יום שני, 30 בנובמבר 2015
רייטינג: יום ראשון ה 29 בנובמבר 2015, נתונים סופיים: Once Upon A Time מאבדת גובה
נתונים בינוניים:
Once Upon A Time ירדה מ 1.6 ל 1.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 5.00 ל 4.38 מיליון צופים.
Madam Secretary עלתה מ 1.1 ל 1.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 9.91 ל 9.96 מיליון צופים.
Qantico ירדה מ 1.3 ל 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 4.22 ל 4.07 מיליון צופים.
נתונים גרועים:
The Good Wife נשארה על 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 7.81 ל 7.95 מיליון צופים.
Blood & Oil ירדה מ 0.8 ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.40 ל 3.20 מיליון צופים.
יום ראשון, 29 בנובמבר 2015
ניתוח: עונת החורף 2016-2015, נתוני רייטינג בולטים בשבוע העשירי של עונת 2016-2015
ערב יום שלישי של רשת FOX הפך לבדיחה של ממש. בשבוע שעבר, הסדרות של הרשת הראו נתונים שגובלים בהתעללות במנהלי הרשת. The Grinder הידרדרה ל 0.7 נק' מדד ו 2.25 מיליון צופים. Scream Queens אמנם הניבה 0.8 נק' מדד, אבל במספר הצופים הכללי הנתונים היו גרועים יותר והראו 1.98 מיליון צופים בלבד. הסדרה בעלת הנתונים הטובים ביותר של הרשת בערב זה הייתה Grandfather עם 0.9 נק' מדד ו 2.72 מיליון צופים. מספר ימים קודם לכן ברשת הודיעו שהם מפסיקים להסתכל על נתוני הרייטינג, אבל זה נשמע כאילו מנהלי הרשת אומרים: הנתונים שלנו גרועים, אבל אנחנו מתעלמים מכך. כלומר, הם טומנים את ראשם בחול. אחרת קשה להבין כיצד ברשת אישרו לשתי הקומדיות של הרשת עונה מלאה. המצב של הרשת חמור יותר מהמצב של רשת NBC עד לפני שלש שנים, כאשר The Voice הצילה אותם מקריסה טוטאלית. נכון לעכשיו, Empire לא מצליחה לעשות זאת עבור הרשת ו"אמריקן איידול" מסיימת את דרכה, כך שהעתיד לא נראה ורוד מדי. בעצם בכלל.
מצד שני, ערב יום שלישי של רשת NBC נראה סביר בהחלט. היה סביר ש Chicago Med תרד בנתוניה מ 2.2 נק' מדד של פרק הפתיחה, אבל הירידה הייתה סבירה לחלוטין, במיוחד לאור הירידה בנתוני The Voice מ 2.6 ל 2.1 נק' מדד. גם במספר הצופים הכללי הירידה בנתונים הייתה סבירה מ 8.64 ל 7.61 מיליון צופים. הנתון המעניין והחיובי עבור הרשת הוא ש Chicago Fire שמרה כמעט על כל הצופים שהגיעו לצפות ב Chicago Med, הירידה הייתה מ 7.61 ל 7.34 מיליון צופים ובנק' מדד לא חלה ירידה בכלל (1.8). אין ספק שהערב של הרשת התייצב ובמידה ולא יחולו שינויים גדולים לרשת יש כמעט לוח מוכן לעונה הבאה ורק מעט מאד מקומות פנויים, ככל הנראה עבור סדרות חדשות. יהיה מעניין מאד לעקוב אחר נתוני המותג Chicago בפרקים הבאים בכדי לקבל תמונה ברורה יותר.
ברשת ה CW הנתונים לא מבשרים טובות עבור שתי הדרמות-קומיות של הרשת. הדרמה החדשה Crazy Ex Girlfriend קיבלה אמנם הזמנה ל 5 פרקים נוספים, אבל זה לא מספיק. לאחר שנראה היה שהסדרה נמצאת במגמת עלייה עושה רושם שהיא הגיעה ל"תקרת הזכוכית" שלה והיא כבר לא תצליח לעבור את סף מיליון הצופים ועבור סדרה בשנה הראשונה שלה להניב בפרק השביעי שלה 880 אלף צופים בלבד מדובר בנתונים גרועים. גם מצבה של Jane The Virgin לא נראה טוב, הסדרה לא מצליחה להתייצב על נתונים בינוניים לאורך זמן. נתונים של 0.38 נק' מדד ו 982 אלף הם לא מספיק טובים. מצד שני, בהפקת הסדרה יכולים להתעודד שגם בשנה שעברה, בפרק ששודר בסוף חודש נובמבר הסדרה הניבה רק 0.37 נק' מדד ו 957 מיליון צופים בלבד ובסופו של דבר הסדרה חודשה לעונה נוספת. אולם, קשה לי להאמין שבמידה והנתונים יישארו דומים הסדרה תינצל שוב. משום שהישארות על נתונים של 0.4-0.3 נק' מדד עד תום העונה יכולה להיות בעייתי, במיוחד כאשר שעון הקיץ יחל.
רשת ABC לא שידרה השבוע פרקים חדשים של הסדרות שלה פרט ל Castle, ולכן ניתן להתייחס כמעט רק ל"רוקדים עם כוכבים", אתייחס לאחרונה. נכון, התכנית הניבה 2.37 נק' מדד ועבור הרשת מדובר בנתונים סבירים בהחלט עבור תכנית סיום העונה, אבל בהשוואה לעונה הקודמת בה תכנית סיום העונה הניבה 2.95 נק' מדד מדובר באכזבה. גם במספר הצופים הכללי נרשמה ירידה מ 15.982 ל 13.490 מיליון צופים. יכול מאד להיות שמדובר רק בסגל רקדנים פחות אטרקטיבי, כפי שאולי הנתונים לפני שנתיים (2.41 נק' מדד ו 14.752 מיליון צופים) הראו, אבל עדיין מדובר בעונה 21 של התכנית, כך שמנהלי הרשת צריכים להיות עם יד על הדופק, משום שאם משווים את ממוצע נק' המדד השנתי, הנתונים מצביעים על ירידה: 2.16, 2.10 והשנה 1.82 נק' מדד. יהיה למנהלי הרשת קשה מאד לאבד עוגן, אפילו עוגן בינוני.
ברשת CBS אפשר להתייחס גם השבוע לנתוני Supergirl. לאחר שנדמה היה שהסדרה מצליחה להתייצב בפרק הרביעי (למעשה החמישי, משום שברשת החליפו בין הפרקים לאחר הפיגועים בפאריז) לאחר הנפילה בנתוני הרייטינג בפרקים 2 ו 3, ואז הגיעו הנתונים של השבוע שעבר והסדרה המשיכה לאבד גובה. הנתונים נעצרו על 1.5 נק' מדד. יכול מאד להיות שהסדרה תצליח להתייצב ואף לחזור לנתונים של 1.8-1.7 נק' מדד, אולם עושה רושם שהסדרה מתייצבת על הנתונים של סדרות הקומיקס כמו "ש.י.ל.ד." ו"הפלאש". יהיה מעניין לראות באם הסדרה תמשיך ליפול בנתוניה, או שמא הנפילה תיעצר בשלב הזה. הנתון הבעייתי עוד יותר, שעד כה בדרך כלל בחצי השני של הפרק הנתונים בנק' המדד היו עולים בנקודה, ובכך הייתה תקווה שאולי הנתונים בפרק הבא יעלו, אולם בפרק זה בשני חצאי השעה הנתונים היו זהים: 1.5 נק' מדד. בכל מקרה, כבר עתה אפשר לומר שמדובר באכזבה עבור מנהלי הרשת שתלו בסדרה הזאת תקוות רבות ואף העדיפו לשבצה במשבצת שידור אטרקטיבית בצורה יחסית במקום לשבצה ביום ראשון בערב שאולי היה הגיוני יותר היות ומדובר בערב של נשים בתפקיד הראשי.
יום שבת, 28 בנובמבר 2015
רייטינג: יום חמישי ה 26 בנובמבר 2015, נתונים סופיים: הערב של רשת CBS החזיק מעמד בלי פרק חדש של The Big Bang Theory
נתונים טובים:
Life In Pieces עלתה מ 1.8 ל 2.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 8.35 ל 7.61 מיליון צופים.
נתונים בינוניים:
2Broke Girls ירדה מ 1.7 ל 1.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 6.42 ל 5.83 מיליון צופים.
