יום שישי, 6 במרץ 2015

שלב סיכום עונה: Marvel Agents Of S.h.i.e.l.d, עונה ראשונה: לא מספיק טובה



זו הייתה הסדרה שכולם ציפו לה בעונת 2014-2013. רשת ABC תלתה בה תקוות גדולות משתי סיבות, ראשית מדובר בהמשך של עולם הסרטים של "מארוול", סרטים אשר הפכו לשוברי קופות. הסיבה שנייה הייתה שמדובר בפרויקט של ג'וס ווידון, האיש מאחורי הסדרה "באפי קוטלת הערפדים". ואכן, פרק הפתיחה הניב נתונים מפלצתיים של 4.7 נק' מדד ו 12.12 מיליון צופים. ואולם, כגודל הציפייה כך גם הייתה האכזבה של הצופים. פרק סיום העונה הניב 2.01 נק' מדד ו 5.449 מיליון צופים. מדובר על איבוד של קרוב ל 60% מהצופים שהגיעו לצפות בפרק הפתיחה !!!

אפשר למנות מספר סיבות לנפילה הדרסטית בנתוני הרייטינג. סיבה ראשונה היא שהצלחת הסרטים כגון "קפטן אמריקה", "הנוקמים", "איירון מן" ועוד...יצרו תחושה בקרב המעריצים שגם התסריטים יהיו באותה רמה, אולם התוצאה הסופית הייתה נמוכה הרבה יותר. הסרטים, למרות שבתחילה כוונו גם לנוער, הרי שהם מספיק טובים בכדי למשוך גם קהל מבוגר, בניגוד לסרטים התסריט של הסדרה לא מתעלה מעבר לגילאי העשרים ואולי גם זה מתחת לכך, בוודאי אם משווים זאת לסדרות קומיקס כגון "סמולוויל" או "החץ" של רשת ה CW, אשר הראו עומק גדול הרבה יותר.

סיבה נוספת מגיעה מהקאסט של הסדרה. מלבד השחקן קלארק גרג, אשר הגיע כ"ירושה" מסרטי "מארוול" כפיל קולסון ומצדיק בהחלט את המעמד שלו ככוכב, שאר השחקנים בהחלט לא באותה רמה. השחקנית מינג נא וון (מלינדה מיי) מסתובבת כבר מעל לעשור בסדרות טלוויזיה ועדיין לא הוכיחה שהיא מעבר לשחקנית בינונית. אך, היא הבעיה הקטנה ביותר מבין השחקנים. קלואי בנט (סקיי) נראית כמו נערה (יפה, אבל עדיין רק נערה) קטנה ולא כמו האקרית גדולה, יאן דה קייסטקר (פיץ') ואליזבת' הנסטרידג' (סימונס) נחמדים מאד כתוסף שנועד להקליל את התסריט ולא מעבר לכך. ואילו ברט דאלטון (וורד) אף פחות מכך ובכלל לא מה שניסו להציג אותו, כגרסה מודרנית של ג'יימס בונד.

בעיית השחקנים הנ"ל ממחישה שוב את העובדה שמדובר, לפחות בעונה הראשונה, בסדרה לבני הנוער במקרה הטוב, ולצער ההפקה, הצופים הבינו זאת מהר מאד, כבר בפרק העשירי הרייטינג ירד ל 2.09 נק' מדד. הצער הפך לגדול הרבה יותר משום שמבחינת התסריט ג'וס לא הבין את הבעיה העיקרית שהייתה לו בסדרה "באפי קוטלת הערפדים": הוא היה פותח את העונה בצורה חלשה ואז הסדרה הייתה צוברת תאוצה עד לסוף העונה שבו האוקטן היה גבוה מאד. גם בסדרה הנ"ל ג'וס מתחיל, לאחר פרט פיילוט צפוי שיהיה באוקטן גבוה, בצורה איטית עד הפרק העשירי, אבל  החל מהפרק האחד עשרה הרמה, ובעיקר האוקטן של הסדרה, עולים בצורה יפה מאד והסדרה משתדרגת. הבעיה היא, שבשלב הזה מרבית הצופים כבר עזבו אותה.

