה לעונה שנייה. הסדרה עוברת להיות משודרת ברשת TBS.

TBS חידשה את הסדרה Mircle Workers לעונה שנייה ואת הסדרה The Last O.G לעונה שלישית.

הסדרה The Bold Type חודשה לעונה רביעית על ידי רשת FreeForm.

מספר הפרקים בעונה השנייה של הקומדיה The Conners של רשת ABC גדל ל 19.

רשת FreeForm חידשה את הסדרה Siren לעונה שנייה.

סדרת הקומיקס The Boys תעלה ב 26 ביולי 2019.

העונה השלישית של Raven's Home תעלה ב"דיסני" ב 17 ביוני 2019.

Angie Tribeca בוטלה לאחר 4 עונות.

Billions חודשה על ידי רשת Showtime לעונה חמישית.

בסדרה Perry Mason, השחקן ג'ון ליתג'ו מצטרף לקאסט כחלק מהקאסט של מייסון וגם דמות אב עבורו.

הסדרה The Gilded Age, אשר רשת NBC אישרה לפני שנה עוברת לרשת HBO עם הזמנה ל 10 פרקים. להלן התקציר:  מריאן ברוקס הוא הוא איש מדע צעיר ממשפחה שמרנית בשנות השמונים של המאה ה 19 בניו יורק. הוא יתחיל במסע לחדור אל תוך המשפחות השולטות בעיר ובראשם הטייקון ג'ורג' ראסל, בנו לארי ואשתו השאפתנית ברתה.