יום שישי, 1 בפברואר 2019

פרסום: רשת ה CW חידשה 10 סדרות


רשת ה CW הודיעה על חידוש הסדרות הבאות לעונה נוספת:

The Flash
Arrow
Supergirl
Black Lightning
DC'S Legend's Of Tomorrow
Riverdale
Charmed
Legacies
Supernatural
Dynasty

הסדרות היחידות של הרשת שעתידן עדיין לא ברור הן:

Roswell New Mexico
The 100
All American

וכן הסדרה החדשה שעדיין לא עלתה לאוויר:

In The Dark

שלב סיכום עונה: Legends Of Tomorrow, עונה שלישית: מסתכלים על זה לא נכון



לא להאמין, אבל הסדרה הזאת סיימה את עונתה השלישית והיא כרגע באמצע העונה הרביעית שלה. מדוע אי האמונה ? משום שבשל העובדה שמדובר ב"גיבורים" שפחות מוכרים התחושה הייתה שהסדרה לא תצליח כל כך. ואכן, ההצלחה הייתה בינונית, אך הסדרה שרדה עד כה.

לאחר עונה ראשונה סבירה, למרות שגם בה היו אי אלו בעיות, הגיעה עונה שנייה לא מספיק טובה. מבט על העונה השלישית יצביע על כך שההידרדרות נמשכת, משום שללא ספק מדובר בעונה הגרועה ביותר עד כה של הסדרה. אולם, לפי דעתי, במידה ויסתכלו על הסדרה בצורה אחרת יכולים אולי ליהנות ממנה בצורה טובה יותר. צריך להביט בסדרה כאילו היא פארודיה ולא דרמה. ואז התמונה משתנה.

מדוע צריך לשנות את המבט ?

משום שזה בדיוק מה שניבט על המסך ובצורה רבה יותר בעונה השלישית. הדמויות המוצלחות ביותר בעונה זו הן ללא ספק מיק (דומיניק פארסל), שגם בעונה השנייה השורות המוצלחות ביותר היו שלו, וגארי (אדם צ'קמן), אשר בעונה זו יותר מהכל היו על תקן הגג הקומי של הסדרה. והגג הקומי היה הרבה יותר מעניין מהסיפור המטופש שסופר בעונה זו על שד בשם מאלוס, אשר מנצל את נורה ודמיאן דרייק בשל לבצע אנכרוניזם בזמן בכדי לחדור לכדור הארץ. כמו גם השימוש בבובה מדברת (ביבו) בכדי להציל את העולם. נו באמת...

קשה גם להבין מדוע בסדרה הזאת ממחזרים דמויות רשעי על, כאשר דמיאן דארק מת בסוף העונה כבר בפעם השלישית ביוניברס שיצרו ברשת ה CW בשנים האחרונות. נכון, בעונה זו התוודענו לנורה (קורטני פורד), בתו, ולכך שבסופו של דבר דמיאן רואה את האור, חוזר למוטב ואף מקריב את עצמו למענה, אך לאחר שגם בעונה הקודמת ראינו כבר דמויות שכבר ראינו בעולם הזה כנבלים כגון מלקולם מרלין, ת'ון ודמיאן, אנחנו ממשיכים במחזור. נכון, יש שד מאחרוי הקלעים בשם מאלוס שהוא כביכול המושך בחוטים, אך לא רואים אותו בכל העונה וגם בפרקים האחרונים לא רואים את השחקן שמשחק את הדמות.

צריך גם לדבר על "הרכבת" של הדמויות שעוברות בסדרה הזאת בקאסט הראשי. לאחר שבתום העונה הראשונה הצופים איבדו את הדמויות של לאונרד סנארט (למרות שבעונה זו הכפיל שלו מעולם אחר חוזר בפרקים היותר טובים של הסדרה) והוק גאי והוק גירל, אשר היו חלק מהקאסט הראשי. בעונה השלישית הצופים גם מאבדים את הדמויות של מרטין שטיין (שמת) וג'פרסון, אשר פורש מהצוות. כאשר בסוף העונה יצטרכו להתרגל לכך שהדמות של ריפ האנטר לא תחזור וכך גם של אמאיה, אשר ליוותה את הסדרה בשתי העונות האחרונות.

