יום ראשון, 9 בדצמבר 2012

ניתוח: מה הסיכוי של Two and a Half Men לקבל עונה נוספת ?





אנגוס ט ג'ונס הפציר לפני מספר שבועות בפני מעריצים של הסדרה "שני גברים וחצי" שיפיסקו לצפות בסדרה, אשר הפכה אותו למולטי מיליונר. האם מדובר במשבר נוסף בממלכה של צ'אק לורי ? לא ממש. לאחר ששרדו את המשבר ששמו צ'ארלי שין נראה שצ'אק ושאר המפיקים מיושרים לגבי התגובה שלהם למקרה ולא כל כך ימהרו לחדש את החוזה שלו, אשר מסתיים בחודש מאי. השאלה הגדולה היא, האם ברשת CBS מעוניינים בכלל להחזיר את הסדרה, שעד לפני זמן לא רב הייתה ההצלחה הגדולה ביותר של הרשת - לעונה נוספת ? האם כדאי לה מבחינה כספית לעשות זאת ? להלן הסיבות לחיוב ולשלילה, אשר עוברים במוחותיהם של מנהלי רשת CBS בנידון.

כמובן ש CBS מעוניינים בפרקים נוספים  ! אפילו לאחר עשור, "שני גברים וחצי" נשארת אחת הקומדיות המצליחות ביותר בטלוויזיה, גם בימים אלו.

למרות שעד חודש נובמבר הסדרה הניבה כמעט 15 מיליון צופים לפרק (כפול ממספר הצופים של הסדרה New Girl וקרוב ל 17 מיליון הצופים אשר צופים במגה להיט Modern Family), והיא גם מצליחה בקרב צופים מתחת לגיל 50 יותר מרוב הקומדיות של הרשת כגון How I Met Your Mother, Mikie & Molly. קשה מאד למצוא הצלחות גדולות בקרב קומדיות בימים אלו, והקומדיות הבאות הן דוגמא לכך: Ben & Kate, Don't Trust the B----, The Mindy Project ואפילו Animal Practice ו Partners שבוטלו. ומדובר רק בקומדיות של השנה האחרונה. לא מבטלים כל כך מהר קומדיות מצליחות.

אבל...אחת הסיבות ש"שני גברים וחצי" מצליחה היא משום שהיא משודרת אחרי הסדרה "תיאוריית המפץ הגדול". וזו שעת השידור יקרה שתוכל להטיב עם קומדיה אחרת.

מנהלי לוחות השידורים של רשת CBS עשו בחוכמה כאשר העבירו את הסדרה משעת השידור הרגילה שלה ביום שני ליום חמישי בשנה הנוכחית למשבצת השידור אחרי "תיאוריית המפץ הגדול", אשר נמצאת במצב שהיא עוברת את הסדרה Modern Family, שהייתה הקומדיה המצליחה עד כה. השיבוץ גרם לעלייה בנתוני הסדרה, אשר סבלה מתחילת השנה האזרחית מירידה בנתונים, בתקופה בה שודרה בימי שני (היא ירדה מתחת ל 11 מיליון במספר פרקים במהלך האביב) וזו גם הסיבה העיקרית להישארותה כקומדיה מצליחה בעונתה העשירית. למרות ששידור "שני גברים וחצי" השנה נראה הגיוני - רשת CBS צריכה את שעת השידור הזאת (שמונה וחצי), אשר אמורה לתת דחיפה לסדרה Person of Interest, שמשודרת בשעה 9 וברשת יודעים שירוויחו יותר במידה ויעניקו את משבצת השידור עבור קומדיה צעירה יותר, אשר זקוקה לה ותחזיק מעמד למשך מספר שנים רב יותר. כן, העברת "שני גברים וחצי" בחזרה ליום שני קרוב לוודאי תוריד את נתוני הרייטינג ובסופו של דבר תגרום לכך שיהיה מדובר בעונתה האחרונה...

"שני גברים וחצי" היא קומדיה יקרה מאד.

אין מידע קונקרטי אודות הסכום המדויק אשר משלמת רשת CBS לאולפני WB עבור הסדרה, אך מקורות בתוך התעשייה, וההגיון תומך בכך, טוענים שמדובר באחת הקומדיות היקרות בטלוויזיה. אשטון קוצ'ר הרוויח בחודש מאי 700 אלף דולר לפרק וג'ון קרייר מרוויח מעט פחות ואנגוס באזור של 300 אלף דולר לפרק. כלומר, מדובר בכ 1.5 מיליון דולר עבור 3 שחקנים בלבד !!!  במידה ותוסיפו את ההוצאות הנוספות של הסדרה, מכותבים ואפילו את השכר של צ'אק לורי ולכן לא קשה לדמיין שהסדרה עולה יותר פי 3 מקומדיה חדשה. סדרה חדשה קרוב לוודאי שתייצר נתוני רייטינג נמוכים יותר ובכך גם תנפיק לה הכנסות נמוכות יותר, אך סביר להניח שבשורה התחתונה קומדיה חדשה תכניס יותר כסף לרשת מאשר "שני גברים וחצי", משום שיהיו לה פחות הוצאות. זו גם הסיבה שההכנסות של רשת NBC מהסדרה Friends ו ER ירדו ובכך תרמו בסופו של דבר לירידתן מהאוויר (ואת ההכנסות מסינדיקציה אפשר לשלול - הן הולכות לאולפני WB).

אבל...רשת CBS זקוקה לכל העזרה שיש בתחום הקומדיות.

