יום שני, 26 בפברואר 2018

חדשות קולנוע: צרות למותג באטמן


בימים האחרונים צופי סרטי הקומיקס קיבלו חדשות לא כל כך טובות בנוגע לשני פרויקטים בעולם ה DC Comics בכלל ו"באטמן" בפרט. ראשית, ג'וס ווידון, אשר לקח על עצמו להרים את הפרויקט של "באטגירל" החליט לפרוש מהפרויקט לאחר שלטענתו במשך חודשים על גבי חודשים לא הצליח למצוא סיפור מעניין. החדשות לגבי המשך הפרויקט חלוקות. שמועות גורסות שהפרויקט מוקפא עד להודעה חדשה וכלל לא בטוח שהוא יקרום עור וגידים. מצד שני, שמועות אחרות גורסות שמחפשים כעת בימאית לסרט, אך אין לכך אישור רשמי.

חדשות נוספות לגבי המותג הן, שבן אפלק לא מוכן להתחייב לסרטי "באטמן" בכיכובו וזאת לאחר שכבר הביע נכונות לכך. מצד שני, רבים ממעריצי הדמות גם לא אהבו את הליהוק שלו לדמות, אז אולי אלו דווקא חדשות טובות. מי יודע, אולי יוסיפו כמה אפסים למשכורת והוא ישנה את דעתו.

ואני אומר, שני הפרויקטים לא צריכים לקרום עור וגידים. אפלק כבאטמן רק יהרוס את הרושם שהטרילוגיה של "באטמן" של נולן השאירה, ואילו הפרויקט של "באטגירל" פשוט מיותר. דווקא הסרט שיספר את סיפור המוצא של ה"ג'וקר" נשמע מעניין יותר. 

יום ראשון, 25 בפברואר 2018

פרסום: 6 פרויקטים חדשים ברשתות הבידור האמריקאיות (25 בפברואר 2018)



רשת Showtime מפתחת דרמה על פי BBC בשם Chemisty. הדרמה אמורה להתמקד בגבר מצליח, אשר נמצא בראשות חברה שנמצאת לפני תגלית גדולה. כמו כן, הדרמה מתחילה לצבור תאוצה כאשר הקריירה של האישה מתחילה להאפיל על זו של בעלה.



"אמזון" מפתחת דרמת מדע בידיונית בשם Consider Phlebas על פי ספריו של איאן אם בנקס.



רשת FX מפתחת דרמה בשם Devs, אשר תתרחש בעולם טכנולוגי עתידני ואמורה להיות מיני סדרה בת שמונה פרקים. סדרה שהיא יותר פנטזיה ופחות מדע בידיונית.



ערוץ דיסני מפתח סדרת אנימציה על פי הקומיקס של מארוול בשם Moon Girl and Devil Dinosaur. הסדרה עוסקת בילדה אפרו אמריקאית בת תשע בשם לונלה לאפייט, אשר חוברת לדינוזאור הסגול והחביב, שהוא גם ידיד שלה בכי להציל את המצב.



רשת USA מפתחת דרמה בשם Dancing Bear. מל גיבסון אמור לביים את הפיילוט. הדרמה מתרחשת במונטנה ותעסוק בבלש פרטי במשרה חלקית בשם מילו דרגוביץ', אשר מסתבך עם מספר דמויות מפוקפקות ונקלע אל עולם של קונספירציה, סחיטה, תפיסת קרקעות, נשים וסמים.



רשת FreeForm אישרה הפקת פיילוט לקומדיה Girl Code. מדובר בקומדיה שתתרחש במקום העבודה ותתמקד ביושב ראש אנטי חברתי ולוחמת למען זכויות הפמיניסטיות, אשר צריכים לשים את כל הבעיות שלהם בצד בכדי לפתח אינקובטור מיוחד.

יום שישי, 23 בפברואר 2018

שלב סיכום עונה: Agents Of S.H.I.L.D, עונה רביעית: התקדמות



הבעיה הגדולה ביותר של "ש.י.ל.ד" כפי שאני רואה אותה, היא שדווקא במקביל לעלייה באיכות של הסדרה מספר הצופים שצופים בה רק הולך וקטן. וזה באמת חבל, משום שהעונה הרביעית שלה היא גם הטובה ביותר שידעה הסדרה עד כה (אני יודע שרבים מכם צפה בעונה החמישית, אך מבלי לראות אותה עד סופה אי אפשר לקבל החלטה מושכלת).

