יום שני, 3 בפברואר 2014

בוודאי שמתם לב ש...



הסדרה The Blacklist התייצבה. ברשת NBC חששו מאד שהסדרה The Blacklist תסבול מאותה ירידה דרסטית בין חצאי העונות ממנה סבלה Revolution. בשל כך, הם החליטו לא לייצר הפסקה גדולה והעלו שלשה פרקים חדשים במהלך חודש ינואר, כאשר הפרק הבא של הסדרה (24 בפברואר) אמור כבר ליהנות מההובלה של The Voice וככל הנראה לקבל שוב את המקפצה בנתוני הרייטינג. מסתבר, שברשת יכולים להירגע. לאור העובדה, שרשתות הברודקאסט מתקשות להשיג נתונים גבוהים בנק' המדד לסדרות של השעה עשר (פרט אולי ל Scandal של רשת ABC), עושה רושם ש The Blacklist הצליחה לייצב את עצמה, גם ללא מקפצה כדוגמת The Voice. ראשית, במספר הצופים הכללי היא שמרה על מספר צופים גבוה (בשבוע שעבר הפרק הניב 10.17 מיליון צופים) ובשני הפרקים האחרונים היא שמרה על מספר יפה של 2.5 נק' מדד. נכון, מדובר על ירידה מאזור 3.0 נק' מדד, שהיא הייתה רגילה אליה, אבל עדיין מדובר על נתונים טובים מאד ועושה רושם שברשת יכולים להיות רגועים לגביה, היא מסוגלת לעמוד בפני עצמה, לפחות בשלב הזה. הנתון מרשים עוד יותר אם לוקחים בחשבון שהתכנית שהובילה אליה בשבוע שעבר, Hollywood Game Night, הניבה 1.4 נק' מדד וכחמישה מיליון צופים. מעניין יהיה לראות את נתוני הסדרה בפרק החזרה הבא שלה אחרי The Voice ובאם היא תצליח לזנק שוב. כך או כך, ברשת צריכים להיות מרוצים.

הסדרות Castle ו Intelligence מתחרות על אותו קהל. ביום שני שעבר, ניתן היה לראות בבירור כיצד המסקנה הזאת נכונה. רשת ABC החליטה לשדר שידור חוזר לאחד הפרקים של הסדרה Castle (אשר הניב 1.4 נק' מדד) אל מול Intelligence ו The Blacklist. ראו איזה פלא, בעוד ש The Blacklist שמרה על הנתונים שלה מהשבוע הקודם, הסדרה Intelligence חוותה קפיצה בנתוני הרייטינג מ 1.1 נק' ל 1.5 נק' מדד. מדוע, אם כן, הסדרה Castle מצליחה להניב נתונים של 2.0 נק' מדד בעוד ש Intelligence מסתובבת סביב 1.1 נק' מדד ? ככל הנראה, בשל העובדה ש Castle כבר ביססה לעצמה קהל קבוע, אשר חלק ממנו קפץ לראות את הפרק החדש של Intelligence בשל העובדה ששודר שידור חוזר לסדרה האהובה עליהם. עדיין, קשה להאמין שעובדה זו תסייע ל Intelligence לשרוד. רק ימים יגידו. נכון לעכשיו, מצבה לא כל כך טוב.

הסדרה The Folllowing מאבדת גובה. ברשת FOX רושמים השנה אכזבה אחת אחרי השנייה. ביום שני שעבר נוספה אכזבה נוספת, כאשר The Following הניבה בסך הכל 2.0 נק' מדד. נכון, הירידה הייתה צפויה לאור פרקי סוף העונה הראשונה הגרועים מאד (ואף אחד לא ישכנע אותי אחרת, אז אל תתחילו לקפוץ עם ההערות שלכם), אבל ברשת FOX צריכים להיות מאוכזבים מאד לאור העובדה שהסדרה לא ניצבה אל מול The Voice ואילו "הרווק" של רשת ABC והקומדיות של רשת CBS הניבו נתונים ממוצעים. מעניין יהיה מאד לעקוב אחר נתוני הסדרה, כאשר The Voice תחזור לאוויר. נכון לעכשיו, מדובר בנתונים ממוצעים