זה נחמד להגיד שרשת CBS צריכה לשבץ אחרי "תיאוריית המפץ הגדול" קומדיה חדשה, אך לא קל לייצר קומדיית להיט. בתום העונה הנוכחית, רשת CBS לא ייצרה קומדיה חדשה אחת מוצלחת. Partners בוטלה ומקורות בתוך התעשיה גורסים שקיים סיכוי ש Friend Me אפילו לא תזכה לעלות לאוויר לאחר שאלן קירקשנבאום, אחד מהיוצרים, מת. חדשות עצובות יותר הן ש Two Broke Girls נופלת השנה ברייטינג ביחס להצלחה הגדולה שלה בשנה שעברה. הסדרה עדיין להיט, אך היא לא זכתה להיות תופעה כפי שהיוצרים קיוו, לפחות עדיין לא. ויש כמובן את   How I Met Your Mother , אשר הרשת רוצה שתחזור לעונה תשיעית, אך צוות השחקנים עדיין לא חתם על חוזים חדשים. הסיכויים גבוהים שההסכם ייחתם, אך במידה ו  How I Met Your Mother לא תחזור לעונה נוספת, רשת CBS תהיה חייבת לשמור את "שני גברים וחצי" כמה שניתן ובכל מחיר.

בשורה התחתונה: "שני גברים וחצי" עתיד הסדרה לוט בערפל.

כאשר הסדרה נכנסה לעונתה העשירית רבים בתוך התעשייה חשבו שמדובר בעונתה האחרונה ולו רק בשל העלויות שלה ובשל הירידה בנתוני הרייטינג שלה במשבצת השידור שלה בימי שני בעונתה התשיעית, אשר הובילו למסקנה שלא משתלם להפיק אותה עבור הפריים טיים. אך, כפי שציינתי, הקומדיות של רשת CBS נמצאות בבעיה בעונה הנוכחית ובעיה זו אולי תגרום לכך שברשת ירצו לסחוט עונה נוספת של "שני גברים וחצי". זה אירוני שההערות של אנגוס אודות התפקיד שלו ב"שני גברים וחצי" יגרמו בסופו של דבר להישארותה של הסדרה באוויר. במידה ואנגוס יעזוב את הסדרה, הוא יחסוך למפיקים (ולרשת CBS) יותר מ 6 מיליון דולר בעלויות שכר ובכך יהפוך את הסדרה לריווחית יותר (ולא במעט) עבור הרשת. "האל פועל בדרכים נסתרות"...


הניתוח מבוסס על כתבה של ג'וסף אדליאן, כתב התרבות האמריקאי.

יום שבת, 8 בדצמבר 2012

המלאכיות של שנות השמונים: מקום 22.

כאשר אני יושב היום על כסא במקום העבודה שלי אני מנסה לחשוב על הזמרות, כוכבות הסרטים וסדרות הטלוויזיה של שנות השמונים, אני תוהה, לאן הן נעלמו ? כמה פוטנציאל יכול היה להיות להן ולמה הן לא הצליחו. רבות מהנשים הללו ראויות להיזכר ולא להישכח במעמקי הנשייה. בשבועות הקרובים אעלה על הכתב את העלית של הנשים הללו במצעד בכדי שגם הדור הצעיר יותר יתוודע אליהן. אני בטוח שאשכח רבות אחרות, אך אולי בעתיד אכתוב מצעד שני ואכניס אותן לרשימה השנייה. נכון לעכשיו, אלו הנשים שעולות במוחי כשאני חושב על שנות השמונים.

כמו כן, אציין את הלהיטים הגדולים ביותר של המלאכיות, או את הסרטים בהן הן שיחקו. אשמח אם תוכלו להביע את דעתכם על השירים\סרטים\סדרות של המלאכיות.



מקום 22:

ליסה וולשל – בשנת 1979 יצאה לאוויר העולם הסדרה "עובדות החיים", סדרה אשר אלינו הגיעה רק בשנות השמונים, והחזיקה מעמד 9 שנים. אחת הכוכבות שלה הייתה ליסה שאת יופיה לא ניתן לפספס. לאחר תום הסדרה השחקנית לא נחלה הצלחה גדולה וחבל. לוותר על יופי וכריזמה בשפע ? באמת שניתן רק להצטער על כך. גם היום היא נראית לא רע בכלל, בהתחשב בגילה.

הפרויקטים הבולטים של ליסה וולשל:

1977: The New Mickey Mouse Club.
1988-1979: The Facts Of Life.

 

ביקורת: Falcon, עונה ראשונה, פרקים 4-1: קצת פחות מבסדר.



בשנה שעברה שודרה הסדרה Zen, אודות שוטר במשטרת רומא אשר נלחם בשחיתות ופותר פרשיות סבוכות. הסדרה בוטלה לאחר 3 סרטי טלוויזיה של העונה הראשונה, אולם נראה שיש לה יורשת: Falcon, אשר מספרת את קורות חבייר פלקון (מרטין קאסוקס), בלש במשטרה בספרד, אשר חייו המקצועיים והאישיים נפגעים בשל אירועים מעברו, שחוזרים בכדי לרדוף אותו.

קוראי הבלוג שלי בוודאי קראו את הביקורת על Zen, ואלו שלא עשו זאת מוזמנים לקרוא, והם זוכרים שלמרות שהסדרה לא זכתה לעונה שנייה הרי שלטעמי היא הייתה סדרה מוצלחת למדי. לצערי, Falcon לא מגיעה לרמתה. מדובר בפיספוס גדול מאד.

לכאורה, מדובר על מבנה דומה של הדרמה, כשעה וחצי של סיפור, אם כי במקרה של פלקון הרעיון מסופר על גבי 2 פרקים של כ 45 דקות כל אחד ולא כסרט טלוויזיה באורך של שעה וחצי, אבל המוצר לא מתעלה לרמה גבוהה והבעיה נעוצה בעיקר בתסריט והבעיה גדולה יותר מאחר והרעיונות לסיפורים דווקא מעניינים מאד.

רוצים דוגמאות ?

בסיפור הראשון, פלקון מחפש אחר רוצח אכזרי, אשר מטיל מום בקורבן ואח"כ מתברר שיש קרבנות נוספים, הרוצח מתברר כחמקמק וכאחד שלא עושה שגיאות, אולם בעשר הדקות האחרונות של הסיפור מתברר לפתע שהוא גם אנושי ועושה שגיאות ולבסוף מתאבד לאחר שכבר הכניע את פלקון ואף גרם לו ליסורים.