הצעד של מותו של שטיין הזכיר לי במידה מסוימת צעד דומה שקרה בסדרה אחרת לפני יותר מעשרים שנה, הסדרה Sliders. הסדרה הנ"ל הצליחה מאד באמצע שנות התשעים, ואז בשיא הצלחתה, באמצע העונה השלישית, החליט השחקן ג'ון ריס דיוויס לעזוב אותה. גם בסדרה זו היה דיוויס השחקן המבוגר ביותר בקאסט הראשי. בהפקה חשבו שיוכלו להתגבר על עזיבת השחקן והביאו שני שחקנים צעירים אחרים שהצטרפו לקאסט. הסדרה שרדה שתי עונות נוספות נוספות ונמוגה לה.

גם במקרה של Legends עזיבתו של ויקטור גארבר הגיע בשל רצונו של השחקן, בעיקר משום שהוא מצליח בבורדווי, ולמרות שזה לא נראה על פני השטח, בעיקר בשל הכנסת דמותו של ג'ון קונסטנטין (עדיף היה לו היה נכנס כבר מתחילת הסדרה), אבל לפחות עבורי מדובר בצעד שמסמל את הסוף המתקרב של הסדרה, גם אם זה יקח עונה אחת או שתיים נוספות.

דרך אגב, נמאס גם הפוליטקלי קורקט בטלוויזיה. בעונה זו, עזבה דמות אפרו אמריקאית בדמות ג'פרסון ג'קסון (פרנץ דרמה), אז צריך להכניס דמות אפרו אמריקאית אחרת כגון וואלי ווסט (קניה לונסדייל), שגם היא לא נשארת זמן רב. עזבה דמות יהודית (שטיין), אז מצטרפת דמות בעלת רקע אתני אחר כגון זארי תומאז (טאלה אשה), שהיא מוסלמית. במקום להביט על מה שהצוות צריך מביטים יותר על מה שאולי הקהל רוצה לראות.

ולבסוף, לאחר שהעונה הראשונה, שדווקא הייתה המוצלחת ביותר מכולן, הייתה מורכבת בסך הכל מ 16 פרקים, דווקא ככל שהעונות מתקדמות נוספו פרקים, כאשר העונה השנייה הייתה מורכבת מ 17 פרקים ואילו העונה השלישית מ 18 פרקים. הצרה היא, שככל שהעונות מתקדמות כך הרמה יורדת. לפי דעתי, היו צריכים להסתפק ב 13 פרקים וגם זה יותר מדי.

אז, לראות או לא לראות ?

רק חובבי הז'אנר המשועממים. מדובר בבזבוז זמן אחד גדול. יש סדרות רבות (וגם בז'אנר הזה) שהן טובות בהרבה מהעונה הגרועה הזאת. התסריט דלוח (מלבד שתי הדמויות שציינתי), הרעיון גרוע והצוות הוא כבר לא אותו צוות...

יום חמישי, 31 בינואר 2019

פרסום: "נטפליקס" חידשה סדרה


"נטפליקס" חידשה את הסדרה Fuller House. אלו הם החדשות הטובות. החדשות הרעות הן שזו תהיה העונה האחרונה שלה. 

יום רביעי, 30 בינואר 2019

ביקורת: The Passage, עונה ראשונה, פרקים 3-1: לא ברור




ברשת FOX מנסים בשנים האחרונות לנפק להיטים. זה הצליח להם במידה רבה עם Empire ולאחר מכן במידה פחותה בהרבה עם 9-1-1 ועם The Resident ואולי גם Star, אבל מעבר לכך, הרשת כושלת כמעט בכל סדרה שהיא מעלה. דבר אחד צריך לומר לזכות הרשת, בעוד רשתות ABC ובמיוחד CBS די מנסות למחזר הצלחות, ברשת FOX מנסים לחשוב מעט מחוץ לקופסא. כך נולדה Empire, אשר גרמה לרשת NBC ללכת בכיוונה של This Is Us, וכך גם הגיעה ההצלחה עם 9-1-1. לפני מספר שבועות, הרשת העלתה את הניסיון הבא שלה לחשוב מחוץ לקופסא, הדרמה The Passage.