הסדרה The Fosters מצליחה לבסס לעצמה קהל. רשת ABC Family יכולה לרשום לעצמה הצלחה בקרב הסדרות החדשות שלה (למעשה היחידה שלה בשנים האחרונות). הסדרה The Fosters, שכבר חודשה לעונה שנייה, חזרה בצורה טובה מאד לחצי השני של העונה שלה. הסדרה הניבה בשלשת פרקי החזרה שלה נתונים של 0.8, 0.9 ו 0.7 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי הניבה 1.918, 2.144 ו 1.877 מיליון צופים. מדובר בנתונים טובים עבור הרשת בחודשי החורף. מבחינה קריאטיבית מדובר במשהו אחר לחלוטין (לפי דעתי, מדובר בירידה גדולה ושעמום), אבל לאחר כל כך הרבה כשלונות (האחרונים שבהם הם Ravenswood ו Twisted), ברשת שוב יכולים לחייך מעט. מצד שני, מי באמת צריך עוד אופרת סבון משעממת ? (ולאחר צפייה בכל הפרקים עד כה, אף אחד לא יצליח לשכנע אותי אחרת)

הסדרה Rookie Blue קיבלה הזמנה לפרקים נוספים ולא מדובר בחדשות טובות. לפני כעשרה ימים הודיעה רשת ABC כי העונה החמישית של הסדרה Rookie Blue תמנה 22 פרקים במקום 13 פרקים, אשר הוענקו לה בכל עונה עד כה. לכאורה, מדובר בחדשות טובות, אך לפי דעתי, מעריצי הסדרה (יש כאלה בארץ ? כי לא שומעים עליהם) לא צריכים אפילו לחייך בשל כך. ראשית, בשל העובדה שמדובר בסדרת קיץ ברשת, ככל הנראה, יחתכו את העונה לשתיים, כאשר החצי הראשון של העונה ישודר בחודשי הקיץ הקרובים ואילו החצי השני ישודר בשנה הבאה, משום שקשה לראות את הסדרה משודרת מחודש אפריל עד חודש אוקטובר (ברשת כבר היו מודיעים על כך). נקודה שנייה היא, שבדרך כלל, לאחר שרשתות מעניקות מספר רב של פרקים לסדרות שכאלה בסופן מגיעה גם הודעת ביטול, כאשר נתוני הרייטינג של הסדרה אשר מצביעים על ירידה מתמדת והעונה הרביעית שלה הייתה בינונית מאד בקטגוריה הזאת, עד ששאלת חידושה הייתה בעייתית מאד. יכול מאד להיות, במידה ונתוני הסדרה ימשיכו ליפול, שברשת ירצו שהפרקים הנוספים שיוענקו לסדרה יגרמו לה לסגור את הסיפורים בצורה הרמטית ולא ישאירו סוף פתוח. נצטרך להמתין לנתוני הפרקים הראשונים של העונה בכדי להיות חכמים יותר.

נותרו עדיין סדרות ללא תאריך עלייה לאוויר ברשתות הברודקאסט האמריקאיות. לאחר שכל חמש רשתות הברודקאסט הודיעו על הלוח שלהן לחצי השני של עונת השידורים 2014-2013, עדיין נותרו מספר סדרות ללא תאריך עלייה לאוויר. רשת ה CW הודיעה על מועדי עליית שתי הסדרות החדשות שלה ולא נותרו לה סדרות חדשות נוספות. גם רשת ABC פרסמה את מועדי עליית כל הסדרות החדשות שלה והיא לא נכללת בקטגוריה הנ"ל, אך לשלש הרשתות הנותרות יש שתי סדרות נוספות כל אחת שמחכות לתאריך עליה. רשת FOX צריכה להודיע מתי היא תשדר את הקומדיה שכבר בוטלה, Us & Them, וככל הנראה זה יקרה בחודש מאי, אך הרשת גם אישרה את הדרמה Wayward Pines וקיים סיכוי שמועד עלייתה ידחה לעונת החורף הבאה, או לכל הפחות היא תעלה בסוף חודש יולי או אוגוסט. גם לרשת NBC יש שתי סדרות באותה קטגוריה: הקומדיה Undateable, שיכול מאד להיות שתקבל את משבצת השידור המאד לא יוקרתית של Sean Saves The World שכבר בוטלה. לרשת יש גם דרמת בית חולים בשם Night Shift, שלא נראה שיש לרשת משבצת שידור פנויה לפני הקיץ ויכול מאד להיות שהיא אף לא תראה אור יום. ולבסוף, לרשת CBS מחכות הקומדיה Bad Teacher והדרמה Reckless, שלא נראה שברשת יפנו עבורן משבצות שידור, לפחות לא עד הקיץ. מצד שני, מלבד Wayward Pines לא עושה רושם ששאר הסדרות שוות בכלל התייחסות ואולי באמת עדיף שלא יראו אור יום.