לאחר שבסיפור הראשון העלילה נעה במהירות, הרי שבסיפור השני, כאשר פלקון חוזר לתפקידו כשלשה חודשים לאחר אירועי הסיפור הראשון, בכדי לחקור מקרה רצח של איש עסקים, העלילה כבר מעיקה ונעה בצורה מסורבלת מאד, במיוחד היות ולאחר אירועי הסיפור הראשון הדמות הראשית מעורערת, נופלת לסמים ובסופו של דבר פלקון גם מודח מהמשטרה. הבעיה היא שהסיפור לא רק שנע באיטיות, אלא שלעיתים אפילו משעמם.

בצד האישי פלקון מנווט בין שתי נשים. הראשונה היא קודנדה דה טגדה (אמיליה פוקס), אשתו לשעבר, אשר מאורסת לגבר אחר אבל עדיין יש לה רגשות כלפיו (מבקשת ממנו לשכב איתה בסיפור השני ופלקון מסרב) וקונסואלה חימנז (היילי אטוול), עמה הוא מקיים יחסים כבר בסיפור הראשון למרות שהיא נחשבת עדיין לחשודה ברצח בעלה. דווקא הנקודה הזאת מסופרת בצורה יפה מאד וממחישה את החור שנמצא בליבו של פלקון, במיוחד לאור הנשים שהוא לקח ולוקח בתור המאהבות שלו: נשים קרירות, שלא מעניקות לו יותר מדי חום ואהבה וגם הוא בתמורה לא מעניק להן מספיק חום עד אשר מערכת היחסים מתפרקת.

בכל הקשור למשחק, מרטין, אשר מגלם את הדמות של פלקון, משחק לעיתים בצורה מוגזמת וזו בעיה עבור כל סדרה (שהשחקן הראשי משחק בצורה מוגזמת). דווקא הדמויות הנשיות מגולמות בצורה טובה מאד.

אז, לראות או לא לראות ?
הרעיון הכללי היה טוב, הרעיונות לסיפורים מעניינים (אם כי לא יחודיים), אך על האלמנטים החיוביים הללו מאפילים תסריטים בינוניים במקרה הטוב ומשחק מוגזם לעיתים של הדמות הראשית. אז התשובה היא, אפשר לראות, בעיקר אם אין משהו אחר (סדרה או סרט) לצפות בו, אך לא כל כך רצוי. פיספוס ענק.

פינת המענה לקוראים, והשבוע: 90210, טרה נובה, אלקטרז, יומני קרי, גוף ההוכחה, מרפאה פרטית, המנטליסט, מהפכה ועוד...

וכרגיל בשבועות האחרונים, נפתח במספר הערות:

1. ראיתי שבאתר אחר (לא רוצה לפרסם את שם האתר בכדי לא להעניק לו פרסום) החלו לפרסם פוסטים שלי ולתת קרדיט לאתר אחר. זו חוצפה כפולה, לא רק שלא נותנים לי קרדיט, אלא נותנים קרדיט לאתר אחר ? לא ייאמן. אני יודע במי מדובר וזו לא פעם ראשונה שהוא נוקט בגישות מלוכלכות, ואחר כך עוד פונה אלי עם שאלות לגבי הסדרה שהוא אוהב. חוצפה.

2. כחלק מהקיצוצים בבלוג בשבועות האחרונים, ככל הנראה פינה עומדת להיות מקוצצת: פינת ביקורת על סדרות חדשות. אני עדיין לא סגור על כך, אבל בכל יום ראשון במשך 7 החודשים האחרונים פירסמתי ביקורת על סדרה חדשה. ככל הנראה החל מהשבוע הבא זה ייפסק. פינת "שלב סיכום עונה" עדיין נשארת משום שיש לי סיכומים על עוד כשש או שבע סדרות. נחכה ונראה מה יקרה אח"כ.

3. מחר אפרסם "שלב סיכום עונה" על תוכנית נוער ישראלית וכן, כתבת ניתוח.

ועכשיו, לשאלות ולתשובות.


השאלה הראשונה מגיעה מ"החפירה" השבועית לגבי 90210:

הCW אוהבים אותה ? או מעדיפים לוותר עליה ? ( לא ענית לי על זה .. )



תגובה:

לא מדובר באחת מהסדרות החביבות על הרשת, אלא בסדרה שהעניקה לרשת נתונים סבירים במשך כמה שנים. לצערה, העונה היא בירידה בכל הקטגוריות (מקצועית ורייטינג) ולכן ברשת יבטלו אותה בתום העונה הזאת או יתנו לה חצי עונה נוספת וזהו.

השאלה הבאה היא על סדרה שהסתיימה:

האם Terra Nova מתה סופית?
תודה



תגובה:

כן, הסדרה בוטלה והשחקנים עברו לפרויקטים אחרים.

ועוד שאלות על סדרות שהסתיימו:

מה דעתך על alcatraz ו undercovers ואיזו סדרה טובה יותר?



תגובה:

פירסמתי עליהן ביקורות:
את הביקורת על alcatraz ניתן למצוא כאן: http://tvbyd1d1.blogspot.co.il/2012/08/alcatraz.html
את הביקורת על וundercovers ניתן למצוא כאן: http://tvbyd1d1.blogspot.co.il/2010/10/undercovers-2-1.html
וברור ש alcatraz טובה יותר.

השאלה הבאה מעט שונה:

אשמח אם תוכל לתת לי את התאריכים בהן עולות/חוזרות הסדרות הבאות:
The Carrie Diaries
Body Of Proof
Cult
The Client List (הבנתי שהסדרה חודשה ל-15 פרקים)
Unforgettable (רשת CBS חידשה אותה, לא?)

תודה רבה על ההשקעה, הזמן והמאמץ שאתה משקיע בבלוג. מעריכה כל רגע.
חנוכה שמח!



תגובה:

The Carrie Diaries תעלה לאוויר החל מה 14 בינואר 2013.
Body Of Proof תעלה לאוויר החל מה 5 בפברואר 2013.
Cult תעלה לאוויר החל מה 19 בפברואר 2013.
The Client List תעלה לאוויר החל מחודש מרץ 2013, אין תאריך מדויק.
Unforgettable  תעלה לאוויר בקיץ 2013, אין תאריך מדויק, ככל הנראה בחודש יוני או יולי 2013.

נעבור לשאלה כללית:

מה זה בעצם הקומיקון? אני יודעת שהרבה שחקנים מסדרות שונות מתראיינים שם, אבל מי מגיע לשם ולמה? מה המטרה?תודה



תגובה:

קומיקון זו ועידה שבבסיסה הייתה לחובבי סדרות המדע בידיוני כאשר אנשים היו מגיעים בכדי להיפגש עם הכוכבים של הסדרות שאהבו, אך הרשתות ראו את הכוח של הועידות הללו והן משתמשות בועידה בכדי לקדם כמעט כל סדרה.

ויש גם שאלה על סדרה שעומדת להסתיים:

אתה יכול להסביר לי מה קרה בעונה האחרונה של מרפאה פרטית ? היא לא כל כך מובנת.



תגובה:

שרלוט וקופר - שארלוט נכנסה להריון לשלישיה, ילדה אחת מהבנות לפני הזמן והשאר עדיין בבטנה.
אדיסון וג'ייק - חיים ביחד וכנראה בדרך מתישהו לנישואין.
ויולט - לאחר שפיט מת היא קצת באופסייד.
שלדון - בתחילת העונה מתגלה אצלו חשש לסרטן הערמונית, אח"כ הוא מטפל בגבר צעיר שחושב מחשבות פדופיליות, עד אשר באחד הפעמים שאותו גבר נמצא בבית החולים אחת מהילדות במקום נעלמת.
סאם - יצא עם אחות מבית החולים אבל פיקשש וזה הסתיים, ניסה להפיק פיילוט לסדרת ריאלטי ולא ממש בהצלחה.
אמיליה - מפלרטטת עם הרופא החדש בבית החולים.

אלעד ביקש לברר לגבי Fringe:

מתי ישודר הפרק האחרון של פרינג'?



תגובה:

שני הפרקים האחרונים של הסדרה ישודרו ב 19 בינואר 2013.

ואיך אפשר להעביר שבוע בלי שאלה על Grey's Anatomy:

מה אתה חושב על ההצטרפות של נב קמפבל לאנטומיה של גריי? ידוע לך בכמה פרקים היא תשתתף?



תגובה:

נכון לעכשיו מדובר רק בשני פרקים המשודרים בחודש דצמבר. לגבי השחקנית, אהבתי אותה ב"שולחן לחמישה", אבל תמיד חשבתי שהיא מוערכת יתר על המידה. נחמד להחזיר אותה מה"נפטלין" (לאחר שחזרה בסרט "צעקה 4"), אם כי לא ברור מה נשאר מהקריירה שלה, אם בכלל.


ועכשיו, לשאלות שהגיעו במייל: להלן המקבץ:

קודם כל תודה על כל ידיעה שאתה מפרסם. אני יודע שזה קשה ואני בטוח שכל הקוראים מאוד מעריכים את עבודתך. ועכשיו לשאלות:

1. לגביי שחקנים מהסידרה גיבורים: אתה יודע באיזה עוד מקומות משחקים השחקנים של נוח בנט וטרייסי שטראוס?

2. לגביי שחקנים משקר לי: באיזה עוד מקום טים רות' (קאל לייטמן) ואישתו זואי (בסדרה) משחקים?

3. לגביי הוואי פייב 0: לסדרה יש סיכוי לעונה נוספת?

4. לגביי המנטליסט: מה הסיכוי שגם אם הנתונים שלה ימשיכו להיות לא טובים היא תקבל את העונה האחרונה שלה (בהתחשב בעובדה שלרשת יש כל-כך הרבה תוכניות שאפשר לבטל)?

5. לגביי לוח החורף: נראה לך שיש סיכוי לאחת הסדרות שיעלו בחורף סיכוי להצליח?

6. קראתי את הניתוח שלך לגביי הספין אופים לסיטקומים/קומדיות, ואחרי שאני קורא את זה ורואה את הנתונים של הקומדיות אני לא מבין למה כל שנה כל רשת מעלה כל-כך הרבה קומדיות שרובן לא סורדות יותר משנה שנתיים- יש לך הסבר?

7. לגביי מהפכה: מה ההיגיון לצאת לפגרה כל-כך ארוכה? זה לא מה שהרס את האירוע?

8. מהי סדרת הדרמה הכי מצליחה עד כה בעונה הזאת (בכל זאת, עוד רגע אנחנו כבר באמצע העונה)?

9. האם הכישלון הכל-כך גדול של רוב הרשתות העונה יגרום להם לשדר פחות סדרות בשנה הבאה?

10. לגביי הסדרה המוצא האחרון: הסדרה כבר ירדה או שיתנו לה לשדר את 15 הפרקים שהוזמנו לה?

11. לאן נעלמו כל הצופים שעזבו את הערוצים?

12. לגביי חוק וסדר הסדרה המקורית: מה היה ההיגיון לא לתת לה עונה אחרונה כדי לשבור שיא?

13. לגביי שניים וחצי גברים: האם הסדרה בדרך לביטול אחרי שגם הנער כבר לא רוצה לשחק בה והגדיר אותה כ"מלאת זוהמה"?

14: שאלה כללית: אם יש לי ביקורת לסידרה/סרט שכתבתי אוכל לשלוח לך ואתה תפרסם אותה?

