יום שישי, 20 בספטמבר 2013

פרסום: רשת TNT אישרה סדרה חדשה.


רשת TNT אישרה הפקת עשרה פרקים לסדרה החדשה של סטיבן בוצ'קו, Murder in the First בכיכובם של טיי דיגס וקתלין רוברטסון. העונה הראשונה של הסדרה אמורה לעלות בקיץ 2014.

הסדרה אמורה להתרחש בסאן פרנסיסקו ולעקוב אחר מקרה אחד בלבד בו שני בלשים במחלק רצח טרי אינגליש (דיגס) והילדי מוליגאן (רוברטסון) חוקרים אחר מקרה, שכנראה מקושר למכור לסמים. המקרה מסתבך כאשר הקרבן מקושר לאיל מעמק הסילקון אריק בלאנט (טום פלטון), המנכ"ל של חברת הייטק מצליחה מאד. הטיימינג עבור בלאנט בעייתי משום שהוא עומד בפני הנפקה בבורסה. כמו כן, הוא גם נתבע על ידי מפתח תוכנה, אשר טוען שבלאנט גנב את הקוד שלו למערכת הולוגרמה חדשה.

שוטר נוסף ביחידה הם דיוויד מולק (רפאל סבארג'), והיחידה מנוהלת על ידי לוטננט ג'ים קוטו (יאן אנטוני דייל).

בפאן האישי, הילדי היא חד הורית (מימי קירקלנד) ואילו טרי נאבק בכדי לטפל באשתו החולה אמילי (אן מארי ג'ונסון).

עובדים עבור בלאנט הם ביל ווילקרסון (סטיבן וובר), הנהג והטייס שלו, ואיבנה ווסט (בס רוס), המנהלת הטכנולוגית של החברה.

יום חמישי, 19 בספטמבר 2013

פרסום: Copper בוטלה.


לאחר שתי עונות בלבד הודיעו ב BBC America שלא יפיקו עונה שלישית לסדרה. ברשת ישדרו את הפרק האחרון של הסדרה ביום ראשון. מבחינת נתוני רייטינג הסדרה הניבה נתונים סבירים, אך חלה ירידה לעומת העונה הראשונה שהייתה מוצלחת ולכן, אולי, הגיעה הודעת הביטול.

רייטינג: יום שלישי ה 17 בספטמבר 2013: התחלה לא טובה לערב הקומדיות של רשת FOX.



נתונים טובים:


New Girl החלה עם 2.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 5.53 מיליון צופים.


נתונים בינוניים:


Brooklyn Nine-Nine החלה עם 2.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 6.17 מיליון צופים.


נתונם גרועים:


Dads החלה עם 2.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 5.76 מיליון צופים.

The Mindy Project פתחה עם 1.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 3.83 מיליון צופים.

יום רביעי, 18 בספטמבר 2013

חג סוכות שמח לכל בית עם ישראל.



חג סוכות שמח לכולם.
מי ייתן והימים הבאים יהיו עבורכם ימים של שמחה וששון.

שלב סיכום עונה: Elementary, עונה ראשונה: הגרסה הפחות טובה.



בשנים האחרונות עלו שתי גרסאות חדשות לסיפורי "שרלוק הולמס" של ארתור קונאן דויל. בעוד שהגרסה בכיכובם של רוברט דאוני ג'וניור וג'וד לאו מתרכזת בסיפור הרגיל של "שרלוק הולמס" על פי ספריו של סר ארתור קונאן דויל, הגרסה הבריטית של בנדיקט קמברבאץ' ומרטין פרימן מציעה גרסה מודרנית לסיפורי קונאן דויל. בשנה שעברה, עלתה הגרסה השלישית העכשווית לסיפורי "שרלוק הולמס", הגרסה של רשת CBS בכיכובם של ג'וני לי מילר כשרלוק הולמס, לוסי לו כג'ואן ווטסון, איידן קווין כקפטן גריגסון וג'ון מייקל היל כבלש בל. לצערי, מדובר בגרסה הפחות טובה מבין השלש.