עונה זו נפתחת בצורה חזקה כבר מתחילתה. השימוש בדמות של "גוסט ריידר" היה מרענן, נכון והעניק לעונה את זריקת האנרגיה שהייתה זקוקה לה לאור תום העונה השלישית (איבוד לינקולן ווורד). כל סיפור המסגרת שלו סופר בצורה טובה והכין את הבסיס לסיפור המרכזי של העונה: הספר "דארקהולד" וסיפורה של איידה, אנדרואיד עם בינה מלאכותית, אשר רוצה להיות אנושית ולשם כך תעשה הכל. 

למרות שהעונה מתחילה בצורה חזקה הרי שהיא לא מורידה את הרגל מהגז ודוהרת ללא הפסקה עד שהעונה מסתיימת. קשה כמעט לזהות פרקים חלשים בעונה זו. 

בעונה זו לקחו את מערכת היחסים שבין ג'מה לפיץ' והעלו אותה לרמה אחרת לחלוטין, כאשר מתברר שב"תשתית", עולם וירטואלי שבנה ד"ר רדקליף בכדי להציל את אגנס אהובתו, פיץ' הוא אדם חסר מצפון אשר עוזר לאיידה להשיג את מטרותיה ואפילו מחסל את אגנס ללא פרובוקציה. יפה מאד עשו בהפקה שלא שקטו על השמרים והציגו את הסיפור בצורה יפה מאד. 

גם את חזרתה של דייזי ל"ש.י.ל.ד." הציגו בצורה טובה מאד ולקחו את הזמן בכך. עובדה זו גרמה לכך שסיפור אהבתה ללינקולן קיבל משנה תוקף, במיוחד כאשר ראו כמה היא מתענה עד כדי כך שחלקים מגופה החלו להישבר בשל פעילותיה, ובהפקה גם הצליחו ליצור מין זיק מסוים בינה לדמות של רובי ("גוסט ריידר"), זיק אשר נשמר עד הפרק האחרון של העונה וזאת למרות שרובי נעדר החל מהפרק התשיעי של העונה וחוזר רק לפינאלה. אם כי, צריך להדגיש שלאחר שבעונה השלישית קלואי בנט הראתה איכויות גבוהות בגילום דמותה של דייזי, הרי שבעונה זו היא פחות מרשימה. 

בעונה זו גם שברו את הקרח של מערכת היחסים שבין מאי לקולסון. למרות שמאי הוחלפה באנדרואיד הרי שבפרק האחרון אפשר היה לזהות שלכיוון הזה מכוונת ההפקה ושהרגשות בין השניים אכן הדדיים. 

צריך גם לברך את ההפקה בליהוקה של מאלרי ג'נסן כ"איידה"\אופיליה. מאלרי הציגה משחק קרוב למושלם בגילום דמות האנדרואיד. היה בה את הקרירות הנדרשת מצד אחד, אך מצד שני גם את היכולת ליצור אמפתיה מסוימת מאחר ומטרתה הייתה להפוך לבשר ודם (מי לא הזדהה עם פינוקיו שרצה בדיוק אותו דבר: להיות ילד אמיתי ?), גם אם מעשיה היו קיצוניים מדי. 

נקודה מסוימת שדי עיצבנה הייתה החזרת דמותו של וורד והשחקן ברט דאלטון. נכון, וורד חוזר רק כאשר החבורה נמצאת ב"תשתית", אך עושה רושם שבהפקה חיפשו תירוץ להחזיר את השחקן לעונה נוספת, גם אם זה למספר פרקים. ואני אומר, הדמות מיצתה את עצמה, צריך היה להניח לה. גם אם בעונה זו הוא חלק מהמחתרת אשר נלחמת ב"הידרה". 

כמו כן, חייבים גם לציין, שבעונה זו, בכל מה שקשור לסדרת קומיקס ברשת ברודקאסט, אין בכלל ספק שמדובר בעונה "כבדה" מאד מבחינת התסריט ולא אופיינית. מהבחינה הזאת היא דמתה יותר מבחינת הכתיבה לדרמות כבלים. יכול מאד להיות שעבור ההתקדמות באיכות הסדרה היה צורך להפוך אותה ל"כבדה" יותר. 

אה כן, וג'ייסון אומרה גם הופיע בעונה זו כראש "ש.י.ל.ד." החדש לאחר שקולסון מפנה את מקומו והופך לסוכן שטח בלבד. תוספת נאה מאד לסדרה. חבל רק שהוא מצטרף לקצת פחות מעונה ולא נשאר לטווח ארוך יותר. מצד שני, אפשר כבר היה לראות שהדמות שלו מיצתה את עצמה כבר לפני תום החצי הראשון של העונה. 

אז, לראות או לא לראות ? 