הוכחה לטענה הנ"ל ניתן למצוא בכך, שהירידה מהפרק האחד עשרה (2.33 נק' מדד) לפרק העשרים ושניים (2.01 נק' מדד) היא קטנה באופן יחסי לנפילה מפרק הפתיחה לפרק העשירי. כלומר, הסדרה כמעט ולא איבדה צופים במהלך שנים עשרה פרקי הסדרה הללו, מי שהגיע לצפות בפרק האחד עשרה בדרך כלל נשאר לצפות בסדרה עד תום העונה. נכון, בתחילת העונה חייבים להציג דמויות ולבנות את הסיפור, במיוחד עבור סדרה חדשה, אך העובדה היא שבעידן של היום, ובמיוחד בסוג הסדרות הללו, הציבור מחפש את הריגושים שלו מהר מאד. והם לא קיבלו את אותו ריגוש שחיפשו בתחילת העונה.

בכל מה שקשור לסיפור שסופר בעונה זו, על האויב הראשי של "ש.י.ל.ד." בדמותו של "רואה העתידות", אשר בסופו של גבר מסתבר שהוא ג'ון גארט (ביל פאקסון), הסיפור היה מעניין מאד ובעיקר הוא התכתב עם הסרט השני בסדרת סרטי "קפטן אמריקה". בלטה במיוחד הדמות של ריינה, אשת הפרחים, אשר רות נגרה, שגילמה את דמותה, עשתה עבודה טובה מאד. לפי דעתי, היה עוזר מאד לו היו מרחיבים את השתתפות הדמויות של קובי סמולדרס (מריה היל), אשר הופיעה שני פרקים בלבד, ובמיוחד של סמואל אל ג'קסון (ניק פיורי), אשר הופיע בפרק סיום העונה, ובכך חלק נכבד יותר מקהל המעריצים היה נשאר לצפות בסדרה. לפי דעתי, ההחלטה לא לעשות זאת התקבלה בכדי לבדל מעט את הסדרה מהסרטים ולהוכיח שהיא עומדת בפני עצמה. במידה וזה היה השיקול שלהם הוא היה מוטעה.

אז, לראות או לא לראות ?

מדובר באכזבה הגדולה ביותר מעונת 2014-2013. הסדרה יכלה להיות הרבה יותר ממה שהיא. ברשת ABC לא הבינו את הטעות שעשו עם הסדרה No Ordinary Family, כאשר הכתיבה שלה הייתה קלילה יותר מדי ופחות עמוקה ועובדה זו חוזרת גם במקרה הזה. באופן אישי, למרות שרשת ה CW נחשבת לרשת הקטנה וחשובה פחות מרשת ABC הוותיקה, הרי שסדרות הקומיקס שלה טובות הרבה יותר מהמוצר הזה.

באופן פרטני יותר, מי שמצליח להעביר את עשרת הפרקים הראשונים יצליח בסופו של דבר להעביר את העונה בהרגשה סבירה. לא מעבר לכך. במיוחד מאחר ופרק סיום העונה היה מעט מאכזב לאור העובדה שבנו את ג'ון גארט וחבורתו במשך עשרים ואחד פרקים כבלתי מנוצחים ואז במשך פרק אחד וחצי הכל מתפרק לו. אפשר היה לצפות למעט יותר.

לסיכום, אומרים את זה על הרבה כדורגלנים אבל המשפט הבא מאפיין את העונה הראשונה של "ש.י.ל.ד.": כל כך הרבה פוטנציאל לא ממומש. חבל.

יום רביעי, 4 במרץ 2015

עונת הפיילוטים 2015: הפיילוטים של רשת FOX

קומדיות: (7 פיילוטים)
 
Cooper Barrett's Guide To Surviving Life  - אושרה ל 6 פרקים

קופר בארט בן 26 מספר סיפורים למצלמה אודות חייו בכדי לעזור לצעירי אמריקה לשרוד את גילאי העשרים שלהם.
 
קאסט: מייגן ראת'.


 
Detour  - לא ממשיך הלאה

מבוסס על חייו של הזמר ריבר קומו. כוכב רוק, אשר מחליט במפתיע בגיל 30 לעזוב את הלהקה שלו ולחזור לקולג'.


 
Fantasy Life - לא ממשיך הלאה

סיטקום אודות אדם שעובד קשה ומקבל את האפשרות להנחות תוכנית לפנטזי פוטבול והוא מוצא את עצמו מעורב בפוליטיקה במשרד ובמקביל הופך לכוכב שלעולם הוא לא חשב שיהיה. מבוסס על ספרו של מת'יו פרי Fantasy Life.
 
קאסט: וונסה וויליאמס, קווין קונלי.
 
 
 
48Hours 'Til Monday - לא ממשיך הלאה

תוכנית אודות מאבק של בעל, אשר נאבק לא לבזבז כל סופשבוע מחייו.
 
