יום שני, 29 במרץ 2010

צחוק מהעבודה - לא ראויה לשידור.


כבר מספר שבועות אני מתלבט אם כדאי לי לבקר את התוכנית הזאת, אבל אחרי התוכנית של אתמול אני חושב שהגיע הזמן לומר כמה מילים.
אומר זאת כבר עכשיו: מדובר בתוכנית ירודה.
הרעיון, למי שלא יודע הוא לא המצאה ישראלית וניתן היה לראות אותו לפני שהגיע לארץ בארצות אחרות. ואם אתם בוחנים את הרעיון הזה אתם רואים שלכאורה קשה לטעות. קבוצה של סטנדאפיסטים יושבים ומגלגלים בדיחות, מה יכול כל כך רע ? במיוחד לאור הצלחת תוכניות כמו "משחק מכור", "מועדון לילה" ועוד...
אז זהו, שזה רע, רע מאד.
נתחיל עם שלום אסייג. אני לא יודע מה קרה לבן אדם שהיה כל כך חד במשך השנים, אם כי לאורך כל הקריירה שלו הוא מיחזר 80% מהחומר שלו בהופעות כל הזמן. גם כשמיחזר הבדיחות שלו, החדשות, היו די קולעות וכאשר הופיע אצל יאיר לפיד, הצליח לשמר איכות מסוימת. אבל דווקא בתוכנית שלו, ההומור שלו כבר לא מצחיק. מדובר בהומור של מסיבת ילדים ולא של תוכנית שמשודרת בפריים טיים. אולי בגלל שנגמר לו החומר (אני מודה שלא ראיתי את העונות הראשונות) אבל כרגע השורות שהוא מוציא מפיו אותי ממש לא מצחיקות.
נמשיך עם ליטל שוורץ. האישה לא יודעת להצחיק. נקודה. אני לא יודע למה אנשים חושבים שהיא סטנדאפיסטית אבל אותי היא לא מצחיקה בכלל. כשהיא עושה קטע של חמש דקות על המסך בכלל מתחשק לי להעביר ערוץ, וזה פשוט לא ייאמן איך היא ממשיכה להופיע. למה ? בגלל הצחוק המפגר שהיא מוציאה מהפה כשהסטנדאפיסטים האחרים זורקים פאנצ'ים ? עובדה שגורמת לה להיראות פתטית עוד יותר ?
גם אורי חזקיה לא ממש מצחיק. הוא לא היה מצחיק עוד כשהופיע בפספוסים עם יגאל שילון והוא לא מצחיק גם עכשיו. מה שהוא עושה זה פשוט ללכת על הכיוון של הסטנדאפיסט המטורף והמופרע ובשל כך, כך לפי דעתי הוא חושב, שהוא ישיג הרבה יותר תשומת לב, ואולי בכך הוא צודק, אבל עובדה זו לא גורמת לו להיות טוב יותר, פשוט להראות מטורף יותר.
חנה לסלאו היא עניין עצוב. פעם לפני עשרים שנה היא הייתה רלוונטית, היום היא עדיין מספרת את אותם בדיחות של לפני עשרים שנה והן לא מצחיקות. שמישהו יעצור אותה לפני שיהיה אוחר מדי. כי כרגע זה נראה מגוחך.
להביא את אילנית לוי למסך יכול לשרת רק מטרה אחת: להראות פנים יפות על המסך, כי להצחיק היא לא יודעת וככל הנראה גם לא תדע. אז נכון שכיף לראות פנים יפות אבל לא בתוכניות כאלו. ב"משחק מכור" עינב גלילי לא הייתה ממש יפה אבל התרומה שלה הייתה גדולה, גם בתוכנית החדשה של ליאור שליין, "מצב האומה" אורנה בנאי היא לא יפה (בלשון המעטה ) אבל עדיין זה עובד. ולכן להביא את אילנית לוי לתוכנית כזאת, זה פשוט עצוב. אני בטוח שיש סטנדאפיסטיות טובות מאד שיכולות לעשות עבודה הרבה יותר טובה ממנה (זה לא כל כך קשה) ואשר נראות לא רע בכלל.
נקודות האור היחידות בתוכנית הם ארז שלם ויעקב כהן. מבחינת הפאנל הראשי, ארז הוא היחיד שכמעט כל שורה שלו שנונה מספיק ולא ממוחזרת. לפי דעתי הוא צריך להיות במרכז ולא אורי חזקיה שכאשר הוא נמצא מנסה, ובמידה מסוימת מצליח, למשוך את תשומת הלב אליו בהצגת הטירוף שלו.
יעקב כהן.
אני לא יודע איך הוא הגיע לתוכנית אבל הוא נמצא בשתי דרגות מעל כולם, גם מעל שלום אסייג. זה עצוב לראות איך בקטע של שבע דקות הוא מצליח להרים את התוכנית לגבהים חדשים וכאשר הוא עוזב התוכנית שוב יורדת בחזרה לרמה הירודה הרגילה שלה. אני לא יודע למה הוא נשאר שם, אולי מדובר בכסף, ואם זו הסיבה אי אפשר לבוא אליו בטענות, אבל אם מדובר בסיבה שונה העצה שלי היא שהוא פשוט יעזוב, כי הוא רק מוריד את הערך שלו בהשתייכות שלו לתוכנית הזאת.
עכשיו, אני יודע שיהיו כאלו שיגידו שהרייטינג של התוכנית גבוה. אז זה לא חוכמה, בערוץ שתיים מרבית התוכניות זוכות לרייטינג גבוה ואפילו הריאליטי שבמסגרתו ניסו להעלות את "גריז" מחדש השיג נתונים דומים למרות שכולם הסכימו שמדובר במוצר נחות.
אני לא יודע מה אתכם, אני לתוכנית הזאת לא חוזר.

אין תגובות: