יום שני, 17 באוגוסט 2009

Kings - סדרה מופלאה ברשת הלא נכונה


אני לא יודע כמה מכם ראו את הסדרה הנהדרת הזאת. קשה לי להאמין שהרבה, כנראה בשל העובדה שכבר לאחר ארבעה או חמישה פרקים הודיעו שהסדרה מבוטלת בשל רייטינג לא מספק. כמו כן, הסדרה הוזזה ליום שבת, בית קברות לסדרות בארה"ב, ולאחר שבוע החליטו לדחות את שידור הפרקים האחרונים של הסדרה לקיץ. ולפני שבועות מספר הסדרה שידרה את הפרק ה 13 אחרון שלה וחבל, כל כך חבל.
הרעיון היה פנטסטי, לקחת את כל סיפור עלייתו של דוד המלך לשלטון ולנסות לעשות מהדורה חדשנית בימינו לסיפור הזה. אני בטוח שהרבה נוצרים ויהודים בארה"ב אהבו את הרעיון.
גם הקאסט היה נהדר, שגם נראה טוב, וזו הפעם השלישית בלבד בעת האחרונה שאני יכול להגיד על הקאסט כולו שהוא נהדר (השניים האחרים הם צ'אק וסוכן מחוק).
התסריטים של כל העונה נכתבו בצורה טובה מאד ואיכותית, ולא ראיתי פרק אחד שהיווה נפילה.
אם כך, אם הרעיון היה טוב, הקאסט היה נהדר והתסריטים היו איכותיים, למה הסדרה לא הצליחה לנסוק לגבהים ולפחות לשרוד יותר מ 13 פרקים ?
התשובה ברורה : היא שודרה ב NBC.
מי שראה את 2 העונות של הסדרה "רומא" (שהצליחה מאד) הבחין שסדרות מהסוג הזה צריכות להיות משודרות בחברות כבלים ולא ברשת ארצית ("רומא" שודרה ב HBO). קשה לי להאמין שקהל מכל הסוגים יכול להתחבר אליו. הסדרה מדברת לקבוצה מסויימת של אנשים ולכן היה עדיף שלפחות בהתחלה היא הייתה משודרת ברשת כגון HBO ואז אולי בעונה השנייה, לאחר שכבר ביססה לעצמה קהל, הייתה עוברת לרשת ארצית. משום שלמרות שמדובר לדעתי בסדרה מעולה הרעיון קצת כבד וצריך ממש להיכנס לתוך הסדרה בצפייה ביותר מפרק אחד כדי ממש להבין את הלך הרוח בה.
כמו כן, גם אם החליטו לשדר אותה ברשת ארצית. אסור היה לשדר אותה כסדרה מחליפה באמצע העונה אלא להתחיל איתה מספטמבר. הסיבה היא שבאמצע העונה, אנשים דיי עייפים מסדרות וקשה להם לשנות הרגלים, ובשביל סדרה עם רעיון כזה גרנדיוזי וכבד להתחיל באמצע העונה היה כמו להכניס רץ ישראלי לריצת גמר של 100 מטר באולימפיאדה - אין סיכוי שזה יצליח. אבל NBC שידרו אותם באמצע העונה וכשלא ניצבו מול פרקים חדשים של סדרות מבוססות הם הצליחו בהתחלה לשמור על רייטינג סביר, ברגע שהסדרות הנ"ל חזרו מחופשה החלה הצניחה ברייטינג.
לסיכום: חבל, חבל ועוד פעם חבל ש NBC הורסת עוד רעיון טוב. עתה נשאר לקוות שלא יהרסו את הסדרה האחרונה הטובה שלהם : צ'אק, שגם לגביה הם עשו את כל השגיאות האפשריות. אבל זה כבר נושא לכתבה אחרת.

אין תגובות: