יום שלישי, 31 במאי 2016

12 חדשות קולנוע



1. הסרט הבא בסדרת סרטי X-Men יתרחש בשנות ה 90. השמועה גורסת גם שסרט זה אמור להתרחש בחלל החיצון.

2. שמועות גורסות כי בקרוב יתחילו להפיק סרט על בסיס דמות של DC Comics. מדובר בדמות של בוסטר גולד. עדיין מדובר בשמועות, אך אותן שמועות גם גורסות כי אחד מהתסריטאים של הסרט יהיה אחד מהתסריטאים של הסרט "ת'ור 3".

3. בהפקה של הסרט "הפנתר השחור", אשר יעלה ב 16 בפברואר 2018 מעוניינים ללהק את לופיטה ניונג ("מלחמת הכוכבים") להיות מושא האהבה של הדמות הראשית. שחקן שיופיע בוודאות בסרט הוא מייקל בי ג'ורדן. כמו כן, 90% מהשחקנים בסרט אמורים להיות בעלי עור כהה.

4. ג'ניפר לורנס מבוקשת לשחק בריבוט לסרט "אושן 11". מה החידוש ? הקאסט אמור להיות נשי ברובו. מי שמקושרת לפרויקט הינה סנדרה בולוק. הדיווחים מדברים על כך, שבולוק תגלם את דמות אחותו של דני אושן (ג'ורג' קלוני בסדרה הקודמת) והיא תשכור קבוצה של גנבים, אשר אמורה לגנוב שרשרת בשעה שהם אמורים להפליל את בעל הגלריה בה נמצאת השרשרת.

5. פטריק סטיוארט יחזור לגלם את דמות פרופסור X בסרט "וולברין 3".

6. לאחר שדניאל קרייג סירב להצעה כספית גדולה מאד לחזור לגלם את דמותו של ג'יימס בונד בסרט אחד נוסף, שמות נזרקים לאוויר לגבי השחקן הבא, אשר יגלם את הדמות. אחד מהם הוא זה של טום הידלסטון. שם נוסף שנזרק לאוויר הוא של ג'יימי בל.

7. שרליז תרון (בתמונה) תככב בסרט השמיני של "מהיר ועצבני" כ Cipher. היא אמורה להיות הדמות הרשעה הראשית בסרט זה. תמונה שלה יצאה לרשת.

8. לאחר שניהל משא ומתן, אשר ידע עליות ומורדות, בסופו של דבר מייקל קיטון יגלם את דמות הנבל בסרט Spiderman:Homecoming. השמועה היא שמדובר בדמותו של Vulture.

9. גארפילד עומד לקבל סרט אנימציה חדש. מדובר בריבוט של המותג.

10. ג'וס וויידון, אשר ביים את שני סרטי "הנוקמים" הראשונים, טען בראיון שיחזור לביים סרט נוסף בסדרה רק אם הקאסט של "הנוקמים" יורכב מדמויות נשיות בלבד.

11. בעבר מל גיבסון התבקש לגלם את דמות אביו של ת'ור בסרט הראשון בסדרה, אך הוא סרב. ואני אומר, אנתוני הופקינס עשה עבודה טובה יותר ממה שגיבסון היה עושה.

12. תאריך עלייתו של הסרט השלישי בסדרת סרטי Maze Runner נדחה ויעלה רק בשנת 2018 וזאת בשם פציעתו של השחקן הראשי, דילן אובריאן. 

יום ראשון, 29 במאי 2016

בוודאי שמתם לב ש...



בקומדיה Modern Family סיימו את אחד הנושאים בצורה מגעילה. אחד הזוגות היותר נחמדים בסדרות הטלוויזיה בשנה האחרונה היו היילי (שרה היילנד) ואנדי (אדם דיוויין). בסדרה גם בנו את הרומן במשך שלש שנים. לא ברור מדוע בחרו התסריטאים לפצל את הזוג ובהפתעה גמורה. לו ידעו שזה מה שרצו לעשות היו יכולים להכין את הצופים במשך פרק או שניים לפני כן. חבל. קשה גם לראות כיצד יצרו בכך קליף האנגר, משום שהפרידה נראית כל כך סופית, כך שגם לו יחזירו את הזוג בכל זאת להיות ביחד זה יראה מאולץ.

הסדרה Banshee הסתיימה בצורה יפה מאד. בדרך כלל, תסריטאי הסדרות אוהבים לסגור את הסדרות בהפי אנד, ולכן היה צפוי בסדרה שינסו לאחד את הזוג קארי\אנה ולוקאס הוד, במיוחד לאחר שבעלה של אנה מת בתום העונה השלישית. אולם, בהפקה החליטו לסגור מעגל ולעשות בדיוק את ההפך הגמור מהצפוי. הסדרה נפתחת כאשר הדמות הראשית מגיעה אל באנשי בשעה שהוא מנסה לחפש אחר אנה ואילו בפרק האחרון הוא עוזב בדיוק לאחר שהוא נפרד מאנה. כל שאר הנושאים נסגרו בצורה הרמטית. דרך אגב, סיום הסדרה נסגר בצורה שתאפשר אולי סרט טלוויזיה בעתיד, למרות שכרגע זה נראה רחוק מאד. ומילה אחרונה, כמה נהדר היה לראות שוב את אלייזה דושקו על המסכים ?

העונה שביעית של הסדרה NCIS:LA הציגה שוב אטרקציה עבור הצופים הישראלים: בר פאלי. הדוגמנית\שחקנית הישראלית חזרה לשחק בסדרה כשחקנית אורחת מתמשכת בעונה זו (לאחר שהופיעה "בקטנה" בעונה הקודמת). עד כמה שמדובר בדוגמנית יפה מאד (אולי יהיו צופים שיחלקו על כך) ובהתלהבות מכך שהיא ישראלית, כל פעם שהיא נראית על המסך עושה רושם שמדובר יותר בבובה יפה מאשר בשחקנית. היית מצפה מסדרה בסדר גודל שכזה לליהוק קצת יותר טוב. ענבר לביא עשתה עבודה טובה יותר בעונה השנייה של The Last Ship. דרך אגב, אתם זוכרים כמה התלהבו בארץ כאשר נועה תשבי שיחקה גופה ? או כאשר אקי אבני וסנדי בר קיבלו שתי דקות בסדרה The Unit ? ואילו היום, אפשר כבר לזהות שחקנים ישראלים שמקבלים במה רחבה בתעשיית הטלוויזיה האמריקאית, כאשר בראש ניתן למצוא את יעל גרובלס ואולנה טל. מי הבאה בתור ? אליאנה תדהר ? משום מה קשה לי להאמין...

הסדרה Fear The Walking Dead יצאה לחופשה. לא ברור לי מדוע העונה השנייה של הסדרה יצאה לחופשה לאחר שבעה פרקים בלבד. קשה לי להבין מדוע בכלל לפצל באמצע השנה עונה של 15 פרקים לשניים. כאשר סדרת האם עושה זאת לפני תקופת החגים בחודש דצמבר זה עוד מובן, אבל מה שעשו לסדרה זו היה פשוט טיפשי, בדיוק כמו שעשו לעונה האחרונה של הסדרה Hell On Wheels, כאשר העונה האחרונה שלה בת 14 חולקה לשניים. בדיוק כאשר הסדרה התחילה לצבור תאוצה מבחינה קריאטיבית. ואפילו הניסיון לקליף האנגר לא היה הכרחי, לא בשלב הזה. חבל.

הסדרה The Odd Couple הפתיעה רבים. כאשר הסדרה חודשה לעונה שנייה רבים חשבו שהיא לא תזכה לעונה שלישית, במיוחד כאשר היא עלתה בשלב כה מאוחר של העונה. הסיבה היחידה שאולי אני יכול לחשוב שהסדרה הצליחה לשרוד את עונתה השנייה היא הופעת האורחת המתמשכת של טרי האטצ'ר. בשנים האחרונות אנו עדים לכך שסדרות רבות מנסים לגייס שמות גדולים בכדי שיצילו את הסדרה שלהם ופרט לפרק אחד או שניים זה לא מצליח. אולם, בסדרה זו, עושה רושם, שזה עבד מעל למצופה. משום שכקומדיה מדובר דווקא באחת מהתכניות הפחות טובות על המסך, תכנית אשר גורמת לכך שמתחילים לראות את המגרעות של מת'יו פרי כשחקן.

הסדרה Stitchers סיימה עונה ואף אחד לא באמת שם לב. לא ברור מדוע ברשת העניקו לסדרה הזמנה מעבר לעשרת הפרקים, אשר שודרו בקיץ הקודם (0.33 נק' מדד ו 823 אלף צופים בממוצע). עשרת הפרקים האחרונים של הסדרה הניבו 0.15 נק' מדד ו 387 אלף צופים בלבד. ברור לכל מי שאולי עוד צפה בפרקים הללו, שפרקים נוספים הסדרה לא צפויה לקבל. ודרך אגב, מי שבכל זאת צפה בפרקים הללו לא יכול היה שלא להגיע למסקנה שמדובר בסדרה דלת תקציב ובעלת תסריט רע. במיוחד בעונה השנייה שלה. מישהו זוכר שהעונה השנייה של הסדרה The Lying Game (מישהו זוכר את הסדרה הזאת ?) בוטלה על ידי אותה רשת לאחר שהניבה 0.5 נק' מדד ו 1.27 מיליון צופים בממוצע ? היום הם היו יורדים על הברכיים ומתחננים לנתוני רייטינג דומים. איך שגלגל מסתובב...

יום שישי, 27 במאי 2016

שלב סיכום עונה: The Magicians, עונה ראשונה: הפתעה לטובה



כאשר מדברים על סדרות של רשת Syfy בדרך כלל מדברים על סדרות ברמה נמוכה מאד. מעטות הסדרות שהגיעו מבית היוצר של הרשת הזאת, שאפשר לומר שהיו סבירות ומעלה (ההוכחות האחרונות לרמה הנמוכה של הסדרות של הרשת הן Z Nation ו Wynonna Arp). בשנים האחרונות, לפי דעתי, אפשר להצביע על שתי סדרות שהרמה שלהן הייתה סבירה והן: Warehouse 13 ו Haven (לפחות בתחילתה). ולכן, כאשר דובר על הפיכת ספרי The Magicians של לס גרוסמן לסדרת טלוויזיה דווקא עבור הרשת הנ"ל, רבים בוודאי חשבו שהמוצר הסופי לא יהיה מספיק טוב. ממבט על העונה הראשונה אפשר לומר שמדובר בהפתעה לטובה.

החדשות הטובות לגבי הסדרה הן, שבהחלט מדובר במוצר הטוב ביותר שהרשת העלתה בשנים האחרונות. יכול מאד להיות, שהסיבה לכך היא שהסדרה מתבססת על הספרים, אבל הדוגמא של Shdowhunters מוכיחה, שספרים טובים לאו דווקא יכולים להפוך לסדרות איכותיות. שלא תבינו אותי לא נכון, הסדרה סובלת ממספר בעיות, אותם אציין בעוד מספר משפטים, אבל בהחלט מדובר במוצר ששווה צפייה.

אפשר לומר שהסדרה מושפעת מאד מספרי "הארי פוטר", ולא רק בשל העובדה שגם הפעם מדובר בסדרה על קוסם צעיר, אם כי הפעם מדובר בצעירים, אשר אמורים להיות בגילאי אוניברסיטה ולא בגילאי העשרה או בתיכון. ההשפעה של הסדרה לא נפסקת בספרי "הארי פוטר", אלא גם מספרי "נארניה" ומשאר סיפורי פנטזיה. למרבה הפלא, השילוב של הרעיונות מהספרים הללו בסדרה זו ברמה מספיקה לצפייה. לא מדובר ביצירה הטובה ביותר בז'אנר ובהחלט אין בה את מרכיב ההתמכרות שיש בסרטי "הארי פוטר", אך בהשוואה למוצרים כגון The Secrets Circle או שאר סדרות קוסמים\פנטזיה בעת האחרונה מדובר בהחלט בשדרוג.

האלמנט הברור ביותר בהשוואה בין היצירות הוא, שבעוד ש"הארי פוטר" כוון בעיקר עבור ילדים ונערים, אך גם מבוגרים יכולים ליהנות מהם, הרי ש The Magicians מכוון ישירות למבוגרים. למרות שההתחלה דומה מאד לספרי "הארי פוטר", כאשר נער צעיר מגיע לאקדמיה ללימודי קסמים, הרי שרמת הכתיבה והסצנות בהחלט מכוונים למבוגרים בלבד.

האלמנט שמצביע על כך בבירור הוא סצינות הסקס, אשר אנו חוזים בהם כבר מהפרקים הראשונים, כאשר הצופים חוזים בפני וקיידי מקיימים יחסי מין. ב 13 הפרקים הראשונים של העונה הראשונה חזינו כמעט בכל סצינות הסקס האפשריות: סקס הטרוסקסואלי בין כמעט כל הדמויות, סקס הומוסקסואלי ואפילו סצינה לסבית בין אליס לג'וליה, שלמרות שאפילו שמדובר כביכול בחלום של קוונטין (הדמות הראשית), עדיין מדובר בסצינה מפורטת. יתרה מכך, ניתן לחזות גם באורגיות (אחת מפורטת ואחת באמצעות הבזקים לאחור שקוונטין חווה). כמעט כולם שכבו עם כולם ואה כן, בעונה זו יש גם סצינת סקס מוזרה בין אליס לקוונטין. אתם מתארים לכם ב"הארי פוטר" את הרמיוני מבקשת מרון שינגוס בה באמצע סצינת הסקס ? ודרך אגב, אחרי שכולם שכבו עם כולם כבר בעונה הראשונה, מה יקרה בעונה השנייה ? סיבוב נוסף ?

וזו גם אחת הבעיות של הסדרה. לא ברור מדוע הצופים זקוקים לכל הסצינות המפורטות הללו, אשר מסיטות מאד את תשומת הלב מהסיפור המרכזי, של הרדיפה אחר "החיה", הקוסם המיסתורי, אשר משליט את הטרור שלו על עולם הקסמים ומתברר שגורלם של הצעירים באקדמיה, קוונטין וחבריו, קשור בגורלו. עושה רושם שכמעט כל סדרת כבלים הפכה את הסצינות הללו לאלמנט חובה. וחבל שכך.

בגלל סצינות הסקס הנועזות עוזרת להפקה העובדה שחברי הקאסט של הסדרה הינו מבוגר יתר על המידה. כפי שציינתי, הדמויות אמורות להיות בגילאי 20-18, אבל שימו לב לגילאי השחקנים: ג'ייסון רלף (קוונטין) בן 30, סטלה מב (ג'וליה) בת 27, אוליביה טיילור דודלי (אליס) בת 31, הייל אפלמן (אליוט) בן 30, סאמר בישיל (מרגו) בת 28, ג'ייד טיילור בת 31,  גילו של ארג'ן קופטה (פני) לא ברור, אך הוא כבר שמונה שנים בתעשייה. בדרך כלל, עדיף שהשחקנים שמשחקים את הדמויות יהיו באותו גיל של הדמות, או לפחות קרוב מאד לגיל, ולעיתים זה מעט מפריע לצופה שמחפש מעט אותנטיות, אך במקרה הזה השחקנים חייבים להיות בוגרים יותר בכדי לצלוח את הסצנות הללו. הבעיה מתחילה, כאשר עוברים אל עולם הקסמים והפנטזיה. היה מוזר לראות את השחקנים יושבים בכיתת לימוד בתחילת העונה.

במידה ואנחנו נוגעים בשחקנים חייבים להודות בפה מלא: אף לא אחד מהשחקנים משאיר את הצופה בפה פעור. לא תמצאו בסדרה זו את הכוכב הבא. למרות שהם עשו עבודה טובה בגילום הדמויות (הייל די מוביל ברשימה) הרי שאי אפשר לומר שניתן לזהות את הדמויות עם השחקנים וזו הבעיה הגדולה ביותר שניתן להגיד על שחקן שמגלם דמות.

בהמשך לגזרת השחקנים, הרי שמבחינה ויזואלית (וכן, עד שזה יישמע מעצבן, זה חשוב לחלק מהצופים) מדובר בקאסט נאה מאד, שקל גם ליחצן אותו, אך בגזרה הזאת, הצופים הגברים מקבלים יותר מהצופות. בין אם מדובר בסטלה, אוליביה, סאמר או ג'ייד. לא אהבתי את העובדה שניסו להבליט יתר על המידה את החזה השופע של אוליביה על ידי העובדה שהיא לבשה בגדים צמודים מדי. זה הזכיר לי במידה רבה את מה שעשו לאנג'לינה ג'ולי בסרטי "טומב ריידר", אם כי במקרה שלה זה היה נחוץ בשל הרצון לשמר את הדמות שלה ממשחקי המחשב. עוד הסבה לא נחוצה של תשומת לב. חבל, מדובר בשחקנית טובה.

מבחינת התסריט. אפשר להצביע על חלוקה ברורה. החלק הראשון של העונה (פרקים 7-1) הוא גם החלק שנכתב בצורה טובה יותר, בעיקר משום שהוא עוסק בנושא המרכזי ופחות מתרכז במערכת היחסים של קוונטין ואליס. החלק השני, אשר שם את מערכת היחסים הנ"ל במרכז (עד לשני פרקי הסיום של העונה), גורם לתסריט לאבד מהחדות שלו. לא ברור באם מדובר בעיבוד ישיר של הספר (אני מודה, לא יצא לי לקרוא את הספרים שעל פיהם נכתבה הסדרה), אבל בהחלט ניתן לחזות בירידה באיכות.

אם כבר מדברים על מערכת היחסים שבין קוונטין לאליס, במשך כמעט עונה שלמה קוונטין עורג אליה ועד שהשניים מצליחים להיות ביחד מפרידים אותם ברגע, כאשר הפרק שזה קורה (פרק 11) נכתב בצורה לא מספיק טובה. הסיטואציה גם מזכירה במידה מסוימת את הפרידה של רוס ורייצ'ל בסדרה "חברים", כאשר קוונטין בוגד באליס, אבל לא בהכרח באשמתו (לא שזה עוזר לקוונטין בדיוק כמו שזה לא עזר לרוס).

אז, לראות או לראות ?

לראות, אבל רק אם אתם מעל גיל 18. זו בהחלט לא סדרה לילדים ונוער. הסדרה מתמודדת עם בעיות לא קטנות בכמה גזרות: הרעיון לא מקורי ומדובר למעשה בהכלאה של מספר ספרים. בגזרת התסריט, בחלק השני של העונה, כאשר צריכה להיות עליית מדרגה נרשמת ירידה באיכות התסריט. ולבסוף, לא ניתן להצביע על שחקן או שחקנים אשר נראים ככוכבי על. למרות כל זאת, הרי שבפועל המוצר הסופי מספיק טוב בכדי להעביר 13 פרקים בצורה סבירה. לא תפלו מהרגליים כשתצפו מהסדרה, אבל בהחלט תוכלו ליהנות ממנה, בוודאי אלו מכם שחובבים את הז'אנר הזה. אה כן, ואם אפשר שבעונה השנייה, חלקה של מריאנה יגדל. כל דקה שקייסי רוהל על המסך זו הנאה צרופה. חבל שהיא רק בגדר שחקנית אורחת מתמשכת בעונה הראשונה. 

יום חמישי, 26 במאי 2016

פרסום: Limitless בוטלה


רשת CBS הודיעה על ביטולה של הסדרה Limitless. בימים האחרונים נעשו ניסיונות לשווק את הסדרה לפלטפורמות אחרות ובראשן Netflix, אך הן נכשלו והסדרה מתה באופן סופי. פעולה זו גם מוכיחה עד כמה לס מונבוס שיקר כשטען חודש וחצי לפני הצגת הלוח החדש של הרשת שהם מתכוונים להחזיר את כל חמש הסדרות החדשות שלהם לעונה נוספת, כאשר Supergirl עברה לרשת ה CW ועתה Limitless בוטלה, כמו גם Rush Hour.

כמו כן, ברשת מפתחים מחדש שתי קומדיות שלהן מעונת הפיילוטים האחרונה, Superior Donuts ו Furst Burn, לקראת החצי השני של העונה. 

יום רביעי, 25 במאי 2016

פרסום: The Americans חודשה ל 23 פרקים אחרונים



הסדרה The Americans חודשה ל 2 עונות אחרונות בהחלט. בשנת 2017 ישודרו 13 פרקים ובשנת 2018 ישודרו 10 הפרקים האחרונים של הסדרה. 

יום שלישי, 24 במאי 2016

שלב סיכום מיני סדרה: Tut - עוד מיני סדרה כביכול היסטורית



אין בכלל ספק שמבין מלכי מצרים העתיקים שמו של תות אנח אמון מלבה את הדמיון של האנשים יותר מכל מלך מצרי קדום. יש לכך שתי סיבות עיקריות, העובדה שמדובר בקבר של מלכי מצרים הקדומים, אשר השתמר בצורה הטובה ביותר וכמעט שלא נשדד. סיבה נוספת היא השמועה שקללה רובצת על כל מי שגילה את הקבר. אם רוצים להיות הוגנים הרי, שככל הנראה מדובר באחד המלכים הכי פחות חשובים בהיסטוריה המצרית הקדומה, שככל הנראה גם לא תרם לה יותר מדי ובמידה מסוימת גם הניע אותה לאחור לאחר ששינה מחדש את הרפורמות שאביו ניסה לבצע, רפורמות שרק היו מסייעות לעם המצרי.

אולם, בשנת 2015 הוחלט להפיק מיני סדרה על חייו של המלך המצרי אשר עד היום משלהב את הדימיון של הצופים. אפשר בהחלט להבין את ההחלטה, אולם הבעיה הגדולה היא, שאין כמעט מידע מבחינה היסטורית להתבסס עליו. אפילו את מרבית מהמידע על הפיזיולוגיה של תות וגם על מותו אנו למדים יותר ממחקרים שנעשו על גופתו ופחות מרשומות של בני דורו או מרשומות מאוחרות יותר. 

בהפקה קיבלו החלטה לתרץ זאת בכך שהמלך המצרי שבא אחריו, אי, שהיה גם יועצו האישי של תות, היה זה שהשמיד את המידע לגביו. תירוץ זה אפשרי, אך במידה והיה מדובר במלך כה מרשים, כפי שהוא מוצג במיני סדרה, היינו מקבלים לפחות אימות חלקי כלשהו מרשומות של עמים אחרים, אך גם רשומות אלו אינן בנמצא. ולכן, צריך להתייחס לסדרה כמות שהיא: בידיונית. 

כמעט כל מה שנגלה לנגד עינינו היה שגוי. נתחיל בליהוק של אוון ג'וגיה לדמותו של תות. על פי כל קנה מידה המראה החיצוני של תות לא היה נאה (בלשון המעטה), כאשר הרגל שלו הייתה עקומה כמעט לחלוטין והוא נאלץ ללכת עם מקל, עובדה שככל הנראה, מנעה ממנו מלהשתתף בקרבות, בדיוק ההפך ממה שאנו רואים על המסך. אוון בחור נאה למדי, ולמעט משיכה קלה של הרגל, הוא עושה הכל ואף מצעיד את הצבא שלו לשני ניצחונות צבאיים מבריקים. מי שמכיר קצת היסטוריה מצרית (יש הרבה כאלה ?) לא לוקח אותה יותר מדי ברצינות בשל כך. 

גם דמותה של סוהאד (קיילי בנברי) לא מצויה ברשומות הבודדים שיש בידינו ולכן כל סיפור האהבה הגדול בינה לבין תות וכן היריבות שלה עם ענחס אן אמון (סיביליה דין), ככל הנראה לא הייתה ולא נבראה. ואם כבר מזכירים את קיילי וסיביליה, איזה הבדל ענק בין שתי השחקניות. קיילי הוכיחה פעם נוספת שהיא לא שחקנית. נקודה. קשה להבין כיצד היא מצליחה לקבל תפקידים, אפילו סצינת הסקס שלה עם אוון הייתה מחרידה והיא נראתה יותר כמי שמתגוננת מפני תקיפה מאשר אישה שמתנה אהבים. יכול להיות שזה נבע מכך שרצו שלא להבליט את חלקי גופה המוצנעים, אולם לסיביליה הייתה סצינת סקס עם קא (פיטר גדיו) והיא הצליחה להעביר אותה בצורה אמינה הרבה יותר. 

במידה ורוצים להתייחס להפקה עצמה, הרי שדווקא חייבים להחמיא לערוץ Spike שהפיק את המיני סדרה. בשנים האחרונות אנו עדים לסדרות רבות (ובכללן מיני סדרות) מינימליסטיות. במיני סדרה הנ"ל עושה רושם שמדובר בהפקה מרשימה ובניצבים רבים. נכון, יש קטעי CGI כאשר מנסים להראות קהל רב יותר ממה שבדרך כלל יש, אבל המוצר הסופי בהחלט מרשים מהבחינה הזאת. 

בגזרת התסריט, אפשר לראות שהוא שוטף ויחסית לעובדה שמדובר בארבע שעות וחצי של שידור, אשר מתייחסות לפרק זמן קצר מאד מדובר בהחלט במחמאה. אין קפיצות יותר מדי גדולות מדי בתסריט (מלבד המעבר מההצצה בתחילת הסדרה לתות הצעיר, אשר מקבל "שיעור" לחיים מאביו) ואז העלילה קופצת 10 שנים קדימה בזמן. כמו כן, בשל העובדה שהתסריטאים לקחו לעצמם "חירות אמנותית" בכל מה שקשור לרעיונות המרכזיים של המיני סדרה, הם מסייעים לה לצלוח אותה בצורה יפה, משום שלו היו נצמדים לאמת ההיסטורית סביר להניח שהמיני סדרה הייתה משעממת להחריד. 

אז, לראות או לא לראות ? 

במידה ורוצים להתייחס למיני סדרה כמשקפת אמת היסטורית אזי מדובר באכזבה גדולה מאד ויכול מאד להיות גם שחובבי ההיסטוריה שמכירים את התקופה יגחכו כשיראו אותה. הקשר בין המיני סדרה להיסטוריה קיים אך הוא רעוע מאד. בתור מיני סדרה תקופתית בדיונית, היא סבירה לחלוטין ובהחלט אפשר לצפות בה, יותר בשל התסריט ש"זורם" בצורה חלקה, פחות או יותר, ופחות בשל הליהוקים, משום שלמעט הליהוק של בן קינגסלי כאי ושל סילביה כענחס, שאר הליהוקים לא מספיק טובים (ושל קיילי במיוחד) או לא רצויים (אלכסנדר סידינג, אשר עושה רושם שנמצא בכל סדרה בעת האחרונה, כאשר לאחרונה הוא נצפה ב"סודות של דה וינצ'י"). סביר להניח שכמו שהמלך תות נשכח למשך אלפי שנים עד שקברו התגלה גם המיני סדרה הזאת תשכח מהר מאד. 

בכל אופן, מה שאני לוקח מהמיני סדרה הזאת זה רק את סליביה דין (את בן קינגסלי כולם מכירים ומוקירים). לא ברור כיצד שחקנית טובה וגם מדהימה ביופיה "עפה מתחת לרדאר" של תעשיית הטלוויזיה והקולנוע האמריקאי (השחקנית כבר בת 34). נכון, היא הופיעה במספר סדרות (כולל Tyrant שם היא מקבלת נתח גדול בשידור), אך זה בהחלט לא מספיק. 

ולסיום, שבע עובדות היסטוריות, לכל מי שמעוניין, על התקופה והאירועים: 

1. בסדרה טוענים שענחס, לה נישא תות, הייתה אחותו של תות. בפועל היא הייתה רק אחותו למחצה.

2. בסדרה מציינים שענחס לא מצליחה להורות לתות ואף מפילה שני הריונות. עובדה זו נכונה, אך לא ציינו שמדובר בשתי בנות. אחת החזיקה מעמד כחמישה או שישה חודשים והשנייה תשעה חודשים.

3. נישואי אחים במשפחות המלוכה המצריות לא היו דבר יוצא דופן.

4. גם מריבות בין אחים על השילטון במצרים לא היו דבר יוצא דופן. קליאופטרה, המלכה המצרית האחרונה, דאגה למות אחיה שרב עמה על השלטון.

5. אי לא היה רק יועצו של תות, אלא גם קרוב משפחה שלו.

6. לאחר מותו של אי (מלך פחות מארבע שנים), מלך חורם-חב, הגנרל של תות.

7. בסדרה מראים כיצד ענחס בוגדת בתות, רוצחת את סוהאד ושורדת את תות בכדי להינשא לאי (הנישואים הללו הן אכן עובדה היסטורית, לגבי סוהאד, לא ברור אם הייתה דמות שכזאת). מה שלא סיפרו היא העובדה, ששנה לאחר הנישואים הללו ענחס נעלמת ממסכי ההיסטוריה וככל הנראה מתה בגיל 26. תות מת שנה קודם לכן, כאשר הוא בן 19, כך שאתם מבינים שענחס הייתה מבוגרת ממנו במספר שנים טובות. 

יום ראשון, 22 במאי 2016

מיוחד: ההעדפות שלי מקרב חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות לעונת 2016-2015



לאחר שסיכמתי את עונת 2016-2015 בקרב חמש רשתות הברודקאסט, פרסמתי את הלוחות החדשים של אותן רשתות וניתחתי אותם, הגיע הזמן להעדפות שלי לגבי עונה זו. אז, במידה ואתם מעוניינים, הבה נתחיל:

רשת NBC: 

הדרמה האהובה: Grimm. מצחיק לא ?, אבל הסדרה הזאת הפכה עבורי למעין סדרה שעפה מתחת לרדאר. זו לא בדיוק הסדרה הטובה ביותר שיש על המסכים, אפילו לא מתקרבת לכך, אבל יש בה משהו, לפחות עבורי, שמושך אותי לצפות בה. זה כמו ממתק, שאתה יודע שלא בריא עבורך, אבל אתה אוכל אותו בכל זאת. 

הדרמה הגרועה: Heartbeat. לפעמים צריך מזל בחיים ולרשת NBC היה מזל בשנה שעברה שמליסה ג'ורג', כוכבת הסדרה, נכנסה להריון ועליית הסדרה נדחתה. מדובר באחת הדרמות הגרועות ביותר שנראו על המסכים בשנים האחרונות.. איך לא ראו את זה קודם ? הרי לרשת יש כבר שתי דרמות רפואיות אחרות בכדי להשוות: Chiago Med ו The Night Shift, ששתיהן בשלש דרגות מעליה. 

הקומדיה האהובה: Undateable. ללא ספק, הקומדיה הטובה והמצחיקה ביותר ששודרה בעונה שעברה. וכן, אפילו יותר מ The Big Bang Theory. לא ברור כיצד קומדיות גרועות של רשת ABC כגון The Real O'Neals ו Fresh From The Boat שרדו את העונה הקודמת והקומדיה הזאת לא. 

הקומדיה הגרועה: Truth Be Told. לרשת לא היו יותר מדי קומדיות בעונה שעברה, אך למרות זאת לקומדיה הנ"ל לא היה מקום בכל לוח שידורים. אליה אפשר להוסיף, לפחות עבורי, את הקומדיה The Carmichael Show, שאולי חלק מהצופים רואים בה קומדיה איכותית, אך אותי היא בעיקר מעצבנת ואת האפרו אמריקאים היא מחזירה שלושים שנה אחורה, אל שנות השמונים. וזאת למרות שהיא מנסה לעשות בדיוק את ההפך. 


רשת FOX: 

הדרמה האהובה: Lucifer. למרות מספר בעיות ובראשן ליהוק השחקן הראשי של הסדרה (כן, אני יודע שאולי חלק מהמעריצים לא יאהבו לקרוא את ההערה הנ"ל), אך ליהוק השחקנית הראשית ותסריט נחמד הפך אותה, לפחות עבורי לסדרת קאלט. 

הדרמה הגרועה: Rosewood. אחת הסדרות שלא הייתה אמורה לראות אור יום, אבל הניסיון הפתאטי והעלוב של הרשת לייצר הכלאה של Bones עם שחקן אפרו אמריקאי בראשה גרם לכך שהיא הופקה. יתרה מכך, הסדרה קיבלה את משבצת השידור הטובה ביותר, בערב השידור עם Empire, רק בשל העובדה שהמדובר באפרו אמריקאים וכביכול מדובר באותו קהל. נתוני הרייטינג הוכיחו שלא כך הם פני הדברים. 

הקומדיה האהובה: The Grinder. למען האמת, לא היו יותר מדי אפשרויות לבחור, הבחירה הייתה בינה לבין "ברוקלין 9-9". אהבתי אותה העונה יותר משום שהיא הייתה חדשנית במובן מסוים וגם יצרה משפטי קאלט כגון "אבל מה אם לא "...חבל שבוטלה אחרי עונה אחת. 

הקומדיה הגרועה: Grandfathered. אפשר היה להבין את הרעיון שלה לאחר פרק וחצי, אבל לבזבז עליה 22 פרקים ? זה היה יותר מדי. די נמאס לראות שמנסים שוב ושוב לנצל את הילדים הקטנים בכדי שיאהבו סדרות, אבל גם העניין הזה נמאס אחרי שני פרקים. קשה לי לזכור פרקים שכדאי לצפות בהם בסדרה הזאת, אולי בפרקים שלינדזי פונסקה שיחקה בהם, אבל רק בגללה...

רשת ABC: 

הדרמה האהובה: Nashville. השנה לא היו לי יותר מדי אפשרויות בחירה מהרשת הזאת (ויסלחו לי אוהבי הסדרות Once Upon A Time, Quantico ו"ש.י.ל.ד"), אבל אפשר היה לראות כיצד הסדרה הנ"ל התבגרה, התסריט שלה הפך לאיכותי יותר ויותר ככל שהעונה התקדמה והסדרה גם ייצרה להיט אחד שגרם לי לשמוע אותו בלופ במשך יותר משבוע. קשה לי לזכור מתי זה קרה לי בפעם האחרונה...

הדרמה הגרועה: Scandal. הסדרה מיצתה את עצמה לפני זמן רב ועכשיו היא כבר נעה על אדי העבר. החלק הראשון של העונה אולי היה עוד סביר לצפייה, אבל החלק השני היה פשוט רע וגרם לכך שכמעט אי אפשר היה לצפות בה. ואכן, צופים רבים זנחו אותה. העובדה שהעונה הבאה שלה תהיה בת 16 פרקים תוכל רק להועיל לה. מצד שני, עוד עונה כמו שהיא עברה בעונה הקודמת ואפסיק לצפות בה לחלוטין. 

הקומדיה הטובה: The Goldbergs. הקומדיה משתבחת ככל שהעונות מתקדמות והעונה השלישית שלה הייתה נהדרת. מדובר בקאסט נהדר, בעיקר של הילדים, ובתסריט איכותי, שקשה היה למצוא בו נפילות לאורך 24 פרקים בעונה שעברה. הבעיה היחידה שיש לי עם הסדרה היא, שהדמויות מתבגרות בקצב מאד איטי. חבל. אפשר היה שכל עונה תייצג שנה, אבל אפשר להבין זאת לאור העובדה שרוצים להשאיר את הילדים כמה שיותר ביחד בבית הספר. 

הקומדיה הגרועה: Galavant. היו לי מועמדות בלי סוף ברשת הנ"ל לקטגוריה הזאת, אבל הבחירה נעשתה בגלל שאת הפואנטה של הסדרה הבנו כבר בעונה הראשונה ועונה שנייה הייתה טרחנית ואולי אף יותר מכך. לאחר שני פרקים בתוך העונה כבר לא יכולתי להמשיך ולצפות בה. זה היה בלתי נסבל. ולא, לא רק בגלל השירים. 

רשת CBS: 

הדרמה האהובה: Madam Secretary. הדבר העצוב הוא, שהייתי צריך זמן רב בכדי לקבל את ההחלטה בקטגוריה הזאת ודווקא מהכיוון השלילי. מבין כל הדרמות של הרשת היא אולי היחידה שהצליחה לשמור על רמה סבירה לאורך העונה ולפרקים ארוכים גם הייתה מעניינת. עדיין יש בה בעיות רבות ובראשן המשחק המעצבן של השחקנית הראשית, אך אפשר לומר שלאור ההתחלה שלה היא בהחלט הפתעה לטובה. 

הדרמה הגרועה: Criminal Minds: Beyond Borders. לא ברור לי מדוע סדרה שכזאת בכלל קיימת. לאחר 11 עונות של סדרת האם (ובעונה הבאה זו תהיה העונה השתיים עשרה שלה), לא ברור מה הסדרה הזאת תורמת, אולי רק בכדי להראות תרבויות אחרות. בפועל, מדובר בבזבוז זמן גדול. אפשר להבין את הרעיון שרוצים לנצל את המותג, אבל לפחות שיעניקו זוויות אחרות מסדרת האם או שיהיה בה משהו שימשוך את הצופה. לי זה לא קרה. 

הקומדיה האהובה: Angel From Hell. כן, אני יודע שהיא בוטלה לאחר מספר פרקים מועט, אבל עבורי זו הייתה הקומדיה הטובה ביותר של הרשת בעונה שעברה. וכן, יותר מ The Big Bang Theory ו Life In Pieces (שגם היא הייתה הפתעה לטובה). הקומדיה הציגה צמד שחקניות ראשיות נהדרות, תסריט קולח, שנון ומקורי. לקומדיה הייתה בעיה אחת: היא לא הייתה בבעלות הרשת ולכן נתוני הרייטינג הבינוניים שלה לא אפשרו לרשת להמשיך איתה, וזאת למרות ש 2Broke Girls לא הניבה נתונים גבוהים בהרבה, אך חודשה בכל זאת. חבל. 

הקומדיה הגרועה: Mike & Molly. שוב, גם בקטגוריה הזאת הייתי צריך לחשוב מספר דקות בכדי לקבל החלטה, בעיקר משום ששאר הקומדיות של הרשת אולי לא הבריקו, אך גם לא היו גרועות. בכל אופן, הקומדיה הזאת הייתה צריכה להיות מבוטלת לפני זמן רב והעונה האחרונה שלה היא בגדר של "טחינת מים" אחרונה. היה ראוי לתת לקומדיות אחרות הזדמנות. אבל ברשת, רצו "ללכת על בטוח" ולשמור על קומדיה שתוכל להיכנס במקרה ששאר הקומדיות ייכשלו. תודה לאל שהיא מגיעה לסיום בתום העונה. 

רשת ה CW: (מכיוון שאין לה קומדיות, אבחר ב 2 דרמות שאהבתי וב 2 דרמות שלא אהבתי)

דרמה אהובה 1: Arrow. מבין סדרות הקומיקס של הרשת, היא עבורי עדיין הטובה ביותר. כן, יותר מ
The Flash. למרות שאפשר לזהות בה ירידה באיכות, היא עדיין טובה יותר מכל שאר הדרמות של הרשת, אך אפשר גם לזהות בה שהיא "כבדה" יותר משנה לשנה והיא זקוקה לקצת רענון. בוודאי מבחינת התסריט. 

דרמה אהובה 2: The Flash. עדיין היא לא ברמה ש Smallville הייתה, אך עדיין מדובר בסדרת קומיקס טובה שבהחלט גורמת לי לצפות בה מדי שבוע בהנאה. 

דרמה גרועה 1: Jane The Virgin. הגיע שלב במהלך העונה שאמרתי די, אני לא מסוגל לצפות בסדרה המעצבנת הזאת. הבעיה הגדולה שלי עימה היא העובדה שאני לא יכול לראות יותר את הדמות הראשית ולא בגלל המראה החיצוני של השחקנית, אלא בגלל שג'יין היא אחת הדמויות המעצבנות שנראו על המסך בשנים האחרונות. בדרך כלל בטלנובלות הדמות הראשית אמורה להיות אהובה, אבל בסדרה הזאת כל שאר הדמויות אהובות יותר, אפילו זו של פטרה (ולא, לא בגלל הקשר הישראלי). היו מקרים שרציתי שגם מייקל וגם רפאל יזרקו אותה לכל הרוחות ושהיא תישאר לבד. צריך להיות תסריטאי מוכשר בכדי לייצר דמות כל כך מעצבנת. 

דרמה גרועה 2: Conatainment. לאור ריבוי הסדרות מהסוג הנ"ל, ובמיוחד לאור העובדה שלפני שנה שודרה העונה הראשונה של Between, שהייתה דומה לה במידה מסוימת. קשה היה לצפות בה. הבעיה הגדולה ביותר שלה, מלבד הרעיון השחוק והתסריט הבינוני מאד, הייתה הליהוק, כאשר לא ניתן היה למצוא אפילו שחקן אחד בעל כריזמה ונוכחות על המסך. אפשר היה לוותר עליה לחלוטין. כיצד ברשת ראו בה בעונת הפיילוטים הקודמת את הסדרה החדשה הטובה ביותר שלהם קשה לי להבין. 

יום חמישי, 19 במאי 2016

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת ה CW לעונת 2017-2016: לוח לא מובן



אפשר לסכם זאת כך: בימי שני עד חמישי סדרת קומיקס מתחילה את הערב בשעה שמונה ואז, בשעה תשע, משודרת סדרה אחרת. מלבד זאת, קשה באמת להבין חלק נכבד מהשיבוצים שהרשת עשתה. יכול מאד להיות, שברשת היו מודעים לכך שיש להם יותר מדי סדרות קומיקס (אל הסדרות שמחכות לחצי השני של העונה ניתן להוסיף גם את iZombie ו Riverdale) ולא היו מעוניינים ליצור כבר בהתחלה מבול של סדרות קומיקס.

אבל, התוצאה היא, שהשיבוץ נראה, במיוחד של ימי שני עד רביעי, רע מאד. יום שני ייפתח עם Supergirl בשל העובדה שברשת לא רצו להזיז את הסדרה מהמשבצת שלה בעונה הראשונה, רצו להקל את המעבר מרשת CBS לרשת ה CW על המעריצים. השיבוץ שלה ביחד עם Jane The Virgin, נובע ממספר סיבות: הסיבה העיקרית היא, הרצון לא לשבור לגמרי את הערב, ובשל כך Jane נשארה בערב זה ולא עברה לערב יום שישי. סיבה שנייה היא, כדי להציג בערב זה ערב של נשים חזקות. הבעיה היא, שמלבד הדימיון בכך, לא ניתן להצביע על סיבה אפשרית לשיבוץ.

אם ליום שני עוד היה מכנה משותף קטן, הרי שהשיבוץ של The Flash עם No Tomorrow פשוט לא נתפס. אין ביניהן שום הקשר, ובשל כך גם קשה לראות את הקהל נשאר לצפות בסדרה. יכול מאד להיות שברשת התלהבו מהפיילוט, הם רואים בו את הפוטנציאל הגדול ביותר שיש לרשת מבין הסדרות החדשות שלה, ורוצים לתת לו את האפשרות הטובה ביותר שיש. מעבר לכך, הפתרונות נמצאים אצל מנהלי הרשת. ההרגשה שלי היא, שכאשר האבק יתפזר ונתוני הסדרה החדשה יתגלו, הם גם יצטרכו לתת הסברים.