הסדרה מספרת את סיפורה של איימי בלפונטיין (סאנויה סידני), אשר ענף ממשלתי סודי מנסה לנצל אותה בכדי לייצר את החיסון המושלם, על ידי חשיפתה לדם ערפדים, ובסופו של דבר היא הופכת לתקווה היחידה של האנושות להצלתה מפני אפוקליפסה ערפדית. בראד וולגסט (מארק פול גסלר), אמור לחטוף את הילדה, אך בסופו של דבר הופך להיות למגן שלה, לאחר שהוא מבין שמה שהוא עושה זה לא בסדר ובשל העובדה שבתו הקטנה מתה ולכן קל לו להזדהות איתה.

הבעיה הראשונה שהסדרה נתקלת בה היא, שאנו נמצאים לאחר כעשור של סדרות וסרטי ערפדים ולכן קיימת רוויה גדולה מהז'אנר, ואת זה גם אפשר לראות בכך שלא רבים הגיעו לצפות ב Legacies, הספין אוף של The Originals. ולא, זה לא קרה בגלל האיכות של Legacies. ולמרות זאת, ההתחלה שלה בנתוני הרייטינג הייתה לא רעה בכלל, אולי משום שהרעיון נחמד, גם אם די מוצה.

כמו כן, לפני מספר שנים רשת NBC העלתה סדרה בעלת גוון דומה Believe, אשר הציגה נערה בעלת כוחות שיכולה לסייע לעולם ואדם מבוגר (במקרה הנ"ל אביה) מגן עליה, הייתה לעין ערוך טובה ממנה ולא הצליחה לשרוד מעבר לעונה אחת, אז אולי יש פה כתובת על הקיר, שברשת ברודקאסט סדרה מסוג זה לא בדיוק מצליחה, אלא אם מדובר ברשת ה CW, ששם מסתכלים פחות על נתוני הרייטינג. אולי היה כדאי לפנות אל רשתות הסטרימינג.

כאשר נכנסים אל עובי הקורה מגלים שההפקה לא מהוקצעת, לפחות לא בתחילת הדרך. הפיילוט מתחיל בצורה סבירה, אבל המעברים בין הסצינות לעיתים לא ברורים ולפעמים גם יש קפיצות לא מסוברות בין סצינות, כמו למשל המעבר מסצינות הערפדים למרדף אחר איימי.

בעיה נוספת שהדרמה סובלת ממנה היא חוסר הכימיה הבולט בין מארק פול גוסלר לסידני. מדובר בבעיה כפולה. מצד אחד, גוסלר לא מתאים לגלם את דמות המגן, במיוחד על נערה. ראו זאת במיוחד כאשר עמנואל צ'ירוקי הצטרפה לסיפור בתור אשתו לשעבר והיא נראתה מוכנה יותר בגילום הדמות שלה מאשר פול. מצד שני, סידני לא מצליחה לגלם את הילדה החמודה ששגורמת לאנשים לאהוב ולמתוך בה במאבקה. ולא, לקוראים שחושבים שהסיבה לכך נעוצה בכך שהיא לא הילדה הבלונדינית החמודה שרגילים לראות על המסכים בקטגוריה הזאת, זו לא הסיבה, אלא בכך שהמשחק שלה יותר מעצבן מאשר גורם להזדהות.

אז, לראות או לא לראות ?

חובבי הז'אנר (ערפדים) יכולים לנסות אותה, כל השאר צריכים לדלג עליה. מדובר בסדרה סבירה, אבל לא יותר מכך. אבל לקחת בחשבון, שיש לה חסרונות והרבה. בעיקר בליהוק הדמויות המרכזיות ובעריכה הלא טובה (בלשון המעטה). 