יום ראשון, 2 בפברואר 2014

עונת הפיילוטים 2014: שנת העצמאות של אולפני ההפקות.



השנה הייתה 1995, שיא "המלחמה הקרה" בין רשתות הברודקאסט. רשתות ABC, CBS ו NBC החלו להפיק את הפרויקטים שלהם באולפנים שלהם, מתוך מטרה אחת: שהמוצרים הסופיים יהיו בבעלותם. הפקה עבור רשת מתחרה נחשב כ"חילול הקודש". ואז, בשנת 1999, חברת ההפקה של ג'רי ברוקהיימר (Jerry Bruckheimer TV), אשר הייתה משויכת לרשת ABC, החלה לשבור את הטאבו ופנתה עם הרעיון ל CSI לרשת CBS, לאחר שברשת ABC החליטו לוותר על הרעיון.

כאשר אנו מעבירים קדימה את העניינים לשנת 2014 אנו מגלים תמונה אחרת לחלוטין: נכון לכתיבת המאמר (28 בינואר 2014) חמש פרויקטים של ABC Studios, שלש פרויקטים של Universal TV ושניים של CBS Studios מפיקים פרויקטים עבור רשתות מתחרות, כאשר היד עוד נטויה. כיצד הגענו למצב הזה ? ה"קרח" בין הרשתות החל להישבר באמצע שנות האלפיים. אולפן של רשת ABC החל להפיק להיט עבור רשת CBS, להיט שאתם מכירים בשם Criminal Minds, ואילו פרויקטים של אולפני רשת NBC מצאו גם הם את דרכם אל רשתות אחרות כגון אל CBS בדמות Worst Week או Sons & Daughters עבור רשת ABC. במהלך עונת הפיילוטים 2011 היו שני פיילוטים מרשתות ABC, CBS ו NBC, שמצאו את עצמם מופקים עבור רשתות מתחרות : Weekends At Bellevue עבור רשת FOX מ Universal Media Studios (קדמו ל Universal TV) ו Ringer ברשת CBS מאולפני ABC (צריך גם לזכור שלרשת FOX יש עבר עם UMS לאחר ש House הופקה על ידם ושודרה ברשת FOX). בסופו של דבר Ringer הופנתה אל רשת הבת של CBS, הלא היא רשת ה CW. מאוחר יותר באותה שנה, המשטר החדש ברשת NBC, תחת הנהגתו של היו"ר בוב גרינבלאט, וטען שאולפן הבית שלהם Universal TV יפיק לכל הרשתות. עונה לאחר מכן זה קרה כאשר באולפנים הפיקו את The Mindy Project עבור רשת FOX וקומדיה שלא אושרה של ספייק פרסטן עבור רשת CBS. גם אולפני ABC המשיכו במגמה והחלו להפיק עבור רשת NBC את הפרויקט Beautiful People. בשנה שעברה, ניתן להצביע על שלש פרויקטים "חוצי רשתות" דומים: Brooklin Nine Nine מ Uni TV עבור רשת FOX, הדרמה Intelligence מאולפני ABC עבור רשת CBS והדרמה Hatfields & McCoys מאולפני ABC עבור רשת NBC. שתי הראשונות גם אושרו לסדרות.

בקיץ הקודם, אולפני ABC ואולפני CBS קיבלו החלטה משותפת אליה הגיעה רשת NBC לפני כן: לפתוח את ההפקות עבור כל רשתות הברודקאסט. בעוד שאולפני ABC עשו זאת בעבר עם פרויקטים בודדים, הרי שמדובר בהחלטה תקדימית עבור אולפני CBS. יתרה מכך, בעבר Uni TV, ABC Studios ו CBS Studios הפנו רק פרויקטים שנדחו על ידי רשת האם עבור רשתות אחרות, כגון במקרה של Brooklyn של Uni TV ובקומדיה של טינה פיי ומאט האברד בעונה הנוכחית, אשר הלכו בסופו של דבר לרשת FOX. זו הסיבה שעתה אנו צופים השנה בפריחה של הפרויקטים "חוצי הרשתות" (10).

