יום שלישי, 28 במאי 2013

ביקורת: Hannibal, עונה ראשונה, פרקים 9-1: כל כך הרבה טעויות.



בשנים האחרונות רשת NBC עושה את כל הטעויות האפשריות בכל מה שקשור לפיתוח והעלאת סדרות, כאשר צופים בסדרה Hannibal ניתן לראות כיצד כל הטעויות הללו חוזרות על עצמן.

"שתיקת הכבשים", אשר יצא לאוויר בשנת 1991 בכיכובה של ג'ודי פוסטר, נחשב לאחד הסרטים הטובים ביותר בהיסטורית הסרטים האמריקאים. הסרט, אשר נכתב בעקבות ספרו של תומאס האריס, הציג רעיון די מהפכני של קבלת עזרה מרוצח סדרתי בכדי לתפוס רוצח סדרתי אחר. יתרה מכך, אפשר גם לראות את ההצלחה של Criminal Minds כניסיון לשחק עם הרעיון של הסרט ולהציג את הנעשה בתוך היחידה החוקרת של ה F.B.I, בדיוק כפי שג'ק קרופורד עשה זאת בסדרת הסרטים (לסרט יצא פריקוול וגם סרט המשך).

הצלחת הסרט (והמותג) היא גם בעיה מרכזית של הסדרה. קשה מאד לייצר פריקוול למותג כל כך איכותי, המוצר צריך להיות איכותי יותר בכדי להאפיל עליו. על פי הפרקים הראשונים של הסדרה אפשר לומר שמדובר בסדרה טובה, אבל לא עד כדי כך איכותית. התסריט שלה, כיאה לתסריטי הסדרות של בריאן פולר, יותר מסביר, אבל אין בכלל ספק שהוא לא משתווה לאיכות הסרט והצופים שצפו בסרט מזהים זאת מהר מאד.

בעיה נוספת היא ההתכתבות של הסדרה עם הסרט, בין היתר ניתן היה לראות את ההתייחסות למרים, תלמידה מבריקה ב F.B.I שעדיין לא סיימה את הכשרתה, שג'ק קרופורד מגייס בכדי לתפוס רוצח, כאשר מתברר שחניבעל הוא הרוצח האמיתי. הקווים המקבילים לדמותה של קלאריס סטרלינג בספרים\סרטים היו ברורים מאד, פרט לסופה של הדמות (היא נרצחת בניגוד לדמותה של קלאריס). כאשר מתכתבים עם יצירת מופת תמיד תהיה השוואה בין היצירות ולצערי, הפקת הסדרה Hannibal תפסיד תמיד.

אבל הבעיה הגדולה של הסדרה קשורה לרשת המשדרת. לאחר שמונה עונות של הסדרה Criminal Minds, לאחר שבע עונות של הסדרה Dexter, אשר עסקה ברוצח סדרתי, ולאחר שבחודש ינואר עלתה הסדרה The Following ברשת FOX, שגם היא ב"משחק" בין רוצח סדרתי ל F.B.I, עשו ברשת NBC את השגיאה הגדולה ביותר והעלו את הסדרה Hannibal רק לקראת סוף העונה. עבור סדרה שיש מאחוריה סיפור מסגרת מדובר בשיבוץ בלתי אפשרי שלא אפשר לה להצליח וגם כאשר יכלו לשבץ אותה מאחורי The Voice בכדי לתת לה סיכוי גדול יותר, ברשת לא עשו זאת והם מנסים לשמר סדרה אחרת שלהם, Grimm, וזה מראה בדיוק מה הרשת חושבת על הסדרה. קשה לראות כיצד מקבלים החלטות ברשת הזאת והדוגמא של Hannibal היא רק הדוגמא האחרונה לכך. הרשת חרצה את גורל הסדרה עוד לפני שעלתה ולא עזרה העובדה שבתחילת דרכה התרחשו האירועים המבחילים בבוסטון, כאשר שני טרוריסטים הטמינו פצצות בעת ריצת מרתון, אירועים שאף גרמו לצנזור אחד הפרקים. אפשר היה לסלוח ל NBC לו היו מעלים את Hannibal כבר בחודש ינואר בכדי להקדים את עליית  The Following, אבל זה לא קרה וברשת גם שיבצו אותה בערב יום חמישי הכושל שלה. חבל.

בכל הקשור לסיפור, אפשר לומר שבריאן פולר יצר סיפור מעניין, כאשר הוא מביא את סיפורו של וויל גרהאם (יו דאנסי, אשר עושה עבודה טובה מאד בגילום הדמות), אשר מסוגל להרגיש את מה הרוצחים הרגישו בעת הרצח, המסייע לג'ק קרופורד וה F.B.I לתפוס רוצחים סדרתיים. אולם גם הרעיון הנ"ל לא כל כך מקורי, גרסה מעט שונה שלו ניתן היה למצוא כבר בשנות התשעים בסדרה Profiler, כאשר סמנתה ווטרס (אלי ווקר) ידעה לבצע כמעט את אותו תהליך.

דווקא מערכות היחסים בין מספר דמויות שלא היית מצפה להם בתחילת הסדרה מעניינות יותר, הכוונה היא למערכת היחסים שבין וויל גרהאס לעיתונאית הצהובנית פרדי לאונדס (לארה ג'ין קרוזצקי), אשר מבקרת אותו ואת ה F.B.I ואף הופכת למעין קוץ בישבנם, או למערכת היחסים שבין חניבעל לקטר לאביגיל הובס (קייסי רול), בת של רוצח סדרתי, אשר הופכת לרוצחת בעצמה לאחר שהיא הורגת את אחד מבני המשפחה של אחת מקורבנות אביה במה שניתן לאבחן כהגנה עצמית, אך עוברת שינוי וההתקרבות שלה לחניבעל רק מרמזת שהיא עוד עשויה להתקדם צעד אחד קדימה.

ישנם סיפורים פחות מעניינים כגון הסיפור של ג'ק קרופורד (לורנס פישבורן בליהוק גרוע, בעיקר בשל העובדה שהדמות המקורית בספרים\סרטים לא הייתה אפרו אמריקאית, ובעקבות העובדה שבשל השם שלו הוא קצת מאפיל על שתי הדמויות המרכזיות של הסדרה וויל וחניבעל) ואשתו הגוססת מסרטן, או מערכת היחסים בין וויל לד"ר אלנה בלום (קרוליין דייבמס הזכורה בעיקר מהסדרה Off The Map), כאשר לא ברור אם גם מפתחים בין השניים מתח מיני (כאשר היא אף מתוודה בפני וויל שיש לה רגשות כפיו, אך בגלל שהוא לא יציב היא לא יכולה לצאת איתו) או בין הדמות של אלנה לחניבעל.

ולבסוף, קשה שלא להתייחס לליהוק של מאדס מיקלסן כד"ר חניבעל לקטר. מאדס עושה עובדה טובה מאד בגילום הדמות, אולם עבור הצופים שמכירים את העולם של חניבעל לקטר לעולם יזהו את אנתוני הופקינס כחניבעל לקטר ותמיד ישוו בין השניים. מי שצפה בסרטים ראה את הופקינס מגלם את הדמות בקרירות וגאוניות, אבל ניתן לראות את הרשע והאכזריות הנוטפים ממנו, מאדס מצליח להציג את הצד הקריר, אולם את הצד הרשע שבו לא ניתן לזהות, גם כאשר רואים אותו רוצח בפרק השישי את מרים (התלמידה שג'ק קרופורד שולח אחר רוצח סדרתי שהיא מגלה מאוחר מדי שחניבעל הוא הרוצח). יכול מאד להיות שבהפקה רצו להראות שחניבעל עדיין מגלה שליטה עצמית, אולם בסופו של דבר, הצופה לא מקבל את הדמות השלמה לה הוא ציפה.

אז, לראות או לא לראות ?
כדאי לראות. אין כמעט ספק שהסדרה לא משתווה לאיכות של הספרים והסרטים, אך היא עדיין מספיק טובה לצפייה. הבעיה הגדולה היא, שעתידה של Hannibal  לא ברור ולכן אולי לא כדאי להתמכר. לפי דעתי, הסדרה התאימה יותר לרשת CBS מבחינת המבנה וצורת כתיבת התסריט שלה, ואולי אפילו הייתה מצוותת אחרי Criminal Minds. במצב שכזה היה לה סיכוי גבוה יותר לשרוד.

יום שני, 27 במאי 2013

בוודאי שמתם לב ש...



רשת CBS אישרה קומדיה נוספת. נשארנו עם ספיחים משבוע הצגת הלוחות החדשים של חמש רשתות הברודקאסט, אשר חל לפני כשבועיים. רשת CBS הודיעה על אישור הפיילוט לסדרה של הקומדיה Bad Teacher. מדובר בצעד שאולי רבים לא מבינים עד כמה הוא יוצא דופן. אישור הקומדיה הנ"ל מעלה את מספר הקומדיות שהרשת אישרה בעונת הפיילוטים הנוכחית ל 6 ! זו ההזמנה הגדולה ביותר של רשת CBS לקומדיות בעונה מזה שני עשורים !!! וכך, בחצי השני של העונה לרשת יהיו 3 קומדיות בתור גיבוי (ביחד עם Mike & Molly שכבר אושרו לה 22 פרקים ו Friends With Better Lives). קשה לראות היכן ישתלבו כל הקומדיות. כאשר אפשרות ריאלית היא, שאולי חלקן ידחו לעונת הקיץ.

לצילומים של העונה השלישית של הסדרה Luther. אין ספק שמדובר באחת מהסדרות הבריטיות המבריקות ביותר של השנים האחרונות, אך בעונה השנייה, אשר הייתה מחולקת לשני חלקים (כל חלק היה בן 2 פרקים), חזו בירידה בחלק השני של העונה כאשר הדמות של רות ווילסון, אליסון מורגן, נעדרה ממנה. ברשת המשדרת סרבו להודיע שרות ווילסון חוזרת לעונה השלישית של הסדרה, אשר אמורה לעלות בחודשים הקרובים, אולם בצילומים הרשמיים ששוחררו מסט הצילומים רות מופיעה שם בשיער קצר. עדיין אין אישור רשמי לחזרת השחקנית, אך כנראה זו הדרך של הרשת המשדרת לגרות את הצופים עם הידיעה שהדמות של אליס חוזרת. ואני אומר, במידה והיא אכן חוזרת, כל הכבוד להפקה שהבחינו בבעיה שהייתה לסדרה בעונה השנייה.

שלושה משחקני הסדרה Friends התאחדו למערכון עבור התוכנית "אלן". קורטני קוקס, ג'ניפר אניסטון ומת'יו פרי התאחדו למערכון עבור התכנית "אלן" בשל העובדה שג'ניפר הייתה אמורה להיות מארחת נוספת בתוכנית של "אלן" לצד המנחה הוותיקה. למרות שעבר כמעט עשור מאז שודר הפרק האחרון של הסדרה, מדהים לראות עד כמה השחקנים הזדקנו. במערכון הזה כבר לא הסתירו את העובדה שמ'תיו פרי התנפח מאד (בניגוד לסדרה האחרונה של פרי Go On בה ניסו להסתיר זאת), שקורטני קוקס היא כמעט כמו קולב עם שפתיים מפחידות (ובשל כך גם פנים) ושגם ג'ניפר אניסטון הזדקנה מאד. המערכון, דרך אגב, היה לא רע.

אמה רוברטס מגיעה לעונה השלישית של הסדרה American Horror Story. ההחתמה אולי עברה אצלנו כעובדה פעוטה, אולם כאשר מביטים על התמונה המלאה ניתן להגיע למסקנה, שלהחתמה של אמה רוברטס (בתמונה) יש משמעות גדולה והיא מסמנת את העובדה שרבים מכוכבי הקולנוע מחפשים עבודה בכל דרך אפשרית, כולל הגעה לסדרות טלוויזיה. אדי מרפי, כוכב קולנוע גדול, אשר ניסה להפיק את הסדרה
Beverly Hills Cop אמור היה להופיע בסדרה כשחקן אורח, מייקל ג'יי פוקס חוזר באופן מלא לסדרת טלוויזיה ברשת NBC (לאחר הופעות כשחקן אורח בסדרה The Good Wife), כריס אודונול עושה זאת כבר מספר שנים בסדרה NCIS:LA וניתן לציין דוגמאות רבות נוספות (בילי בולדווין מגיע לסדרה Copper). המצב הכלכלי הקשה בארה"ב גורם גם לתופעות חיוביות, לפחות בשדה הטלוויזיוני.

Zombieland לא תזכה לגרסה טלוויזיונית. כאשר נשאלתי לגבי דעתי על הפיילוט, אשר שוחרר על ידי Amazon בכדי לבחון את השטח, טענתי שמדובר במוצר לא טוב, בעיקר בשל ההבדלים בקאסט בין הסרט לגרסה הטלוויזיונית. טוב מאד לראות שב Amazon הבינו את הטעות שלהם ולא הפכו את הפיילוט לסדרה. כמו כן, טוב שגם לא ניצלו את הצלחת הסרט לעשות לו סרט המשך, אשר קרוב לוודאי רק היה פוגם מהזיכרונות של הסרט הראשון. לפעמים, עדיף להניח למוצר טוב ולא לנסות לסחוט ממנו כסף נוסף, בדיוק כמו שהשנה עשו ברשת CBS, כאשר לא העניקו לספין אוף של  NCIS:LA אישור לסדרה מתוך טענה שאישור שכזה היה פוגם במותג.