ערב יום רביעי, לעומת הימים הקודמים, נראה הגיוני יותר, כאשר אל Arrow מצטרפת הדרמה החדשה Frequency. הסיבה לכך ? אין לרשת מקפצה טובה יותר לסדרה חדשה, למרות שגם מבחינת הנושאים של שתי הסדרות, אין יותר מדי קשר בין השתיים.

המעבר של Supernatural ליום חמישי נועד לייצב את הערב, לאחר ש Legends Of Tomorrow, אשר החלה בצורה טובה, הידרדרה ככל שהעונה התקדמה. השאלה היא, עד כמה יש כוח לסדרה הוותיקה לסייע לסדרות נוספות של הרשת. העונה האחרונה שלה הוכיחה שהיא מתחילה לאבד גובה. ובכל זאת, העונה הבאה אמורה להיות העונה השתיים עשרה שלה. למרות כל זאת, ערב זה נראה חזק יותר, אפילו מימי שני ורביעי, כאשר את הערב יפתחו סדרות שאמורות להניב נתוני רייטינג גבוהים יותר.

קשה גם להבין מדוע ברשת פרקו את החבילה של שתי סדרות הערפדים ובמקום זאת שיבצו את
Crazy Ex Girlfriend לצד The Vampire Diaries. ראשית, השיבוץ של Crazy הוא מתן הזדמנות אחרונה לסדרה, שעצם חידושה היווה הפתעה גדולה מאד (חודשה בעיקר בשל ועבור המבקרים). יכול מאד להיות שנתונים גרועים נוספים של הסדרה גם בערב זה יסללו את דרכה החוצה מהרשת. מצד שני, נתונים טובים, אולי יאפשרו לה לשרוד. במידה והיו מחכים לחצי השני של העונה, הסיכויים שלה לשרוד היו קטנים בצורה משמעותית וכמו כן, אולי ברשת רצו גם לגמור עם הסדרה הזאת. ולבסוף, לרשת לא הייתה משבצת שידור אחרת.

צריך גם לראות מה יש לרשת בקנה לקראת החצי השני של העונה. עושה רושם שהחצי השני של העונה אמור להיות איכותי יותר, כאשר בקנה מחכות The Originals, iZombie, The 100 ואפילו Riverdale, אשר נחשבה לפיילוט האיכותי ביותר של הרשת בעונת הפיילוטים הנוכחית. קשה לי לראות את כל הסדרות עולות בבת אחת בחצי השני של העונה, כאשר גם Reign מחכה בעונה חדשה. סביר מאד להניח שלפחות שתיים מהסדרות (כאשר הדגש הוא על Reign) יתחילו בשלב מאוחר יותר של האביב וייכנסו אל עונת הקיץ.

לסיכום, עושה רושם שגרג ברלאנטי השתלט על הרשת, כאשר יהיו לו 5 סדרות, אשר ישודרו ברשת זו בעונה הבאה. הלוח החדש של הרשת לא נראה טוב מספיק, לפחות לא בתחילת העונה. מעניין יהיה לראות מה הרשת תעשה במידה ו Jane תמשיך לאכזב ו No Tomorrow תקרוס. באיזו מהירות The 100 ו iZombie יעלו לאוויר. דעה שלי ? ברשת יחכו עם השינויים, לפחות עד חודש ינואר. והשינויים יצטרכו להגיע, אין כמעט ספק בכך. דרך אגב, הסיבה ש Riverdale עולה רק בשלב מאוחר יותר של העונה הוא רצון של הרשת למשוך סדרות אל תוך הקיץ ובשל כך ברשת מעלים את הסדרות החדשות בעלות הפונטציאל הגדול ביותר בשלב זה. האם מגמה זו הוכחה כיעילה ? עד עתה, בשלש השנים האחרונות, התשובה היא לא. מעניין יהיה לראות אם השנה המצב יהיה שונה. דעה שלי ? הסיכויים לכך קטנים.


הציון ללוח: 5. 

פרסום: רשת ה CW שפה את לוח השידורים החדש שלה לעונת 2017-2016


להלן הלוח החדש של הרשת:


יום שני:

8:00-9:00 : Supergirl - עונה שנייה.

9:00-10:00 : Jane The Virgin - עונה שלישית.

יום שלישי:

8:00-9:00 : The Flash - עונה שלישית.

9:00-10:00 : No Tommarow - כאשר מנהלת חרוצה וישירה במשרד הפצה כדוגמת "אמזון" מתאהבת בגבר שמעביר את חייו בצורה ספונטית, מתוך מחשבה שהחיים מגיעים לקיצם בקרוב, הם יוצאים למסע בכדי למלא את "שק המשאלות" שלהם לפני המוות.
קאסט: טורי אנדרסון, ג'ושוע סאס, איימי פיץ', סארויו בלו, ג'סי ראת'.

יום רביעי:

8:00-9:00 : Arrow – עונה חמישית.

9:00-10:00 : Frequency - בלש משטרה בשנת 2016 מגלה שהוא יכול לדבר עם אביו,שגם הוא היה בלש, שמת בשנת 1996, באמצעות רדיו. הם מפתחים את מערכת היחסים שלהם מחדש בכדי לפתור מקרה רצח, אך גם גורמים, מבלי שירצו, ל"אפקט הפרפר".
שחקנים: פייטון ליסט, ריילי סמית, דווין קלי, לני ג'ייקובסון, אנטוני רויבייבר, דניאל בונקור.

יום חמישי:

8:00-9:00 : Legends of Tomorrow - עונה שנייה.

9:00-10:00 :  Supernatural - עונה שתיים עשרה.

יום שישי:

8:00-9:00 : The Vampire Diaries - עונה שמינית.

9:00-10:00 : Crazy Ex-Girlfriend - עונה שנייה. 



סדרות שצריכות לחזור בעונה נוספת ועדיין לא נקבע להן מועד:

iZombie - עונה שלישית.

The Originals - עונה רביעית.

Reign - עונה רביעית.

The 100 - עונה רביעית.



סדרה חדשה שעדיין לא נקבעה לה משבצת שידור: 

Riverdale - מדובר בגרסה אפלה וחתרנית של דמויות של הקומיקס אודות ארצ'י, בטי ורוניקה.וחבריהם. 

שחקנים: לילי ריינהרט, קול ספראוזה. 

קאסט: קיי ג'יי אפא, לילי ריינהרט, קול ספראוזה, אשלי מורי, לוק פרי, מדלין פץ', קאמילה מנדס, מריסול ניקולס, מדשן אמיק.


תכניות שבוטלו: 

Containment
Beauty & The Beast
America's Next Top Model

יום רביעי, 18 במאי 2016

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת CBS לעונת 2017-2016: להלן החדשות ועיקרן תחילה. קומדיות


כמו ברשת ABC, אשר פרסמה את הלוח החדש שלה אתמול, גם ברשת CBS האלמנט הברור ביותר מלוח המשדרים בעונה הבאה הוא הרחבת רצועת הקומדיות של הרשת ל 8 קומדיות, אשר יתפרסו על ימי שני וחמישי. ההחלטה הגיעה מכיוון לא צפוי: היציבות הבינונית פלוס של The Odd Couple ו 2Broke Girls בעונה הקודמת שכנעה את מנהלי הרשת שיש להם מספיק קומדיות איכותיות בכדי למלא שני ערבי שידור. הבעיה המרכזית היא, שהרשת עולה עם כל הקומדיות שברשותה כבר בתחילת הדרך ובמידה ואחת מהן, או יותר מכך, יקרסו (והסיכוי לכך הוא סיכוי לא קטן) אין לה קומדיות אחרות שיוכלו להחליף אותן והרשת תצטרך לשדר שוב פעם שידורים חוזרים של The Big Bang Theory עד אשר יצליחו לארגן את הלוח מחדש.

ההימור הופך לגדול עוד יותר משום שהחל מסוף חודש אוקטובר, כאשר The Big Bang Theory תחזור למשבצת השידור שלה בפתיחת ערב יום חמישי, שתי הקומדיות החדשות של הערב, Kevin Can Wait של קווין ג'יימס ו Man With A Plan של מאט לה בלנק יפתחו את הערב בלי שקומדיה וותיקה תוביל אליהן. יכול מאד להיות שבמידה ותחול ירידה בנתוני הרייטינג של שתי הקומדיות ה"קלפים יטרפו" וברשת יערכו מחדש את הלוח. לא ברור באם מדובר באמונה בקומדיות החדשות או בהימור ששני השחקנים הגדולים יוכלו להחזיק את הערב, לפחות בהתחלה.

שימו לב ש Man Withh A Plan ו The Odd Couple משובצות באותו ערב (למרות שהן לא משובצות אחת אחרי השנייה). מדובר באקט שיווקי בכדי לנסות ולפתות את המפרסמים בכך שהם משדרים באותו ערב שני יוצאי הקומדיה Friends. אקט זה הוכח כיעיל בעבר.

ואם כבר מזכירים קומדיות, כל שלש הקומדיות החדשות שהרשת מעלה בעונה הבאה (אל השתיים שציינתי אפשר להוסיף את The Great Indoors, אשר תעלה בערב יום חמישי אחרי The Big Bang Theory) הן כולן סיטקומים. לאחר שבעונה שעברה ברשת ניסו להשיק קומדיות שהן לא סיטקומים, כאשר העלו את Life In Pices ו
Angel From Hell, והראשונה גם שרדה לעונה שנייה עם נתונים מעט מעל לבינוניים, השנה קיימת חזרה לפורמאט שאפיין כל כך את הרשת, לפחות בכל מה שקשור לקומדיות.

לאחר שבע שנים, ברשת CBS לא יהיה בלוק של שתי דרמות של המותג NCIS בזה אחר זה בערב יום שלישי. בצעד שנראה הגיוני, ברשת שיבצו את Bull של מייקל וותרלי, יוצא הסדרה NCIS, בין סדרת האם של NCIS ל NCIS:New Orleans. הצעד הזה מובן מכמה סיבות. ראשית, הענקת משבצת השידור הטובה ביותר לסדרת דרמה חדשה אחרי הדרמה בעלת הנתונים הטובים ביותר של הרשת. סיבה שנייה, להמשיך לתת לצופים של NCIS להמשיך להישאר לכל אורך הערב, משום שוותרלי שיחק בסדרה NCIS במשך 13 עונות ובוודאי צבר מעריצים שירצו להמשיך לראות אותו. וסיבה שלישית, ברשת מודעים לכך ששיבוץ של הסדרה בשעה עשר לא היה מאפשר לה להשיק את עצמה בהצלחה.

הבעיה היא, שהמעבר שעשתה NCIS:LA משעה 9 בערב יום שלישי לשעה 10 של ערב יום שני לפני שנתיים התברר ככישלון אחד גדול, שאולי החל את הגסיסה שלה. יכול מאד להיות, שמוקדם עדיין להעביר את
NCIS:New Orleans לשעה עשר. בכל זאת, NCIS:LA רצה במשך חמש עונות עד שעברה לשעה עשר ונתוניה היו טובים יותר לפני המעבר.

ואם כבר עסקנו ב NCIS:LA, המעבר שלה לערב יום ראשון הוא ניסיון אחרון להציל את המותג. בערב זה הרשת סלחנית יותר לנושא נתוני הרייטינג. לאחר שאיבדה בערב זה את The Good Wife ברשת רצו, ככל הנראה, "ללכת על בטוח" ולקחו "שדון מוכר" מאשר להסתכן עם סדרה חדשה בערב של The Walking Dead. מצד שני, המעבר של Madam Secretary נראה הגיוני יותר מאשר להציב סדרה חדשה בשעה זו, אך הבעיה היא שהסדרה צפויה לאבד גובה. ברשת מבינים את זה ומוכנים לירידה קטנה בנתוניה, היות והיא גם פונה לקהל שונה לחלוטין מזה של The Walking Dead,  מאשר קריסה טוטאלית של סדרה אחרת.

אפשר גם לראות עד כמה ברשת רוצים להשיק דרמה רפואית מצליחה. כל הסימנים הראו שברשת מתלבטים בין Code Black ל Pure Genius, אשר תעלה בשעה עשר של ערב יום חמישי, שתיהן דרמות רפואיות ובסופו של דבר שתיהן אושרו. לראשונה מדובר בניסיון שני, כאשר הסדרה צפויה לעבור שינויים בין העונות. העובדה ששתיהן אושרו גם יצרה מצב שבעוד Code Black נשארה בערב יום רביעי הרי ש Pure שובצה בערב יום חמישי אחרי הקומדיות, ומדובר על קהל שונה לחלוטין, כך שנתוני הפתיחה שלה לא טובים.

השיבוץ של MacGyver בערב יום שישי לצד Hawaii Five-O ו Blue Bloods הינו בשל העובדה שהיא פונה, פחות או יותר, לאותו קהל (דרמה לכל המשפחה). אולם קיימות שתי בעיות: הראשונה, הסדרה מתחילה את הערב ובדרך כלל סדרה חדשה מתקשה לעמוד בכך. סיבה שנייה היא, שלפחות בשלב הזה הסדרה צפויה לעבור שינויים רבים מפרק הפיילוט שהופק ויצולם שוב, כאשר חלק מהדמויות אמורות להיות מלוהקות מחדש, כך שמדובר בפרויקט שעדיין לא מגובש.

ולסיום, לרשת יש שתי דרמות חדשות (Training Day ו Doubt) אשר אמורות לעלות בחצי השני של העונה וסדרה וותיקה שחוזרת (Criminal Minds:Beyond Borders). לגבי הסדרות החדשות, למרות שהספין אוף של Criminal חודשה לעונה שנייה, מתי בשנים האחרונות הרשת הצליחה להשיק סדרה חדשה בחצי השני של העונה ? כך שמי שקיווה לראות שוב את קתרין הייגל, כנראה צפוי לקבל את מבוקשו, אך לא לזמן רב.