בשעה שרשת CBS עדיין בשלב ראשוני של אישור פיילוטים, המספר של 10 פרויקטים השנה הוא יותר מכפול שלש לעומת השנה שעברה (3). יתרה מכך, השנה מדובר על הזמנה של שתי סדרות ישירות לסדרה: הדרמה בת 13 הפרקים של דיוויד ט ראסל וסאוונה גראנט עבור רשת ABC אותה יפיקו אולפני CBS והקומדיה בת 6 הפרקים עבור רשת FOX הלא היא Mulaney (פרויקט שבמקור פותח עבור רשת NBC), אותה יפיקו אולפני Uni TV. כמו כן, הפיילוט של טינה פיי והאברד, הדרמה Red Band Society של אולפני ABC והקומדיה Sober Companion של אולפני CBS כולם עבור רשת FOX, מיועדים כולם לקבל אישור לסדרה תחת המודל החדש של הרשת. בכך, ה"שיא" של השנה שעברה של אישור פרויקטים "חוצי רשתות" ישירות לסדרות יישבר. Uni TV עומדים בראש עם שלשה פרויקטים שכאלה: Mulaney, הקומדיה של טינה פיי והאברד והדרמה Exposed עבור רשת ABC. גם אולפני CBS רוצים לרשום שתיים משתיים, כאשר שני הפרויקטים שלהם בדרך לכך.

אולפני ABC עומדים, נכון לעכשיו, על אספקת חמש פרויקטים "חוצי רשתות" (מקום ראשון): הדרמה Red Band Society והקומדיות Fifth Wheel וכן The Pro (בכיכובו של רוב לאו) ו Mason Twins ברשת NBC וגם Save The Date עבור רשת CBS. לאולפנים גם פרויקטים נוספים בני חצי שעה שקיבלו התחייבות, אשר יוכלו להיות מאושרים. מדובר בפריצת דרך עבור אולפני ABC, אשר מעולם לא הצליחו להפיק קומדיה עבור רשת אחרת. הסיבה לשינוי המגמה ? הרצון של הבוס של אולפני ABC, פטריק מורן, בשנתו הראשונה, והעומדת בראש פיתוח הקומדיות של האולפנים, איימי הארטוויק. אגב, שניהם הגיעו מ 20th TV, אשר למרות השיוך שלהם לרשת FOX, מפיקים עבור כלל הרשתות והשניים אימצו את המודל. השינוי עוזר ל ABC Studios, Universal TV ו CBS Studios להרחיב את העסקים שלהם ולצמוח בצורה עצמאית מבלי להסתמך על הרשת האחות וכמו כן, להיות פתוחים יותר עבור הטאלנטים, שלעיתים משויכים לרשתות שונות.

סדרות מאולפנים עצמאיים כגון Sony TV,  Warner Bros TV ו 20th TV נחשבו בעבר כ"בנים החורגים" של הרשתות ואשר לא קיבלו את אותה "אהבה" שאולפני הבית קיבלו בכל מה שקשור לשעות שידור ואפשרות לחידוש. עתה המצב השתנה, כאשר ניתן לציין את The Blacklist של Sony TV, אשר מובילה את הדרמות של רשת NBC, הקומדיה The Big Bang Theory מאת Warner Bros TV, אשר מוליכה את הלין אפ של רשת CBS ו הקומדיה Modern Family, אשר עושה אותו דבר עבור רשת ABC למרות שהיא מ 20th TV. ככל הנראה, Universal TV, ABC Studios ו CBS TV Studios בדרך להצטרף אליהן ביצירת מגה להיטים עבור רשתות שהן לא רשתות המקושרות אליהן (כל השלש גם החלו להפיק פרויקטים עבור חברות הכבלים). Brooklyn Nine-Nine הפכה להיות מקדמת מכירות טובה מאד עבור הרעיון לאחר שהיא העניקה לרשת FOX שתי זכיות בגלובוס הזהב, אשר גם העניקה לה את משבצת השידור אחרי הסופרבול, שם היא תחבור ללהיט של אולפני 20th TV, הכוונה היא כמובן ל New Girl.


הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

יום שישי, 31 בינואר 2014

שלב סיכום עונה: The Lying Game, עונה שנייה: יותר מדי אינטנסיבית.

 

לפני כשנתיים וחצי רשת ABC Family ראתה כיצד הסדרה Pretty Little Lairs מצליחה, ניסתה לחקות את הפורמאט ולכן העלתה את הסדרה The Lying Game אודות נערה בשם אמה המגלה שיש לה אחות תאומה בשם סאטון (את שתי הדמויות גילמה אלכסנדרה צ'אנדו), שחיה בפיניקס. אמה חיה חיים קשים ונעה כל הזמן ממשפחה אומנת אחת לשנייה ואילו סאטון חיה חיי פאר והיא גם המלכה בבית הספר שלה, אה כן, והיא גם מרשעת. השתיים יוצרות קשר אחת עם השנייה ומתכננות שאמה תתפוס את מקומה של סאטון בשעה שזו תחפש את אמן הביולוגית. הן מבצעות את החילופין, אך אמה מתאהבת באית'ן, החבר של סאטון, והאחרון מחזיר לה אהבה.

במהלך העונה הראשונה נרצח נער בשם דרק, אשר ככל הנראה היה קשור לכל נושא התאומות ולקראת סיום העונה נכנסת לתמונה רבקה (כריזמה קארפנטר) כאמן הביולוגית של אמה וסאטון, ומסתבר שהיא מאחדת כוחות עם סאטון בכדי להחזיר לעצמה את אהבת חייה, טד, אביה המאמץ של סאטון, ולאחד את משפחתה מחדש. בפרק סיום העונה הראשונה אלק, התובע המחוזי, נכנס לכלא באשמת הרצח של דרק.

לעונה השנייה היו שתי בעיות מרכזיות. הראשונה, העובדה שהמעריצים נאלצו להמתין למעלה מתשעה חודשים בין סיום העונה הראשונה לעליית העונה השנייה. הסיבות לכך לא ברורות. היות ומדובר בסדרה שהציגה סיפור מסגרת מורכב ובנוסף, סבלה מנתוני רייטינג לא גבוהים בעונתה הראשונה. מדובר היה במכת מוות. כיצד הפקת הסדרה יכלה לשקם את עצמה במצב שכזה ?

בשלב הזה הגענו לבעיה המרכזית השנייה של הסדרה: בכדי לנסות ולהחיות את הסדרה, בהפקה החליטו להפר את האיזון שליווה אותה בעונה הראשונה וקצב האירועים הואץ בצורה יוצאת דופן בעונה השנייה. בעשרת פרקי העונה דחסו המפיקים כל כך הרבה חומר שהצופים הוותיקים החלו להיזכר בעונות המטורפות של "מלרוז פלייס" המקורית.

ראשית, צריך להזכיר שמדובר בנערות בגיל תיכון ולמעט סיפור קצר אודות המצוקה האקדמית של אית'ן, אשר היה זקוק בשל כך לסיוע מאמה, כמעט ולא היו אירועים שהתרחשו בבית הספר, או שהיו קשורים לכך. כיצד זה יכול להיות אם הן אמורות ללכת לבית הספר בכל יום ?

בהפקה גם ביטלו דמות מהעונה הראשונה בשם שארלוט (קריסטין פראוט) ודמות אחרת, לורל (אלי ג'וינו), אחותה של סאטון, הוקטנה מאד והפכה למסייעת בלבד, וזאת בניגוד לעונה הראשונה בה היה לה תפקיד גדול. בעונה השנייה לורל אמנם שמה את עינה על ג'ורדן (ראיין רוטמן), הנער החדש בבית הספר והבן החורג של רבקה אותו היא סוחטת בכדי שיעשה כדבריה, אבל האחרון מאוהב במאדס (אליס גרסיאן), הבת של אלק ותפקידה של לורל מוקטן מאד, במיוחד לאחר שהיא מגלה את האמת על התאומות והופכת למשענת בלבד עבור אמה.

בגזרת הוריה המאמצים של סאטון העניינים נעו בקיצוניות מדהימה לעומת העונה הראשונה. טד וקריסטין, שבעונה הראשונה היו זוג מאוהב לכל דבר, הופכים בעונה השנייה לזוג על סף גירושין, בין היתר בשל הסיוע שסאטון מעניקה לרבקה, שבמקביל להתקרבות שלה אל טד, גם רואה כיצד אלק, בעלה אותו סייעה להפליל ברצח דרק, מתקרב אל קריסטין. בשלב מסוים גם מתברר שטד הופך להיות חשוד ברצח דרק משום שהלה סחט אותו, אך בסופו של דבר מתברר שהוא לא הרוצח והוא גם מגלה לראשונה שיש לו בת נוספת.

הבעיה המשנית יותר, אולם עבורי לא פחות חשובה, היא המשחק בין הזוגות בסדרה. ציינתי בכתבות קודמות שאני לא חושב ששחקנית אחת צריכה לגלם תאומות, משום שמשחק זה הורס את החוויה שבצפייה. עונה זו של הסדרה היא הוכחה לכך. המשחק המשולש בין אמה-אית'ן-סאטון הופך למרובע על ידי כך שת'ייר (כריסטיאן אלכסנדר), אחיה של מאדס, שבעונה הראשונה היה מאוהב בסאטון הופך להיות החבר של אמה, כאשר זו עדיין מאוהבת באית'ן, אבל היא לא יכולה לסלוח לו על כך שהתקרב שוב לסאטון בשעה שהיה במנוסה מהחוק ונישק אותה, וכאשר היא סולחת זה כבר מאוחר מדי. מצד שני, סאטון עדיין רוצה את אית'ן, אך בשלב כלשהו היא מבינה שהיא רוצה רוצה להשלים עם אחותה התאומה ולכן מניחה למאבק ביניהן ואז גם אית'ן מתקרב אליה שוב, כאשר ברקע נמצא עדיין ת'ייר. כמה אמין יכול להיות המשחק המרובע המסובך הזה אם שחקנית אחת משחקת שתי דמויות ? מהבחינה הזאת, אני עדיין חושב שאלכסנדרה לא מספיק טובה בכדי לגלם בהצלחה תאומות. היא עדיין לא בליגה הזאת ורואים זאת גם בעונה השנייה, למרות שרואים שנוח לה יותר בעונה זו לאחר שהשתפשפה בכך במשך עונה שלמה, אבל זה עדיין לא מספיק.

ולבסוף, צריך לציין, שאת פתרון התעלומות הגדולות של הסדרה, מי רצח את דרק ותרזה (הארוסה של דן השוטר), האחרונה נרצחת לקראת סיום העונה השנייה, ניתן לזהות כבר לקראת אמצע העונה השנייה ועובדה זו קצת גורעת מהמסתורין הגדול שהסדרה שומרת עליו. (זהירות ספויילר ענק) די ברור שת'ייר הוא הרוצח, הרמזים גדולים מדי, גם כאשר מנסים לגרום לצופים לחשוד באנשים אחרים (רבקה, טד), ולכן, הגילוי בשניות האחרונות של העונה השנייה מאבד קצת מזוהרו.

לסיכום, העונה השנייה סובלת מאינטנסיביות יתר. עושה רושם שניסו לדחוס יותר מדי חומר לעשרת פרקי העונה, אולי מתוך הפחד (שבסופו של דבר התברר כמוצדק) שלא יוענקו לסדרה פרקים נוספים. מהבחינה הזאת, הצופים אמנם מקבלים את פתרון התעלומות הגדולות, אך לא זוכים לראות את התוצאות של אירועי העונה, במיוחד לאחר שרואים את אלק צונח אל מותו דקות ספורות לאחר שהוא מדבר עם רבקה על הגג, אך יתכן ומישהו אחר רצח אותו. מהבחינה הזאת חבל עבור הצופים שכן צפו בסדרה. אולי עדיף היה לסגור את הסיפור עם סרט טלוויזיה, אך לא עושה רושם שרשת ABC Family מעוניינת בכך וחבל.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לראות. לא מדובר בסדרה גדולה, אבל בהחלט מעניינת. העונה הראשונה שלה (שהושקה בצורה גרועה מאד) הייתה טובה יותר בעיקר משום שהמבנה שלה היה בריא ונכון יותר, אבל גם העונה השנייה הייתה מעניינת. התסריט של העונה השנייה היה מעניין, אך נע בקצב מהיר מדי וכאשר מסיימים לצפות בעונה מרגישים שצפו בסיפור לא גמור שקצת יצא משליטה. כל צופה צריך לעשות את החישובים שלו ולהחליט לבד. אני יודע שהצופים שצפו בעונה הראשונה לא יפספסו את ההזדמנות לצפות בעונה השנייה, כך קרה בארה"ב כאשר נתוני העונה השנייה היו דומים לנתוני סיום העונה הראשונה, השאלה נותרת לגבי מי שעדיין לא צפה בסדרה. לצערי, נראה לי שהתשובה לגביהם תהיה שלילית.

יום חמישי, 30 בינואר 2014

פרסום: רשת MTV אישרה סדרה חדשה.



רשת MTV אישרה את הסדרה Finding Carter אודות נערה בגילאי העשרה (קתרין פרסקוט), אשר מגלה שאמה חטפה אותה מהוריה האמיתיים כשהייתה קטנה. העונה הראשונה תמנה 12 פרקים.

פרסום: Banshee חודשה.


רשת Cinemax חידשה את הסדרה Banshee לעונה שלישית בת עשרה פרקים, אשר אמורה לעלות לאוויר בתחילת שנת 2015. חדשות טובות.

פרסום: Bones חודשה.


רשת FOX הודיעה על חידוש הסדרה Bones לעונה עשירית, שככל הנראה תהיה גם האחרונה שלה. כמו כן, החל מה 10 במרץ, הסדרה חוזרת לימי שני, לאחר שהסדרה Almost Human תסיים את 13 פרקי העונה הראשונה שלה. כלומר, Almost Human לא מקבלת הזמנה לפרקים נוספים.

יום רביעי, 29 בינואר 2014

פינת D1D1 רואה סרטים.

The Lone Ranger - הפרש הבודד - סרט המתרחש בעקבות דמויות מתוך תוכנית רדיו בעלת אותו שם. הסרט מספר את סיפורו של טונטו (ג'וני דפ) וג'ון ריד (ארמי האמר), כאשר האחרון הופך להיות מעוד עורך דין פצפיסט המאמין בחוק לפורע חוק הפועל לטובת הצדק באמריקה בתקופת המערב הפרוע מחוץ לחוק לאחר שרוצח ידוע רוצח את אחיו, חוטף את גיסתו ובנה ובסיוע חברו פותח במלחמה עם האינדיאנים בכדי להשיג לעצמו כסף ממכרות כרייה.

מדובר בסרט של "דיסני" וככזה מדובר בסרט לכל המשפחה, אם כי למרות שיש מספר קריצות הומוריסטיות, ניתן היה להגדיל את השורות הללו, במיוחד לאור העובדה שמדובר בסרט ארוך (מאד) של 150 דקות !!! בשל העובדה שמדובר בסרט ארוך הוא קצת מעייף והתסריט הכבד לא מסייע לצופה, לעיתים נראה שהוא לא עומד להסתיים. יכול מאד להיות שבשל כך הוא לא היווה הצלחה בקופות, כאשר בקושי כיסה את העלויות. כמו כן, פרט לג'וני דפ, שגונב את ההצגה, למרות שהוא בתחפושת במשך כל הסרט ואפילו קשה לזהותו, שאר השחקנים הראשיים לא מרשימים ובמיוחד ארמי האמר.

השחקנית שהייתה ראויה להרחבת התפקיד שלה הינה רות וילסון (Luther), שגילמה את דמותה של רבקה ריד (גיסתו של ג'ון). רות הינה שחקנית מעולה ובעיקר מרתקת את הצופה כשהיא על המסך (קוראים לזה כריזמה), גם כאשר מדובר בתפקיד קטן יחסי. נכון, שהסיפור התמקד בהירקמות מערכת היחסים בין טונטו לג'ון, אבל ניתן היה למצוא זמן ב 150 דקות להרחיב את התפקיד שלה, במיוחד כשראו את התוצאה הסופית.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר אבל לא חובה לצפות בו. בסיכום הכללי מדובר בסרט עייף, כאשר הדמות הראשית מגולמת על ידי שחקן שהדמות גדולה למידותיו. לא מדובר באחד הסרטים שיזכרו בעוד מספר שנים, אבל להעביר ערב עם החברה או עם המשפחה הוא סביר בהחלט.