ראשית, לא ברור מדוע בכלל אשרה רשת CBS את הפרויקט. בדרך כלל, הרשת השמרנית לא נוטה אחר מותגים קיימים, אלא נוהגת להמציא בעצמה מותגים כגון CSI או NCIS. במקרה הזה, הגרסה של הרשת עלתה לאחר ששתי הגרסאות (המוצלחות מאד) עלו כבר לאוויר. ניתן להבין את הרצון של הרשת לנסות לרכב על גבי רעיון מנצח, אולם הצעד מנוגד לכל המהלכים שהרשת ביצעה בשנים האחרונות, ולכן הוא יוצא דופן. ההצלחה של הסדרה הייתה קצת מעל לבינונית ותו לא. אולם בהשוואה לחוסר ההצלחה של הדרמות של חמש רשתות הברודקאסט בשנה שעברה, אולי כדאי לרשום גם הצלחה בינונית כהצלחה.

סיבה נוספת שקשה לי להבין את הצעד של רשת CBS באישור הפרויקט נובע מסדרה אחרת של הרשת. נסו להיזכר האם עלילת הסיפור הבא של הסדרה נשמעת לכם מוכרת: אהובתו (איירין אדלר) של הכוכב (שרלוק) נרצחת והוא מאבד שליטה, לאחר שהוא משתקם הוא חובר למשטרה בכדי לפתור פשעים וגם בכדי לענות על השאלה מי רצח את אהובתו. במהלך החקירה שלו הוא מגלה שמאחורי הרצח מסתתר מוח על (מוריארטי). כן, אתם לא טועים, מדובר כמעט בחיקוי אחד לאחד של הסדרה The Mentalist של אותה רשת, אשר במידה מסוימת הדמות של פטריק ג'יין מבוססת בחלקה הרב על דמותו של שרלוק הולמס. צחוק הגורל הוא, ש Elementary סילקה את The Mentalist ממשבצת השידור שלה ביום חמישי והגלתה אותה ליום ראשון בערב. הנתון המעניין הוא, ש Elementary לא הצליחה לשחזר את ההצלחה ברייטינג של The Mentalist, כאשר הסיבה לכך יכולה להיות שאולי לאחר ארבע עונות חל מעט שובע מהנושא.

כאשר המפיקים של הגרסה הבריטית העכשווית ל"שרלוק הולמס" שמעו שרשת CBS עומדת להפיק גרסה מודרנית משלה לסיפורי שרלוק הולמס הם איימו שבמידה וימצאו דמיון לגרסה שלהם הם יתבעו את הרשת וההפקה של הסדרה. בהפקה החליטו בשל כך לשנות לחלוטין את המבנה של הסדרה. את ג'ון ווטסון הם הפכו לג'ואן ווטסון, את גברת הדסון הם עשו טרנסג'נדרית, את סבסטיאן מורן שבסיפורים היה צלף הם הפכו לרוצח סידרתי שרוצח אנשים כאשר הוא מעמיד אותם על חצובה ומנקז את דמם על הרצפה, העובדה ששרלוק מקיים יחסי מין ועוד...

כתוצאה מהמבנה החדש של הסיפור, למעשה הצופה לא מקבל גרסה מודרנית לסיפורי שרלוק הולמס כפי שהגרסה הבריטית עושה, אלא מקבל עולם חדש בעל מספר מרכבי דומים. ג'ואן ווטסון היא מנתחת לשעבר (ג'ון ווטסון היה רופא), אבל הבעיה המרכזית היא שהיא אישה. לא יעזרו התגובות, העובדה שהיא אישה משנה לחלוטין את הדינמיקה של הסדרה. במיוחד בסדרות אמריקאיות, יוצרים תמיד מתח מיני בין שתי הדמויות הראשיות. למרות שבהפקה טענו שבעונה הראשונה הם לא יצעדו בכיוון הזה, והם אכן עמדו במילתם, הרי שהם שומרים לעצמם את האפשרות לכך ולא לכך התכוון הסופר. ישנם אינספור סדרות שהתהליך הזה קורה בהם (The Mentalist,
Bones, Perception הן רק חלק קטן משלל הסדרות שנוקטות במהלך זה). דרך אגב, רואים כיצד ככל שהעונה נעה קדימה ג'ואן מתקרבת יותר ויותר לשרלוק. יכול להיות שעוד לא שברו את המתח ביניהם, אבל במידה וזה יקרה זה יהרוס את הרעיון בבסיס הסיפורים. אחד האלמנטים שסייעו להצלחת הסיפורים היו יחסי החברות בין הולמס לווטסון.

