יום שבת, 8 בדצמבר 2018

רייטינג: יום שישי ה 7 בדצמבר 2018, תוצאות סופיות


נתונים טובים: 

Last Man Standing עלתה מ 0.9 ל 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 5.97 ל 5.43 מיליון צופים.

The Cool Kids ירדה מ 1.0 ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 4.52 ל 4.35 מיליון צופים.


נתונים בינוניים: 

Blue Bloods עלתה מ 0.8 ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 8.43 ל 8.90 מיליון צופים.

Hell's Kitchen נשארה על 0.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 2.81 ל 2.68 מיליון צופים.

Hawaii Five-O נשארה על 0.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 7.27 ל 7.81 מיליון צופים.

Fresh Off The Boat ירדה מ 0.7 ל 0.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.47 ל 2.78 מיליון צופים.

Blindspot נשארה על 0.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 2.65 ל 2.81 מיליון צופים.


נתונים גרועים: 

MacGyver נשארה על 0.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 6.28 ל 6.36 מיליון צופים.

Speechless ירדה מ 0.6 ל 0.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.60 ל 2.02 מיליון צופים.

Midnight , Texas נשארה על 0.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 1.75 ל 1.89 מיליון צופים.

Dynasty נשארה על 0.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 630 ל 560 אלף צופים.

Crazy Ex Girlfriend ירדה מ 0.2 ל 0.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 500 ל 390 אלף צופים.

רייטינג: יום חמישי ה 6 בדצמבר 2018, תוצאות סופיות


נתונים טובים: 

ערב הפוטבול של רשת FOX ירדה מ 4.5 ל 3.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 15.74 ל 10.76 מיליון צופים.

The Big Bang Theory ירדה מ 2.3 ל 2.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 12.56 ל 12.52 מיליון צופים.

Young Sheldon ירדה מ 1.8 ל 1.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 10.77 ל 10.91 מיליון צופים.

Supernatural עלתה מ 0.4 ל 0.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 1.49 ל 1.53 מיליון צופים.


נתונים בינוניים: 

Mom נשארה על 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 7.47 ל 7.92 מיליון צופים.

Superstore נשארה על 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 3.31 ל 3.36 מיליון צופים.

Legacies עלתה מ 0.3 ל 0.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 1.01 ל 1.18 מיליון צופים.



נתונים גרועים: 

Murphy Brown נשארה על 0.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 5.59 ל 5.97 מיליון צופים.

The Good Place נשארה על 0.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 2.69 ל 2.58 מיליון צופים.

S.W.A.T ירדה מ 0.8 ל 0.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 5.20 ל 5.34 מיליון צופים.

Will & Grace עלתה מ 0.6 ל 0.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 2.78 ל 2.86 מיליון צופים.

I Feel Bad נשארה על 0.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 1.74 ל 1.78 מיליון צופים. 

יום שישי, 7 בדצמבר 2018

שלב סיכום עונה: Supernatural, עונה שלש עשרה: דמדומים



אחד מהביטואים שמשתמשים בו במסגרת כל כך הרבה נושאים (בין השאר גם בספורט) הוא, שכאשר מגיעים לשיא קשה מאד להתמיד ולהישאר בפסגה. בדרך כלל מה שקורה זה שיש עלייה הדרגתית, מגיעים לשיא ואז חלה ירידה. לעיתים מדובר בירידה הדרגתית ולעיתים היא מהירה.

במקרה של Supernatural אפשר לדבר על שני שיאים. השיא הראשון הגיע בעונה החמישית שלה, כאשר הסיפור המקורי שאותו רצו לספר יוצריה והכותבים שלה הגיע לסיומו. לאחר מכן חלה ירידה גדולה ולקח לסדרה מספר עונות לחזור לעצמה. או אז הגיעה העונה ה 11 שלה והסדרה הגיעה לשיא נוסף, העונה בה הציגו את הדמויות של אלוקים ואחותו. בעונה ה 12 שלה חלה ירידה מסוימת, אך בעונה ה 13 אפשר כבר היה לזהות עייפות חומר בדרגה גבוהה מאד.