לסיכום, כמו הצעד של רשת ABC, המעבר של רשת CBS לשמונה קומדיות בשבוע נראה הגיוני, אבל שני הערבים של הרשת תלויים בשלש הקומדיות החדשות של הרשת. אם הן יצליחו הערבים יצליחו, אם הן ייכשלו, הערבים יקרסו כמעט לחלוטין. וצריך גם לזכור שהרשת ערכה ניסיון דומה לפני שנתיים ונכשלה. ערב יום שישי עדיין ממשיך להראות יציב בבינוניות פלוס, וזה של יום ראשון ממשיך להראות חלש. הבעיה הגדולה, כפי שניתן לראות זאת במבט ראשון נעוצה דווקא בדרמות החדשות של הרשת, קשה לראות אפילו אחת מהן (אולי למעט Bull וגם אז זה יותר בשל השיבוץ והשחקן הראשי מאשר הסדרה עצמה) שיש לה פוטנציאל להצלחה גדולה. לכל היותר, ברשת יזכו לעוד דרמות בינוניות עם נתונים בינוניים. האם זה באמת מה שברשת רוצים ? מצד שני, במידה ולפחות ערבי הקומדיות של הרשת יצליחו אולי ברשת יראו בכך את התחלת הדרך להמראה מחדש, בניגוד למגמת הירידה בשנים האחרונות, ולקוות שבשנה הבאה הפרויקטים שלהם יהיו מוצלחים יותר. "צעדי תינוק"..."צעדי תינוק".

הציון ללוח: 7.

פרסום: רשת CBS חשפה את לוח השידורים החדש שלה לעונת 2017-2016




להלן הלוח של רשת CBS:

יום שני:
8:00-8:30 : The Big Bang Therory - עונה עשירית.

8:30-9:00 : Kevin Can Wait (סיטקום) - הוזמן ישירות לסדרה - שוטר שזה עתה פרש מחכה בקוצר רוח לבלות זמן עם אשתו ושלשת ילדיו, רק בכדי לגלות שניצבים בפניו אתגרים שלא ציפה להם בבית מאשר היו לו בעבודה.
קאסט: קווין ג'יימס, ארין הייז, טיילור ספריטר, ראיין קרטרייט, מרי צ'ארלס ג'ונס, ג'יימס דיג'יאקמו, לני וניטו, גארי ואלנטיין.

9:00-9:30 : Two Broke Girls – עונה שישית.

9:30-10:00 :  The Odd Couple - עונה שלישית.

10:00-11:00 : Scorpion - עונה שלישית.


בחודש אוקטובר:
8:00-8:30 : Kevin Can Wait

8:30-9:00 : Man With The Plan - (סיטקום) - קבלן מגלה שלגדל את ילדיו זה יותר קשה משחשב בשעה שאשתו חוזרת לעבודה.
קאסט: מאט לבלנק, מאט קוק, גרייס קאופמן, ג'סיקה צ'אפין, דיאנה מאריה ריבה.


יום שלישי:
8:00-9:00 : NCIS - ארבע עשרה.

9:00-10:00 : Bull - דרמה בעקבות חייו של ד"ר פיל, כאשר היה צעיר.
קאסט: מייקל וות'רלי, ג'נבה קאר, פרדי רודריגז, כריסטופר ג'קסון.

10:00-11:00 : NCIS: New Orleans - עונה שלישית.

יום רביעי:
8:00-9:00 : הישרדות - עונה חדשה.

9:00-10:00 : Criminal Minds - עונה שתיים עשרה.

10:00-11:00 : Code Black - עונה שנייה. 

יום חמישי:

8:00-11:00 : ערב פוטבול.

החל מה 27 באוקטובר:
8:00-8:30 : The Big Bang Therory - עונה עשירית.

8:30-9:00 : The Great Indoors (סיטקום) - כתב הרפתקני חייב לשנות את דרכיו בשעה שהוא הופך לבוס של קבוצה צעירים במגזין דיגיטלי.
קאסט: ג'ואל מקהייל, כריסטופר מיטץ פלאסה, סטפן פריי, שון בראון, כריסטינה קו, סוזאנה פילדינג.

9:00-9:30 : Mom - עונה רביעית.

9:30-10:00 : Life In Pieces - עונה שנייה.

10:00-11:00 : Pure Genius - הדרמה תעקוב אדם בעל כוח רב בעמק הסילקון, אשר מגייס מנתח וותיק בעל עבר בעייתי בשעה שהוא פותח בית חולים חדיש בעל גישה מתחדשת.
קאסט: דמרוט מאלרוני, אודט אנאבל, אוגוסטוס פרו, ברנדה סונג, רשמה שטי, וורד הורטון, ארון ג'נינגס.


יום שישי: 
8:00-9:00 : MacGyver- אנגוס מקגייור, בן עשרים ומשהו מגויס לארגון מיסתורי שם הוא משתמש בכישורי ההמצאות שלו בכדי לפתור בעיות בדרכים לא קונבנציונליות בכדי להימנע ולעצור אסונות.
קאסט: לוקאס טיל, ג'ורג' אדס.

9:00-10:00 : הוואי 0-5 - עונה שביעית.

10:00-11:00 : Blue Bloods - עונה שביעית.

יום ראשון:
7:00-8:00 : 60 דקות - מגזין חדשות

8:00-9:00 : NCIS:LA - עונה שמינית.

9:00-10:00 : Madam Secretary - עונה שלישית.

10:00-11:00 : Elementary - עונה חמישית.


סדרות חדשות שעדיין לא נקבעה להן משבצת שידור: 

דרמות: 

Training Day - שוטר אפרו אמריקאי צעיר מתמנה ליחידת עלית של משטרת לוס אנג'לס שם הוא חובר לבלש לבן, שיש לו אמות מוסר בעייתיים. הסדרה מתרחשת 15 שנים לאחר שהסרט הגיע לסיומו.

קאסט: ביל פאקסון, ג'סטין קורנוול, קתרינה לואו, דרו ואן אקר, לקס סקוט דיוויס, ג'ולי בנז.


Doubt - פיילוט שחוזר מהשנה שעברה אודות סניגורית מצליחה בחברה גדולה, אשר מתחילה להיות מעורבת בצורה רומנטית עם אחד מהקליינטים שלה, אשר יכול להיות שאשם בפשע ברוטאלי.

קאסט: קתרין הייגל, סטיבן פסקואל, לאוורן קוקס, דואל היל, דרימה ןןלקר, אליוט גולד, קובי ליבי.


סדרה אשר לא נקבעה לה משבצת שידור:

Criminal Minds: Beyond Borders - עונה שנייה.


סדרות שבוטלו:

Mike & Molly
Angel From Hell
Supergirl - עברה לרשת ה CW
Limitless
CSI:Cyber
Rush Hour 
The Good Wife
Person Of Interest

יום שלישי, 17 במאי 2016

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת ABC לעונת 2017-2016: שעת ההימורים החלה





אם לאנשים היו שאלות לגבי נשיאת רשת ABC, צ'אנינג דאגי, הן נענו בימים האחרונים. דאגי, אשר עבדה עם נשיא קבוצת ABCTV, בן שרווד, הצליחה למתג את עצמה כשונה מקודמה, פול לי, על ידי הענקת אישור מוקדם למספר רב של סדרות, ובכך היא העניקה הרגשת בטיחות למפיקים ואפשרה להם להשאיר או להעסיק כותבים איכותיים ולהתחיל לעבוד על הסיפורים לעונה הבאה.

דאגי גם עשתה מאמץ גדול לבצע את ההחלטה האחרונה לגבי הסדרות שלה כמה שיותר מהר והשנה זה קרה יום אחד קודם לכן (בדרך כלל היא עושה זאת ביום שישי האחרון לפני פרסום הלוח והשנה זה קרה כבר ביום חמישי) ואיזו קבלת החלטות זו הייתה: 6 ביטולים, 4 אישורים ואישור של שבע סדרות חדשות, כאשר רק Last Man Standing חודשה כמדי שנה ברגע האחרון וגם הוא הגיע מוקדם יותר מבדרך כלל.

בניגוד לשנים קודמות לא ניתן להצביע על חידוש יוצא דופן של סדרה, כגון הצלה אפשרית ברגע האחרון ל Nashville, או הענקת עונה אחרונה לסדרת רבת שנים של הרשת, Castle. במיוחד הדברים אמורים לגבי הסדרה Castle, כאשר כל הסימנים הראו שהסדרה הייתה בדרך לחידוש וזאת לאחר שכל השחקנים שהיו אמורים לחזור לעונה הבאה חתמו על חוזה חדש, כולל עם הכוכב נייתן פילון, ובאולפנים סגרו את הנושא הכספי לשביעות רצון הרשת.

אולם, הדיווחים שמגיעים מתוך רשת ABC מצביעים על הסיבה המרכזית לכך. לפני כחודש הודיעו מפיקי הסדרה שהשחקנית הראשית שלה, סטאנה קאטיק (בקט), לא תחזור לעונה תשיעית במידה ו Castle תחודש. הבאז הגדול שההודעה הנ"ל עשתה למעריצי הסדרה גרמה להכפשת הסדרה ברשתות החברתיות ורבים גם הודיעו בפירוש שלא יחזרו לצפות בסדרה במידה ותחודש. ברשת לא רצו בפרסום השלילי והחליטו לוותר על התענוג שבסדרה. כמו כן, לאחר שברשת אישרו את Conviction לסדרה הם מצאו את הסדרה שאמורה להחליף אותה, לפחות בעיניהם.

המצב של Nashville שונה מעט. אין ספק שמבחינת נתוני הרייטינג הסדרה אכזבה, אולם נתוני ה DVR סייעו לה להגיע לנתונים שנעים סביב 2.0 נק' מדד ובכל זאת מדובר גם במותג של הרשת. אך הבעיות הגיעו משני כיוונים לא צפויים. ראשית, כוכבת הסדרה, היידן פאנטייר, ממשיכה לסבול מדיכאון אחרי לידה ובשל כך אף נעדרה ממספר פרקים רב בעונה הרביעית שלה. השחקנית כבר הודיעה שהיא מעוניינת לקחת פסק זמן בכדי לטפל בעצמה ואין ספק שגם אם הייתה ממשיכה לעונה חמישית, במידה והייתה כזאת, היא לא הייתה ממשיכה ב"פול טיים" כרגיל.

כמו כן, הסדרה מצולמת בטנסי, ובחודשים האחרונים חוקק שם חוק נגד הקהילה הלהט"בית. בהפקת הסדרה, וקוני בריטון, כוכבת הסדרה, בראשם, מאחר והיא אחת מהמפיקות, יצאה כנגד ההחלטה ואפשר לראות גם כיצד עוסקים בנושא בהרחבה בעונה הרביעית של הסדרה (נגעו בנושא בעונות קודמות, אך לא באותה אינטנסיביות). ברשת ידעו שבמידה והסדרה תחודש לעונה נוספת הם היו צריכים לצפות לשני מצבים: או שכל הפקת הסדרה תועתק למקום חדש, או שהם צפויים לחדשות שליליות בכל במקרה בשל המאבקים הצפויים להם מקרב הקהל השמרני. והיות וברשת ראו שבהפקה לא מתכוונים לשתוק, הם ידעו שהכותרות השליליות יגיעו בכל מקרה. בשל כך ברשת החליטו להימנע מכך וביטלו את הסדרה.

אלמנט נוסף שניתן להצביע עליו בלוח המשדרים החדש של הרשת הוא היעדר ה"קריצה" למותגים של "דיסני". הכוונה היא לכך שברשת ביטלו את הסדרה Agent Carter וכן את "החבובות" ומצד שני לא העניקו אישור לסדרה לספין אוף של "ש.י.ל.ד.", הכוונה היא ל Most Wanted.

לגבי Agent Carter, למרות הצהרות הרשת על כך שבמידה ויחליטו לאשר את Conviction (הסדרה החדשה של היילי אטוול, כוכבת Agent Carter) היא תוכל לעבוד במקביל גם על Agent Carter, הרי שבפועל זה היה בלתי אפשרי. במידה ו Conviction תזכה לעונה מלאה וגם Agent Carter הייתה זוכה ל 8 עד 10 פרקים כמדי שנה, זה אומר שהשחקנית הייתה עובדת 35 שבועות ברציפות וללא חופשות ! אפשרות אחרת הייתה שהסדרה תעלה רק בחצי השני של העונה, אבל לאחר שהתקבלה ההחלטה לבטל את Castle זה כבר היה בלתי אפשרי.

לגבי "החבובות", נתוני הרייטינג היו פשוט מזוויעים ולא אפשרו לרשת לחדש אותה לעונה נוספת. אפשר היה לשמוע שמועות לגבי חידוש אפשרי לסדרה, אולם ברשת כבר החליטו לערוך "ניקיון יסודי" לקראת העונה הבאה ולכן אפילו הסדרה The Family, שחלק מכתבי הטלוויזיה האמריקאיים נתונו לה סיכוי קלוש לחזור, בשל העובדה שנתוני הרייטינג שלה היו יציבים בבינוניות מינוס שלהם, אפילו The Family בוטלה.

לגבי Most Wanted, הסיבה שהיא לא אושרה לסדרה ברורה: הפיילוט לא היה מספיק טוב. עד כמה לא מספיק טוב ? מאד. אפשר לראות זאת בכך, שעד לצפייה בפיילוט, הפרויקט היה נעול לעונה הבאה. מהרגע שמנהלי הרשת צפו בפיילוט הכל השתנה ולמרות שניתן היה לשמוע ביקורות חיוביות מעטות לגבי הסדרה הרי שחלק גדול מהביקורות היו שליליות והיות שסדרת האם, "ש.י.ל.ד." נאבקת בנתוני הרייטינג, ברשת החליטו לא לקחת סיכונים, אפילו כסדרה מחליפה בחודשים ינואר-פברואר.

מצד שני, דאגי גם חידשה שתי סדרות והן הגיעו במפתיע מאד. אין כמעט ספק שהסדרה The Catch הינה כישלון מבחינת נתוני הרייטינג. אולם, דאגי חידשה אותה משתי סיבות: העבר שלה עם שונדה ריימס, כאשר השתיים פיתחו ביחד מספר פרויקטים. סיבה שנייה ? האמונה העיוורת של הרשת בשונדה ריימס. הוכחה לכך אפשר למצוא בכך שהרשת אישרה לעונה הבאה פרויקט נוסף של שונדה, הכוונה היא ל Still Star-Crossed, וזאת למרות שאפילו פיילוט לא הופק לפרויקט, אלא רק הוצגה פרזנטציה בפני המנהלים.

הסיבה לכך שברשת אישרו לעונה נוספת את American Crime לעוונה שלישית וזאת למרות נתוני רייטינג לא מחמיאים היא הרצון להמשיך לעבוד עם ג'ון רידלי, מפיק הסדרה וגם כדי להראות שברשת בכל זאת מקדמים פרויקטים איכותיים, גם אם הם לא מצליחים מאד בנתוני הרייטינג וגם אם הם לא מצליחים לנפק לרשת כסף רב (קשה לשווק את הסדרה עבור פרסומות). ומאחר ולא אישרו את הפרויקט החדש של רידלי, Presence, הוחלט להעניק לסדרה עונה נוספת, שגם היא תגיע כ"סותמת חורים" בין חצאי העונות.