לראות. לא מדובר בדרמת קומיקס איכותית כגון "דרדוויל", ג'סיקה ג'ונס" ואפילו לא "לוק קייג'", אשר עלו ב"נטפליקס", אך העונה הרביעית של Agents Of S.H.I.L.D יכולה להתהדר בכך שהיא הייתה איכותית וכתובה בצורה טובה מאד. מצד שני, צריך גם להדגיש, שבניגוד למשל לדרמות הקומיקס האחרות (של "מארוול" ו DC Comics) את העונה הזאת קשה לראות ברצף, אלא פרק או שניים בכל פעם. 

יום חמישי, 22 בפברואר 2018

פרסום: סדרה של רשת ה CW מגיעה לסיומה


ברשת ה CW עדיין לא הודיעו על גורל הסדרות שלה, אך לגבי אחת מהן יש כבר תאריך תפוגה. הדרמה-קומית Crazy Ex Girlfriend תגיע לסיומה בקרוב מאד. גם אם הדרמה תחודש היא אמורה להגיע לסיומה בתום העונה הבאה (הרביעית)  המקוצרת (קשה להאמין שבמידה והיא תחודש היא תקבל מעבר לכך). עובדה זו אושרה על ידי ההפקה. לטעמי, מדובר בסדרה שלא הייתה אמורה לקבל עונה שנייה. 

פרסום: Superstore חודשה


רשת NBC חידשה את הקומדיה Superstore לעונה רביעית, אשר תעלה בעונת 2019-2018. 

פרסום: רשת HBO חידשה שתי קומדיות


רשת HBO חידשה את הקומדיות הבאות לעונה נוספת:

Crushing
High Maintenance

יום רביעי, 21 בפברואר 2018

ניתוח: אלו מהסדרות החדשות נחשבות בגדר הצלחה ואלו בגד כישלונות (חלק שני)



זוהי הכתבה השנייה והאחרונה בסדרה. הכתבה הראשונה עסקה בהצלחות המיידיות וקומדיה נוספת שנראית טוב, בכתבה זו אעסוק בתכניות שעדיין מוקדם לדעת מה מצבן ובכישלון אחד. 

עדיין מוקדם לדעת:


Child Supportt - התכנית לא קיבלה מסע יחסי ציבור כגון זה של התכנית של אלן והרשת גם קברה אותה ביום שישי בערב. למרות זאת, התכנית הניבה נתונים יפים. תכנית הפתיחה הניבה 4.4 מיליון צופים, מספר הצופים הגבוה ביותר לתכנית הראשונה של תכנית ללא תסריט מאז 2010. בתכנית השנייה הנתונים היו דומים וגברו על אלו של רשתות FOX ו NBC. היא גם הייתה התכנית בעלת הנתונים ביותר של רשת ABC בערב יום שישי בקרב צופים מתחת לגיל 50. בניגוד לרשת NBC, רשת ABC לא מייחסת כל כך חשיבות לתכניות מהסוג הנ"ל ולא רואה בהן אפשרות ללהיט. בשל כך, קשה להניח שהתכנית תהפוך ללהיט ענק, אך אפשרי מאד שהיא תהפוך להיות חלק מהרוטציה של הרשת בערב זה. אם כי הבעיה הגדולה שלה היא שהיא איבדה גובה כמעט מדי שבוע ובשני תכניות הסיום שלה, אשר השאירו את משאירות את הרושם הגדול ביותר, הניבה בסך הכל 3.82 מיליון ו 2.24 מיליון צופים בלבד.

The Resident - התחילה בצורה טובה (אם כי לא היסטרית) לאחר שידור משחק פוטבול בפרק הראשון שלה עם 2.61 נק' מדד ו 8.654 מיליון צופים, אך מהר מאד הגיעה סטירת הלחי והירידה אל הקרקע, כאשר בפרק השלישי היא כבר הידרדרה ל 0.94 נק'מדד ו 4.749 מיליון צופים בלבד. לשמחתה, בפרק הרביעי, האחרון לפני היציאה לחופשה הנתונים השתפרו ל 1.06 נק' מדד ו 4.870 מיליון צופים. לו הרשת הייתה במצב שבה הייתה בשנתיים האחרונות הם היו מעניקים לדרמה החדשה שלה עונה נוספת ולו רק בשל הרצון לתת לה זמן ליצור קהל בסיס. הבעיה הגדולה של הדרמה היא הרצון של הנהלת הרשת לפנות לכיוון של שידורי ספורט והיות והרשת משדרת רק שעתיים בפריים טיים והדרמות The Orville ו The Gifted, אשר מניבות נתונים דומים לאלו של The Resident, כך שמבחינה סטטיסטית הנתונים לא לטובתה. בהפקה יהיו קשובים לנתוני הרייטינג כמעט מדי שבוע בכדי לראות לאן הרוח נושבת.