פרסום: רשת CBS חידשה סדרה חדשה נוספת


רשת CBS חידשה את הסדרה God Friended Me לעונה שנייה. זה היה צפוי והסיבה שהסדרה לא קיבלה הודעת חידוש רשמית בכאשר הודיעו על חידוש שלש הסדרות החדשות שלה לפני כשבוע היא משום שהמשא ומתן בין מנהלי הרשת לאולפנים עדיין לא הסתיים, אבל בכל מקרה ברשת רצו להעניק לה עונה נוספת ועכשיו זה רשמי. 

פרסום: סדרה של רשת CBS זוכה לספין אוף


רשת CBS הודיעה על יצירת ספין אוף לדרמה F.B.I, אשר זכתה לא מזמן לעונה שנייה, כאשר ההודעה היא כי מדובר בהתחייבות לכך שהסדרה החדשה תופק. שם הסדרה יהיה F.B.I: Most Wanted. בדרמה זו מדובר על יחידה נוספת של ה F.B.I, אשר תפקידה לאתר ולתפוס את הפושעים המסוכנים ביותר ברשימה של ה F.B.I. פרק הפיילוט שלה ישודר כפרק בסדרת האם במהלך העונה.

יום שלישי, 29 בינואר 2019

שלב סיכום החצי הראשון של עונת 2019-2018 בקרב רשתות הברודקאסט האמריקאיות: רשת CBS



הסדרות החדשות אשר מניבות נתונים סבירים עד טובים: 

F.B.I
God Friended Me
The Neighborhood


האכזבה הגדולה ביותר: 

הריבוט של "מרפי בראון", אשר לא התקרבו אפילו לנתוני הרייטינג של העונות המקוריות וכן לא התקרבו לציפיות שהיו ממנה.

רשת CBS, אשר הוכתה על ידי הסקנדל של לס מונבס, מתכוננת לאבד את הנכס הגדול ביותר שלה, The Big Bang Theory, שנמצאת בעונתה ה 12 והאחרונה ועדיין מניבה 16.9 מיליון צופים ו 3.6 נק' מדד ועדיין מוגדרת כתכנית הנצפת ביותר מלבד שידורי הספורט ומספר 2 בנק' הרייטינג אחרי This Is Us. עד עתה ממוצע הרייטינג שלה עומד על 8.9 מיליון צופים ו 1.4 נק' מדד. מדובר בירידה של 9 אחוזים במספר הצופים ו 18 בנק' המדד, מאחר ולרשת אין יותר את ערב הפוטבול של יום חמישי. האימפקט על הרשת מאיבוד The Big Bang Theory צפוי להיות זהה לאיבוד ערב הפוטבול ואולי אף למעלה מכך במידה והרשת לא תצליח למצוא להיט שיחליף אותה, כאשר ברשת מצפים אולי שהפיילוט החדש של לאורי אולי יעשה עבורם את העבודה.

ראש רשת CBS דיוויד נבינס הודיע שככל הנראה ברשת ישתמשו ב Young Sheldon כסדרה שתשיק את הערב החדש של יום חמישי בשעה שמונה בעונה הבאה.

מלבד העזיבה של The Big Bang Theory, הרשת צפויה לשינויים נוספים. עתיד הקומדיה שנמצאת במקום השלישי שלה מבחינת אחוזי צפייה, Mom, עדיין לוט בערפל בשל דרישת הכוכבות הראשיות, אנה פאריס ואליסון ג'אני, העלאה רצינית מאד בשכרן. כמו כן, בהפקת הסדרה Bull, נוצרה בעיה לאחר שהשחקנית אלייזה דושקו קיבלה 9.5 מיליון דולר כנגד תביעה על התנהגות מינית לא הולמת של כוכב הסדרה, מייקל וות'רלי ויכולה להיות השפעה על הסדרה מאחר והידיעות על כך פורסמו רק לאחרונה.

במבט קדימה, הרשת עושה מהלכים גדולים דווקא אל עבר תוכניות ללא תסריט, כאשר גם התכנית שר תשודר אחריי הסופרבול ותקבל דחיפה גדולה תהיה World's Best ולא סדרה בעלת תסריט כפי שבדרך כלל קורה. מאחר והרשת תשדר את הסופרבול זה יגרום לכך שהרשת תסיים את העונה עם מספר הצופים הגדול ביותר מקרב שאר רשתות הברודקאסט.