לגבי החידוש של Dr. Ken לעונה שנייה, הרי שמדובר בסיטקום זול מאד, אשר הצליח בצורה סבירה בערב יום שישי וברשת לא רצו לבטל את הסדרה בכל שלב. הסדרה הייתה מחודשת קודם לכן, לולא היא הייתה חלק ממשא ומתן גדול יותר עם אולפני Sony TV.

ברשת היו מרוצים מאד מנתוני שתי קומדיות נוספות: Fresh From The Boat, אשר קיבלה הודעת חידוש מוקדמת וכן The Real O'Neals. לגבי Fresh, היא החזיקה מעמד בערב לא קל עבורה ומול תחרות אל מול The Voice, NCIS,  ואפילו The Flash. ברשת היו מרוצים מאד מכך שבעונה השנייה היא צמחה והם חושבים שאותו דבר יקרה ל The Real O'Neals, ובשל כך חידשו אותה לעונה שנייה. עזרה לה העובדה שהיא בבעלות של ABC.

קומדיה אחת חדשה שברשת אישרו לעונה הבאה ועדיין ברשת סקפטים מאד לגביה הינה, Downward Dog, אודות כלב מדבר. ברשת עדיין לא בטוחים שהקסם של כלב מדבר יחזיק מעמד לאורך זמן, אך לא יכלו להתעלם מהקסם שלה.

ואחרי ההקדמה הארוכה, הגיע הזמן להתייחס ללוח החדש של הרשת.

לאחר שמרשת NBC קיבלנו המשך של לוח, שהיה במקורו יציב , ומרשת FOX קיבלנו לוח גרוע, לפחות בחצי הראשון של העונה הבאה. רשת ABC הינה הרשת הראשונה שעושה מהפכים בלוח השידורים שלה. אפשר להבין את מנהלי הרשת שלה, לאור המצב הגרוע שלה בנתוני הרייטינג.

אי אפשר שלא להבחין שברשת החליטו להרחיב את האלמנט הכי חזק שלה: הקומדיות שלה. לאור ההצלחה שלה בשנים האחרונות בהשקת קומדיות, והדוגמאות האחרונות היו Dr. Ken ו The Real O'Neals, החליטו ברשת להרחיב את רצועת הקומדיות של יום שלישי לשעה נוספת ובכך יצרה הרשת ערב קומדיות נוסף, אותו תנסה להשיק The Middle, אשר סייעה ליצב את ערב הקומדיות של הרשת בשנים האחרונות. הבעיה היא, שהניסיונות הקודמים בשנים האחרונות של רשתות NBC ו CBS נכשלו. מהלך זה גם יוצר מצב שערב יום רביעי יחל עם The Goldbergs, שאמנם יציבה בנתוני הרייטינג, אך בפעם הראשונה מזה שנתיים היא תהיה ללא "המשענת" של The Middle. מעניין יהיה לראות גם מה זה יעשה לרייטינג המדרדר של "ש.י.ל.ד.", אשר הוזזה לשעה עשר בערב של יום שלישי. דעה שלי ? לא דברים טובים.

אלמנט נוסף שבלט מאד היא העובדה ש Scandal לא עולה בחודש ספטמבר, אלא תחכה לחודש ינואר. הסיבה לכך הינה הריונה של השחקנית הראשית קרי וושינגטון, אשר גרם לקיצור העונה הבאה ל 16 פרקים בלבד. מעניין יהיה לראות את ההשפעה של שיבוץ הסדרה החדשה Notorious במקומה, בשל העובדה שהיא סדרה שונה ממנה, לרייטינג המדרדר של How To Get Away With Murder. דעה שלי ? לא דברים טובים...

אפשר לראות שבניגוד ל Taken של רשת NBC, אשר אושרה לסדרה חודשים לפני עונת הפיילוטים, הרי ש Designated Survivor, הסדרה החדשה של קיפר סאת'רלנד, אשר אושרה זמן רב לפני שאר הסדרות של הרשת, קיבלה את משבצת השידור הטובה ביותר עבור דרמה חדשה: בשעה עשר, אחרי ערב הקומדיות היציב של הרשת (יום רביעי), כך שנקודת הפתיחה שלה היא הטובה ביותר שיש.

ערבי שישי וראשון נשארו על כנם, פחות או יותר, כאשר רק Secrets & Lies נכנסת לערב יום ראשון
(בין Once Upon A Time ו Quantico) בכדי לייצב אותו, לאחר שהעונה הראשונה שלה בערב זה הניבה עבור הרשת נתונים יפים ומפתיעים. השאלה לגביה היא רק: מה תעשה ההמתנה הארוכה (למעלה משנה) בין שתי העונות לנתוני הרייטינג שלה, במיוחד לאור העובדה שהיא גם תתחרה ברוב העונה שלה אל מול
The Walking Dead ? דעה שלי ? לא דברים טובים, בכלל לא.

בשורה חשובה אחת יצאה עבור חובבי הסדרות של רשת ABC והיא: אם בשנים האחרונות חזינו בחציית סדרות לחצאי עונות, כאשר בחודשים ינואר ופברואר הם יוצאים להפסקה, אזי האלמנט הזה מתבטל, וברשת חוזרים למודל רגיל של עונה רגילה.

צריך גם להביט על מה שנותר לרשת בקנה, במידה והלוח שלה יקרוס ולמען האמת, אין שם בשורה גדולה מדי. למעט הסדרות של שונדה, אין שם יותר מדי. יהיה מאד מעניין לראות מתי תשולב הסדרה Time After Time, במיוחד לאחר שרשת NBC מעלה כבר בחודש ספטמבר את Timeless, שגם לה יש מוטיב של נסיעה בזמן. במידה ויחכו לחודש ינואר, יכול מאד להיות שזה יהיה כבר מאוחר מדי.

לסיכום, על פניו, הלוח נראה הגיוני מאד, אבל ברשת לקחו גם הימורים גדולים. במידה וההימור של הרשת על הקומדיות ייכשל, אפשר יהיה לראות כיצד שני הערבים קורסים לחלוטין ולוקחים איתם גם את הדרמות של השעה עשר, רצועת השידור שבעונה הקודמת קרסה אצל הרשת באופן רוחבי. ובעיה נוספת היא,  החזרת
Secrets & Lies למשבצת שידור בעייתית ולאחר הפוגה ארוכה.

הבעיה הגדולה יותר של הרשת היא שפרט ל Designated Survivor ול Time After Time (שגם היא תעלה רק בחצי השני של העונה) קשה למצוא סדרות חדשות, אשר יכולות לגרות את הדימיון של הצופים ולהוות נקודות אור עבור הרשת, משום שלמרות שבשנה שעברה הקומדיות החדשות של הרשת Dr. Ken ו The Real O'Neals שרדו לשנה שנייה, הרי שההצלחה לא הייתה גדולה יתר על המידה. יציבות היא מילה יפה, אולם הרשת זקוקה גם למספר להיטים בכדי לנסות לשנות את מצבה בנתוני הרייטינג. מבט על לוח השידורים החדש של הרשת יקשה על הצופים להבחין ביותר מדי פוטנציאל לכך.

הציון ללוח: 7. 




פרסום: רשת ABC חשפה את לוח השידורים החדש שלה לעונת 2017-2016




להלן הלוח החדש של רשת ABC:
יום שני :

10:00 - 8:00 : רוקדים עם כוכבים.
בחודש ינואר תשודר התוכנית"The Bachelor".


11:00 - 10:00 Conviction - קרטר מוריסון, הבת המבריקה אבל הלא מצליחה של נשיא לשעבר, נסחטת בכדי לקחת עבודה במשרד בו היא וחברי היחדיה שלה המורכבים מעורכי דין חוקרים מקרים של חשש שהאדם הלא נכון הורשע.
קאסט: היילי אטוול, אדי קייהיל, שון אשמור, אמילי קיני, מאני מונטנה, מרין דנגיי, דונלד דיטומאסו.

יום שלישי :

8:30 - 8:00 : The Middle - עונה שמינית.

9:00 - 8:30 : American Hosewife - קייטי, אאישה ואם חזקה מאד, אשר מגדלת את משפחתה בעיירה עם נשים "מושלמות" וילדיהם ה"מושלמים".
קאסט: קייטי מיקסון, דיטריך בדר, קארלי הוג'ס, אלי וונג.

9:30- 9:00: Fresh Off The Boat - עונה שלישית.

10:00 - 9:30 : The Real O'neals - עונה שנייה. 

11:00- 10:00 : Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D - עונה רביעית.

יום רביעי :

8:30 - 8:00 : The Goldbergs - עונה רביעית.

9:00 - 8:30 : Speechless - סיפור אודות משפחה עם צרכים מיוחדים.
קאסט: מיני דרייבר, ג'ון רוס בואי, מייסון קוק, סדריק יארברו.

9:30 - 9:00 : Modern Family - עונה שמינית.

10:00 - 9:30 : Black-Ish - עונה שלישית.
  
11:00 - 10:00 : Designated Survivor - איש קאבינט במעמד נמוך בארה"ב הופך תפאם לנשיא לאחר שקטסטרופה מתרחשת בעת נאום של הנשיא לאומה ואשר מחסלת את כל מי שמעליו בתור לנשיאות.
קאסט: קיפר סאת'רלנד, נטשה מקלון, מגי קיו, אדן קאנטו, איטליה ריצ'י, קאל פן, למוניקה גארט.


יום חמישי:
9:00 - 8:00 : האנטומיה של גרי - עונה שלש עשרה.

10:00 - 9:00 : Notorious - הדרמה תתבסס על חייו של הסנגור מארק גרגוס ומפיקת החדשות וונדי ווקר. מבט שונה על מערכת היחסים הייחודית, המסוכנת והסקסית שבין החוק למדיה.
קאסט: דניאל סנגטה, פייפר פרבו, איימי טיגרדן, ג' אוגוסט ריצ'ארדס, קייט ג'נינגס גראנט, ראיין גוזמן, ספידה מואפי, קווין סגרס.

11:00 - 10:00 : How To Get Away With Murder - עונה שלישית.

בחצי השני של העונה: 

10:00 - 9:00 : Scandal - עונה שישית.

11:00 - 10:00 : The Catch- עונה שנייה. 


יום שישי :
8:30 - 8:00 : Last Man Standing - עונה שישית.

9:00 - 8:30 : Dr. Ken - עונה שנייה.

10:00 - 9:00 : Shark Tank.

11:00 - 10:00 : 20\20 - תוכנית חדשות.

יום שבת:
קולג' פוטבול.

יום ראשון:
8:00- 7:00 : הסרטים המצחיקים ביותר של אמריקה.

9:00 - 8:00 : Once Upon A Time - עונה שישית. 
  
10:00 - 9:00 : Secrets & Lies - עונה שנייה. 
  
11:00 - 10:00 : Qantico - עונה שנייה. 

בחצי השני של העונה: 

10:00 - 9:00 :Time After Time  - הדרמה תספר את קורות ה ג וולס הצעיר ומכונת הזמן שלו.
קאסט: פרדי סטרומה, ג'וש באומן, ג'נסיס רודריגז, רג'ינה טיילור, ג'ורדין ספארקס.


סדרה שאמורה לחזור בעונה חדשה ועדיין לא נקבע לה מועד שידור:

American Crime - עונה שלישית.

הסדרות החדשות שהרשת אישרה ועדיין לא נקבע להן מועד שידור:

דרמה: 

Still Star Crossed - הסדרה תמשיך את סיפור "רומיאו ויוליה" מהנקודה שבה המחזה הסתיים. 

קאסט: טוראנס קומבס, לשנה לינץ', ווייד בריגס, אבוני נואל, זוליקה רובינסון, מדליון רחימי, סטרלין סולימן, דן הילדברנד. 


קומדיה: 

Downward Dog - סיפור אודות אישה והכלב שלה. 

קאסט: אליסון טולמן, לוקאס נף, בארי רות'בארט, קרבי האוול בפטיסט, מו קולינס.


Imagainary Mary - רווקה בת 30+, אשר חייה מתהפכים, כאשר היא פוגשת בגבר של חייה, אב גרוש עם שלשה ילדים. העניינים מסתכים עוד יותר, כאשר החבר הדמיוני שהמציאה כילדה מופיע בחייה בכדי לסייע לה לנווט במעבר מרווקה לאשת משפחה. 

קאסט: ג'נה אלפמן,ניקולאס קומב, מטריה סקארוונר, אריקה טרמבליי, סטפן שניידר.



סדרות שבוטלו:

Castle 
Agent Carter
Wicked City
Nashville 
"החבובות"
Galavant 
Blood & Oil
The Family
Of Kings And Prophets

יום שני, 16 במאי 2016

ניתוח: הלוח של רשת FOX לעונת 2017-2016: העונה מתחילה רק ב 2017


לאחר שרשת NBC פרסמה את הלוח החזק שלה לעונת 2017-2016, היה מעניין מאד להמתין לפרסום הלוח של רשת FOX בכדי להבחין בהבדלים ביניהם. מבט אחד על הלוח מספיק בכדי להבחין שבעוד ברשת NBC נמצא אדם שיודע מה הוא עושה, כאשר הוא עובד על לוח השידורים, ברשת FOX המצב הפוך לחלוטין.

כל הסדרות הוותיקות של הרשת, למעט Seleepy Hollow, יעלו כבר בחודש ספטמבר. בדרך כלל, החזרה של סדרות וותיקות כבר בתחילת השנה היא אלמנט חיובי, אך הבעיה היא, שלמעט Empire ואולי גם Gotham, כל שאר הסדרות של הרשת הציגו לקראת סוף העונה שלהן נתוני רייטינג גרועים.

בתחילת שנות האלפיים רשת FOX נחשבה לרשת רעננה, כאשר הציגה סדרות מהפכניות כגון 24 ו"האוס", ולאחר מכן גם את Prison Break. הלוח של הרשת לעונה הבאה הוא עלבון גדול לסדרות הללו. אפילו החזרת 24 בגרסה החדשה שלה וכן זו של Prison Break, היא הודאה בכך, שאין לה רעיונות חדשים.

אפשר להבין את החלטת הרשת לחכות עם עליית 24 לחצי השני של העונה. הם מקווים להשתמש בשידור הפוטבול כמקפצה עבור הסדרה ולקוות שתהיה לה נקודת פתיחה חזקה בכדי שתעשה מה ש The X Files עשתה עבורה השנה. הבעיה היא, שבעוד שהלוח שלה בחצי השני של העונה נראה טוב יותר, במיוחד כאשר גם Prison Break חוזרת, הרי שבפועל היא מוותרת על חצי עונה בשל כך.

