לפני שהושקה, למנהלי רשת HBO לא היו ציפיות גבוהות עבור eThe
Young Pop
מלבד הרצון לקבל פידבק חיובי מצד קהל הצופים. נכון, היה לה קאסט נהדר (ג'וד לואו)
וזוכה פרס האוסקר (פאולו סורנטינו) היה קשור לפרויקט, אך הסדרה לא הופקה על ידי HBO
כמו Westworld או Big Little Lies.
במקום זאת, הרשת הייתה שותפה שקטה של הפקת Young Pope,
תרמה להפקה מבחינה כספית, אך מבחינה קריאטיבית נשענה על ההפקה האיטלקית. ולמרות
זאת, אף על פי שהציפיות ממנה היו נמוכות, ואולי גם בגללן, אפשר להשמיע מספר טענות
לטובת הסדרה.
בכל מה שקשור
לרייטינג, Young Pope לא הייתה להיט ענק, אך גם
הייתה רחוקה מאד מלהיות כישלון. הרשת העריכה שבממוצע, צפו בכל פרק שלה כ4.7 מיליון
צופים בכל הפלטפורמות של הרשת. אין ספק שבהשוואה ל Westworld
(הניבה 11.7 מיליון צופים) ואפילו The Night Of
(הניבה 7 מיליון צופים) מדובר במספר קטן של צופים, אך הנתונים גם מציבים את הסדרה
לצד הקומדיות המצליחות של הרשת כגון Veep
או Vinyl, אשר הניבה כ 4.3 מיליון
צופים. קיימים אינדיקציות שחלק ניכר של צופים ניסה את הסדרה והחליט לוותר על
הצפייה, או לעשות זאת בשלב מאוחר יותר בשירותי הצפייה האחרים של הרשת (און ליין
לדוגמא). נתוני הרייטינג הראו שחלה נפילה בצפייה הלינארית מהפרק הראשון אשר הניב
1.3 מיליון צופים ל 873,000 בפרק השני. בפרק ששודר מול הגרמי הסדרה הניבה 600,000
צופים. אך בהתחשב בצורה שבה קהל הצופים של רשת HBO
(כמו גם Showtime ו"נטפליקס") צורך
כעת את הסדרות שלה, וכן בעובדה שאין בסדרה סיפור מסגרת עמוק כמו ב True Detective או The
Night Of,
המחשבה על הנתונים בצורה שבדרך כלל היינו חושבים עליהם היא נחלת העבר. נתונים של
4.7 מיליון צופים בפלטפורמות שונות מראה שקהל רחב וגדול מאד החליט לצפות בסדרה
ונשאר לצפות בה.
צריך גם לזכור,
שקבלת ההחלטות ברשת HBO לגבי הצלחת הסדרה לא נובעת
רק מנתוני הצפייה, אלא גם מה"באז" שהיא מייצרת ובמיוחד אם היא מועמדת
(וכמובן גם אם היא זוכה) ב"אמי" או ב"גולדן גלוב". בגזרה
הזאת, הביקורות היו מעורבות. צריך גם לציין שהסדרה גם זכתה לאיזכורים רבים עוד
לפני שהסדרה עלתה לאוויר, אך מצד שני צריך גם להזכיר שחלק מהצופים לעגו לה. בסופו
של דבר, חייבים לציין, שגם אם לעגו לסדרה (והיו רבים מאד שלא עשו זאת), עדיין
איזכורה בתקשורת כלשהי עדיף מאשר להתעלם ממנה.
ולבסוף, האלמנט
החשוב ביותר שניתן לציין לטובת העובדה ש The Young Pope
היא הצלחה עבור רשת HBO הוא, שהרשת, על פי אדם
שמכיר את הסיטואציה, רכשה את הזכויות עבור שידור הסדרה בארה"ב בסכום זעום.
בדרך כלל רשת HBO משקיעה מיליוני דולרים לכל
פרק של סדרה שהיא מפתחת, כאשר Game
Of Thrones
עומדת בראש עם 10 מיליון דולר לכל פרק. מקורות יודעי דבר מדווחים שעבור הרשת כל
פרק של Young Pope עלה פחות מפרק של הקומדיות
הזולות שלה, כאשר מדובר אפילו על סכום ל 6 ולא 7 ספרות ! ולמרות שהרשת השקיעה מעט
בקידום הסדרה, הרי שגם קידומה היה מינורי בהשוואה לסדרות אחרות של הרשת. רשת HBO
לא משדרת פרסומות, כך שאין קשר ישיר בין הוצאת הכספים על הסדרה וקבלה חזרה של
כספים עבורה מפרסום, אך ההתחייבות הכספית המוגבלת של הרשת ל Young
Pope
מראה שרשת HBO לא סיכנה הרבה עבור שידור
הסדרה בארה"ב. בהתחשב בנתוני הרייטינג הסולידיים והביקורות, עושה רושם
שההשקעה של רשת HBO השתלמה. למרות שעובדות אלו
לא מבטיחות לסדרה עונה שנייה, סורנטינו ציין שהוא להוט להפיק לסדרה פרקים נוספים.
ולכן, הענקת עונה שנייה לסדרה לא תהווה הפתעה מרעישה.
הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של ג'וזף אדריאן, כתב התרבות האמריקאי.