תודה מראש לכל התשובות



תגובה:

1. ג'ק קולמן (נוח בנט) הופיע בהופעות אורח מתמשכות בסדרות כגון: The Office, Castle ו The Vampire Diaries. אלי לרטר (טרייסי שטראהוס) הופיעה בסרטים: Resident Evil: Afterlife ו The Asset.

2. טים רות' לא הופיע בפרויקט מיוחד מאז שהסדרה ירדה מהאוויר, ג'ניפר בילס (זואי) הופיעה בסדרה הכושלת The Chicago Code וכשחקנית אורחת בסדרות Castle, Lauren ו The Mob Doctor.

3. לסדרה יש סיכוי גבוה לעונה נוספת. לא מדובר במאה אחוז, אך אחוז גבוה.

4. העתיד שלה לא ברור. השמועה אומרת שלסדרה כבר הובטח לסדרה עונה נוספת, אך לא יצאה הודעה רשמית, מבחינת הנתונים זו קטסטרופה. קשה לדעת.

5. לצערי לא ממש, אולי ברשת NBC יעשו הנחות לדרמות החדשות, אבל לא נראה שיש להיט בדרך, לא נראה לי גם שמלבד "מהפכה" יש העונה להיט חדש. בעצם, התקווה הגדולה ביותר היא The Following של קווין בייקון ורשת FOX.

6. קומדיות עולות פחות מאשר דרמות וחוץ מזה, זה הכל עניין של טרנד, ברגע שרואים משהו מצליח (לדוגמא:Modern Family,  How I Met Your Mother,The Big Bang Theory) רוצים לשפל אותו. רשת ABC נהנית גם מערב יום רביעי מוצלח מבחינת רייטינג (לפחות עד לפני שנה היא נהנתה) ולכן חשבה שתוכל לנצל זאת. היא טעתה.

7. ברשת NBC רוצים לשדר את "מהפכה" אחרי The Voice בכדי להמשיך לתת לה דחיפה ומאחר ש The Voice יוצאת לחופשה, גם "מהפכה" יוצאת לחופשה. גם אני חושב שזו טעות.

8.  גם השנה מדובר ב NCIS.

9. לא נראה לי, משום שגם תוכניות הריאלטי סובלות מירידה בנתונים. פשוט מדובר בעונה גרועה עבור הרשתות. מלבד "מהפכה" ואולי גם Go On ו Arrow לא ניתן לדבר על להיטים חדשים.

10. קודם כל, עדיין לא בטוח שיהיו לה 15 פרקים, נכון לעכשיו מדובר רק על 13.

11. ל DVR, לאינטרנט וחלק פשוט עזבו ולא חזרו כי מרבית הסדרות בטלוויזיה היום זה זבל.

12. לא יודע, מדובר ברשת NBC, לך תבין את הרשת הזאת.

13. חכה למחר, אתייחס לכך בהרחבה.

14. אם היא תהיה מספיק טובה אפרסם אותה ובוודאי שלאחר הגהה מצידי. ומדובר רק על סרטים, ביקורות על סדרות אני מפרסם רק את שלי.


חג חנוכה שמח לכל בית עם ישראל.

יום שני, 3 בדצמבר 2012

6 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על... רואן אטקינסון.


השחקן הקומי האדיר הספיק להופיע בתפקידים קומיים רבים בלתי נשכחים ובינהם : מר בין וג'וני איגנליש. השנה הוא הרשים שוב לאחר הופעה בלתי נשכחת בטקס פתיחת האולימפיאדה.

קבלו 6 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על... רואן אטקינסון.

1. כשמטוסו הפרטי עמד להתרסק, לאחר שהטייס התעלף, הוא השתלט על המטוס והציל את חייו של אשתו ושני ילדיו.

2. מלבד היותו קומיקאי ושחקן קורע מצחוק, יש לו תואר שני בהנדסת חשמל!

3. יש לו שיגעון כלפי מכוניות והוא היה במספר מירוצים. אה והוא גם היה מעורב בכמה תאונות...

4. ראיתם את אטקינסון במופע הפתיחה באולימפיאדה? שילמו לו (ולשאר המשתתפים, כולל פול מקרטני) ליש"ט אחד על הופעתו שם. המשכורת הייתה כדי שיוכלו להחתימם על חוזה...

5. בפרודיה עבור יום האף האדום (Red Nose Day, יום שבו קומיקאים רבים מופיעים בבריטניה) הוא גילם את דמותו של הדוקטור מד"ר הו.

6. הוא מגמגם ולכן לא מרבה להתראיין.


הערה: מדובר בפינה של שקד, קורא נאמן של הבלוג.

יום ראשון, 2 בדצמבר 2012

שלב סיכום עונה: Once Upon A Time, עונה ראשונה: התחלה נהדרת, סיום מעייף.



אין בכלל ספק שהסדרה עם הרעיון המקורי והטוב ביותר של עונת החורף 2012-2011 מבין חמש רשתות הטלוויזיה האמריקאיות הגדולות הייתה Once Upon A Time. הסדרה מספרת את סיפורם של הדמויות מהאגדות שקללה קשה של המלכה הרעה שולחת אותם מעולם האגדות אל העולם המודרני חסר הקסם, כאשר הם לא זוכרים מי הם היו בעולם האגדות. ג'ניפר מוריסון מגלמת את דמותה של אמה, בתם של שלגייה והנסיך המקסים, אשר יש לה יעוד: לשבור את הקללה. אך הבעיה היא, שהיא לא מאמינה בקללות, למרות שהבן שלה, הנרי, אותו שלחה לאימוץ לאחר הלידה והמלכה הרעה אימצה אותו, מנסה לשכנע אותה בכל פעם מחדש, ורק בפרק האחרון, כאשר היא מוכרחה, כאשר הנרי עומד למות, עיניה נפקחות.

כאשר הצופים צפו בפרקים הראשונים של העונה רבים מהם בוודאי שאלו את עצמם: כיצד לא הגו סדרה שכזאת לפני שנים ? הרי כמעט כל הילדים בעולם המתורבת גדלו על סיפורי האגדות ולכן הרעיון לקחת אותם ולהעניק להם נגיעה מודרנית (מגמה נוספת בטלוויזיה האמריקאית בשנים האחרונות) נראית כרעיון מובן מאליו.