 קאסט: רוב ריגל, ג'יין קורטן, שרה צ'קלס, קיילה קנדי.

 

קומדיה ללא שם של ג'ון סטאמוס  - אושרה

חייו של רווק מושבע משתנים, כאשר הוא מגלה שהוא אב וסבא.
 
קאסט: ג'ון סטאמוס.


 
The Grinder - אושרה

כאשר התוכנית של עורך הדין בטלוויזיה דין סנדרסון מגיעה לסיומה, הוא מוצא את עצמו בצומת דרכים ומחליט לחזור לעיירת ילדותו בכדי לקחת על עצמו את המשרד המשפחתי בו הוא יוצא ראש בראש נגד אחיו.
 
קאסט: רוב לאו.
 
 
 
The Perfect Stanleys - לא ממשיך הלאה

סיטקום משפחתי, אשר מסופר מנקודת המבט של אם עובדת ונמצאת במאבק נגד גיסתה שלא עובדת.
 
קאסט: ג'נה אלפמן, מאט לטשר, בראיין אוסטין גרין.
 
 
 
דרמות: (5 פיילוטים)
 
Frankenstein - אושרה

ריי פריצ'ארד, שוטר מושחת מקבל הזדמנות שנייה, כאשר הוא מוחזר מהמתים צעיר וחזק יותר. פריצ'ארד יהיה חייו לבחור בין הפיתויים הישנים שלו והתחושה למטרה החדשה שלו בחייו.
 
קאסט: רוב קזינסקי, אדיר קאליאן.
 

 
Lucifer - אושרה

לוציפר, משועמם ולא מאושר כמלך הגיהנום, מוותר על כתרו וזונח את ממלכתו עבור לוס אנג'לס, שם הוא נהנה להעניש את הפושעים.

קאסט: טום אליס.

 
  
Minority Report - אושרה

עשר שנים לאחר חיסול יחידת ה"פריקריים" בוושינגטון (יחידת משטרה שנעזרה במדיום בכדי לפתור פשעים לפני שהם קורים), אחד מהמדיומים נאבק לנהל חיים נורמליים, אבל רדוף בשל חזיונות מהעתיד, והוא פוגש בבלשית אשר נרדפת על ידי עברה, שאולי יכול לגרום לו למצוא מטרה לחייו.

קאסט: סטארק סנדס, מייגן גוד, לורה ריגן, מלקום ג'מאל וורנר, ווילמר ולדרמה.
 
 
Studio City - לא ממשיך הלאה

הסיפור של הדרך של זמרת לגדולה מתחיל כאשר היא בתחילת דרכה בשעה שהיא חיה עם אביה כותב השירים, שמתברר שהוא גם סוחר סמים.
 
קאסט: אריק מקורמיק.

 
 
Rosewood - אושרה

הדרמה תתמקד בד"ר בומונט רוזווד ג'וניור, הפתולוג הפרטי הטוב ביותר של מיאמי. כבעלים של אחד מהמעבדות החדשות העצמאיות והמפוארות ביותר בארץ, הוא מוצא את הסודות בגופות שאחרים מפספסים. למרות שחייו סובבים סביב מוות רוזווד אובססיבי עם החיים ועם הרוצה לנצור כל רגע. האופטימיזם שלו יכול לתסכל גם את הצינית שבבלשיות שנאלצת לעבוד איתו מדי פעם, אבל היא לא יכולה להתכחש לתוצאות של הפרספקטיבה החדשנית שהוא מעניק.
 
קאסט: מוריס צ'סטאנט.

יום שלישי, 3 במרץ 2015

12 חדשות קולנוע



1. הסרט Tomb Rider עומד לעבור ריבוט. יתרה מכך, הפרויקט עומד להיות מואץ והתסריטאי של "צבי הנינג'ה" מונה לכתוב אותו. מעניין יהיה לראות מי ייכנס לנעליים הגדולות של אנג'לינה ג'ולי.

2. לשחקנית מארגו רובי יש חוזה למספר סרטים בכדי לגלם את דמותה של הארלי קווין. כלומר, היא לא אמורה לסיים את תפקידה בסרט Suicide Squad. מעניין יהיה לראות כיצד ישלבו סרטי המשך לפרויקט הזה לצד כל הסרטים המתוכננים לפרויקטים של DC Comics, או שאולי דמותה תשולב בסרטים אחרים.