Percy Jackson: Sea of Monsters - פרסי ג'קסון וים המפלצות - הסרט השני בסדרה ובו המשך קורותיו של פרסי ג'קסון, בנו של פוסידון ובת אנוש, עובדה שהופכת אותו לחצי אל וחבריו, אנבת', בתה של אתנה וגרובר (סאטיר). בסרט זה פרסי נאלץ לשוב ולהתמודד בלוק, בנו של הרמס (ניית'ן פיליון), אשר רוצה להחזיר לחיים את קרונוס הטיטאן בכדי שהלה יהרוס את אולימפוס, יהרוג את האלים הבכירים וישדרג את המעמד שלו. אל החבורה מצטרף טייסון, בן נוסף של פוסידון שהוא ציקלופ (בעל עין אחת במרכז הפנים). טייסון רוצה להיות חברו של פרסי, אך הלה דוחה אותו מעליו בתחילה ורק לקראת סוף הסרט מגלה שהוא רוצה אותו לצידו. לאחר שבסרט הראשון פרסי ואנבת' היו יריבים על הבכורה הפעם עושה זאת קלאריס (לוואן רמבין), בתו של ארס (אל המלחמה), אך גם היא חוברת בסופו של דבר לפרסי במשימתו.

צריך לציין מספר בעיות ראשוניות שהסרט נתקל בהם. למרות שהסרט הראשון בסדרה הצליח (גם לא מבחינה היסטרית) ובעיקר קיבל תשבחות מהמבקרים לקח למפיקים כארבע שנים להפיק את סרט ההמשך. עובדה זו גרמה לכך שהסרט הצליח פחות בקופות ולכן בהפקה מנסים לזרז את הפקת הסרט השלישי בסדרה.

כמו כן, השפעה נוספת על ההפקה המאוחרת היא שלמרות שכביכול אירועי הסרט מתרחשים זמן לא רב לאחר אירועי הסרט הראשון והגיבורים אמורים להיות בני פחות מעשרים, הרי שבפועל השחקנים התגברו בארבע שנים והם כבר לא נראים כנערים. במיוחד הדברים אמורים לגבי השחקנית היפה (מאד) אלכסנדרה דדריו (אנבת') שהיא כבר בת 27. בהפקה ניסו להצניע זאת על ידי כך שבמקום לראות את שערה היפה נח על גבה חזינו בו קלוע בצמות כמו ילדה קטנה, זה לא עובד ורק מבגר אותה עוד יותר.

קיים גם הבדל גדול בין הסרט הראשון לשני מבחינת האיכות שלו. בעוד שהסרט הראשון הציג מסע אישי ובעיקר הראה פיתוח דמויות בצורה טובה, הרי שהסרט השני נראה מלאכותי ופלסטי, אשר רואים בו יותר מדי אפקטים ופחות תוכן וסיפורים מהסוג הזה כבר ראינו פעמים רבות (לאחרונה בסדרה "אטלנטיס"). הטאץ' האישי של הסרט הראשון נעלם לחלוטין לטובת צילומים יותר ראוותנים וחבל שכך.

לא ברור לי עד כמה הסרט אימץ את הטקסט של הספר שבעקבותיו הוא הופק, אבל המוצר הסופי הוא בינוני מאד, כאשר גם אין כמעט נגיעות הומוריסטיות בסרט וכאשר יש הן כמעט ולא מעלות חיוך על פני הצופה, התוצאה היא סרט כבד מאד. אני מבין שהדמויות מעט בוגרות יותר ממה שהן היו בסרט הראשון, אולם המעבר הוא קיצוני מדי והצופים שחזו בסרט הראשון לא יבינו את השינוי הדרמתי.

ולבסוף, להיכן נעלם פירס ברוסנן ומדוע לוהקה מחדש הדמות שלו ? חבל.

אז, לראות או לא לראות ?

רק בגלל הנאמנות לסרט הראשון ומתוך תקווה שהמפיקים יבינו את הטעויות שעשו בסרט השני לקראת הסרט השלישי (העלילה נפתחת בסוף הסרט השני) אני עדיין ממליץ לצפות בסרט. עבורי, בתור צופה שאהב מאד את הסרט הראשון, הוא היווה אכזבה גדולה.