ואכן, הפרקים הראשונים של הסדרה היו נהדרים. הצופים בוודאי החלו להיזכר בסיפורי האגדות עליהם גדלו והפרקים הללו בוודאי חיממו להם את הלב. הבעיה החלה בחצי השני של העונה. בחלק הזה, הסדרה נראתה מעייפת ומעט מאולצת. הסיבה לכך נעוצה, לפי דעתי, בכך שהוצגו יותר מדי דמויות במהלך העונה הראשונה של הסדרה (מלבד שלגיה והנסיך המקסים ניתן לציין את: כיפה אדומה, סינדרלה, ג'מני הצרצר, פינוקיו ועוד...). עדיף היה להתמקד במספר דמויות מצומצם ולא להציג כמעט מדי פרק דמות חדשה. בשל כך, כאשר הגיעו לפרקים האחרונים של העונה, הצופים מרגישים תחושה של רוויה. תחושה שמתחזקת משום שבהפקה פעלו לפי הפורמאט של Lost, כאשר היו פלשבקים אל עבר עולם האגדות במהלך הפרק. ציינתי כבר במספר ביקורות, שלמספר פרקים מוגבל זה נחמד, אבל לראות זאת במשך עשרים ושניים פרקים זה היה קצת יותר מדי. וחבל שכך, משום שמדובר ברעיון כללי נהדר.

נקודה חיובית נוספת שניתן לזקוף לזכות ההפקה היא הליהוק הפנטסטי. ראשית, וזה יהיה מוזר לומר זאת על ג'ניפר מוריסון דווקא עכשיו, אבל הסדרה הזאת הפכה את השחקנית, שהדמות שהיא מגלמת בסדרה היא של אם (כמה יפה שבעברית קיים המשחק המילים עם השם שלה "אמה"), לשחקנית סקסית יותר ואולי אף לסמל סקס. החום והאהבה שהיא מביאה לדמות שלה מעשירות אותה מבחינה אישית. הליהוק היה קליעה למטרה.

ג'ניפר גודווין, אשר מגלמת את שלגיה היה גם הוא ליהוק נכון, בעיקר בגלל הדמיון הפיזי שלה לג'ניפר מוריסון והעובדה שהיא אמורה לגלם את אמה בסדרה. אבל הליהוק הטוב ביותר הוא של לאנה פרייה כמלכה הרעה\רג'ינה מילס. לאנה מסתובבת בטלוויזיה האמריקאית בשנים האחרונות בעיקר בסדרות כושלות שלא מצליחות לשרוד מעבר לעונה אחת. דווקא בסדרה הזאת נראה שהיא מצאה את הנישה שלה. נראה שהדמות כמעט "תפורה" עליה. דמות של אישה סקסית, שכוכבה עומד לדעוך, אך יופיה עדיין ניכר. גם ההופעה הפיזית שלה מתאימה לגילום המלכה הרעה. מיותר לציין, שאת הדמות היא גילמה בצורה מדויקת להפליא.

גם רוברט קרלייל כ"עוץ לי גוץ לי"\מר גולד עשה עבודה טובה מאד והראה איזה שחקן איכותי הוא. מייגן אורי, אשר גילמה את כיפה אדומה\רובי, העניקה לדמות שלה סקסיות שחסרה לה בסיפורי האגדות ולקחה את הדמות לכיוונים חדשים ומעניינים.

בעיה נוספת שאני יכול לראות היא הרעין הכללי שלה. הסדרה Heroes, של רשת NBC, הייתה הצלחה גדולה מאד בעונתה הראשונה בין היתר בגלל שהייתה לה תמה מרכזית: "הצילו את המעודדת, הצילו את העולם". גם ב Once Upon A Time הייתה תמה מרכזית וברורה: אמה צריכה לשבור את הקללה. בסדר, בתום העונה הראשונה הקללה נשברה, ועכשיו מה ? למצוא תמה מרכזית חדשה לעונה השנייה ? זה קצת קשה, כאשר התמה בעונה הראשונה הייתה כה חזקה ומצליחה.

ולסיום, מעניין היה לראות שאת הדמויות של שלגיה והנסיך המקסים שמו בתור מנהיגי סיפורי האגדות. מצד שני, כנראה שזה קרה בגלל שהבת שלהם, אמה, אמורה לשבור את הקללה.

אז, לראות או לא לראות ?
לראות. אין ספק בכלל שמדובר באחת ההברקות של השנים האחרונות בטלוויזיה האמריקאית. סביר להניח שבשנים הקרובות יצמחו סדרות שינסו לחקות אותה, אך עבורי יהיה קשה שלא להשוות אותן אליה וכמעט תמיד הסדרות הללו לא יצליחו לעמוד בהשוואה. למעשה, Grimm, אשר עלתה במקביל אליה, מציגה גם היא טוויסט מודרני על עולם האגדות, אך לא מצליחה להגיע לרמתה. בשל כך (וגם בגלל שהיא משודרת ברשת NBC) נתוני הרייטינג שלהן שונים בתכלית, כאשר Once Upon A Time היא המצליחה יותר מבין השתיים. מצליחה הרבה יותר. רק תזכרו שלישורת האחרונה של העונה תגיעו קצת עייפים, במיוחד הצופים שיצפו במספר פרקים ברצף.

ניתוח: למה הטרנד של ספין אוף לסיטקומים לא חוזר ?