Warehouse 13 חודשה לעונה אחרונה של 6 פרקים. קשה להבין את ראשי רשת Syfy. זו לא הפעם הראשונה, שהם מסיימים סדרה באופן מפתיע. הסדרה Eureka קיבלה הארכת עונות בעונות 3 ו 4, כאשר העונה השלישית שלה הורכבה מ 18 פרקים (במקום 12 ו 13 פרקים בעונות 1 ו 2) ואילו העונה הרביעית מ 19 פרקים. ואולם, לאחר עונה חמישית בת 13 פרקים בלבד הסדרה בוטלה. המקרה של Warehouse 13 דומה מאד, כאשר העונה הרביעית שלה הורחבה ל 20 פרקים ובשבוע שעבר הגיעה ההודעה שהסדרה אמנם חודשה לעונה חמישית, אך אז גם הגיעו ההודעות המצערות של חובבי הסדרה: מדובר בעונה האחרונה שלה, אשר תורכב בסך הכל מ 6 פרקים. לפי ההיגיון הזה, בהפקות של הסדרות של רשת Syfy, אשר מקבלות הארכת עונה (או שהן מגיעות לעונה חמישית) צריכים להתחיל לחשוש מביטול. קשה להבין את ההחלטות של הרשת הזאת, כאשר הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב למהלך הנ"ל היא כספית. מדובר בערוץ נישה שההפקות שלו זולות בצורה יחסית וכנראה שהחל מהעונה השישית העלויות עולות. טוב לדעת שיש תאריך תפוגה לסדרות ברשת הנ"ל.

נתוני הרייטינג של יום חמישי ברשתות הברודקאסט היו מעניינים מאד. הסדרה Rookie Blue חזרה לעונה רביעית ועושה רושם שהאוויר עומד להיגמר לה. הסדרה אמנם הניבה 1.2 נק' מדד, שהם נתונים טובים לסדרת קיץ, אך מדובר בנתוני פתיחת העונה החלשים ביותר של הסדרה (בעונה שעברה היא פתחה עם 1.4 נק' מדד), וסביר להניח שהנתונים ירדו במהלך העונה. כמו שהדברים נראים כרגע, במידה והנתונים ירדו לקראת סוף העונה מתחת ל 1.0 נק' מדד, רשת ABC תתקשה להעניק לה עונה נוספת. כמו כן, NBC הציבה 2 סדרות בערב זה. Save Me עלתה בשני פרקים והניבה 0.7 נק' מדד, כולם מבינים שהסדרה לא תראה עונה נוספת, כך שהנתונים לא כל כך משנים. הנתון המעניין הוא של שהפרק התשיעי של Hannibal הניב 1.0 נק' מדד, למרות שלא הייתה סדרה שהובילה אליו בפרקים חדשים. רשת NBC עדיין לא החליטה על גורלה, אבל אולי הנתונים הללו יעניקו תקווה למעריציה שברשת ינסו לתת לה הזדמנות נוספת בעונת הקיץ הבאה, משום שלעונת החורף קשה להניח שהיא תאשר את חזרתה. הסיכויים לא גבוהים, אבל בכל זאת...


השבוע יגיעו לסיומן עונות של 3 תכניות ויעלו (או עלו) עונות חדשות ל 6 תכניות:

התכניות אשר יגיעו לסיום עונתן השבוע:

יום ראשון: Smash.
יום שלישי: Body Of Proof.
יום רביעי: Rouge.

התכניות אשר יעלו (או עלו) השבוע:

יום ראשון: Arrested Development.
יום שני: Longmire, The Glades.
יום רביעי: Baby Daddy, Melissa and Joey, The Listener.

יום ראשון, 26 במאי 2013

דבר בעל האתר: הגענו לשפל המדרגה.



בסופשבוע האחרון ניתן היה לקרוא ידיעה בפורטל "וואלה" באינטרנט על תכנית ריאלטי שתעלה בקרוב, אשר תציג אישה שתמכור את הבתולין שלה. כשקראתי את הידיעה לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. נשים מוכרות את הבתולין שלהן בתוכנית ריאלטי !!! תגידו, העולם השתגע ?