3. הריבוט לסדרת סרטי Ghostbusters עומד להיות מושפע מהסדרה The Walking Dead. היות ומדובר בארבע נשים בתפקיד הראשי מעניין יהיה לראות את ההשפעה. קיימת הרגשה שהסרט יפנה לצד הקומי הרבה יותר מהסרטים המקוריים.

4. ארנולד שוורצנגר ישתתף גם בסרט השישי של סדרת סרטי "שליחות קטלנית".

5. דווין ג'ונסון טוען שקיים סיכוי שהסרט "שאזאם" יעלה לאקרנים לפני התאריך המתוכנן בשנת 2019. לאור מבול הסרטים של DC Comics קשה לראות את זה קורה.

6. קיים סיכוי שלא ייצא המשך לסרט "הנערה בעלת קעקוע הדרקון". לטענת רוני מארה, כוכבת הסרט, הפרויקטים, אשר אמורים להוות שני סרטי המשך, מתים, נכון לעכשיו. חבל, הסרט הראשון היה דווקא טוב. מעניין יהיה לעקוב אחר הידיעות בנידון.

7. שמועות גורסות שהשחקן הבא שיגלם את דמותו של פיטר פארקר\ספיידרמן יהיה ממוצא אפרו-אמריקאי או לטיני. ואני אומר, די לפוליטיקלי קורקט, אי אפשר להמציא מחדש דמויות. בעצם אפשר, אבל נמאס שעושים את זה. את ג'ימי אולסון הפכו לאפרו אמריקאי. איפה הגבול ? סופרמן שהוא סיני ?

8. סטיבן ספילברג אמר שישמח לביים את כריס פראט כ"אינדיאנה ג'ונס", אולם דווקא השחקן גורס שהוא לא מתלהב מלגלם את הדמות. לטענתו, יהיה קשה להיכנס לנעליו של האריסון פורד.

9. יו ג'קמן, שעד לפני מספר שבועות לא היה ברור אם ימשיך לגלם את דמותו וולברין בסרטי X-Man, טען לפני מספר ימים שישמח לגלם את הדמות עד יום מותו ובכך סתם פיות להרבה מאד אנשים שדיברו על סיום דרכו בפרנצייז.

10. שמועות גורסות שאקוומן יופיע רק בשתי סצינות בסרט "באטמן נגד סופרמן", שאחת מהן היא בעת גיוסו על ידי באטמן ל"ליגת הצדק".

11. אולפני New Line Cinema עומדים להפיק ריבוט לסרטי Shaft. סמואל ל ג'קסון לא אמור להיות חלק מהפרויקט.

12. הסרט השני בסדרת סרטי "הנוקמים" יספר את סיפורה העצוב והחשוך של "האלמנה השחורה". כלומר, צפו לסצינות רבות של סקארלט ג'והנסון. יש...

יום ראשון, 1 במרץ 2015

בוודאי שמתם לב ש...



בשבוע שעבר שודר הפרק האחרון לעונה השנייה של הסדרה Sleepy Hollow. הפרק האחרון היה פרק שעסק במסע בזמן. צר לי לומר זאת על סדרה שהייתה בתחילת דרכה סדרה נחמדה ובעיקר מרעננת בז'אנר שלה ובעיקר בסיפור שסופר פעם אחר פעם במספר גרסאות קולנועיות, אבל בעונתה השנייה ובעיקר בחצי השני של העונה מדובר באכזבה אחת גדולה. ואני אומר, זו תזכורת לכל מנהלי הרשתות האמריקאיות שהתערבות בנושאים קריאטיביים יכולה רק להזיק לתכנים שהם מעלים וההידרדרות בנתוני הרייטינג היא עדות לכך. מסדרה שעונה שנייה הייתה עניין טריוויאלי עבורה היא הפכה לסדרה שעונה שלישית תהיה הפתעה גמורה. היתרון שלה הוא, שלמרות שלרשת יש השנה שתי הצלחות בסדרות החדשות שלה כגון Empire ו Gotham, עדיין מדובר בדרמה עם תסריט במקום השלישי של הרשת. מעניין יהיה לראות אם זה יספיק לה לקבל עונה נוספת. בכל מקרה, גם אם תקבל עונה נוספת קשה לי להאמין שהיא תהיה עונה מלאה בת 22 פרקים.

בשבוע שעבר חזרה הסדרה The Night Shift ברשת NBC לעונתה השנייה וזאת בצמוד לסדרה The Voice. לאחר פרק אחד בלבד עושה רושם שהתכניות של הרשת העונה כשלו. ראשית, המעבר של The Blacklist ליום חמישי גרר ירידה בנתוני הרייטינג מ 2.5-2.4 ל 1.9-1.7 נק' מדד. במקביל, הסדרה נכשלה עם State Of Affairs שלא צפויה לחזור לעונה נוספת ולבסוף The Night Shift חזרה עם אותם נתונים שהיא הניבה בעונת הקיץ (בסביבות 1.5 נק' מדד) וזאת למרות הובלה של 4.1 נק' מדד של The Voice. כלומר, בצעד אחד הרשת איבדה שלש סדרות. היה עדיף להחזיר את The Blacklist ליום שני ולדחות את The Night Shift לעונת הקיץ. אולם, מאחר ולרשת כבר יש 3 דרמות וקומדיה חדשות שמתוכננות לקיץ (וקומדיה נוספת שאמורה לחזור לעונה נוספת) וקשה לראות את הרשת מקימה ליין אף שלם לעונת הקיץ מסדרות בעלות תסריט. ואני אומר, לפעמים שינויים יכולים רק להזיק. כפי שרשת ABC למדה על בשרה עם השינויים שעשתה בשנים האחרונות בימי רביעי.

רשת CBS הוציאה למעשה את The Good Wife ו Madam Secretary לחופשה ארוכה של יותר משלשה חודשים. להוציא שני פרקים אשר שודרו בתחילת חודש ינואר (ב 4 וב 11 בחודש) לאחר חזרה מתקופת החגים האמריקאית The Good Wife למעשה בחופשה החל מה 23 בנובמבר 2014 ! גם Madam Secretary בחופשה ארוכה החל מה 30 בנובמבר ויחזרו רק ב 1 במרץ 2015 ! כולם דיברו על מה שרשת ABC עושה לחלק גדול מהסדרות שלה, אולם מבלי לשים לב גם רשת CBS נקטה בשיטה דומה. יכול מאד להיות שהסיבה לכך היא השידורים המיוחדים במספר שבועות במהלך החודשיים האחרונים (סופרבול, אוסקר וכו'...), אבל אני מניח שמעריצי הסדרות לא מרוצים מהעניין. ואני אומר, אפשר להבין את הצעד של הרשת, אבל אפשר היה לשדר פרק אחד או שניים בתווך ואז המהלך היה פחות דרסטי.

לרשת ABC יש דילמה לא קטנה. הקומדיה החדשה שלה Fresh Off The Boat מניבה נתונים סבירים בערב יום שלישי (1.9 ו 1.8 נק' מדד בשבועיים האחרונים ובשבוע האחרון זה קרה גם אל מול The Voice), אולם לקראת העונה הבאה הרשת שוב תמצא בדילמה. מצד אחד, היא ייצבה את שעת השידור, אולם היא גם לא להיט שיוכל לפתוח ערב שלם. קשה לראות את "ש.י.ל.ד.", שצפויה לחזור לעונה נוספת מצליחה להשתדרג עם השיבוץ הנ"ל לצידה ואני לא מדבר בכלל על שעה עשר בערב שגם העונה היא חור אחד גדול בלוח המשדרים, למרות ש Forever קיבלה הזמנה לעונה מלאה. גם מעבר של הקומדיה החדשה ליום רביעי, ששם הוא באמת מקומה, היות ומדובר בעוד דרמה-קומדיה משפחתית, מעבר שכזה הוא כמעט בלתי אפשרי היום והליין אף צפוי לחזור בשלמותו לעונה נוספת. אז, מה הרשת כבר יכולה לעשות איתה ? עם הנתונים שהיא מנפקת עתה כמעט בוודאות שהיא חוזרת לעונה נוספת. ואז, מה ?

הסדרה The Goldbergs שידרה פרק מיוחד ביום רביעי שעבר. הסדרה, אשר מתרחשת בשנות השמונים התייחסה לאחד הסרטים הגדולים בכל הזמנים, בוודאי אחד מסרטי הנוער הגדולים, Ferris Bueller's Day Off (מי שלא ראה את הסרט חייב לצפות בו, אין התייחסות אחרת לסרט מלבד שתי המילים הבאות: סרט חובה) ולמעשה עשתה פרק הומאז' לסרט, אשר כלל גם הופעת אורח של השחקן צ'ארלי שין, שהשתתף בסרט המקורי. לעיתים נדירות פרקים שכאלה (הומאז'ים) מוצלחים, אולם פרק זה היה מוצלח מאד. לא פלא שהפרק הניב 2.5 נק' מדד (קצת מעל הממוצע של הסדרה בעונה זו). בכלל, עושה רושם שלאחר התחלה איטית מתברר עתה (הסדרה באמצע עונתה השנייה) שמדובר בקומדיה לא רעה כלל ואפילו מעבר לכך. למרות שהיו סדרות שניסו לחזור לעבר הרי שבמקרה הזה המעבר מוצלח, בעיקר משום שהתסריט מבריק, הכימיה בין השחקנים נהדרת ומעל כולם מתבלט טרוי ג'נטל, אשר מגלם את דמותו של בארי, הטמבל של המשפחה שלא מפחד להשפיל את עצמו אם הוא חושב שזה יעזור לו. גם השורות הטובות ביותר נכתבות עבורו. נסו את הסדרה, גם אם אתם לא חובבים סדרות המתרחשות בעבר. פשוט קומדיה מהנה.

אחת השאלות בעולם הטלוויזיוני האמריקאי-קנדי נפתרה לפני כעשרה ימים. בשנה האחרונה השחקן דניאל ג'יליס היה חלק מהקאסט הראשי של שתי סדרות. מצד אחד, הוא מגלם את דמותו של אלייז'ה בסדרה The Originals ומצד שני הוא המשיך לעונה שלישית כחלק מהקאסט הראשי של Saving Hope כג'ואל, אחד הרופאים בבית החולים. קשה להבין כיצד השחקן הצליח ל"רקוד על שתי חתונות" במשך עונה שלמה, כאשר אם מחברים את מספר הפרקים בהם הופיע בשתי הסדרות מגיעים לקרוב ל 40 בעונה ! מתברר שהשחקן בחר ולפחות סדרה אחת ירדה מהפרק כאשר הדמות שלו נהרגה בסדרה Saving Hope בפרק האחרון של העונה השלישית. מעניין יהיה לראות אם הוא יתחרט על הבחירה ולכמה עונות The Originals ו\או Saving Hope ישרדו. בכל זאת, צריך לקבל משכורת ולהישאר קרח משני הצדדים זה יהיה מעצבן. במיוחד היות והשחקן היה חלק מהקאסט הראשי בשניהם ולא חלק מקאסט משלים. מה אתם אומרים, הוא עשה צעד נכון או שמא היה צריך להמשיך ול"רקוד על שתי החתונות" ?

פרסום: Baby Daddy חודשה


רשת ABC Family חידשה את הסדרה Baby Daddy לעונה חמישית, אשר תעלה בקיץ 2015. העונה הרביעית של הסדרה משודרת כרגע והיא תגיע לסיומה ב 18 במרץ 2015. ככל הנראה העונה החמישית מתוכננת להיות גם האחרונה, אולם לא מדובר בקביעה סופית.

יום שישי, 27 בפברואר 2015

פרסום: ספין אוף נוסף ל Arrow\ The Flash צובר תאוצה ברשת ה CW


סיפרתי לכם שזה עומד לקרות ועכשיו הפרויקט מתחיל לקרום עור וגידים. נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית, מדווחת כי ספין אוף נוסף לסדרה Arrow מתחיל לקרום עור וגידים.

לטענת אנדרווה, מספר דמויות מהעולם של DC Comics מתאחדים לדרמה חדשה עבור רשת ה CW, ספין אוף מהסדרות של Arrow ו The Flash, אשר יציג מספר דמויות מתוך שתי הסדרות הללו. הרשת איחדה כוחות עם היוצרים של Arrow, גרג ברלטיני, אנדרו קרייברג ומארק גוגנהיים לפרויקט אשר מתוכנן לעונה הבאה ויציג את השחקנים ברנדון רות', ויקטור גארבר, וונוורת' מילר וקייטי לוטץ'.

הפרוייקט, שעדיין אין לו שם, מתואר כסדרת גיבורים שתאחדים יחדיו. רות', מילר וגארבר ימשיכו לגלם את הדמויות שלהם מהסדרות Arrow ו The Flash: מהסדרה Arrow נחזה בריי פאלמר\"האטום" (רות'), מהסדרה The Flash נחזה בדמות הרשעה לאונרד סנאט\"קפטן קור" (מילר) וד"ר מרטין סטיין (גארבר).

משום שהדמות שלה בסדרה Arrow, שרה לאנס, נהרגה ואחותה לורל (קייט קאסידי) תפסה את מקומה כ"קנרית השחורה" לא ברור באם לוטץ'תגלם את אותה דמות מהסדרה Arrow או דמות גיבורה חדשה.

הפרויקט נמצא בשלבים ראשונים של פיתוח, כך שקיים סיכוי שדמויות נוספות משתי הסדרות הנ"ל יגיעו לסדרה החדשה או ישתתפו במספר פרקים. כמו כן, הפרויקט גם יציג שלש דמויות חדשות מהעולם של DC Comics שעדיין לא נראה בסדרות.

זה הפרויקט שנשיא רשת ה CW מארק פדוביץ' התייחס אליו לפני מספר שבועות (חודש ינואר). הוא לא יהיה חלק מעונת הפיילוטים הנוכחית. ככל הנראה מדובר יהיה בהזמנה ישירות לסדרה, כאשר התכנון הוא, ככל הנראה, לחצי השני של העונה הבאה.


שלב סיכום עונה: Arrow, עונה שנייה: אכזבה



בדרך כלל בסדרות האמריקאיות לאחר עונה ראשונה טובה מאד מגיעה נפילה בעונה השנייה. הסיבה לכך ברורה מאד. בהפקה מבינים שהצליחו בעונה הראשונה ומבקשים לעשות בעונה השנייה את הכל בצורה גדולה יותר ובעיקר ראוותנית הרבה יותר. זה פוגם בסדרה וזה בדיוק מה שקרה ל Arrow בעונתה השנייה.

בעונה הראשונה בהפקה סיפרו סיפור פשוט וברור: אוליבר קווין חוזר לסטארלינג סיטי, לאחר חמש שנים ש"בילה" על אי מבודד, בכדי לנקות את העיר מהפושעים אשר "איכזבו" אותה. הסיפור הפשוט נמשך עד תום העונה ועד המאבק ברשע הגדול מכולם: מלקום מרלין ותוכניתו להשמיד את ה"גליידס", המקום בו אשתו מתה.

בעונה השנייה הסיפור הופך למסובך הרבה יותר: סלייד וילסון, אשר היה בתחילה חברו של אוליבר על האי הופך לאויבו הגדול ביותר מאחר ואוליבר היה אחראי למותה של שאדו אותה הוא אהב. סבסטיאן בלוד רוצה להיות ראש העיר ומשתף לשם כך פעולה עם סלייד. איזבל רושב (סאמר גלו) משתלטת על החברה של אוליבר וגם היא, בסופו של דבר, מתגלה כמשתפת פעולה עם סלייד. מוירה, אמו של קווין רצה לראשות העיר לאחר שהייתה אחראית לחרבונה בעונה הראשונה ובסופו של דבר נרצחת על ידי סלייד. שרה לאנס (קייטי לוטץ'), אחותה של לורל, חוזרת מהמתים ומתברר שהיא הפכה ללוחמת בליגת המתנקשים ואף מנהלת רומן עם אוליבר. אנו מתוודעים ל"א.ר.ג.ו.ס.", הארגון הגדול בראשותה של אמנדה וולר וגם ל"קבוצת המתאבדים". כמו כן, מתגלה שתיאה היא בתו של מלקום מרלין והוא לא מת כפי שחשבו בתום העונה הראשונה. ולבסוף, אנו מתוודעים לדמותו של בארי אלן, אשר לימים יהפוך ל"הפלאש". ועוד... כפי שאני רואה את הדברים, מדובר ביותר מדי עבור עונה אחת.

בעיה נוספת הייתה בסיפור שהוצג בעונה זו. הסיפור המרכזי של העונה היה ה"מיראקורו" סם יפאני עתיק, אשר הופך את מי שמזריקים לו אותו ל"על אנושי" בעל כוחות עצומים. סלייד, אשר החומר הוזרק לו באי עליו שהה עם אוליבר (ומתברר שגם עם שרה), ואשר גורם לו להיות פסיכוטי, רוצה להקים צבא של אנשים שיוזרק להם החומר הנ"ל ואשר בעזרתם יהרוס את העיר ואת כל מי שיקר לליבו של אוליבר. הבעיה עם הסיפור היא, שאחד המרכיבים שסייעו לעונה הראשונה של הסדרה היה שבניגוד ל"סמולוויל", בו דובר על גיבורי על וכוחות על, הרי שבמקרה של Arrow לא עסקו בכך ונראה היה שמדברים על בני תמותה. בכך גם בידלה הסדרה את עצמה מ"סמולוויל". ואילו בעונה השנייה המצב שונה מהקצה אל הקצה. אחרי עשר עונות של "סמולוויל" היה נחמד לצפות בסדרת קומיקס מעט שונה והיה חבל לחזור לאותו מבנה כה מוכר.

בעיה שלישית בעונה זו הייתה הסיפור של שרה לאנס. התוספת שלה בעונה השנייה הייתה מבורכת, בעיקר בשל השחקנית קייטי לוטץ' (ולא פלא שלקחו אותה לפרויקט גיבורי על נוסף ברשת), אשר עשתה את עבודתה בצורה טובה, אם כי הדמות שלה אמורה להיות אפלה יותר ופחות חביבה, כפי שהוצגה בעונה זו, ואילו השחקנית עדיין נראתה כמו ילדה. לו לוהקה לדמות סאמר גלו, למשל, היא הייתה עושה עבודה טובה יותר. אם כי, לא ברור מדוע החליטו להחזיר אותה בתום העונה אל "ליגת המתנקשים". התוספת שלה בעונה זו הייתה חיובית מאד, אם כי, טענתי כבר שנמאס ממשולש אהבים בין שני אחים (The Vampire Diaries) או אחיות (שרה לוראל עם אוליבר ב Arrow).

ואם כבר עסקנו בסאמר גלו. ככל הנראה שלעולם היא תגולם לאותו "טייפ קאסט". מאז הסדרה 4000 לא עושה רושם שהיא מצליחה להשתחרר מכך וחבל, משום שמדובר בשחקנית טובה, שבכל סדרה מראה שהיא עושה עבודה מעולה. קשה לראות ליהוק אחד שלה שלא היה מוצלח.

בעיה רביעית שאפשר לציין היא העובדה שיש יותר מדי אנשים אשר ידעו או יודעים את הסוד שאוליבר קווין הוא Arrow. בעונה הראשונה זה היה רק ג'ון דיגל ופלסטי סמוק (בסוף העונה גם מלקום מרלין מגלה את זהותו), אבל בעונה השנייה זה ממשיך עם רוי הרפר, בארי אלן, שרה לאנס, לוראל לאנס, סבסטיאן בלוד ואפילו אמו מוירה. למען האמת, יש פחות אנשים שמכירים אותו מאשר אלו שכן. חלק ניכר מסדרת קומיקס היא העובדה שהגיבור לא נחשף. אווירת המיסתורין מסייעת לסדרה להתפתח ובעיקר מקלה גם על כתיבת התסריט. כאשר כמעט כולם בחייו של אוליבר, פרט לתיאה, יודעים מיהו באמת קצת פוגמת בחוויית הצפייה.

ולבסוף, נכון שהפלשבקים מסייעים להבין מה עבר על אוליבר בחמש השנים שנעדר מהעיר, אולם בשלב כלשהו זה מתחיל לעצבן. הצופים מעוניינים לצפות, בדרך כלל, בסדרה בקו ליניארי. הסדרה Lost שחקה את רעיון הפלשבקים עד דק ואם בתחילה זה נחמד, הרי שלאורך זמן קורה בדיוק ההפך.

האם בכל זאת ניתן לציין אלמנטים חיוביים ?

כן, למרות הבעיות שלה, רמת התסריט, בוודאי בהשוואה לסדרות קומיקס אחרות היא גבוהה, הליהוקים של שחקני המשנה בדרך כלל טובים (סאמר גלו כאיזבל רושב, קווין אלחנדו כסבסטיאן בלוד, סיניתיה אדי רובינסון כאמנדה וולר) והרעיון הכללי של העונה מעניין (בתור סדרת קומיקס), אם כי היה רצוי לו היו ממשיכים ללא רעיון הכוחות על.

אז, לראות או לא לראות ?

למרות האכזבה מהעונה השנייה של הסדרה, הרי שהיא מגיעה בהשוואה לעונה הראשונה. בפני עצמה מדובר בסדרת קומיקס מהוקצעת, איכותית ובעיקר כיף לראות אותה, גם עבור הצופים שלא חובבים סדרות קומיקס. ולכן, כדאי לראות אותה. בתקווה שבהפקה ילמדו את הליקויים שעונה זו הפיקה ואז העונה השלישית תוכל לחזור לאיכויות שהעונה הראשונה הניבה. מעט מאד פעמים ניתן להבחין ביישום הפקת לקחים ככל שהסדרה מתקדמת, מעניין יהיה לראות אם זה יקרה הפעם.