החדשות שרשת NBC החליטה נגד המשך הפקת הסדרה The Farm, הספין אוף של דוויט מהסדרה The Office, ציינו את החדשות הרעות האחרונות למה שבעבר הייתה המגמה ברשתות הטלוויזיה. מאז שנות ה 60, כאשר רשת CBS גייסה את העתיד של קולנול פוטר (הארי נורגן) מהסדרה M.A.S.H לסדרה חדשה בשם Pete & Gladys, רשתות השידור ניצלו את הסיטקומים המוצלחים ביותר שלהן בכך שיצרו סדרות הלקוחות מאותו DNA. אך בעוד שהמגמה ממשיכה בקרב סדרות הדרמה, ספין אוף לסיטקומים הפכו לנדירים: הקומדיה האחרונה בה חזינו בדמות שעברה מסדרה מצליחה לסדרה חדשה הייתה המעבר מ Family Guy ליצירה The Cleveland Show בשנת 2009. מרבית הקומדיות נאבקות בנתוני הרייטינג ובכך כמעט ולא מאפשרות לייצר ערב סיטקומים מוצלח ובכך אולי אפשר להסביר מדוע ייצור הספין אוף לסיטקומים די רדום.

ספין אוף לקומדיות היו תופעה מוכרת מאד בקרב כל הרשתות. בעוד שמעטים זוכרים את Pete & Gladys, הרי שאחד הסיטקומים המוצלחים ביותר בהיסטוריה האמריקאית - The Andy Griffith Show - החל כפרק בסדרה The Danny Thomas Show. התופעה השתכללה בשנות השבעים, כאשר כוכבי קומדיות כגון נורמן ליר וגארי מארשל הפכו את הנושא לדרגת אמנות. הקומדיה של ליר, All In The Famly, הובילה ל Maude ו The Jeffersons, שגם הן זכו בסופו של דבר לספין אוף משלהן כקומדיות משפחתיות, פלורידה (Good Times) ופלורנס (Checking In). כן, ספין אוף לספין אוף ! מארשל אף היה מוצלח יותר בתחום הזה. הוא לקח חלק מהסדרה של שנות ה 60, Love, American Style למצב שבו בסופו של דבר נולדה Happy Days. ובשלב ש Happy Days הפכה ללהיט ברשת ABC, מארשל יצר ממנה את Laverne & Shirley, Mork & Mindy, Joanie Loves Chachi, Out of the Blue, Blanksy's Beauties. ג'יימס ל ברוקס היה גם הוא יוצר ספין אוף. הסדרה שלו Mary Tyler Moore Show הובילה ל Rhods ו Lou Grant (דרמה, אך עדיין ספין אוף לקומדיה), כמו גם להצלחה פחות טובה (אך לא גרועה) עם Phllis (שרדה במשך 48 פרקים). הוא גם לקח דמויות מתוך The Tracey Ullman Show ויצר את The Simpsons.

צריך לציין שיש שני סוגים של ספין אוף. נכון, סדרות ספין אוף הן כלי בו מפיקים מציגים דמות לסדרה קיימת בכדי ליצור סדרה חדשה אשר תתמקד בו או בה. וכך המפיקים של All In The Family יצרו פרק ובו הציגו את הדמות של הדוד הליברלי של ארצ'י, אשר אח"כ עבר לסדרה Maude; גארי מארשל גרם לכך שאת צ'אצ'י יבקר מלאך שומר בשם ראנדום, אותה הדמות אשר תככב ב Out of the Blue; ובסדרה Married with Children הוצגו שתי דמויות חדשות בכדי לעשות אותו דבר: צ'ארלי (ג'וף בולוגנה) וויני (מאט לה-בלאנק) בכדי לייצר את Top of the Heap, אשר לא שרדה זמן רב. אפשרות שנייה היא, שדמות עליה מבוססת הספין אוף לוקחת דמות אורחת מתמשכת או חלק מהקאסט הראשי (לואיס ג'פרסון, ג'ואני קאניגהם, פלו מהסדרה Alice, שריף לובו מהסדרה B.J. and the Bear) ושמים אותם בסדרה חדשה. למרות שלא ערכתי מחקר רציני בנושא, עושה רושם שהאפשרות השנייה הייתה פופולארית יותר בהיסטורית הטלוויזיה האמריקאית וסביר להניח שיש לה סיכוי גדול יותר להצליח. הסיבה לסיכוי של ספין אוף המבוססת על דמות מוכרת מתוך סדרה להצליח יותר היא, שהצופים כבר התחברו אליה ויהיה להם קל יותר לחבור אליה בסדרה החדשה. כמובן, קיימים מצבים בהם הדמויות עליהם מבוססים הספין אופים הם לאו דווקא חלק אינטגראלי מסדרת האם: הסדרה  Family Matters מבוססת על דמות שהייתה דמות אורחת מתמשכת קטנה מאד בסדרה Perfect Strangers, מפעילת המעלית הארייט וינסלו (ג'ו מארי פייטון). כמו גם, ניק, הבעל לשעבר של קרלה מהסדרה Cheers, שהיה דמות מינורית לפני רשת NBC יצרה את The Tortellis שלא צלחה.

בכל מקרה, למרות שלסדרות ספין אוף המבוססות על דמות מרכזית מסדרת האם יש סיכויים טובים יותר להצלחה, זה לא עניין ודאי. נכון, Frasier הפכה להצלחה גדולה כמעט כמו Cheers, ו The Facts of Life אולי הפכה לפופולארית יותר מסדרת האם שלה Diff'rent Strokes, אך גם רבות מהן נכשלו וחלקן אפילו לא עברו את שלב הפיילוט. רשת NBC רצתה להעניק לסקוט ולנטיין סדרה המבוססת על הדמות שלו כניק מור בסדרה Family Ties (גילם בה את החבר של מלרוי), אך The Art of Being Nick, לא התרוממה. M.A.S.H אמנם הצליחה בסופו של דבר, אך ההתחלה שלה הייתה בעייתית מאד, משום שהצופים לא רצו לראות את האב מלאכיי נלחם באלכוהוליזם או את קלינגר לא לובשת שמלה.

אך בעשור האחרון, זכינו לראות מעט מאד ספין אופים. כסיבה קצרה ניתן לציין, שחלק ראו את חוסר ההצלחה של Joey, הספין אוף של Friends, בשנת 2004, כמי שהרגה את המומנטום של המגמה. אך זה מוגזם למדי. כפי שציינתי קודם לכן, העובדה שקומדיות מוצלחות בטלוויזיה הפכו לעוף די נדיר צריכה להיחשב כסיבה העיקרית. הרי ניתן לציין מספר רב של דרמות בעשור האחרון שכן יצרו ספין אוף. Law & Order ו CSI למיניהן הן יותר הרחבה ולא ספין אוף. אך יש סדרות רבות שכן ניתן לציין: NCIS:LA, Private Practice, The Finder. גם בתוכניות הריאלטי לציין את The Bachelor שממנה נוצרה The Bachelorette ול Jersey Shore היו מספר פרויקטים, The Kardashians וכמובן Toddlers & Shore הפכה להצלחה גדולה יותר מ Here Comes Honey Boo-Boo.

שתי העונות האחרונות הוכיחו שקומדיות בטלוויזיה הן כבר לא הצלחה עילאית (פרט לאולי ל The Big Bang Theory ו Modern Family). למרות שיש קומדיות רבות על המסך, קשה למצוא (פרט לשתיים שציינתי) קומדיות מספיק מצליחות בכדי לייצר ספין אוף. החל מ Community ו Parks and Recreation ועד ל Happy Endings ו Raising Hope, משבצות השידור של הרשתות מלאות בקומדיות הללו בעיקר מתוך החשש והמחשבה שהן יכולות להיכשל יותר עם קומדיות חדשות, ולא משום שהן הצלחה גדולה. ומה בנוגע לקומדיות שהן אכן הצלחה גדולה ? בשנת 2008 ברשת NBC עבדו על יצירת ספין אוף ל The Office, אך הפרויקט לא המשיך הלאה ובסופו של דבר הפרויקט הפך ל Parks and Recreation. בעת האחרונה, בוב גרינבלאט נתן את האור לייצר את The Farm, אך הבין שהוא חיכה יותר מדי; התמיכה שלו ברעיון הלכה ודעכה בהתאם לדעיכה בנתוני הרייטינג של הסדרה בעונה הנוכחית. בתחילה נראה היה שמדובר בפיילוט שיצולם בפני עצמו, אך באביב הקודם הוחלט שהוא יהיה פרק בסדרה The Office, ובכך רשת NBC תחסוך כסף. לא מפתיע שביטול הפרויקט הגיע בדיוק בשבוע ש The Office ירדה מתחת ל 4 מיליון צופים.

וזה מותיר אותנו עם מספר מצומצם של קומדיות שיכולות, בזמנים שונים, להיות מוכנות לספין אוף. הקומדיה Modern Family של רשת ABC, נשארת המועמדת העיקרית לכך. כבר לפני שנתיים חשבו שניתן לייצר סדרה סביב "מיטשל וקאם". הם יכולים לקחת את הזוג ההומוסקסואלי ולייצר שעה של קומדיה רציפה עבור רשת ABC. סביר להניח שהם חשבו על כך, אך במידה והם יעשו זאת סביר גם להניח שהכימיה בתוך Modern Family תפגע ובסופו של דבר תגיע נפילה בנתוני הרייטינג. בעשורים האחרונים, רשתות טלוויזיה ואולפנים אולי לא היו מפחדים לקחת את הסיכון על ספין אוף שכזה משום שהסיכון היה נמוך יותר: הייתה פחות תחרות ונראה היה שהלהיטים היו רבים יותר. וכאשר ספין אוף נכשל ניתן היה להחזיר דמויות לסדרות האם. אבל כיום, בעולם ברייטינג הקשוח, המצב עדין יותר והרשתות מתקשות להמר ולפגוע בלהיטים הבודדים שלהן. אפילו רשת CBS, אשר מצליחה לייצר להיטי קומדיות יותר מכל רשת ברודקאסט אחרת, הייתה זהירה מאד בכל מה שקשור לסדרות ספין אוף ולא יצרו סדרות (למרות שהיו מחשבות לכך) לניל פטריק האריס (ברני בסדרה How I Met Your Mother) ומאים ביאליק (The Big Bang Theory).

ערוץ TV Land שידר פיילוט לספין אוף של Hot in Cleveland בשם The Soul Man של סדריק הבדרן. אך למרות זאת קשה לקחת זאת כעדות לשינוי במציאות של התקופה (בנוסף לכך, הפיילוט קיבל נתוני רייטינג מחרידים). בכל זאת, בשעה שרשת CBS עומדת לפני איבוד מספר קומדיות וותיקות (עם דגש על How I Met Your Mother, שבמקרה הטוב נותרה לה עונה אחת נוספת), לא נתפלא אם הרעיון לספין אוף יקבל התיחסות רצינית מצד מנהלי הרשת. אחרי הכל, הסדרות הללו יכולות להיות אחרונות הלהיטים מהוסג שלהן, כאשר להיטים כגון New Girl ו Two Broke Girls מאבדות צופים כבר בעונה השנייה שלהן ולא יהפכו ללהיטים כפי שקודמותיהן היו ועדיין הינן, אפילו לא בקרב קבוצות הדמו. בעוד ערוצים כגון Comedy Central, Adult Swim ו FX ואפילו האינטרנט מאפשרות את הפילוג על ידי יצירת סדרות כגון Thosh.0 או South Park, אשר מושכות קהל צעיר יותר מרוב הקומדיות - זה יכול להיות הגיוני מאד עבור מנהלי לוחות המשדרים של הרשתות למצוא דרך לשמר את הצלחת הלהיטים הגדולים מאד האחרונים שלהן, לפני שהן ייעלמו לחלוטין. השם הראשון שעולה בראשי הוא של ג'ייק הארפר (אנגוס ט ג'ונס) מהסדרה Two and a Half Men.

הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של ג'וזף אדליאן, כתב התרבות האמריקאי.