נתונים גרועים:
Elementary עלתה מ 0.9 ל 1.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 5.61 ל 5.32 מיליון צופים.
יום שישי, 27 בנובמבר 2015
שלב סיכום עונה: Dig, עונה ראשונה: סדרה ישראלית סבירה...
רשת USA תלתה תקוות גדולות בסדרה Dig ולראיה, הפרסום המאסיבי שהסדרה קיבלה עוד לפני עלייתה לאוויר, חודשים רבים לפני. ואכן, הסדרה הניבה נתונים סבירים מאד בערב הפתיחה שלה. כאשר הערב הסתיים הנתונים היו: 0.56 נק' מדד ו 1.834 מיליון צופים. ביחס למועד שהסדרה עלתה (תחילת חודש מרץ), ברשת היו יכולים להיות מרוצים. ואולם, פרק סיום הסדרה הניב בסך הכל 0.28 נק' מדד ו 1.051 מיליון צופים. אלו כבר היו נתונים שהרשת לא אהבה. נכון, מלכתחילה טענו ברשת שמדובר בסדרה לעונה אחת בלבד, אולם על פי כל קנה מידה מדובר באחת האכזבות הגדולות ביותר בטלוויזיה האמריקאית בעונת 2015-2014, בוודאי בהתחשב בציפיות הגדולות של הרשת.
אז, מה גרם לנפילה בנתוני הרייטינג, כאשר צריך לזכור שהפרק התשיעי הניב נתונים גרועים הרבה יותר בנק' מדד (0.19 לעומת 0.28) ?
אי אפשר לטעות בסיבה העיקרית לכישלון הסדרה. כל מי שצופה בפרק הפיילוט יכול להבין זאת כבר מההתחלה. למרות שחלק נכבד מהדמויות הראשיות הינן אמריקאיות כגון ג'ייסון אייזקס כפיטר, אן הייש כלין, דיווויד קוסטביל (Suits) ככומר טד בילינגהם, לורן אמברוז כדבי ועוד... הרי שבפועל מדובר בסדרה ישראלית במהותה עם "נגיעה" אמריקאית.
כאשר "חטופים" הפכה להיות "הומלנד" בגרסתה האמריקאית ו"בטיפול" קיבלה גרסה אמריקאית (ואלו הן שתי ההצלחות היחידות מהסדרות הישראליות שעשו את המעבר מעברית לאנגלית) הן הותאמו לקהל האמריקאי. אי אפשר לומר ש"הומלנד" היא העתק של "חטופים", הן שונות במהות שלהן. ב"בטיפול" זה ניכר בצורה פחותה, אבל גם במקרה שלה ניתן להצביע על אמריקניזציה לאחר המעבר. במקרה של Dig עושה רושם שהסדרה פונה יותר אל הקהל הישראלי ופחות אל הקהל האמריקאי. במידה והצופה הוא ישראלי מדובר באלמנט חיובי, משום שניכר שהרשת השקיעה משאבים בסדרה, משאבים שסדרה ישראלית רגילה לא הייתה מצליחה לגייס, אבל אם אתה צופה אמריקאי אתה נמצא בבעיה, כאשר קשה לך להזדהות עם הדמויות ובעיקר עם הסיפור.
כיצד זה בא לידי ביטוי ?
ראשית, במצעד האינסופי של השחקנים הישראלים. החל מנועה תשבי, דרך אורי פפר (שעושה רושם שנהנה מעדנה בשנים האחרונות עם סדרות כגון אניגמה, שוברי גלים וחשודה), יהודה לוי, משה אבגי, שמיל בן ארי, אסי כהן, גיא סלניק (אליפים) ועד אלון אבוטבול. נכון, הסדרה מתרחשת בארץ, אבל אפשר היה להשתמש בשחקנים אמריקאים גם לדמויות הישראליות בכדי להקל על הצופה האמריקאי.
כמו כן, המעבר כמעט כל שתי דקות לעברית יכול לתסכל את הצופה האמריקאי. בסדרות אמריקאיות אחרות רואים מעבר לשפה זרה, אבל לא בתדירות כל כך גבוהה. הצופה האמריקאי שלא רגיל לקרוא כתוביות בסדרות שהוא רואה יכול להתייאש ולהפסיק לצפות.
כמובן, שגם הסיפור המרכזי של הסדרה, אשר עוסקת בכת יהודית, אשר רוצה להקים מחדש את בית המקדש בירושלים, אולי מדברת אל הצופה הישראלי, במיוחד בשנים האחרונות, אבל על פי הדיווחים שמגיעים מארה"ב ההתעניינות של הצופה האמריקאי בנעשה בישראל היא מועטת. בנוסף לכך, ההתעסקות באוצרות יהודים קדומים כבר נצפתה בסדרות וסרטים אחרים ודי אם נזכיר את הסרט "אינדיאנה ג'ונס: שודדי התיבה האבודה". סדרה זו אפילו לא מתקרבת לרמה של הסרט הנודע והצופה האמריקאי עושה מיד את ההשוואה ומבין זאת.
בעיה מהותית שהסדרה סובלת ממנה היא, בעיית הליהוק. אין בסדרה זו אפילו שחקן אחד שניתן להצביע עליו ככוכב. כן, לאן הייש יש קצת קרדיט בארה"ב, אבל קשה להצביע עליה ככוכבת, בוודאי לא בעשור האחרון. אפילו אייזקס, אשר נראה בשנים האחרונות במספר סדרות (Awake, Case Histories) הוא לא שחקן שאפשר להגדירו ככוכב. היות ומדובר בהכלאה של שחקנים אמריקאים וישראלים התבקש ששחקן גדול או שחקנית גדולה יובילו את הסדרה בכדי להעניק לה גושפנקא, אבל זה לא קרה.
תת בעיה, אשר נובעת מהליהוק, היא העדר הכימיה הפיזית בין הדמות של פיטר לדמויות של לין ו\או אמה ווילסון (אליסון סודול). עם שתיהן פיטר מנהל יחסים מיניים, אבל בשום שלב בסדרה לא ניתן להצביע אפילו על מתח מיני בין הדמויות. יחסי המין נראים לא טבעיים. סצינת המקלחת של פיטר עם אמה אפילו נראית הזויה לאחר שבתחילת העונה הוא עושה את ההקשר בינה לבין בתו המתה. אז היא כבר לא בעלת שיער אדמוני, אז המצב שונה ? דרך אגב, כל מי שראה סדרה אחת בימיו גם מבין באותו רגע שאמה היא למעשה בצד של הרעים ואז, הטוויסט בעלילה של סוף הפרק התשיעי גם לא מפתיע.
לסיום, סוף העונה עלוב מאד ואת זה אפשר לזקוף בראש ובראשונה לתסריטאי. במידה ורצו לסגור את הסיפור בתום העונה בת עשרה הפרקים, היו חייבים למצוא סיום אחר. לאחר שאמה מצליחה להערים על כולם ולבצע את תוכניתה, בשתי הדקות האחרונות היא מחכה לפיטר משום שהיא התאהבה בו ? על המסך זה לא נראה אמין. ובמיוחד הביצוע של אליסון, אשר היה כל כך מזויף, עד שנדמה היה שהיא לא לקחה שיעורי משחק.
אם אתם שואלים אותי, בפני התסריטאי ניצבו שתי אפשרויות בלבד לסיום הסדרה. האפשרות הראשונה הייתה לסיים בנקודה שאמה עוזבת עם האוצרות, פיטר מבין זאת, מגיע למקום בו הארכיאולוג מרגרוב (ריצ'ארד אי גרנט) נרצח, מוצא את הגופה ומתחיל מצוד אחרי אמה בעונה השנייה. גם אם לא הייתה מופקת לסדרה עונה שנייה זה היה סוף מובן בהחלט. אפשרות נוספת הייתה שהמרדף אחר אמה היה מתבצע בפרק מלא או שניים ואז, או שהעלילה הייתה מתקצרת בפרקים שלפני כן או שהיו מוסיפים פרקים לעונה. בכל מקרה רק לא את הסוף שבחרו בסופו של דבר.
אז, לראות או לא לראות ?
בתור סדרה ישראלית מדובר בסדרה סבירה (ולא יותר מכך), בעיקר בגלל ההשקעה בה והרעיון שמדבר אל הצופה הישראלי. בתור סדרה אמריקאית מדובר בכישלון ולא פחות מכך. אפשר להבין כיצד הסדרה נכשלה בארה"ב, מדובר במוצר כילאיים לא מוצלח עבורם. היות וקוראי הבלוג הנ"ל הינם ישראלים (האם אני טועה ? במידה והתשובה שונה אשמח אם יעדכנו אותי בכך...) אפשר לצפות בה אם אין לכם משהו אחר לצפות בו, וגם אז לא כדאי לצפות יותר מדי. לא מדובר בסדרה איכותית במיוחד. עוד אחת בשלל הסדרות שישכחו ממנה לחלוטין בעוד שנתיים או שלש. במידה והעלילה הייתה מתרחשת במדינה אחרת אפשר היה לדלג עליה מבלי לחשוב פעמיים. מה החלטתם ?
יום חמישי, 26 בנובמבר 2015
רייטינג: יום רביעי ה 25 בנובמבר 2015, נתונים סופיים: Code Black עם עלייה קטנה
נתונים טובים:
Empire ירדה מ 4.4 ל 3.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 11.34 ל 9.21 מיליון צופים.
הישרדות ירדה מ 2.1 ל 1.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 9.05 ל 8.12 מיליון צופים.
Rosewood ירדה מ 1.5 ל 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 4.72 ל 4.64 מיליון צופים.
יום רביעי, 25 בנובמבר 2015
רייטינג: יום שלישי ה 24 בנובמבר 2015, נתונים סופיים: רוקדים עם כוכבים מסיימת בצורה חזקה
נתונים טובים:
רוקדים עם כוכבים סיימה עם 2.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 13.49 מיליון צופים.
Chicago Fire ירדה מ 1.9 ל 1.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.95 ל 7.34 מיליון צופים.
נתונים בינוניים:
רוקדים עם כוכבים סיימה עם 2.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 13.49 מיליון צופים.
NCIS נשארה על 2.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 16.59 ל 16.19 מיליון צופים.
The Voice ירדה מ 2.6 ל 2.1 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי מ 11.18 ל 9.97 מיליון צופים.
The Voice ירדה מ 2.6 ל 2.1 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי מ 11.18 ל 9.97 מיליון צופים.
Chicago Med ירדה מ 2.2 ל 1.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 8.64 ל 7.61 מיליון צופים.
נתונים בינוניים:
NCIS: New Orleans ירדה מ 1.7 ל 1.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 13.01 ל 11.85 מיליון צופים.
Limitless ירדה מ 1.4 ל 1.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.52 ל 6.53 מיליון צופים.
נתונים גרועים:
Grandfathered ירדה מ 1.0 ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.98 ל 2.72 מיליון צופים.
Scream Queens ירדה מ 0.9 ל 0.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.37 ל 1.98 מיליון צופים.
The Grinder ירדה מ 0.9 ל 0.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.367 ל 2.25 מיליון צופים.
The Grinder ירדה מ 0.9 ל 0.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.367 ל 2.25 מיליון צופים.
רייטינג: יום שני ה 23 בנובמבר 2015, נתונים סופיים: Supergirl שוב משנה כיוון
נתונים טובים:
The Voice ירדה מ 3.1 ל 2.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 11.21 ל 10.29 מיליון צופים.
נתונים בינוניים:
Supergirl ירדה מ 1.8 ל 1.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.77 ל 7.19 מיליון צופים.
נתונים גרועים:
NCIS:LA ירדה מ 1.3 ל 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.91 ל 7.80 מיליון צופים.
Minority Report ירדה מ 0.7 ל 0.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 1.74 ל 1.52 מיליון צופים.
The Voice ירדה מ 3.1 ל 2.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 11.21 ל 10.29 מיליון צופים.
רוקדים עם כוכבים עלתה מ 1.8 ל 2.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 12.35 ל 13.29 מיליון צופים.
Scorpion עלתה מ 1.6 ל 1.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 9.16 ל 8.95 מיליון צופים.
Scorpion עלתה מ 1.6 ל 1.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 9.16 ל 8.95 מיליון צופים.
Blindspot ירדה מ 2.1 ל 1.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.74 ל 7.03 מיליון צופים.
Gotham ירדה מ 1.5 ל 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 4.35 ל 4.00 מיליון צופים.
Supergirl ירדה מ 1.8 ל 1.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.77 ל 7.19 מיליון צופים.
Jane The Virgin ירדה מ 0.5 ל 0.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 1.10 מיליון ל 980 אלף צופים.
נתונים גרועים:
NCIS:LA ירדה מ 1.3 ל 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.91 ל 7.80 מיליון צופים.
Castle נשארה על 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 6.66 ל 6.65 מיליון צופים.
Minority Report ירדה מ 0.7 ל 0.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 1.74 ל 1.52 מיליון צופים.
Crazy Ex-Girlfriend נשארה על 0.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 890 ל 880 אלף צופים.
יום שלישי, 24 בנובמבר 2015
שלב סיכום עונה: Supernatural, עונה עשירית: עוד עונה עברה...
נשיא רשת ה CW הודיע במספר פעמים שכל עוד נתוני הרייטינג של הסדרה Supernatural יהיו סבירים (לא במילים הללו, אבל באותם מובנים) והשחקנים הראשיים ירצו הסדרה תישאר על המסך. וכך זה גם נראה בעונה העשירית שלה. כן, אתם לא טועים, הסדרה סיימה עונה עשירית והיא כרגע נמצאת בעונה האחת עשרה שלה ולא נראה שהיא תעצור שם.
צריך לזכור, שבמקור הסדרה הייתה אמורה לרוץ במשך חמש שנים בלבד, ואפילו השחקנים הראשיים אמרו אז שהם לא מעוניינים להמשיך. אבל בלי לשים לב הם סגרו עשור בתוכנית הזאת, אשר מבין סדרות ה"על טבעי" היא הקרובה ביותר להיקרא סבוניה.
כאשר מנתחים עונה עשירית של סדרה כזאת אין הרבה מה לומר. בעצם, יש מספר תובנות שהצלחתי להסיק ממנה. התובנה הראשונה היא, שבניגוד לסדרות אחרות בהן סיפור המסגרת הוא המעניין ביותר, הרי שבסדרה הזאת סיפור המסגרת הוא דווקא הנקודה הפחות טובה שלה משום שהמעריצים יודעים שהסיפור ייסגר בסוף העונה וכך קורה גם הפעם כאשר דין מצליח להעלים את "אות הקין" שלו. הפרקים הטובים יותר של הסדרה היו בין הפרק הרביעי לאחת עשרה. פרקים אלו, אשר היו קלילים יותר ועסקו פחות בניסיון של סאם ודין להסיר את "אות קין" מדין, הצליחו להראות מדוע היה לסדרה קהל מעריצים כה נאמן.
בפרק אחד צחקו התסריטאים על עצמם כאשר הפיקו מחזה של ילדים בתיכון בהשראת הסדרה ורמזו, בין היתר, למתח הומוסקסואלי בין האחים, או שאת הדמויות הגבריות גילמו נשים וכו'...בפרק אחר אנו מגלים שמלאכית בשם האנה מתאהבת במלאך קסטיאל,או לפחות חושקת בו, בפרק נוסף התוודענו לקלייר נובאק (קתרין ניוטון), הבת של קסיטאל, או ליתר דיוק הבת של מי שקסטיאל מאוחסן בה. בהמשך היא חוזרת אבל אז הפרקים כבר כבדים הרבה יותר. לפי דעתי, היה צריך גם להשאיר את הדמות בתור חלק מהקאסט הראשי.
תובנה נוספת שאפשר להסיק מהעונה העשרית היא, שגם בעונה זו חסרונה של דמות נשית מרכזית זועקת לשמים. כאשר ראינו את הדמויות של בתו של קסטיאל או את צ'ארלי למספר פרקים הפרקים היו מהנים יותר. נמאס כבר לראות את אותם דמויות גבריות של סאם, דין וקסטיאל. נכון, זו מהות הסדרה ומתכון מנצח לא משנים בדרך כלל, אבל במידה ובהפקה לא רוצים לשחוק את הרעיון עד תום, הגיע הזמן להזרים דם חדש לסדרה ולא על בסיס של שחקנית אורחת מתמשכת. בוודאי אם חושבים להמשיך את הסדרה לעונות מתקדמות יותר (וזה אפשרי).
תובנה שלישית היא, שקיימת תחושה בעונה זו של ריקנות. דמויות משניות כמו זו של בובי כבר לא בנמצא וכאשר הוא חוזר לפרק אחד זה מוסיף לסדרה. בשל כך, הרעיון להרחיב את דמותו של קראולי הייתה החלטה נכונה מאד. מארק שפרד שחקן נהדר, אשר מחייה את הסדרה כאשר הוא על המסך. בהפקה חייבים לנסות להחזיר דמויות נוספות מעברה של הסדרה, במיוחד כאשר חזרתה של צ'ארלי הייתה מבורכת, אך הדמות שלה מתה בעונה זו ולכן יצטרכו לחשוב על דמויות אחרות.
חייבים גם להגיד מספר מילים על פרק סיום העונה. דין באמת הורג את ה"מוות" ? אתם רציניים ? זה לא קצת מגוחך ? לפי דעתי, זה כבר הגזמה פרועה. מה, עכשיו אף אחד לא ימות יותר ? כמו כן, מאיפה הם החליטו לפתוח את הרעיון של ה"אפלה" ? כאילו משום מקום. עושה רושם שהסוף של העונה נראה כמו סופה של הסדרה, הרבה יותר מעונות קודמות (אולי חוץ מהעונה החמישית). אבל בהפקה ידעו שתהיה לסדרה עונה נוספת, אז למה לסגור את הסדרה בצורה שכזאת. הדקות האחרונות של הסדרה הזכירו לי מאד את דקות הסיום של העונה השביעית והאחרונה של "באפי קוטלת הערפדים" (לא מבחינת האיכות).
אז, לראות או לא לראות ?
אם אתם מעריצים מושבעים של הסדרה סביר להניח שכבר צפיתם בה, אם לא צפיתם בעונה זו, אבל ראיתם עונות קודמות, הגיע הזמן להיגמל מהסדרה. במידה ולא נחשפתם לסדרה עד כה, ותרו על העונה הזאת בכלל, היא טוחנת מים כבר מספר עונות ולא עושה רושם שהרמה משתפרת. ההפקה והתסריטאים עובדים לפי פורמולה מנצחת, והם לא זזים ממנה אפילו במעט בעונות האחרונות, כאשר המשפטים משתנים מעט מאד. עונה זו מצליחה למספר דקות במספר פרקים להראות ניצוצות, אבל לא יותר מכך. זה בהחלט לא מצדיק להעביר 23 פרקים בעונה.
פרסום: רשת ה CW פרסמה מועדי עלייה של שתי סדרות
רשת ה CW פרסמה את מועדי העלייה הבאים:
ימי חמישי החל מה 21 בינואר 2016:
Legends of Tomorrow
The 100 - עונה 3
ימי שישי החל מה 29 בינואר 2016:
The Vampire Diaries
The Originals
הסדרה Reign תצא לחופשת חורף ותחזור באביב או בקיץ, כמו גם הסדרה החדשה Containment.
כמו כן, הרשת העניקה פרקים נוספים לסדרות iZombie ו Ceazy Ex Grilfriend. לראשונה היא העניקה 6 פרקים ולשנייה 5. ובכך מספר הפרקים שלהן יעמוד בהתאמה על 19 ו 18 בעונה הנוכחית.
יום שני, 23 בנובמבר 2015
רייטינג: יום ראשון ה 22 בנובמבר 2015, נתונים סופיים: רשת FOX בעלייה, רשת CBS בירידה
נתונים בינוניים:
The Simpsons עלתה מ 1.5 ל 2.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.48 ל 5.64 מיליון צופים.
Family Guy עלתה מ 1.4 ל 1.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 4.57 ל 3.37 מיליון צופים.
Brooklyn Nine Nine עלתה מ 1.3 ל 1.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.69 ל 3.88 מיליון צופים.
The Last Man On Earth עלתה מ 1.2 ל 1.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.83 ל 3.27 מיליון צופים.
Madam Secretary ירדה מ 1.3 ל 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 10.10 ל 9.91 מיליון צופים.
נתונים גרועים:
The Good Wife ירדה מ 1.1 ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 8.03 ל 7.81 מיליון צופים.
CSI: Cyber ירדה מ 1.0 ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 5.746 ל 6.30 מיליון צופים
יום ראשון, 22 בנובמבר 2015
ניתוח: עונת החורף 2016-2015, נתוני רייטינג בולטים בשבוע התשיעי של עונת 2016-2015
ברשת NBC צריך לציין את הפתיחה הטובה של Chicago Med. אין ספק שנתונים של 2.2 נק' מדד ו 8.64 מיליון צופים בשנה הנוכחית הן נתונים טובים, בוודאי עבור רשת NBC. עדיין מוקדם להצהיר זאת, היות ומדובר בפרק אחד בלבד, אבל במידה והמותג של Chicago יצליח גם הפעם יוצר בלוק של 4 סדרות של דיק וולף בימי שלישי ורביעי: שלשת סדרות ה Chicago ו Law &Order: SVU. כמו כן, במידה והסדרה תצליח זה יעניק תוקף למה שטענתי במשך השנים האחרונות: הניסיונות להשיק קומדיות בערב יום שלישי נידון לכישלון (אולי לא רק בימי שלישי). מעניין יהיה לראות מה יעשו ברשת עם הדרמה, אשר הייתה אמורה לעלות במשבצת השידור הזאת. יכול להיות מצב שהיא תידחה לאזור אביב-קיץ. בכל מקרה, יהיה מעניין לראות את נתוני הסדרה בפרקים הבאים בכדי לקבל מדד טוב יותר.
ברשת ה CW מעניין להביט על נתוני הסדרה Arrow. אפשר לומר שהסדרה שומרת על יציבות. מצד אחד, בימים הטובים ביותר שלה, לדוגמא כאשר היא משדרת פרק קרוסאובר עם "קונסטנטין" היא מצליחה להתרומם לנתונים של 1.1 נק' מדד, אבל גם בימים הגרועים ביותר שלה, לפחות עד עתה, היא יורדת לנתונים של 0.9 נק' מדד. מעניין לראות זאת לאור העובדה שמרבית מסדרות הרשת מאבדות גובה, כגון The Vampire Diaries, אשר בשבוע שעבר הידרדרה כבר לנתונים של 0.5 נק' מדד. גם The Originals היא אורחת קבועה במועדון 0.4 נק' מדד העונה, כאשר היא הניבה זאת חמש פעמים מתוך שבעת פרקי העונה עד כה. מעניין יהיה לראות באם הרשת תפתח סדרת קומיקס נוספת גם לעונה הבאה, או שמא שלש סדרות זה מספיק.
ברשת FOX המצב של Rosewood הוא כל כך רע שלא ברור אם לצחוק או לבכות. הסדרה Empire, אשר הצליחה בשבוע שעבר להתאושש מעט עם נתונים של 4.4 נק' מדד (מ 4.2 נק' מדד בשבוע שלפני כן), אולם Rosewood הצליחה לנפק 1.5 נק' מדד בלבד. גם במספר הצופים הכללי המצב רע. Empire ניפקה 11.34 מיליון צופים, אולם Rosewood הצליחה להגיע ל 4.72 מיליון צופים בלבד. כלומר, הסדרה מאבדת כשני שליש מהתמיכה ש Empire מעניקה לה ועושה רושם שהמצב לא משתפר ככל שהעונה תתקדם. לא ברור בשביל מה הרשת הייתה זקוקה לסדרה הזאת, היא לא מציגה שום דבר חדש, חוץ מהעובדה שהיא גרסה אפרו-אמריקאית של Bones, פחות או יותר. אולי בחצי השני של העונה הרשת תצליח לשנות את המזל שלה. עצה שלי ? שלא יבנו על זה. קשה לי לראות להיטים בעתיד הקרוב שלה.
ברשת CBS אי אפשר שלא לתהות על החלטת הרשת לגבי ערבי שני וחמישי. לאחר שעושה רושם ש Supergirl התייצבה (אלא אם תיפול שוב בנתוני הרייטינג), כאשר עלתה לנתוני 1.8 נק' מדד ו 7.77 מיליון צופים. לא ברור מדוע ברשת לא השאירו את The Big Bang Theory ביום שני וציוותו אותה עם Mom, Supergirl ו Scorpion. ערב זה נראה הגיוני הרבה יותר מאשר העובדה שציוותו אותה ל Life In Pieces, אשר מתבוססת בבינוניות שלה וזאת למרות ההובלה של Big Bang. ערב יום שני שהצעתי היה גורם לערב חזק הרבה יותר, אשר גם היה שומר על הנתונים של Supergirl טוב יותר. למען האמת, אפילו אם היו מנסים זאת למשך שבוע או שניים לאחר הפרק הראשון של Supergirl, אולי זה היה מסייע ל Supergirl לשמר מספר רב יותר של צופים ממה שיש לה כעת. חבל.