השאלה הגדולה השנייה של הרשת (הראשונה הייתה מתי לעלות עם 24) הייתה מה לעשות עם הקומדיות של הרשת. בפועל, החלטת הרשת להמשיך עם ערב יום שלישי כל כך חלש, שלא מהווה אפילו תחרות לרשת ה CW, בכך שהיא השאירה את New Girl, "ברוקלין" ו Scream Queens הייתה פשוט טיפשות. ההחלטה הטובה ביותר הייתה לוותר על רצועת הקומדיות, להעבירן ליום ראשון או שישי ולנסות להשיק שתי דרמות, שלפחות אחת מהן חדשה. בפועל, השקת הדרמה החדשה Pitch, אשר תסגור ערב נשי ביחד עם New Girl ו The Mick, תקרה...ניחשתם נכון, רק בתחילת שנת 2017.

קשה גם להבין את השיבוץ של הריבוט ל"נשק קטלני" עם Empire. ראשית, במהלך עונת הפיילוטים התברר שלא מדובר בסדרה מעולה ובקושי היא זכתה לקבל אישור (עובדה זו מצביעה יותר מהכל על מצב הפרויקטים של הרשת). לאור העובדה שבעונה שעברה ברשת ניסו להשיק במשבצת השידור הנ"ל סדרת פענוח תעלומות, אשר בראשה עמד שחקן אפרו אמריקאי, הרי שאולי זו הכוונה גם הפעם (בנשק קטלני, אחד מהשחקנים הראשיים הוא אפרו אמריקאי), וזאת בכדי שיהיה הקשר כלשהו ל Empire. באופן מעשי, אין שום קשר בין הסדרות והיה עדיף לו ברשת היו מנסים לעלות עם Star לצידה של Empire.

מה הייתה ההחלטה של הרשת ?

Star תחליף את Empire, כאשר זו תצא לחופשה בין שני חצאי העונות שלה. ואילו את "נשק קטני" תחליף סדרת משטרה אחרת, Shots Fired. כמובן, שבמידה והעיבוד הטלוויזיוני ל"נשק קטלני" יצליח, הסדרה תקבל הזמנה לפרקים נוספים מעבר ל 13 שהוזמנו לה. אולי ברשת חשבו, ששתי סדרות בעלות מוטיב מוזיקלי הן יותר מדי לערב אחד. הבעיה היא, ששילוב סדרות המשטרה עם הסדרות בעלות המוטיב המוזיקלי, גם אם Empire היא אופרת סבון, לא נראה הגיוני כלל וכלל.

המצב של ערב יום חמישי לא הרבה יותר טוב. לא ברור מדוע ברשת אישרו ל Bones עונה נוספת. אולם, לאחר שכבר אישרו לה עונה אחרונה מקוצרת, מדוע להעלות אותה בערב יום חמישי ולבזבז עליה משבצת שידור ? היה יותר הגיוני לשבץ אותה בערב יום שישי, אולי עם Sleepy Hollow (שתעלה גם היא רק בחצי השני של העונה), או להעביר לשם את Scream Queens, ולתת לכולן לגווע בעונתן האחרונה.

השיבוץ של The Excrcist בערב יום שישי נראה תמוה לחלוטין. נכון, Grimm של רשת NBC, שהיא מאותו הז'אנר, פחות או יותר, משודרת באותה משבצת שידור, אבל מתי בפעם האחרונה ברשת, אשר מתקשה בנתוני הרייטינג בשנים האחרונות, הצליחו להשיק בהצלחה סדרה, שלא נראית כטובה מאד, בערב יום שישי ?

לסיכום, מבט על הסדרות החדשות של הרשת לא גורם ליותר מדי אהדה עבור הרשת בעלת הבעיות הקשות ביותר מבין חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות. כמו כן, במקום לנסות לייצב את לוח שידורים שלה, ברשת יצרו לוח שידורים גרוע. פרט לערב יום שני, אשר נראה כיציב (וגם הוא לא מצליח יותר מדי) וכמובן, Empire, בערב יום רביעי, כל שאר הלוח של הרשת הוא בדיחה. לפחות בעונת הסתיו. בעונת החורף, כאשר 24 ו Prison Break יעלו, המצב ישתפר מעט, אך השאלה היא, אם זה לא יהיה מאוחר מדי. לא ברור מי מקבל את ההחלטות עבור הרשת. עצה שלי ? מי שיצר את הלוח הזה, צריך לפטר אותו. ויפה שעה אחת קודם.

הציון ללוח: 4. 

עדכון: 21.05.2016

ארבעה ימים לאחר שפרסמה את הלוח החדש שלה לעונה הבאה, רשת FOX שינתה את לוח השידורים שלה, כאשר ביום חמישי היא מעלה כבר בחודש ספטמבר את Pitch, בשעה 9 אחרי Rosewood, כאשר בחצי השני של העונה Bones אמורה לתפוס את מקומה. Prison Break, שהייתה אמורה להחליף את Bones, תשמש מחליפה ביום שלישי ל Scream Queens.

מדובר בהודאה בכישלון אחד מתוך רבים שהרשת עשתה בלוח שלה לעונה הבאה. השינוי מגיע משלש סיבות עיקריות. סיבה ראשונה היא, שהרשת משדרת בחודשים ספטמבר-אוקטובר את שידורי הבייסבול, והם מקווים לנצל את השידורים שלהם בכדי להזניק את התכנית. הסיבה השנייה היא, שכוכבת הסדרה Pitch, היא קיילי באנברי, והיא אפרו אמריקאית, ולכן השיבוץ שלה אחרי Rosewood, שגם בה הכוכב הראשי הוא אפרו אמריקאי, נראה הגיוני יותר. סיבה שלישית, מנהלי הרשת פחדו להעלות את הסדרה כבר בחודש ספטמבר, משום שחשבו שהעלילה של הסדרה "רכה" מדי. מצד שני, ברשת מודים כבר עתה, שמבחינת הפיילוטים בעונת הפיילוטים הנוכחית, מדובר בפיילוט הטוב ביותר שלהם. ולכן, הוחלט לעוך את השינוי. הבעיה ? לא בטוח שזה יספיק להם, הם זקוקים לשינויים נוספים, עדיין מדובר בלוח חלש. אבל, טוב מאוחר מלעולם לא. 

פרסום: רשת FOX חשפה את לוח השידורים החדש שלה לעונת 2017-2016


להלן הלוח של רשת FOX:

יום שני :
9:00 - 8:00 : Gotham - עונה שלישית.

9:00 -10:00 : Lucifer - עונה שנייה.
  
יום שלישי :
8:30 - 8:00 : Brooklyn Nine Nine - עונה רביעית.

9:00 - 8:30 :New Girl – עונה שישית.

10:00 - 9:00 : Scream Queens - עונה שנייה.

יום רביעי :

9:00 - 8:00 : נשק קטלני - עיבוד טלוויזיוני לסדרת הסרטים. 
קאסט: קליין קרופורד, דיימון ויינס האב, קישה שארפ, ג'ורדנה ברוסטר, קווין ראהם, צ'נדלר קיני, ג'ונתן פרננדז.

10:00 - 9:00 : Empire - עונה שלישית.
  
יום חמישי:
9:00 - 8:00 : Rosewood - עונה שנייה.

10:00 -9:00 : Pitch - מגישה צעירה הופכת נגד כל הסיכויים להיות המגישה הראשונה בליגה המקצוענית הגברית. 
קאסט: קייל באנבורי, מארק פול גוסלר, שרה ויין קאליס, מו מקריי, מייגן הולדר, טים ג'ו, אלי לארטר, דן לוריה. 

יום שישי:
9:00 - 8:00 : Hell's Kitchen

10:00 -9:00 : The Exorcist - שני אנשים שונים מטפלים בנושא של השתלטות שדים וניצבים בפני הרוע המוחלט. 
קאסט: אלפונסו הררה, בן דניאלס, ג'נה דיוויס, בריאן האוויי, האנה קאסאולקה, קורט אג'יאוון.  
  
יום ראשון :
7:30 - 7:00 : NFL Game.

8:00 - 7:30 : The OT\Bob's Burgers

8:30 - 8:00 : The Simpsons - עונה חדשה.

9:00 - 8:30 :Son Of Zorn - שילוב של סדרת אנימציה ושחקנים בשר ודם - בעקבות העובדה שהוא חוזר לכדור הארץ בפעם הראשונה לאחר עשר שנים, זורן, דמות אנימטורית של לוחם דגול, מגלה שהאיחוד עם בנו (דמות חיה) ואשתו לשעבר, בשעה שהוא סובל משיגעון של עבודה משרדית והבנאליות של חיים בפרברים, קשים יותר מהמלחמה שעבר. 
קאסט: ג'ייסון סאדיקיס, ג'וני פמברטון, שריל היינס, טים מדוז.

9:30 - 9:00 : Famely Guy - עונה חדשה.

10:00 - 9:30 : The Last Man on Earth - עונה שלישית.


אביב 2017: 

יום שני :

9:00 - 8:00 : 24 "מורשת" - גיבור מלחמה חוזר לארה"ב והצרות מלווים אותו. הוא פונה לעזרת CTU בכדי שיעזרו לו להציל את חייו, ובכדי לעצור את מה שיכול להיות אחד ממעשי הטרור הגדולים ביותר על אדמת ארה"ב. כל פרק יימשך שעה. 
קאסט: קורי הוקינס, מירנדה אוטו, אן דיופ, טדי סירס, ג'ימי סמיתס, דן בוקאטינסקי, קורל פנה, צ'ארלי הופנהיימר.

כאשר 24 תסיים את 12 הפרקים שלה - Gotham תחזור לסיום העונה השלישית. 

9:00 -10:00 : A.P.B - ביליונר אניגימטי רוכש רובע משטרתי לאחר רצח של מישהי שאהב. יש לו שיטות חדשניות של פעולה. האם הוא יצליח בניהול כחולי המדים שברשותו ? 
קאסט: ג'סטין קירק, נטלי מרטינז, קטלין סטייסי, טיילור הנדלי, אריק וינטר.  

  
יום שלישי :
8:30 - 8:00 : New Girl – עונה שישית.\ Brooklyn Nine Nine - עונה רביעית.

9:00 - 8:30 : The Mick - הקומדיה תתרכז באישה שעובדת קשה, אשר עוברת למקום חדש בכדי לגדל את ילדיה המפונקים של אחותה, שברחה מהארץ בכדי להימנע ממאסר. היא מגלה במהרה שהילדים של אנשים אחרים הם הכי גרועים.
קאסט: קתלין אולסן, סופיה בלאק אודליה, קרלה חימנז, תומאס בארבוסקה, ג'ק סטאנטון. 

10:00 - 9:00 : Kicking & Screaming (תוכנית ריאלטי)\ Prison Break (הוזמנה ישירות לסדרה) - המשך לסדרה ששודרה לפני מספר שנים. 
קאסט: וונוורת' מילר, דומיניק פארסל, מארק פיורסטין, אוגוסט פרו, ריק יון, סטיב מוזאקיס, שרה ויין קאליס, אמורי נולאסקו, אמין אל ג'אמל, ענבר לביא, מרינה בנדיקט, קונל שארמה, פול אדלשטיין.



יום רביעי :

9:00 - 8:00 : נשק קטלני\ Shots Fired - סדרה בעלת מספר פרקים מוגבל - הסדרה תחקור האשמות של ירי באשמת גזענות בטנסי. 
קאסט: סאנה לאטן, סטפן ג'יימס, הלן האנט, סטפן מויר, ריצארד דרייפוס, דוונדה וייז, קונור לסלי, טריסטן ויילדס, איישה הינדס, וויל פאטון. 

10:00 - 9:00 : Empire - עונה שלישית \ Star - דרמה ללא שם של לי דניאלס - שלש נערות אשר חוברות יחדיו בכדי להקים צורה של להקה ולהצליח. הדרמה תתעד את קורות ההחלטות שלהן ואת קורות התעשייה. 
קאסט: קווין לטיפה, בנג'מין בראט, ג'וד דמורסט, ראיין דסטני, בריטני אוגריידי, ניקולס גונזאלס. 


יום חמישי:
9:00 - 8:00 : Rosewood - עונה שנייה.

10:00 -9:00 : Bones - עונה שתיים עשרה.


יום שישי:
9:00 - 8:00 : Masterchef Junior

10:00 -9:00 : Sleepy Hollow - עונה רביעית.


יום ראשון :
7:30 - 7:00 : שידור חוזר של סדרת אנימציה. 

8:00 - 7:30 : Bob's Burgers

8:30 - 8:00 : The Simpsons - עונה חדשה.

9:00 - 8:30 : Making History - שלשה חברים מוצאים דרך לנסוע בזמן. הם מבקרים ברגעים הגדולים בעבר בשעה שהם מנסים לפתור את הבעיות האישיות שלהם.
קאסט: אדם פאלי, לייטון מיסטר, יאסיר לסטר.

9:30 - 9:00 : Famely Guy - עונה חדשה.

10:00 - 9:30 : The Last Man on Earth - עונה שלישית.


סדרות שבוטלו:

The Guide to Surviving Life 
The Grinder
Grandfathered
Bordertown
Second Chance
Minority Report

יום ראשון, 15 במאי 2016

ניתוח: הלוח של רשת NBC לעונת 2017-2016: הלכו על בטוח


כל מי שקרא את הניתוח שלי לגבי רשת NBC בעונת 2016-2015 הבין, כי ברשת היו יכולים להיות מרוצים בצורה יחסית מהעונה שעברה (כן, אפשר כבר לקרוא לה העונה שעברה). בשל כך, הצופים לא היו צריכים לצפות ליותר מדי שינויים בלוח המשדרים שלה. וזה בדיוק מה שקרה. כן, מספר תוכניות קיבלו משבצות שידור שונות מהעונה הקודמת, אך בשורה התחתונה, לא ניתן להצביע על שינויים מהותיים בלוח השידורים של הרשת. או במילים אחרות, ברשת "הלכו על בטוח" ובנו לוח שידורים, שעל פניו נראה חזק מאד.