כאשר הערתי על כך שתוכניות הריאלטי הן זבל שלא ראוי לראות אור יום טענו שאני מגזים (למרות ש"האח הגדול" בישראל מניב בימים אלו נתונים מזעזעים של 38% רייטינג). תראו לאיזה דרגה הגזע האנושי הדרדר: זנות בשידור. ואתם יודעים מה ? אני בטוח שהסדרה תניב רייטינג גבוה. מדוע ? משום שרוב האנשים שצופים בתוכניות הריאלטי הללו הם אנשים חולים. אין דרך אחרת מלבד התיאור הזה לסוג הזה של האנשים. הרי יש סיבה אחת לצפייה בתוכנית כמו "האח הגדול": יצר המציצנות. מדוע צריך לצפות בחבורה של אנשים שכלואים בתוך בית ? מדוע בכלל להעביר זמן ולצפות בתוכנית שכזאת  (ואני לא מדבר רק על הערוץ שמשדר בשידור ישיר) ? מישהו מוכן להסביר לי מה זה נותן ? מדוע צריך לצפות בתכנית כמו "הישרדות" ? בסופו של דבר הצופה לא לומד שום דבר מלבד העובדה שכל האנשים במצבי לחץ הם תחמנים, חרמנים, יתקעו סכין בגב גם לחברים הכי טובים שלהם ועוד שלל תכונות רעות. אבל תכנית הריאלטי הנ"ל, שבה הופכים אישה לזונה בטלוויזיה היא כבר הידרדרות לתהום. רציתי להגיד שיותר גרוע מזה כבר לא יכול להיות, אבל בכל מה שקשור לתוכניות הריאלטי, אני לא אהיה מופתע אם הצעד הבא יהיה גם עינויים בטלוויזיה. אנשים מספיק חולים בכדי להגיע לצפות בתכנית שכזאת ובשלב מסוים, אם לא יעשו סוף לתכניות הריאלטי, תאמינו לי שגם הרעיון הזה יהפוך למציאות. צריך להוריד את השאלטר על הרעיונות לתוכניות הריאלטי ויפה שעה אחת קודם.

אני בטוח שכבר עתה יהיו קוראים שיקפצו ויגידו, שתכניות כמו "כוכב נולד" או "המרוץ למיליון" לא פוגעות באיש. יכול מאד להיות, אבל העובדה שהן באוויר הן פתח לתכניות ריאלטי אחרות, בדיוק כמו שהתכנית שבה אישה מוכרת את הבתולין שלה בטלוויזיה היא מוטציה של "האח הגדול" או של תכניות כגון "קחי אותי שרון" (כלומר, של תכניות היכרויות).

חשוב מכך, צריך גם להדגיש: מדובר בפגיעה אנושה בנשים. כיצד רוצים לאחר שהתכנית תעלה לאוויר להמשיך ולהתייחס ברצינות לתקיפות מיניות נגד נשים ולהטרדות מיניות אם הופכים אותן לחפץ מיני בצורה הקשה ביותר ? במשך העשורים האחרונים נשים יצאו (ובצדק) נגד הפיכתן לחפץ מיני בלבד עבור גברים. תכנית מהסוג הנ"ל תחזיר אותן מאה שנה לאחור. וכן, זו לא הגזמה.

שוב, לפי דעתי, יהיו קוראים טיפשים שינסו לתרץ: הן עושות את זה מרצונן החופשי וכל השטויות של "האחריות שלהן על גופן". בולשיט. צריך למתוח את הגבול בנקודה מסוימת. לפי דעתי, זנות היא מתיחת קו אדום ואת הוגי הרעיון הייתי גם מכניס לכלא. אבל למה אתם מצפים אם לפני מספר שבועות גם שמענו על תכנית ריאלטי בה נשים מתפשטות בפני גברים והם מבקרים את גופן בפניהן ? חשבתם שלא ינסו לרדת יותר נמוך ? (בלי רצון למשחק מילים)

כפי שאני רואה את הדברים, במידה ולא יורידו את תכניות הריאלטי מהאוויר, המצב רק יחמיר. אל תגידו שלא הזהרתי אתכם.

D1D1

פינת המענה לקוראים, והשבוע: Touch, 24, Burn Notice ועוד...

השבוע נתחיל עם מקבץ קטן של שאלות:

איזה ספר כתבתה?
האם עונה 7 של סוכן מחוק היא אחרונה בגלל:
א. העלויות גבוהות .
ב. הם כבר מורחים את התסריט.



תגובה:

לגבי הספר, אני עדיין בתהליכי כתיבה. מה שאני יכול לספר זה שמדובר בסיפור הרפתקאות, אשר מתרחש במשך 30 שנה ועל פני מספר דורות. הספר מיועד לגילאי 30-14.