ברשת ABC, צריך לדבר על ערב הקומדיות של יום רביעי. מדהים לראות עד כמה הערב של הרשת יציב. אפילו The Middle, אשר נדמה היה שהיא בדרך לביטול, מצליחה לשמור על נתונים מספיק טובים בכדי שיעניקו לה עונה נוספת. נתונים אלו, אשר נעים (פרט ל Modern Family שנמצאת מעט מעליהן) סביב 2.2-1.8 נק' מדד יציבים עד עתה לאורך כל העונה. הנתון המעניין הנוסף הוא, שדווקא The Goldbergs, אשר משודרת לפני Modern Family, מניבה נתונים טובים יותר מ Black-Ish, אשר משודרת אחריה (בשבוע שעבר הנתונים היו 2.2 נק' מדד ו 7.07 מיליון צופים לעומת 1.9 נק' מדד ו 6.15 מיליון צופים). אולי זה לא פוליטיקלי קורקט להגיד זאת, אבל אולי קהל אפרו אמריקאי גדול מחליט לצפות דווקא ב Empire ולא ב Black-Ish. מעניין יהיה לעקוב אחר הנתונים של הסדרות כאשר Empire תצא לחופשה.
יום שבת, 21 בנובמבר 2015
מבזק: 4 ידיעות
1. רשת CBS אישרה הפקת 5 פרקים נוספים לסדרה Code Black. בכך מספר הפרקים שלה יעמוד על 18 בעונתה הראשונה.
2. הסדרה Gravity Falls תגיע לסיומה בשנת 2016.
3. ב"נטפליקס" עובדים על רימייק לסדרה Lost In Space.
4. אין הודעה רשמית אבל נמסר שסדרת הקומיקס Legends Of Tomorrow תעלה בימי חמישי החל מה 21 בינואר 2016. במידה והמידע מדויק זה אומר שהרשת משנה את ערב יום חמישי שלה. יהיה מעניין לעקוב אחר המידע שייצא מהרשת בנידון.
רייטינג: יום שישי ה 20 בנובמבר 2015, נתונים סופיים: Undateable עם עלייה קטנה
נתונים טובים:
Masterchef Junior ירדה מ 1.2 ל 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים מ 3.849 ל 3.81 מיליון צופים.
Shark Tank עלתה מ 1.6 ל 1.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 6.139 ל 6.90 מיליון צופים.
נתונים בינוניים:
Last Man Standing ירדה מ 1.3 ל 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.47 ל 7.29 מיליון צופים.
Dr. Ken נשארה על 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 5.26 ל 6.07 מיליון צופים.
Blue Bloods ירדה מ 1.2 ל 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 10.33 ל 11.01 מיליון צופים.
Hawaii Five-O נשארה על 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 8.47 ל 9.06 מיליון צופים.
Reign ירדה מ 0.4 ל 0.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 1.03 ל 1.09 מיליון צופים.
נתונים גרועים:
The Amazing Race ירדה מ 1.1 ל 1.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 5.682 ל 6.03 מיליון צופים.
Grimm ירדה מ 1.0 ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 3.66 ל 3.62 מיליון צופים.
Undateable עלתה מ 0.7 ל 0.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.64 ל 2.72 מיליון צופים.
Truth Be Told נשארה על 0.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 2.06 ל 2.11 מיליון צופים.
הטופ מודל הבאה נשארה על 0.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 1.036 מיליון ל 950 אלף צופים.
רייטינג: יום חמישי ה 19 בנובמבר 2015, נתונים סופיים: ערב סיכום עונת הסתיו של רשת ABC רושם עליה
נתונים טובים:
The Big Bang Theory עלתה מ 3.7 ל 3.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 14.81 ל 15.19 מיליון צופים.
Grey's Anatomy עלתה מ 2.2 ל 2.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 8.02 ל 8.50 מיליון צופים.
Scandal עלתה מ 2.2 ל 2.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.70 ל 8.13 מיליון צופים.
Life In Pieces נשארה על 1.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 7.99 ל 8.35 מיליון צופים.
How To Get Away With Murde עלתה מ 1.9 ל 2.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 6.71 ל 7.19 מיליון צופים.
נתונים בינוניים:
Mom עלתה מ 1.5 ל 1.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.16 ל 7.46 מיליון צופים.
The Blacklist נשארה על 1.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 6.75 ל 6.91 מיליון צופים.
The Vampire Diaries ירדה מ 0.6 ל 0.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 1.32 ל 1.10 מיליון צופים.
The Originals נשארה על 0.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 980 ל 800 אלף צופים.
The Originals נשארה על 0.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 980 ל 800 אלף צופים.
נתונים גרועים:
Heroes Reburn נשארה על 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 3.78 ל 3.72 מיליון צופים.
Sleepy Hollow ירדה מ 0.9 ל 0.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.02 ל 2.80 מיליון צופים.
Elementary עלתה מ 0.8 ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 5.16 ל 5.61 מיליון צופים.
The Player עלתה מ 0.7 ל 0.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 3.44 ל 3.41 מיליון צופים.
יום שישי, 20 בנובמבר 2015
שלב סיכום עונת הקיץ 2015: רשת ABC Family בבעיה
לא רק רשתות הברודקאסט האמריקאיות סבלו בעונת הקיץ 2015, גם רשתות הכבלים סבלו. ובגדול. אחת מרשתות הכבלים שללא ספק יצאה בשן ובעין מעונת הקיץ המזוויעה האחרונה הינה רשת ABC Family. עד לפני מספר שנים לרשת היו מספר להיטים, אשר גרמו לה לחייך חיוך רחב בתום כל עונת קיץ. לא כך היו פני הדברים עבור מנהלי הרשת השנה.
ראשית, עוד לפני שהעונה החלה היה ברור לצופי הרשת שאחת מהקומדיות שדווקא הצליחו לרשת בשנים האחרונות, הכוונה היא לקומדיה "מליסה וג'ואי", שלאחר ארבע עונות ו 104 פרקים, תגיע לסיומה. (למעלה מעשרה פרקים מאוחר מדי אם אתם שואלים אותי). בכך, הרשת איבדה עוגן חשוב עבורה. הסדרה הניבה לה בעונת הקיץ נתונים של 0.38 נק' מדד ו 770 אלף צופים בממוצע, גם כשהיא הייתה מעבר לשיא וגם כשהיא רושמת ירידה מהשנה שעברה בה הניבה 0.47 נק' מדד ו 990 אלף צופים.
אל "מליסה וג'ואי", בגזרת המבוטלות, הצטרפה הדרמה Chasing Life, שעונתה השנייה (ולא רק) מבחינת נתוני הרייטינג הייתה מחרידה (גם מבחינה קריאטיבית). כאשר הפרק ה 13 של העונה הסתיים, הנתונים היו מחרידים: 0.25 נק' מדד ו 670 אלף צופים בלבד. אם תשאלו אותי, ברשת מתחרטים על כך שהעניקו לסדרה עונה שנייה בשלב כה מוקדם שלה. הצעד הנ"ל נעשה כצעד בונה אמון לסדרה בכדי שהקהל יבין שהרשת עומדת מאחוריי הסדרה. זה לא כל כך הצליח להם. ובאופן אישי, מזמן לא נתקלתי בסדרה מייאשת כל כך שבכל פרק אתה רוצה לבלוע עוד כמה כדורים ולמות. אם מישהו חושב שזה מה שאנשים צריכים לראות בעונת הקיץ שיבושם לו. אם אני הבוס, אני מפטר את מי שהגה את הרעיון לאישור הסדרה.
העובדה ש"מליסה וג'ואי" בוטלה חייבה את הרשת לחדש קומדיה וותיקה נוספת שנמצאת מעבר לשיא, הכוונה היא ל"בייבי דאדי"', אשר סיימה את עונתה הרביעית עם נתונים של 0.37 נק' מדד ו 770 אלף צופים בממוצע. גם במקרה שלה כמו במקרה של "מליסה וג'ואי" מדובר בירידה לעומת העונה הקודמת, אשר הניבה 0.43 נק' מדד ו 890 אלף צופים בממוצע. הסיבה שברשת היו חייבים לחדש אתה היא בכדי לשבץ אותה בעונת החורף עם קומדיה אחרת שהרשת הצליחה להשיק, Young & Hungry, שחודשה כבר לעונה שלישית, ואשר גם היא בקיץ זה לא עם נתונים גבוהים של 0.37 נק' מדד, ו 730 אלף צופים. הירידה שלה לא כל כך קשה לעומת העונה הראשונה שלה אשר הניבה 0.40 נק' מדד ו 900 אלף צופים בממוצע.