ראשית, וחייבים לומר זאת כבר עתה. למרות שברשת הצהירו בצורה שלא משתמעת לשני פנים, שבעונת הפיילוטים הנוכחית הם שמים דגש על הקומדיות ופחות על הדרמות, הרי שבפועל, לרשת יש לעונה הבאה לא פחות מ 15 דרמות (8 ישנות ו 7 חדשות, כאשר ברשת אולי יאשרו בשבועות הקרובים גם את הדרמה Cruel Intentions) ורק 8 קומדיות,  כאשר בלוח המשדרים שפורסם הערב ניתן למצוא שתי קומדיות בלבד ורק קומדיה חדשה אחת. בכך, ברשת עדיין מכריזים, שהם עדיין לא מאמינים בצורה חזקה בקומדיות שיש ברשותם או שאולי הלוח שלהם לא חזק מספיק בכדי לקדם מספיק קומדיות בבת אחת.

כאשר מביטים על לוח המשדרים של הרשת, אפשר להצביע על אולי הפתעה קטנה אחת, שיבוצה של Timeless במשבצת השידור היוקרתית אחרי The Voice. ההפתעה הגיעה משלש סיבות, סיבה ראשונה, כאשר ברשת נכנסו אל עונת הפיילוטים הנוכחית, Timeless בהחלט לא הייתה אחת הפייבוריטיות של הרשת. סיבה שנייה, העובדה ש Taken אושרה ישירות לסדרה, חודשים רבים קודם לכן, גרמה לרבים לחשוב שהיא זו שתזכה במשבצת השידור הנ"ל. סיבה שלישית, לאור העובדה שהרעיון שלה דומה לסדרה שכבר משודרת, הכוונה היא ל Legends Of Tomorrow, כמובן ללא רעיון "הגיבורים", היה נדמה שברשת לא ישימו אותה בקדמת הבמה.

אז, מה גרם לרשת לשנות את דעתם לגבי השיבוץ של השעה עשר ביום שני בערב ?

שתי סיבות עיקריות. ראשית, ככל שעונת הפיילוטים התקדמה התברר לרשת שמדובר בפיילוט החזק ביותר שנמצא ברשותם. הסיבה השנייה הייתה, לשים את Taken כגיבוי במידה ו Timeless לא תצליח לספק את הסחורה. לא פלא, שלשתי הסדרות הוזמנו, נכון לעכשיו, רק 13 פרקים. כמובן, במידה ו Timeless תצליח בפרקים הראשונים לנפק נתונים גבוהים, היא תזכה להזמנה לפרקים נוספים, אולם ברשת לא לקחו את הסיכון.

על פי הלוח של השנתיים האחרונות, מסתבר שלאחר שברשת לא הצליחו לנפק שעת קומדיות בערב יום שלישי, הם הפכו את שעת השידור של 9 בערב זה לשעת ה"סבוניה" צריך לזכור, שעל פי התכנון המקורי, בשנה שעברה מי שהייתה אמורה לעלות לאוויר בחודש ספטמבר בשעת השידור הנ"ל הייתה Heartbeat, שהיא אופרת סבון במסווה של סדרת בית חולים ולא Chicago Med ורק בשל הריונה של מליסה ג'ורג', כוכבת הסדרה, עלייתה נדחתה (איזה מזל נפל על הרשת). השנה, ברשת מעלים את This Is Us, אשר מכל הסדרות של הרשת היא הקרובה ביותר להיקרא אופרת סבון. כמובן, ש Chicago Justice מחכה בסבלנות במידה ו This Is Us תיכשל, ואז שוב לרשת יהיה בלוק של שתי סדרות Chicago בערב יום שלישי.

צריך גם למחוא כפיים למשבץ הלוח, שלא בחר לשבץ בלוח הרשת את כל ארבע הסדרות של Chicago. במידה וזה היה קורה, ביחד עם Law & Order:SVU, זה היה כבר יותר מדי. בכך, ברשת לפחות מראים שהם מנסים להעלות סדרה קצת שונה, ובמידה וזה לא יצליח, תמיד יש תוכנית מגירה, משום שפרק הפיילוט של Chicago Justice הוכיח שהיא יכולה לעמוד בפני עצמה.

גם מפיקי הסדרה Blindspot ידעו שאת העונה השנייה הם יפתחו בשעת שידור אחרת, אולם גם הם לא האמינו שזו תהיה שעת השידור שהם יקבלו. השעה שמונה בערב יום רביעי היא מצד אחד הזדמנות, משום שפרט לרשת FOX, אין לה יותר מדי מתחרות בערב זה. רשת ABC מתמקדת בקומדיות, רשת ה CW לא כל כך רלוונטית לתחרות הזאת ואילו רשת CBS משדרת את "הישרדות" בדרך כלל, שהיא תוכנית מסוג שונה לחלוטין (ריאלטי). ולכן, קיימת אפשרות להצליח.

בימים האחרונים מתברר, שעבור הרשת הבחירה הייתה בין שיבוץ Blindspot בערב זה לבין הענקת עונה שלישית ל The Mysteries Of Laura. מכיוון ששתיהן לא בבעלות הרשת, הראשונה כבר חודשה על ידי הרשת ויש לה גם כל כך הרבה דרמות שיכולות להיות משובצות במקרה הצורך, אולי אפילו העונה השנייה של Shades Of Blue, ההחלטה נפלה על Blindspot.

המעבר של רשת NBC לרצועת שידור של קומדיות בערב יום חמישי אולי הפתיעה רבים, אבל מי שמביט על עונת 2016-2015 של רשת NBC מגלה ששוב, ברשת "הלכו על בטוח". לאור הפיאסקו שעברה השנה, היה ברור שברשת ינסו לנפק עבור The Blacklist את הרוח הגבית הטובה ביותר שאפשר.

Superstore הוכיחה בעונה הקודמת שגם בעונה חלשה מאד היא הצליחה לנפק נתונים סבירים מאד. ברשת החליטו שהם מאמינים בקומדיה ואפילו יקדמו אותה מאד במהלך שידורי האולימפיאדה, מתוך תקווה שזה ייתן לה דחיפה גדולה. ואילו בשעה שמונה וחצי הם שיבצו את הקומדיה The Good Place מכיוון שהיא מגיעה עם השמות הכי גדולים שיש להם: טד דנסון וקריסטין בל. ואילו בשעה תשע תשודר Chicago Med, שהרשת יודעת בדיוק מה היא תקבל ממנה, עובדה שאמורה לסייע ל The Blacklist, שהעונה וחצי הראשונות שלה שודרו בשעה עשר, אמנם אז זה היה אחרי The Voice, אך שעת השידור הזו לא זרה לה. סדרת הספין אוף תשודר, ככל הנראה, בין שני חצאי העונות.

ברשת החליטו שהם די מוותרים על ערב שישי, בוודאי בכל מה שקשור לסדרות, משום שמלבד Grimm לא עלתה סדרה נוספת. היה נדמה שאולי ברשת יעלו עם Midnight, Texas ואז במידה והיא תיכשל אז Grimm תחליף אותה. עושה רושם שברשת החליטו לנסות משהו אחר. הם יעלו עם Grimm, ובמידה ומגמת הירידה בנתוני הרייטינג של הסדרה בשנים האחרונות תימשך, אזי Midnight, Texas, תחליף אותה, במידה ולא, יכול להיות ש Midnight, Texas תשובץ בחצי השני של העונה בשעה שמונה או בשעה תשע ואז Grimm תזוז לשעה עשר. אבל גם הפעם, בסופו של דבר, בלי יותר מדי מהפכות.

ארבע הקומדיות החדשות הנוספות של הרשת יחכו לחצי השני של העונה בכדי לקבל שעת שידור, כאשר האפשרויות הן, בערב יום ראשון בשעה עשר, ביום שני בשעה שמונה, כאשר The Voice תצא לחופשה בין העונות, או בערב יום חמישי במידה ואחת או אפילו שתיים מהקומדיות יקרסו.

לסיכום, מדובר בערב שידורים חזק מאד של הרשת וגם ללא כל סיכונים. יתרה מזאת, לרשת יש גם תכנית במידה וכל שעת שידור תקרוס, וזה דבר נדיר מאד. צריך גם לזכור, שברשת חידשו ברגע האחרון את The Carmichael Show והם מנהלים משא ומתן לאשר גם את הדרמה Cruel Intentions, אשר יתנו לרשת אפשרויות נוספות לקראת החצי השני של העונה, ואולי אפילו עונת הקיץ ואפילו לא הזכרתי את Emerald City, אשר מחכה שנתיים לקבל משבצת שידור. כלומר, הלוח בחצי השני של העונה של הרשת אמור להיות מעניין וחזק לא פחות. קשה לראות אפילו טעות אחת שנעשתה בלוח השידורים הנ"ל.

הציון ללוח: 9. 

פרסום: רשת NBC חשפה את לוח השידורים החדש שלה לעונת 2017-2016




להלן הלוח של רשת NBC :

שני:
10:00 – 8:00 : The Voice - תוכנית ריאלטי.

11:00 – 10:00 : Timeless- דרמה בעלת אוקטן גבוה אודות שלשה אנשים, אשר נוסעים בזמן בכדי להיאבק בקרימינל על, שמעוניין לשנות את מהלך ההיסטוריה של האנושות ובכך לגרום לתוצאות קטסטרופליות.
קאסט: מאט לאנטר, קלאודיה דומיט, פטרסון ג'וזפה, מלקום בארט, גורן ויסנג'יק, סאקינה ג'פרי.

שלישי:
9:00 – 8:00 : The Voice. 

10:00 – 9:00 :  This Is Us - דרמה אודות קבוצה של אנשים אשר נולדו כולם באותו יום.
קאסט: מנדי מור, מילו ונטימיגליה, ג'סטין הארטלי, סטרלינג ק בראון, רון קפאס ג'ונס, כריסי מץ.

11:00 – 10:00 : Chicago Fire – עונה חמישית.

רביעי :
9:00 – 8:00 : Blindspot - עונה שנייה.

10:00 - 9:00 : Law & Order: Special Victims Unit - עונה שמונה עשרה.

11:00 – 10:00 : Chicago PD– עונה רביעית.

חמישי :
8:30 – 8:00 : Superstore - עונה שנייה.

9:00 – 8:30 : The Good Place - אישה נאבקת עם השאלה: מה זה באמת להיות טובה ?
קאסט: קריסטין בל, טד דנסון, וויליאסם ג'קסון הארפר, ג'מילה ג'אמיל, מאני ג'אקינטו, דארסי קרדן.

10:00 – 9:00 : Chiacgo Med - עונה שנייה.

11:00 – 10:00 : The Blacklist - עונה רביעית.

שישי :
9:00 – 8:00 :  Caught On Camera With Nick Cannon.

10:00 - 9:00 : Grimm - עונה שישית.

11:00 – 10:00 : Dateline.


ראשון :
פוטבול כל הערב.


סדרות חדשות שעדיין לא נקבע להן מועדי שידור: 

דרמות: 

Chicago Justice - ספין אוף נוסף של המותג של Chicago, אשר יעסוק במערכת המשפט.

קאסט: פיליפ וינצ'סטר, קארל וותרס, נאזין קונטרקטור, ג'ולי קרטר, ראיין ג'יימס האטנקה.


Emerald City (מיני סדרה בת 10 פרקים) - עיבוד מודרני ואפל לסיפור הקלאסי של "הקוסם מארץ עוץ". דורותי גייל בת העשרים נשלחת בעל כורחה למסע שבמרכזו הוא השליטה בארץ עוץ.

קאסט: אדירה ארגונה, אוליבר ג'קסון, אנה אולרו, ג'רן האוול, וינסט דה-אונופיריו, ג'ולי ריצ'ארדסון, ג'ורדן לוגהרן, מידו האבמה, פלורנס קאסומבה.


Midnight' Texas - העלילה מתרחשת במקום שבו השכנים שלך יכולים להיות ערפדים, מכשפות, אדם זאב או אפילו מלאכים. מיסתורין, אימה ורומנים משולבים מאיימים\מפחידים כמעט על כל מי שרק מנסה להשתלב במקום.

קאסט: שרה ראמוס, דילן ברוס, אריאל קבל.


Taken - את הסדרה יפיק לוק בסון והיא תתמקד בבריאן מילס הצעיר וכיצד הוא הצליח לבסס לעצמו את כישוריו אותם ראינו בסדרת הסרטים (בה כיכב ליאם ניסן). בסדרה בריאן לא יהיה נשוי וכמובן ללא בתו.

קאסט: קלייב סטנדן, ג'ניפר בילס, גאיוס צ'ארלס, מוניק גבריאלה קורן, גקיימס לנדרי הרבט, מייקל יירבי, ברוקלין סאנדו, ג'וסי פאבלו קאנטילו, ג'ניפר מרסלה, סימו ליאו.


The Blacklist: Redemption - ספין אוף לסדרה The Blacklist, אשר תתמקד בדמויות של טום קין וסוזן הרגרייב.

קאסט: ראיין איגולד, פאמקה ג'נסן. אדי גאת'גי.



קומדיות: 

Powerless - קומדיה המתרחשת במקום העבודה ותתרחש באחד מחברות הביטוח הגרועות באמריקה. הטוויסט ? היא מתרחשת בעולם ה DC Comics. הקומדיה היא אודות אנשים נורמלים אשר חיים בעולם של גיבורי על.

קאסט: ונסה הודג'נס, דני פודי, אלן טודיק, קריסטינה קירק.


Trail & Error - קומדיה המצולמת כדוקומנטרית ומתמקדת בעורך דין צעיר בעיר הגדולה וחבריו הסניגורים הדפוקים בעת משפט של מקרה רצח בעל פרופיל גבוה בעיר דרומית קטנה.

קאסט: ניק דאגוסטו, ג'ף בליץ', סטיבן בויר, ג'ון לית'גו, שרי שפרד, ג'נה מייז, קריסטה רודריגז.



Marlon (סיטקום) - אב שיש לו דרך חיים לא נאותה להתבטא מוצא את עצמו הורה במקביל לאשתו לשעבר שהיא ההפך המוחלט ממנו.

קאסט: מארלון וייאנס, אססנס אטקינס, ברשה ווב, דאליו רידל.



Great News - הקומדיה תתמקד באישה, אשר חייה משתנים לאחר שאמה מניו ג'רזי מתחילה לעבוד כמתמחה במקום עבודתה בחברת כבלים.

קאסט: בריגה הלן, אנדראה מרטין, קימרי לואיס דיוויס, אדם קמפבל.


סדרה שוזרות לעונה נוספת, שעדיין לא נקבע לה מועד שידור:


Shades Of Blue - עונה שנייה.
The Carmichael Show - עונה שלישית. 

סדרות שבוטלו: 

The Mysteries Of Laura
Heroes Reburn
The Player
Heartbeat
Truth Be Told
Undateable
Telenovela
Crowded