בעונה זו, האחים לבית ווינצ'סטר מתמודדים עם היותם מעין הורים\מדריכים לג'ק, הבן של לוציפר, אשר לא יודע לזהות את מקומו בעולם והאם הוא באמת טוב או שהוא כמו אביו, רע. לכאורה, הסיפור יכול היה להיות מרתק. אולם, לאחר מספר פרקים בודדים בתחילת העונה, הדמות של ג'ק נעלמת וחוזרת לאחר מכן בתפקיד אורח מתמשך עד לסוף העונה. נכון, הפורמאט מציג את סאם ודין במרכז והיו מספר נושאים שהסדרה טיפלה בהם כגון הדמות של לוציפר, המאבק מול אשמדאי, הבעיה שגן העדן המדלדל ובפני קריסה, מסע החיפוש אחר אמם של האחים במקביל לחיפוש אחר ג'ק, מה שקורה ביקום המקביל למרי (עד אשר גם ג'ק מצטרף אליה ואח"כ הסיפור הוא על שניהם) ועוד..., אבל הסיפורים הללו היו משעממים מאד.

הבעיה היותר גדולה מגיעה בסוף העונה. אם במהלך ההיסטוריה הגדולה של הסדרה התרגלנו שהדמויות של האחים ווינצ'סטר ואפילו קאסטיאל חוזרים מהמתים כאילו כלום לא קרה. עתה, בפרקים האחרונים של הסדרה מביאים מהיקום המקביל דמויות כגון בובי וצ'ארלי שמתו במהלך הסדרה ועתה יוכלו להשתמש בהם שוב. בכך, הסדרה מתחילה להידמות יותר ויותר לאופרת סבון ופחות לסדרת על טבעי.

יתרה מכך, בפעם המי יודע כמה, לאחר שדין מחסל את לוציפר (באופן סופי ? לא ברור בסדרה הזאת) מתברר שהמלאך מייקל מפר את ההסכם שלו עם דין ומשתלט לו על הגוף. וכך, שוב פעם סאם וקאסטיאל יצטרכו להחזיר את דין מהמתים. בעונה שעברה זה היה קאסטיאל, העונה זה היה דין, סביר מאד להניח שבעונה הבאה זה יהיה תורו של דין. ובכך, שוב אנו חוזרים למנטרה של אופרת סבון. כמה פעמים אפשר לחזור על המעגל הזה ?

הקוראים שחושבים שזהו התהליך שעובר על הסדרה במהלך 13 העונות האחרונות ולמה לשבור משהו שלא שבור ? התשובה היא, שלפחות על פי הרייטינג של  הסדרה עושה רושם שאפשר לזהות גם עייפות חומר אצל הצופים. נכון, עדיין נתוני הסדרה שלה יפים, במיוחד עבור הרשת המשדרת, אבל למרות שהיא הצליחה להתרומם לאחר נפילה אחת, קשה לראות אותה בשלב הנוכחי, עם ריבוי הסדרות שיש כרגע.

הפרקים היחידים שהיו טובים במהלך העונה כולה היו דווקא הפרקים שלא היוו פרקי ציר. אחד מהם היה פרק הפיילוט לסדרת ספין אוף בשם Wayward Sisters, אשר ניסה להבליט את הדמויות הנשיות המרכזיות שיש בסדרה, אך בסופו של דבר הרשת החליטה לא לאשר את הפיילוט לסדרה. דווקא משום שהיה בה משהו מרענן, במיוחד בהשוואה לשאר העונה המעייפת.

ופרק נוסף, אשר היה כיף לצפות בו היה הפרק שבו האחים לבית ווינצ'סטר נכנסים לתוך פרק של סקובי דו. ושוב, בעיקר בגלל הרענון וההומור שליווה את הפרק. וזה מצביע על הבעיה שהסדרה ניצבה בפניה בעונה זו. אם פרקי הציר לא היו חלק מהפרקים הטובים של העונה, זה אומר דרשני.

אז, לראות או לא לראות ?

לא לראות. עד שבהפקה יוכיחו אחרת, ובמיוחד לאור שתי העונות האחרונות, הגיע הזמן להפסיק לצפות בסדרה. שני פרקים מעניינים במהלך עונה שלמה זה לא מספיק, במיוחד לאור העובדה שעושה רושם שהסדרה מתחילה לנוע לכיוון של אופרת סבון.

דרך אגב, לא הייתם רוצים להמשיך לראות את הדמות של קראולי ? רווינה זה עדיין לא מספיק, לפחות עבורי...

יום חמישי, 6 בדצמבר 2018

רייטינג: יום רביעי ה 5 בדצמבר 2018, תוצאות סופיות

נתונים טובים: 

הישרדות ירדה מ 1.6 ל 1.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.60 ל 7.51 מיליון צופים.

Empire ירדה מ 1.6 ל 1.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי נשארה על מ 5.04 מיליון צופים.

Modern Family נשארה על 1.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי נשארה על 4.85 מיליון צופים.

Chicago Fire ירדה מ 1.3 ל 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.29 ל 7.94 מיליון צופים.

Chicago Med נשארה על 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.53 ל 7.91 מיליון צופים.

The Goldbergs ירדה מ 1.3 ל 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 4.94 ל 4.88 מיליון צופים.

Star עלתה מ 1.1 ל 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.66 ל 3.92 מיליון צופים.

Chicago P.D עלתה מ 1.0 ל 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 6.00 ל 6.82 מיליון צופים.


נתונים בינוניים: 

American Housewife ירדה מ 1.0 ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 4.39 ל 3.95 מיליון צופים.

SEAL Team ירדה מ 0.9 ל 0.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 5.93 ל 5.31 מיליון צופים.

Single Parents ירדה מ 0.9 ל 0.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 3.35 ל 3.31 מיליון צופים.

Riverdale נשארה על 0.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 1.27 ל 1.09 מיליון צופים.


נתונים גרועים: 

Criminal Minds ירדה מ 0.9 ל 0.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 5.49 ל 4.50 מיליון צופים.

A Milion Little Things ירדה מ 0.8 ל 0.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.47 ל 3.17 מיליון צופים.

All Americans נשארה על 0.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי נשארה ירדה מ 670 ל 660 אלף צופים. 

יום רביעי, 5 בדצמבר 2018

ביקורת: Magnum P.I, עונה ראשונה, פרקים 9-1: לא


בעונת הפיילוטים האחרונה רשת CBS פיתחה שני רימייקים לסדרות משנות השמונים. הראשונה הייתה "קגני ולייסי" ואילו השנייה הייתה "מגנום בלש פרטי". היה ברור שהרשת לא תאשר את שני הרימייקים ובסופו של דבר הוחלט על החזרת המותג של "מגנום". וזו הייתה הטעות הראשונה.

בתקופה של ה MeToo דווקא סדרה ששמה שתי נשים בתפקידים ראשיים הייתה יכולה להוות רעיון טוב יותר מאשר החזרת מותג די שוביניסטי, אשר היה מתאים מאד לאווירה של שנות השמונים, אבל לא לעידן של היום. אבל, מדובר ברשת פחדנית ושמרנית מאד ולכן הוחלט שוב לנפק סדרה עם דמות גברית ראשית. צריך לשים לב, שבעונת הפיילוטים הקודמת גם בפני רשת NBC ניצבה אפשרות לאשר דרמה משטרתית עם צמד נשים במרכז (L.A Finest) עם מותג גדול מאחוריו של סרטי Bad Boys ושחקנית ראשית סקסית בדמות ג'סיקה אלבה, ועדיין ברשת החליטו לוותר על הסדרה עד שרשת קנדית הצילה אותה. כלומר, גם בעידן של ה MeToo רשתות הברודקאסט האמריקאיות (פרט ל ABC וה CW) לא ממהרות לאשר סדרות מהסוג הנ"ל וגם כאשר זה קורה הן נדחקות הצידה כפי שקרה לסדרה של שרה שאהי בעונה שעברה עם Reverie.

כאשר נכנסים אל עובי הקורה מגלים שבאופן מעשי "מגנום" היא עוד דרמה בסדרת הדרמות של רשת CBS. הדימיון מבחינת המבנה ל Hawaii Five-O ול Macgyver זועק לשמיים ולכן גם נתוני הרייטינג שלהן דומים להפליא. אותו קהל בא לראות את אותן סוג של סדרות ובשל כך, גם חשבו בתחילה שברשת יעבירו אותה לערב יום שישי ויזיזו משם את אחת הסדרות. זה לא קרה.

הבעיה הגדולה של הסדרה נעוצה בליהוקים. כאשר יוצרים רימייק לסדרה כה מצליחה שיותר מכך שהיא מצליחה היא גם ייצרה כוכב על בדמות של טום סלק אי אפשר ללהק שחקן כמו ג'יי הרננדז שהוא גם יפיוף וגם חסר כריזמה. ההבדלים פשוט עצומים. נראה כאילו מדובר בילד שקיבל אפשרות לגלם דמות ראשית אייקונית ולא מצליח להחזיק אותה.

בהפקה ניסו לגוון והחליפו את הדמות הגברית של ג'ונתן היגינס, כאשר את הדמות גילם בסדרה המקורית ג'ון הילרמן בדמות נשית בשם ג'וליה, כאשר את הדמות מגלמת פרידה וויקס כסוכנת בריטית לשעבר. זו הייתה יכולה להיות שעתה הגדולה ביותר של השחקנית המגלמת את הדמות במיוחד לאור חוסר הכריזמה של הרננדז, אבל פרידה חסרת נוכחות אף היא ובעוד הרננדז הוא גם יפיוף השחקנית גם חסרת חן. הבעיה ממשיכה עוד יותר מאחר שמנסים להראות גם שיש מתח מיני בינה לבין מגנום וגם זה לא קורה על המסך. חוסר הכימיה המינית בין השניים זועק לשמיים.

שאר הדמויות בסדרה אורויל "ריק" רייט (זאכרי נייטון), טי סי קאלווין (סטפן היל) וקומו (שיימי היל) הם רק בגדר אתנחתא קומית וההוספה במהלך הדרך של טים קאנג כבלש גורדון קאסמוטו לא עוזרת בגזרת הנוכחות המרשימה של השחקניפ שכל כך משוועים אליה.

אז, לראות או לא לראות ?

אם אתם עדיין אוהבים את האקשן של Hawaii Five-O ולא אכפת לכם משורות שאמורות להצחיק אבל לא באמת מצחיקות אתם יכולים לנסות. לפי דעתי, מדובר במוצר דלוח ומיושן שנעשו בו כל השגיאות האפשריות. מדובר אמנם ברימייק, אבל וצריך היה לנסות לעשות אותו בצורה שונה ולא רק מבחינת הדמויות, אולי להפוך אותה לאפלה יותר ולכיוון של דרמות הכבלים או הסטרימינג, משום שמדובר בעוד מוצר פלסטיק לא מרשים. הבעיה היא, שמדובר ברשת שמרנית שלא עושה את השינויים הנכונים ובשל כך בשנים האחרונות סובלת מבעיה רצינית מאד בנתוני הרייטינג, במיוחד בגזרת הדרמות שלה.

נקודה למחשבה. אם אלו הסדרות שרשת CBS אוהבת לעשות להן רימייק בשנים האחרונות, למה לא להחזיר אל המסכים את Chuck (למרות שהיא שודרה ברשת NBC) ? לפחות היא הייתה חביבה הרבה יותר. אתם לא חושבים כך ? 

פרסום: רשת NBC חידשה קומדיה


רשת NBC הודיעה על הענקת עונה רביעית לקומדיה The Good Place. צעד מפתיע בכך שנתוני הרייטינג שלה בינוניים במקרה הטוב ושגם עם עונה רביעית היא לא תגיע למספר הדרוש לסינדיקציה. אולי ברשת ממשיכים לשמוע את קולות המבקרים המהללים את הסדרה ורוצים להראות שכביכול הם עדיין משאירים סדרות "איכות". בדיוק כמו שאישרו לקומדיה Brooklyn Nine Nine עונה נוספת לאחר שבוטלה על ידי רשת FOX. 

רייטינג: יום שלישי ה 4 בדצמבר 2018, תוצאות סופיות


נתונים טובים: 

The Voice ירדה מ 1.5 ל 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 9.45 ל 8.91 מיליון צופים.

The Conners ירדה מ 1.4 ל 1.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.23 ל 6.63 מיליון צופים.

NCIS נשארה על 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 11.95 ל 12.04 מיליון צופים.

The Flash עלתה מ 0.6 ל 0.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 1.78 ל 1.78 מיליון צופים.


נתונים בינוניים: 

F.B.I נשארה על 1.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 8.91 ל 9.72 מיליון צופים.

The Kids Are Alright ירדה מ 0.9 ל 0.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 4.58 ל 4.33 מיליון צופים.

Blackish ירדה מ 0.9 ל 0.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 3.53 ל 3.54 מיליון צופים.

NCIS: New Orleans עלתה מ 0.8 ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.47 ל 8.33 מיליון צופים.

Black Lightning נשארה על 0.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 1.06 מיליון ל 960 אלף צופים.


נתונים גרועים: 

The Rookie ירדה מ 0.8 ל 0.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 4.38 ל 4.20 מיליון צופים.

Lethal Weapon נשארה על 0.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 3.00 ל 2.89 מיליון צופים.

The Gifted עלתה מ 0.6 ל 0.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 2.17 ל 2.06 מיליון צופים.

Splitting Up Together ירדה מ 0.7 ל 0.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 2.78 ל 2.78 מיליון צופים.