ניסיון נוסף של הרשת להשיק קומדיה בקיץ האחרון, נכשל כישלון מחפיר. הקומדיה Kevin From Work כשלה כמעט מהפרק הראשון, אשר הניב 0.24 נק' מדד ו 583 אלף צופים בלבד. הסדרה הניבה בממוצע לעונה הראשונה שלה 0.13 נק' מדד ו 320 אלף צופים בממוצע. גם במקרה הזה לא ברור כיצד היא בכלל אושרה לעלות לאוויר, מדובר בקומדיה שכבר מזמן לא מפיקים וכאשר עושים זאת הן נכשלות (מישהו אמר A To Z) ?
סדרה חדשה נוספת של הרשת, Stitchers כשלה אף היא, למרות שהיא דווקא קיבלה עונה שנייה. נתונים של 0.34 נק' מדד ו 860 אלף צופים בממוצע הינם נתונים גרועים ולא ברור מדוע ברשת החליטו להעניק לה סיכוי נוסף. סיבה אפשרית לכך היא מצבה של Switched at Birth, אשר נמצאת בסוף דרכה, למרות שקבלה אישור לעונה חמישית, אשר תהיה גם האחרונה שלה. בעונה זו, בפרק ה 15 וה 16 שלה היא הניבה בסך הכל בסביבות 700 אלף צופים בלבד ובכל העונה היא נעה סביב 0.45 נק' מדד בלבד. עבור סדרה בעונתה הרביעית אלו נתונים לא מספיק טובים. הודעת החידוש נבעה יותר ממצב הדרמות של הרשת מאשר ממצבה של הסדרה.
לפני סיום, הגענו אל הדרמה The Fosters. בעונת הקיץ הסדרה הניבה בסך הכל 0.48 נק' מדד ו 1.19 מיליון צופים. בהשוואה לכמעט כל סדרות הרשת מדובר בנתונים סבירים, אבל גם עבורה מדובר בירידה די גדולה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בעונה שעברה הסדרה הניבה 0.59 נק' מדד ו 1.493 מיליון צופים, כאשר פרק סיום העונה לבדו הניב 0.7 נק' מדד ו 1.927 מיליון צופים לעומת 0.52 נק' מדד ו 1.246 מיליון צופים בעונה הנוכחית. אם בעונה השנייה הנתונים היו במגמת עלייה בעונה השלישית המגמה התהפכה.
ואיך אפשר לסיים בלי להתייחס אל Pretty Little Liars, הלהיט הגדול ביותר של הרשת, אשר הראתה בחצי הראשון של עונתה השישית. שהיא צולעת אל סופה (בניגוד לשאר סדרות הרשת שהולכות ואולי גם רצות אל סופן). בעונה זו הדרמה הניבה בסך הכל 0.89 נק' מדד ו 2.01 מיליון צופים בלבד. אם מוציאים את נתוני פרק סיום העונה המיוחד (1.39 ו 3.087 מיליון צופים), המצב גרוע עוד יותר: 0.84 נק' מדד ו 1.89 מיליון צופים בממוצע. בשנה שעברה הנתונים היו: 0.95 נק' מדד ו 2.14 מיליון צופים בממוצע וזאת ללא פרק עם נתונים מיוחדים כגון פרק סיום החצי הראשון של העונה השישית. למרות זאת, עדיין אין אף סדרה של הרשת שאפילו מתקרבת לנתונים הללו.
לסיום, רשת ABC Family חייבת לייצר להיטים ומהר, משום שעושה רושם שכל אחת ואחת מהסדרות שלה נמצאת בבעיה. קומדיה אחת הסתיימה, השנייה בדרך לשם והשלישית במגמת ירידה כבר בעונה השנייה שלה. בדרמות המצב חמור עוד יותר, פרט ל The Fosters ו Pretty Little Liars כל הדרמות של הרשת במצב רע מאד ולא ברור כמה מהן ישרדו, כאשר אפילו Stitchers שחודשה לא צפויה לקבל עונה שלישית. עד מתי אפשר יהיה לנצל את Pretty Little Liars ? מסתבר שלא לזמן רב, אפילו בהפקת הסדרה מתחילים לדבר על סוף דרכה. במצב של הרשת לא תהיה ברירה ויצטרכו למשוך איתה עד עונה עשירית (אני צוחק...בעצם, אולי לא...), נכון לעכשיו אין אפשרות נוספת. עצוב, לא ?
יום חמישי, 19 בנובמבר 2015
רייטינג: יום רביעי ה 18 בנובמבר 2015' b,נתונים סופיים: Empire מצליחה לשפר עמדות לאחר זמן רב, אבל לא בצורה משמעותית
נתונים טובים:
Empire עלתה מ 4.2 ל 4.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 11.20 ל 11.34 מיליון צופים.
The Goldbergs עלתה מ 2.1 ל 2.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.01 ל 7.08 מיליון צופים.
The Middle עלתה מ 2.0 ל 2.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.62 ל 7.93 מיליון צופים.
Black-Ish עלתה מ 1.8 ל 1.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 5.97 ל 6.08 מיליון צופים.
Law & Order: SVU ירדה מ 2.0 ל 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.76 ל 6.29 מיליון צופים.
Chicago P.D ירדה מ 1.6 ל 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 6.48 ל 6.47 מיליון צופים.
Rosewood עלתה מ 1.4 ל 1.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 5.17 ל 4.72 מיליון צופים.
Arrow עלתה מ 0.9 ל 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.30 ל 2.69 מיליון צופים.
נתונים בינוניים:
Criminal Minds ירדה מ 1.6 ל 1.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 8.51 ל 8.14 מיליון צופים.
The Mysteries of Laura נשארה על 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 7.00 ל 7.41 מיליון צופים.
Code Black נשארה על 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 6.90 ל 6.59 מיליון צופים.
Nashville נשארה על 1.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 4.55 ל 4.44 מיליון צופים.
Nashville נשארה על 1.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 4.55 ל 4.44 מיליון צופים.
יום רביעי, 18 בנובמבר 2015
רייטינג: יום שלישי ה 17 בנובמבר 2015, נתונים סופיים: פתיחה טובה ל Chicago Med
נתונים טובים:
The Flash ירדה מ 1.5 ל 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.63 ל 3.46 מיליון צופים.
נתונים בינוניים:
Limitless ירדה מ 1.5 ל 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 7.09 ל 7.52 מיליון צופים.
Fresh From The Boat עלתה מ 1.3 ל 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.77 ל 3.90 מיליון צופים.
The Voice ירדה מ 2.7 ל 2.6 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 10.86 ל 11.18 מיליון צופים.
NCIS ירדה מ 2.3 ל 2.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 16.68 ל 16.59 מיליון צופים.
Chicago Med פתחה עם 2.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 8.64 מיליון צופים.
Chicago Med פתחה עם 2.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 8.64 מיליון צופים.
Chicago Fire ירדה מ 2.0 ל 1.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 8.15 ל 7.95 מיליון צופים.
NCIS: New Orleans נשארה על 1.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 12.39 ל 13.01 מיליון צופים.
The Flash ירדה מ 1.5 ל 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.63 ל 3.46 מיליון צופים.
נתונים בינוניים:
Limitless ירדה מ 1.5 ל 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 7.09 ל 7.52 מיליון צופים.
Fresh From The Boat עלתה מ 1.3 ל 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.77 ל 3.90 מיליון צופים.
Marvels.Agents.of.S.H.I.E.L.D ירדה מ 1.4 ל 1.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 3.49 ל 3.60 מיליון צופים.
iZombie ירדה מ 0.6 ל 0.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 1.40 ל 1.26 מיליון צופים.
נתונים גרועים:
Grandfathered נשארה על 1.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 3.05 ל 2.98 מיליון צופים.
Scream Queens נשארה על 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 2.51 ל 2.37 מיליון צופים.
The Grinder עלתה מ 0.8 ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 2.52 ל 2.367 מיליון צופים.
The Muppets נשארה על 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 3.94 ל 3.89 מיליון צופים.
The Grinder עלתה מ 0.8 ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 2.52 ל 2.367 מיליון צופים.
ניתוח: עונת סתיו-חורף 2016-2015: 5 מסקנות עיקריות עד כה
אנו נמצאים כשמונה שבועות בתוך עונת הסתיו-חורף 2016-2015 וכצפוי, אין יותר מדי שמחות בקרב רשתות הטלוויזיה האמריקאיות. לפני שנה, רשתות הברודקאסט נהנו מההצלחה של מספר פרויקטים, אותם ניתן היה להגדיר כלהיטים: "המדריך לרוצח", Black-Ish, Scorpion, Madam Secretary, The Flash ו Gotham, אשר פתחו בצורה חזקה והצליחו להשאר עם נתונים גבוהים. שנת 2015 מצטיירת, עד עתה, כשנה של בינוניות, בקרב הסדרות אשר נחשבות כהצלחה השנה (Blindspot, Quantico, Limitless) וסדרות אחרות, אשר יכלו להצליח בצורה בצורה טובה יותר מאכזבות (Rosewood, Life In Pieces, Heroes Reburn). כמו כן, סדרות שבעבר היו מנפקות נתונים כה מאכזבים כגון Minority Report, Blood & Oil או Truth Be Told היו כבר מבוטלות ולא נשארות באוויר. במקום זאת, הן נשארות בכדי לשדר את מה שהרשתות התחייב להן. בהתחשב בכך, שהרשתות עתה מנסות להעניק לסדרות זמן בכדי להשיג קהל, זה עדיין מוקדם בכדי התרשמות מוחלטת לגבי איך העונה תסתיים, אבל אפשר לקבל מספר התרשמויות לגבי העונה.
מרבית מהתקוות הגדולות של השנה לא הצליחו לעמוד במשימה.
הרשתות הגדולות חששו מכך ואף אמרו זאת בפה מלא, הציפיות ללהיטים גדולים היו נמוכות. אך למרות זאת היו מספר תקוות ללהיטים. הן נכשלו. הדוגמאות הבולטות לכך הן חזרת "החבובות" ו Scream Queens, אשר נהנו מדחיפה פרסומית ושיווקית אדירה, ואשר נדמה היה שיש להן את כל המרכיבים הנחוצים להצלחה. אך לאחר התחלה חזקה, "החבובות" מתבוססת בבינוניות ואף למטה מכך, בוודאי בהשוואה לציפיות שהיו ממנה. לגבי הסדרה החדשה של רשת FOX, גם לאחר שלוקחים בחשבון צמיחה ב DVR, מדובר באכזבה אדירה עבור הרשת. הנתון המעניין הוא שמי שבעיקר צופה בסדרה הן נשים צעירות (אולי מעריצות ישנות של Glee). "החבובות", מצד שני, כמעט ולא זוכה לצמיחה בנתוני ה DVR, בוודאי בהשוואה ל Fresh From The Boat ו"ש.י.ל.ד.".
בשעה ש"החבובות" ו Scream Queens ממוקמות במקום הגבוה ביותר בקרב המאכזבות, יש להן מתחרות. רשת NBC חטפה את הזכיות ל Best Time Ever With Neil Patrick Harris לפני קרוב לשנה, כאשר הן הבטיחו למפקים תקציב גדול מאד (כ 4 מיליון דולר לפרק על פי מקורב להפקה), אך לאחר התחלה חזקה היא הפכה להיות "נקודה" על גבי נתוני הרייטינג ולא יותר מכך, כאשר היו שבועות בהן היא סיימה כתוכנית בעלת הנתונים הגרועים של הרשת בנתוני הדמו, זאת לאחר שמחשבים את נתוני ה DVR. ברשת CBS חייבים לציין את Code Black, אשר מנהלי הרשת טענו לגביה שהיא E.R החדשה, אמנם מניבה קרוב ל 10 מיליון צופים, אך נתוני הדמו שלה גרועים וכמעט ולא קיים באז לגביה. בקרב רשת ה CW לרשת היו תקוות גדולות לגבי Crazy Ex Girlfriend, אך הסדרה קרסה עוד לפני שהתחילה והיא מניבה פחות ממיליון צופים לפרק ולעיתים גם רחוק מכך. בנתוני הדמו קיימים מקרים בהם הסדרה מניבה כמחצית מנתוני של Jane The Virgin, אשר משודרת אחריה.
צריך להדגיש שקיים הבדל גדול בין אכזבה ומכישלון גדול. בשעה שכל הסדרות הנ"ל אכזבו הרי שאף אחת מהן לא בוטלה (לפחות עד עתה). רשת ABC אף העניקה ל"חבובות" פרקים נוספים ובכך הדגישה עד כמה היא רוצה שהפרויקט יצליח. רשת FOX עדיין מאמינה בפרויקט החדש של ראיין מרפי ואף מקדמת את הסדרה בכל פלטפורמה אפשרית ולכן קשה יהיה לראות כיצד ברשת יבטלו אותה, גם לאחר עונה אחת. לגבי Code Black, הרשת הזמינה תסריטים נוספים מעבר ל 13 פרקים שכבר אושרו לה, כך שיכול להיות שיאושרו לה פרק או שניים נוספים, רשת ה CW בדרך כלל מעניקה לסדרות החדשות שלה הזדמנות ועושה רושם שברשת NBC יעניקו לתוכנית של ניל פטריק האריס עונה נוספת, בעיקר משום שהמנהלים אוהבים את הפרויקט.
Empire "התקררה" מהר מהצפוי.
אפילו האופטימיים ביותר מבין מנהלי הרשת של FOX לא האמינו שהלהיט שלהם ימשיך לצמוח בנתוני הרייטינג בעונה השנייה לאחר ההצלחה המטאורית של העונה הראשונה שלה. כמו כן, אי אפשר לראות בנתוניה בעונה זו כפחות מנהדרים. הסדרה בעלת הנתונים הגבוהים ביותר בנתוני הדמו בקרב רשתות הברודקאסט. אך בהתחשב בהיסטריה סביב הסדרה בעונה הראשונה זה היה בוודאי מאכזב עבורם לראות כיצד הסדרה איבדה כשלשה וחצי מיליון צופים מאז חודש מרץ האחרון. כמו כן, לאחר כחודשיים ניתן להצביע על כך שכרבע מהצופים שהגיעו לצפות בתחילת העונה הפסיקו לצפות בה ובכך מספר הצופים הכללי נעצר על כ 12 מיליון. כלומר, במקום לצוח הסדרה החלה להצטמק בעונה השנייה.
הירידה בנתוני הרייטינג העלתה השערת שאולי הצופים לא מרוצים מהדרך הקריאטיבית של הסדרה בעונתה השנייה. זו בהחלט יכולה להיות סיבה אפשרית. אך יכול מאד להיות גם שחלק מהצופים עברו שינוי בהרגלי הצריכה שלהם, כאשר בין היתר ניתן לציין את ה DVR והצפייה או ליין, אשר לא מחייבים להישאר צמודים לטלוויזיה בזמן השידור. ההוכחה לכך ניתנה כאשר נתוני ה DVR + שבעה ימים של הפרק ששודר ב 7 באוקטובר הצביע על עלייה של 45%, בעוד שפרק סיום העונה הראשונה הצביע על עלייה מתונה יותר של 35%. עושה רושם שהמגמה אותה ניתן לייחס למספר להיטים נוספים ("ש.י.ל.ד.", Scorpion, "המדריך לרוצח", "הרשימה השחורה"), של הצלחה ראשונית גדולה ואז ירידה בנתונים לצד עלייה בנתוני הפלטפורמות האחרות, מגמה זו לא פסחה גם על Empire.
הז'אנר של הקומדיות של רשת ABC כה חזק עד שהרשת גרמה גם ל Dr. Ken להצליח.
קן ג'ונג' נהדר, אך על פי המבקרים האמריקאיים הקומדיה שלו איומה. למרות זאת, הקומדיה מצליחה להניב נתונים טובים יותר ביום שישי, הערב שבו בדרך כלל סדרות משובצות בכדי לגווע, מאשר הקומדיות של רשת FOX בערב יום שלישי ואף למעלה מ"החבובות". הרבה מכך ניתן לזקוף לזכות הקסם האדיר של ג'ונג', לשיבוץ הנוח לצד Last Man Standing (שהיא כמעט שכפול שלה) ולכך שעושה רושם שהגיוון האתני הוא מגמה בעת האחרונה, מגמה מצליחה מאד בקרב רשת ABC. הדוגמאות לכך הן Fresh From The Boat ו Black-Ish.
בשעה שבאמריקה ידעו בשנות ה 80 וה 90 של המאה הקודמת שרשת NBC תניב עבורם קומדיות מתוחכמות וחכמות כגון "חופשי על הבר", "חברים", "סיינפלד", "וויל וגרייס", "פרייז'ר" ועוד...רשת ABC הצליחה לבסס את עצמה כרשת המשדרת קומדיות משפחתיות : Modern Family, The Middle, The Goldbergs,
Fresh From The Boat ו Black-ish ביססו לעצמן קהל בסיס. ובשעה שקיים הבדל בין הקומדיות של ימי שלישי ורביעי לסטטיקומים של ימי שישי, הרי שהרשת גרמה לכך שהמותג שלה יצליח לבסס את עצמו בצורה כזאת שתביא לה קהל בסיס יציב שגם קומדיה גרועה יכולה להצליח בה. (תיאוריה אחרת היא, שאלו הן הקומדיות שהצופים רוצים לראות בימי שישי כגון According To Jim). וזאת בימים בהם רשתות CBS, NBC ו FOX לא מצליחות לייצר להיט אחד לרפואה בז'אנר הקומדיות.
ההתמדה עם סדרות שלא מצליחות בתחילה משתלמת.
עד לפני זמן לא רב, הרשתות היו מבטלות בעלות נתוני רייטינג לא מספיק טובים אך גם לא גרועים מתוך מחשבה שאי אפשר יהיה להניב נתונים גרועים מכך, אז מדוע לא לנסות משהו חדש שאולי יוכל להצליח ? אך לאחרונה, מנהלי הרשתות הגיעו למסקנה שאכן ניתן להניב נתונים גרועים יותר. ההבנה הזאת הובילה את המנהלים לתת לסדרות הנ"ל סיכוי נוסף ובעונה זו חלקן מצליחות להצדיק את האמון בהן. רשת FOX, לדוגמא, העניקה עונה שלישית לסדרה Sleepy Hollow, וזאת למרות נתונים מזוויעים בעונה השנייה שלה. המעבר ליום חמישי אמנם הניב נתונים גרועים יותר, אך עדיין מכובדים. יתרה מכך, היא מצליחה יותר מהסדרה שהחליפה אותה בערב יום שני, Minority Report. מקרה דומה קרה ברשת NBC, אשר חידשה את הדרמה Mysteries Of Lara, למרות נתונים לא טובים בעונתה הראשונה, אך הסדרה עדיין מניבה כתשעה מיליון צופים בממוצע בערב יום רביעי (ביחד עם נתוני ה DVR). בכך הסדרה מצליחה יותר מ The Player שכבר בוטלה או Heroes Reburn שקרסה לאחר התחלה סבירה. ברשת FOX, הקומדיה "ברוקלין 9-9" ו"הגבר האחרון על פני כדור הארץ" לא יהפכו ללהיטים, אך הם מצליחים עבור הקהל הגברי של הרשת בערב יום ראשון ואף מייצרות באז. יתרה מכך, הן עוקפות בהרבה את הקומדיות של הרשת בערב יום שלישי The Grinder ו Grandfathered. כיום, מנהלי הרשת מבינים שכדאי שתהיה תכנית גיבוי למקרה הצורך.
גם רשתות הכבלים לא חסינות בפני שחיקה בנתוני הרייטינג של עונת החורף.
הרבה נכתב השנה אודות איבוד הצופים של רשתות הברודקאסט, כאשר הסדרות החדשות לא מצליחות להוות להיט היסטרי וסדרות וותיקות סובלות מירידה בנתונים, אך גם רשתות הכבלים מרגישות את הכאב. ההשקה הגדולה ביותר של רשת FX, הסדרה The Bastard Executioner נכשלה להפוך לסדרה מצליחה עבור הרשת ואפילו לא התקרבה לנתוני הרייטינג (ואפילו לבאז) של קודמתה Sons Of Anarchy. נתוני הרייטינג של הסדרות של The Leftovers, Manhattan ו Fargo בעונתן השנייה לא מרשימים, וזאת בלשון המעטה (במקרה של Leftovers, הנתונים ירדו בעונה השנייה ביותר מחצי, בעיקר בשל המעבר לעונת החורף). אפילו הלהיט הגדול, The Walking Dead מתחיל סוף סוף לצנוח, כאשר שני פרקי הפתיחה ירדו בין 15 ל 20 אחוזים בהשוואה לפרקים מקבילים בשנת 2014. מדובר בצניחה לראשונה לאחר שבעונות האחרונות הסדרה רק שברה מעונה לעונה שיאי רייטינג. המספרים עלו במעט בפרק השלישי, אך עדיין מדובר בירידה. הירידה בנתוני הסדרה The Walking Dead היא תזכורת מכאיבה שבעולם של כל כך הרבה סדרות וכל כך הרבה פלטפורמות לצפות בהן, הכאב בצניחת נתוני הרייטינג לא שייך רק לרשתות הברודקאסט.
הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של ג'וזף אדליאן, כתב התרבות האמריקאי.
יום שלישי, 17 בנובמבר 2015
רייטינג: יום שני ה 16 בנובמבר 2015, נתונים סופיים: Supergirl מתייצבת
נתונים טובים:
The Voice ירדה מ 3.2 ל 3.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 11.98 ל 11.21 מיליון צופים.
Blindspot ירדה מ 2.2 ל 2.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.84 ל 7.74 מיליון צופים.
רוקדים עם כוכבים ירדה מ 2.0 ל 1.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 12.51 ל 12.35 מיליון צופים.
Supergirl עלתה מ 1.7 ל 1.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 8.17 ל 7.77 מיליון צופים.
Supergirl עלתה מ 1.7 ל 1.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 8.17 ל 7.77 מיליון צופים.
Gotham נשארה על 1.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 4.14 ל 4.35 מיליון צופים.
Scorpion ירדה מ 1.8 ל 1.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 9.32 ל 9.16 מיליון צופים.
NCIS:LA עלתה מ 1.2 ל 1.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.78 ל 7.91 מיליון צופים.
Jane The Virgin עלתה מ 0.4 ל 0.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 1.08 ל 1.10 מיליון צופים.
נתונים גרועים:
Castle עלתה מ 1.0 ל 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 6.67 ל 6.66 מיליון צופים.
Minority Report עלתה מ 0.6 ל 0.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 1.92 ל 1.74 מיליון צופים.
Crazy Ex-Girlfriend נשארה על 0.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 980 ל 890 אלף צופים.
פרסום: רשת ABC פרסמה את לוח החורף שלה לעונת 2016 (החצי השני של העונה)
3 בינואר:
Galavant - פרק פתיחת עונה
4 בינואר:
הרווק
"קאסל" - חזרה מחופשה
5 בינואר:
Agent Carter - פרק פתיחת עונה כפול
6 בינואר:
The Middle, The Goldbergs, Modern Family. Black-Ish - חזרה מחופשה
American Crime - פרק פתיחת עונה
7 בינואר:
My Diet Is Better Than Yours
Beyond The Tank
2 בפברואר:
"החבובות", Fresh From The Boat - חזרה מחופשה
11 בפברואר:
"האנטומיה של גריי", "סקנדל", המדריך לרוצח" - חזרה מחופשה
6 במרץ:
Once Upon A Time, Quantico - חזרה מחופשה
The Family - פרק פתיחת עונה
8 במרץ:
The Real O'Neals, Of King & Prophets - פתיחת עונה
"ש.י.ל.ד." - חזרה מחופשה.
9 במרץ:
American Crime - פרק סיום העונה.
16 במרץ:
Nashville - חזרה מחופשה
17 במרץ:
"המדריך לרוצח" - פרק סיום העונה.
24 במרץ:
The Catch - פרק פתיחת העונה.
רייטינג: יום ראשון ה 15 בנובמבר 2015, נתונים סופיים: בלי שינויים מיוחדים
נתונים בינוניים:
Once Upon A Time נשארה על 1.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 4.88 ל 5.00 מיליון צופים.
Family Guy עלתה מ 1.2 ל 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.58 ל 4.57 מיליון צופים.
Madam Secretary נשארה על 1.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 10.59 ל 10.10 מיליון צופים.
Qantico נשארה על 1.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 4.38 ל 4.22 מיליון צופים.
Brooklyn Nine Nine עלתה מ 1.2 ל 1.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.65 ל 2.69 מיליון צופים.
The Last Man On Earth עלתה מ 1.0 ל 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.57 ל 2.83 מיליון צופים.
The Good Wife נשארה על 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 8.27 ל 8.03 מיליון צופים.
נתונים גרועים:
CSI: Cyber עלתה מ 0.8 ל 1.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 5.65 ל 5.746 מיליון צופים