לגבי Burn Notice, כן, מדובר בעלויות אך גם הנושא די מיצה את עצמו.

השאלות הבאות מגיעות מאלעד:

1. כל הקאסט של 24 אישר הגעה?

2. מה דעתך על הסדרה Witchblade ?

3. כל ה24 פרקים של teen wolf ישודרו ברצף או שיהיו פגרות?



תגובה:

1. לא, רק קיפר סאת'רלנד. מדובר כרגע על כך שהדמויות של קלואי וטוני אלמדה יחזרו, אך עדיין לא סוכם על כך באופן סופי.

2. אהבתי את הסדרה, אבל בעיקר את העונה הראשונה, העונה השנייה הייתה מיותרת. אהבתי מאד את השחקנית הראשית, יאנסי בטלר, חבל שהיא נעלמה מהנוף של התעשייה, אחת השחקניות המעניינות שהיו על המסכים.

3. כרגע לא ידוע, אבל אם אני צריך לנחש (ואל תתפסו אותי במילה), מה שהם יעשו זה ליצור סיפור מסגרת ל 24 הפרקים, אבל יחלקו את העונה לשניים, כאשר החלק השני ישודר בשנה הבאה.

ושוב, שאלות נוספות המכוונות אלי:

מקווה שהשאלה לא אישית מדי,אבל הֵסְפק הצפייה שלך מאוד מרשים ומסקרן אותי לדעת: כמה שעות ביום אתה צופה בסדרות? האם אתה צופה כל יום או בעיקר בסופי שבוע?



תגובה:

בדרך כלל יוצא לי לראות כשעתיים ביום, מכיוון שאני לא רואה תכניות בערוצי הברודקאסט הישראליים (ערוץ 1, 10 ו ערוץ 22), אלא רק אירועי ותכניות ספורט. בסופשבוע יוצא לי לראות יותר, אבל זה משתנה. שימו גם לב, שמרבית מהסדרות אני שומר לתקופת הקיץ בה מלאי הסדרות מצומצם הרבה יותר. השנה למשל, מחכות לי בין היתר "אלמנטרי" ו"החץ הירוק" ועוד כ 30 סדרות, אשר יזכו ממני למרתון.

ביקשו ממני את דעתי לגבי 2 סדרות:

מה דעתך על העונה השנייה של טאץ' ודאלאס?



תגובה:

לגבי העונה השנייה של Touch, כבר טענתי שהעונה השנייה שלה הייתה הרבה יותר טובה מהעונה הראשונה, בין היתר מבחינה קריאטיבית ובגלל הסיפור של לוסי ואמנדה.

לגבי דאלאס, אצפה בשתי העונות במלואן בחודשי הקיץ ואז אדווח את דעתי עליה (במידה והבלוג עדיין יישאר באוויר).

ועכשיו, שאלה כללית:

תגיד.. הוט משדרת סדרות של הCW , אתה יודע אם הם ישדרו את הסדרות החדשות שלה של העונה או של העונה הבא 2013-14 כמו Star-Crossed , Tomorrow People , ועוד ? ועוד שאלה הוט תרכוש את העונות החדשות לסדרות שהיא משדרת של הCW?



תגובה:

"הוט" היא לא היחידה שמשדרת סדרות של רשת ה CW, גם ב"יס" משדרים סדרות של הרשת כגון "החץ הירוק" או "היפה והחיה". אני מניח שאחת מהן תשדרנה את הסדרות החדשות, אם כי לא בטוח אם את כולן. אם הייתי צריך לנחש (ולא מתוך ידיעה), הייתי אומר שהספין אוף של "יומני הערפד" יגיע ל"הוט" בגלל שהיא כבר משדרת את סדרת האם. לגבי שאר הסדרות קשה לדעת, נצטרך להמתין ולראות.

ולסיום, מספר שאלות שהגיעו במייל:

1. האם העובדה שכל-כך הרבה סדרות ישראליות נרכשות לחו"ל אבל לא עולות כסידרה בסופו של יום (יום האם, תא גורדין, תמרות עשן, החיים זה לא הכל, סברי מרנן) או נכשלות (רמזור), מרמזת שהציפיות שיש משוק הטלוויזיה הישראלית לא מוכיחות את עצמן?

2. האם ABC כל כך לא מאמינה בארץ הפלאות עד שהיא משבצת אותה בשעת המוות?

3. האם העובדה שכמעט אין השנה דרמות משטרתיות חדשות (יש 2 ואחת מהן לא ידוע מתי היא עולה) מרמזת על שובע מהז'אנר?