בעיה נוספת נעוצה בשחקנים הראשיים. רוברט דאוני ג'וניור ובנדיקט קמברבאץ' יצרו מחדש את הדמות של שרלוק הולמס בצורה מוצלחת מאד ולכן המפיקים היו צריכים ללהק שחקן שיצוק תוכן אחר לדמות. ג'וני שחקן טוב מאד, אבל דווקא הדמות של שרלוק הולמס לא מתאימה לו, הוא "יבש" מדי ולא מרתק יותר מדי את הצופה למרקע, זאת בניגוד לשניים האחרים שמצליחים בכך מאד, האלמנט החשוב ביותר בגילום הדמות. למען האמת, לוסי לו הייתה מגלמת את התפקיד בצורה טובה יותר משום שהיא הייתה מביאה את הקרירות שהיא משדרת ובונה דמות שהיא אנטיתזה לדמויות שדאוני ג'וניור וקמברבאץ' יצרו. אם כבר רצו לשכתב את הסיפור וללהק את לוסי לו לסדרה היו הופכים את הדמות של שרלוק לאישה ונותנים לה את התפקיד, או שהיו מציינים שהיא הנכדה שלו או משהו כזה (בשנות השמונים הופק סרט טלוויזיה של "שרלוק הולמס" שניסה לעשות משהו דומה, אך לא הצליח, אולי הפעם זה היה עובד טוב יותר). בכל מקרה, לוסי לו לא מתאימה לתפקיד של ווטסון, משום שווטסון במקור אמור לייצג את הלב, את החמימות והיא משדרת בדיוק ההפך מכך. במידה ובהפקה רצו בכך כל הכבוד להם, במידה ולא מדובר בטעות גדולה מאד.

בכל הנוגע לסיפור המרכזי של העונה, הניסיון של הולמס לאתר את רוצחה של איירין אדלר ולתפוס את מוריארטי היה מעניין מאד. שלשת הפרקים האחרונים של העונה היו מעולים, והליהוק של נטלי דורמר כאיירין אדלר היה מבריק והיא גילמה את הדמות בצורה מושלמת. גם הגילוי שאיירין היא למעשה מוריארטי ושהיא זייפה את מותה בכדי לשבור את הולמס היה רעיון טוב, אולם למה לסגור את הסיפור לאחר עונה אחת בלבד ? זה נראה לצופה קל מדי, במיוחד לאור האינטלקט הגדול של איירין\מוריארטי. שלשת הפרקים האחרונים של העונה הראו שהיה מקום להשאיר את הדמות של איירין\מוריארטי לפחות לעונה נוספת. הרי לפחות על פי ספרי קונאן דויל לשרלוק הולמס לא היו אויבים גדולים לאחר שמוריארטי נעצר על ידי הולמס. אז, האם הם יצרו שוב חלק חדש בעולם של הולמס ? במידה ויחליטו להחזיר את דמותה של איירין\מוריארטי בהפקה צריכים להשאיר אותה ליותר מפרקים בודדים ואולי גם להפוך אותה לחלק מהקאסט הראשי.

בעיה נוספת בסדרה היא ההשתאות שווטסון לא מייצרת כתוצאה מההבחנות של הולמס. היא אמנם מבררת לעיתים (פחות ופחות לקראת תום העונה), אבל ההסברים שהולמס מעניק לה הם כשל מורה ולא נשמעים כהקשים יוצאי דופן, וזאת בניגוד לגרסאות של דאוני ג'וניור ווקמברבאץ'. מדובר באחד האלמנטים שגרמו לדמות של הולמס להראות מעל לכולם, אך בפועל הצופה לא מרגיש שמדובר במוח על, אלא במישהו שהוא קצת מעל לממוצע.

אז, לראות או לא לראות ?