LA to Vegas - הרשת הרחיקה לכת בכדי שהצופים יגיעו לצפות בקומדיה החדשה שלהם. היא קידמה אותה בצורה מאזיבית במשך חודשים ומבחינת שיווק השקיעה כספים רבים. עד כדי כך היא הרחיקה לכת שהיא שכרה מטוס בכדי שיטיס את המבקרים מלוס אנג'לס לווגאס. עד כה, מספר הצופים שהגיע לצפות בסדרה נמוך בהרבה ממה שציפו. בכדי להיות הוגנים, הנתונים לא גרועים מאד. הקומדיה מניבה נתונים דומים לאלו שחלק מהקומדיות של רשת ABC מניבה וגם דומים מאד לאלו ש The Mick מניבה. מנהלי הרשת גם צריכים להיות מעודדים מכך שהנתונים יציבים. כלומר, מי שבא לצפות בסדרה נשאר לצפות בה, כלומר אהב אותה.
עדיין, נתוני הדמו של פרק הפתיחה היו נמוכים ב 20% מאלו ש The Mick  הניבה, אפילו אחרי הירידה של 30% מהעונה שעברה. בהתחשב בירידה החדה של The Mick בעונה השנייה יכול מאד להיות שלקראת תום העונה נתוני הקומדיה החדשה עוד יצנחו. הרשת זקוקה באופן דחוף ללהיט קומי ולא עוד קומדיה שתהיה רק בגדר "בסדר". להגנת הקומדיה צרך לציין, שקשה להתמודד מול This Is Us של רשת NBC כבר מההתחלה (The Mick החלה בשעה 8:30 בשנה שעברה וקיבלה חיזוק מאחד ממשחקי הפליאוף של ה NFL). בנוסף לכך, קומדיות צריכות זמן בכדי לרכוש קהל ואם המנהלים מרוצים מהכיוון הקריאטיבי של הסדרה הם יכולים להיות סובלניים כלפיה. הרשת כבר הזמינה שלשה פרקים נוספים, כך שזה סימן מעודד אם כי לא ודאי.

The Four - בשעה ש The Voice עדיין בחופשה ו"אמריקן איידול" אמורה לחזור רק בעוד כחודש רשת FOX מיהרה לעלות עם תחרות שירה משלה. יכול מאד להיות שניסיון העבר גרם לה לעשות זאת. בשנת 2011, חודשים ספורים לפני ש FOX עמדו לעלות עם התכנית The X Factor, רשת NBC הגיעה משומקום עם The Voice, אשר הפכה ללהיט מיידי והרסה לחלוטין את ההתלהבות מ The X Factor עד שהאחרונה נפחה את נשמתה לאחר שתי עונות בלבד.
יכול מאד להיות שברשת FOX לא הביאו בחשבון בכלל את Idol, אך למרות שלא ברורה המוטיבציה שלה הרי שהעדות הראשונית היא שההיסטוריה לא תחזור על עצמה. שתי התכניות הראשונות הניבו בסך הכל כ 4 מיליון צופים ונתוני הדמו היו בינוניים במקרה הטוב. היא לא סובלת בנתוני הרייטינג, היא בסך הכל...בסדר, אבל תחרות רייאלטי גדולה כגון The Four היא לא תכנית זולה להפקה והיא לא מניבה רווחים לטווח ארוך ("נטפליקס" לא תקנה את הזכויות). ברשת FOX אולי החליטו ש"לא רע" מספיק עבור עונה שנייה, ובשל כך גם הגיעה הודעה על עונה שנייה לתכנית, אך האפשרות ש The Four תהפוך ללהיט היא אפסית.


הכישלון: 

A.P. BIO - התחלה עבור קומדיה חדשה לנתונים של 0.85 נק' מדד ו 3.117 מיליון צופים הן די והותר בכדי לומר בפה מלא שמדובר בכישלון. בהפקה יצטרכו שדרוג משמעותי בנתוני הרייטינג בכדי שיוכלו לחשוב על סיכוי לקבל עונה נוספת. הבעיה הגדולה שלה היא, שהקומדיה "וויל וגרייס", אשר אמורה הייתה להיות עוגן עבור הרשת בערב זה (והחלה עם 3.0 נק' מדד ו 10.193 מיליון צופים) איבדה מכוחה ככל שהעונה התקדמה ובפרק האחרון לפני היציאה לחופשה הניבה 1.2 ו 4.117 מיליון צופים בלבד, כך ש BIO שומרת על 75% ממה ש"וויל וגרייס" משאירה לה. בכל קנה מידה זה היה בסדר גמור, אך היות והנתונים של "וויל וגרייס" לא מספיק גבוהים, BIO סובלת מכך. קשה לראות אותה במצב כזה מקבלת עונה נוספת. כישלון מהפרק הראשון. חבל, דווקא קומדיה לא רעה.