הפרקים שלא עסקו בסיפור המרכזי היו סבירים בלבד וממוצעים לכל סדרה בלשית, שלשת הפרקים האחרונים של העונה היו מעולים. השאלה היא, אם כדאי לחכות 21 פרקים עד שמגיעים אליהם. לפי דעתי, מדובר בסדרה קצת מעל לבינונית ולא יותר מכך, The Mentalist עולה עליה (גם לאחר חמש עונות), אך מי שאוהב לראות סדרות בלשיות ייהנה ממנה. מעריצי המותג "שרלוק הולמס" ייהנו ממנה פחות. מדובר בגרסה הפחות טובה לסיפורים, בוודאי של הדור האחרון. נסו את הפרקים הראשונים ותחליטו לבד לאיזה צד אתם משתייכים. אני קצת התאכזבתי.

יום שלישי, 17 בספטמבר 2013

רייטינג: יום שני ה 16 בספטמבר 2013, תוצאות סופיות: Sleepy Hollow פתחה חזק, Under The Dome מסיימת בצורה חזקה, Bones מדשדשת.




נתונים טובים:

Sleepy Hollow פתחה בצורה חזקה עם 3.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 10.10 מיליון צופים.

רוקדים עם כוכבים החלה עונה עם 3.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 16.04 מיליון צופים.

Under The Dome עלתה מ 2.1 ל 2.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 9.72 ל 12.10 מיליון צופים.


נתונים בינוניים:

Bones פתחה עם 2.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 7.76 מיליון צופים.  

ביקורת סרטים: סרטים על הגריל.



לצוד פילים


לאחר הצלחות עם ״אהבה קולומביאנית״ ו״איים אבודים״, רשף לוי כתב את ״לצוד פילים״.

״לצוד פילים״ מגולל את סיפורו של יונתן, נער בן 12 שאביו (צביקה הדר) נפטר בבנק כתוצאה מהתקף לב. אמו שעובדת במשרה מלאה מחליטה לשלוח אותו לסבו (ששון גבאי) לאחר בית הספר. לאחר שכנועים, מסכים הסב אליהו לשמש כשמרטף והשניים מתחברים. ביחד עם גיסו (פטריק סטיוארט) וחברו של אליהו (מוני מושונוב), מחליטים הארבעה לשדוד בנק במטרה לפתור את הבעיות הכלכליות שלהם.

הבעיה הגדולה ביותר של הסרט, כפי שאני רואה את פני הדברים, היא עצם העובדה כי נראה שגם רשף לוי עצמו לא ידע בדיוק לאיזה ז׳אנר משתייך הסרט. הוא ניסה לשלב בין קומדיה לפשע והתוצאה מקרטעת למדי. הסרט לא מספיק מצחיק בכדי להיות קומדיה ובוודאי שלא מספיק מותח ומעניין כדי להיות סרט פשע. לוי היה צריך להחליט מראש לאיזה כיוון הוא מעוניין לקחת את הסרט, כיוון שהוא רק הזיק לסרט, כשניסה לשלב בין השניים. כפועל יוצא מהחלטה זו, התסריט היה מגוחך לחלוטין, גם בהשוואה לנוף המקומי.

יתרה מכך, הסיפור של זקנים ששודדים בנק נראה בכ״כ הרבה סרטים אמריקאים, שהדיבוב לעברית לא הוסיף לסרט במאומה, הסרט לא מחדש דבר, והצופה מבין זאת מהר מאוד.

אז מה בכל זאת היה טוב בסרט?

צוות השחקנים. הסרט התהדר בקאסט עתיר כוכבים שכל אחד מהם תפקד בצורה מושלמת. על ששון גבאי ומוני מושונוב אין הרבה מה לדבר, כולם יודעים שמדובר בשניים מהשחקנים הטובים ביותר בישראל היום, וזה לא השתנה גם בסרט זה. ליהוקו של פטריק סטיוארט (״אקס מן״, ״מסע בין כוכבים״) הוא הפתעה נעימה, שכן מדובר בשחקן מעולה ברמה בינלאומית, ובוודאי שבסרט הישראלי. משה איבגי, צביקה הדר ויעל אבוקסיס היו טובים מאוד גם כן בתפקידים המשלימים. גיל בלנק הצעיר הראה כריזמה מרשימה, בוודאי לגילו, ומדובר בשחקן טוב בסיכומו של דבר, בוודאי בהתחשבות בגילו הצעיר.

לסיכום, גם הקאסט הנהדר לא הצליח להציל את הסרט, שהראה את כל הפגמים בתעשייה המקומית.

הציון שלי:
3.


S