תגובה:

1. אני לא חושב, עצם העובדה שמשוק כל כך קטן מגיעים לשלב הסופי בעונת הפיילוטים זה מעיד שמחשיבים את השוק הזה. רעיונות רבים אפילו לא מגיעים לשלב הזה ובדרך כלל נוטים יותר לאשר פיילוטים על פי פורמאטים אמריקאיים ולאחריהם בריטיים ורק אז פונים למחוזות אחרים. יכול מאד להיות שתא גורודין מתאים יותר לחברות הכבלים כמו במקרה של Homeland.

2. לא, אני חושב שדווקא הימרו על סדרה חדשה שהיא בעלת מותג, אולי זה יעזור לרשת להשיג הישג כלשהו בשעת שידור שבשנים האחרונות נראית מקוללת. אולי גם תעזור העובדה, שמדובר בסדרה עם מספר פרקים מוגבל.

3. לא בדיוק. לפי דעתי, זה פחות שובע מדרמות משטרתיות, משום שתמיד רשתות יעלו דרמות שכאלה בדיוק כמו דרמות רפואה, ויותר רצון ללכת לכיוונים אחרים ואל ז'אנר המדע בידיוני.

יום חמישי, 23 במאי 2013

פרסום: הפרויקטים החדשים של רשת USA.



רשת USA פרסמה את הפרויקטים החדשים שלה, עליהם היא עובדת בימים אלו:

Horizon - דרמה תקופתית, אשר תתרחש בעת מלחמת העולם השנייה בשעה שנשים השתתפו בצורה פעילה מאד בשוק העבודה ביחס לעבר. מזכירה ב F.B.I מתחילה בחקירה חשאית של תיקים, אשר נושאים את השם "Horizon". הפרויקט יספק מידע על הרצח של בעלה, היעלמות נערה צעירה ויעורר את חשדם של מרגלים נאצים העובדים בארה"ב. הצילומים יחלו בחודשי הקיץ והפיילוט אמור להיות מוכן בשנת 2014.

The Arrangement - הדרמה תספר את סיפורה של לורדס ניבס (סטפני סימן), קולומביאנית, אשר מתחילה חיים חדשים במיאמי על ידי נישואים לבילי וויטלי (בריאן גרינברג), פוליטיקאי שאפתן. השניים מנווטים בין הצד הרומנטי והפרגמאטי בשעה שהיא מצליחה להשתמש בניסיונה וקשריה בכדיי לעזור לבעלה בפוליטיקה של פלורידה.

The Edge - מותחן, אשר עוקב אחר מסעו של אדיאליסט, אשר מתחיל לעבוד באחת החברות, שאמורות לסייע לאנשים. ג'ף קרוס מאמין שקיבל את עבודת חייו בשעה שהוא עובד עם אנשים שרוצים לעזור. בשעה שהוא עולה בסולם הדרגות, הוא מגלה סביבת עבודה מושחתת, אשר משרתת אג'נדות של אנשי צללים בכדי לשלוט על הממשלה, התעשייה והמנהיגים רק בכדי להעשיר את החברה.

Complication - סיפורו של רופא, אשר חייו משתנים לאחר שהוא מעורב בירי כנופיות, ואז הוא נאלץ לנבור בתוך עצמו בכדי להחליט עד כמה הוא מוכן להרחיק לכת בכדי לסייע לפציינטים שלו.

Bank - לאחר פעולה הירואית, כאשר היא יכולה לבחור כל משימה שהיא רוצה, סוכנת F.B.I צעירה בוחרת לעבוד ביחידה לחקר פשעי בנק בלוס אנג'לס, בה מתרחשים בין 3 ל 6 מקרי שוד ביום וכ 30% ממקרי השוד במדינה. צריך להיות סוג מסוים של בן אדם להגיע לסוג העבודה הנ"ל והקולגות שלה תוהים לגבי המניעים שלה.

Blanko County - דרמה, אשר תתבסס על ספרי בן רדר, אודות ג'ון מארלין, שחקן בייסבול מקצועני, אשר מעדיף להעביר את זמנו בנסיעות בכל העולם, מאשר לחזור לעיירת ילדותו בטקסס. לאחר מות אביו, מארלין חוזר הביתה ומגלה שהרבה השתנה מאז שעזב. המקום מלא בראשי חוות עשירים ותיירים ויש הסכם בין המקומיים לאנשי הנאבחו. מארלין מתחרה על משרת השריף ומנצח, ועתה עליו להתרגל לסגנון חיים אחר.

Don't Turn Around - סדרה עם מספר פרקים מוגבל. כאשר הקיץ מתקרב לסיומו והנופשים עזבו את האי, הצוות שנשאר מאחור יכול להירגע לפני שהם עוזבים. כאשר מגיעה סופה במהלך מסיבה, מספר אנשים נעלמים ונמצאים כשהם מתים. האנשים לא יכולים לעזוב את האי והם נאבקים בכדי לשרוד נגד מי או מה שאחראי למוות.

Hungry - בנו של שף מפורסם מנסה לפתוח מסעדה חדשה, על כל מה שמשתמע מכך מבחינה בירוקרטית ומול העובדים שלו. הכל בזמן שהוא מנסה למצוא זמן בכדי לבצע את מה שהוא באמת אוהב: לבשל.

Shadow Counsel - מותחן משפטי אשר מתרכז באית'ן, עורך דין צבאי לשעבר, אשר עובד עבור חברה בניו יורק, ועתה מגויס על ידי ה F.B.I בכדי לפצח חקירה. אית'ן משמש כיועץ סתרים - עורך דין חשאי, אשר עובד מאחורי הקלעים וללא תיעוד בכדי לעקוף את המכשולים המונעים זאת. אית'ן מסכים בחוסר רצון וחייו הופכים לכהותיים, בשעה שהוא מוצא את עצמו במנוסה, כאשר הוא לא יודע מי הם חבריו ובמי הוא יכול לבטוח.

יום רביעי, 22 במאי 2013

פרסום: הפרויקטים החדשים של רשת TNT.


רשת TNT פרסמה את הפרויקטים הבאים עליה היא עובדת. להלן הפרויקטים (רק אלו בעלי תסריט):

Portal House - סיפורם של קבוצת מדענים צעירים, אשר בשעה שהם חוקרים מה שהם חושבים כ"בית רדוף", נתקלים ב"חור תולעת" בזמן ובמרחב. הדברים משתבשים עוד יותר, כאשר אחד מהם נעלם בתוך החור.

Peter Gunn - בלש פרטי וג'נטלמן, אשר לא מתבייש ללכלך את בגדיו הנאים בכדי להביא את הפושעים לדין, להציל את העיירה שלו ולהחזיר לעצמו את אהבת חייו אותה השאיר מאחור.

The Last Cop - לאחר כמעט עשרים שנה בתרדמת, מיק בראניגן, שוטר במשטרת לוס אנג'לס, מתעורר לעולם חדש - אשתו האהובה המשיכה הלאה, בתו בגילאי העשרה לא מכירה אותו, והמשטרה אותה הכיר בשנות התשעים שונה מאד.

A Bend In The Road - מבוסס על ספרי ניקולאס ספארקס והאירועים מתרחשים בעיירה רחוקה. שריף מיילס ראיין ידוע ביכולתו לפתור פשעים ובהבנתו את האזרחים, אך מה שהשריף לא מבין זה עד כמה רבים וקבורים הסודות מתחת לרחובות בהם הוא עובר, כאשר המטריד מכולם קשור למותה הלא מפוענח של אשתו.

Guilt By Association - מבוסס על הספר של מרישיה קלארק, התובעת הראשית במשפט או, ג'יי סימפסון. הפרויקט מתרכז ברייצ'ל נייט, סגנית התובע המחוזי בלוס אנג'לס. היא עובדת במקביל עם בלשית במשטרה, ביילי קלר, ותובעת בשם לקולט, כאשר השלשה בדרך כלל נפגשות אצל רייצ'ל.

Lew Archer - מבוסס על ספרי רוס מקדונלד ויעקוב אחר מי שנחשב לבלש הפרטי הראשון.

Crushed - אופרת סבון, אשר מתרכזת בשני אוהבים: קאז, אשר אביו, ג'רמי, הבעלים של "יינות טרה", ודפנה, אשתו הצעירה של ג'רמי. כאשר ג'רמי מודיע שהוא עומד להוריש לכל אחד מהם 50% מהעסק היריבות ביניהם גוברת. הם עורכים התערבות בכדי לגלות למי יש את יכולות הפיתוי הגדולות יותר.

יום שלישי, 21 במאי 2013

בוודאי שמתם לב ש...(שאריות משבוע הצגת הלוחות החדשים - חלק ב).



ערב יום שני בשעה עשר כמעט ולא יזכה לשידורים חוזרים ברשת CBS. בדרך כלל, רשתות משדרות במהלך העונה של 35 שבועות כ 22 עד 24 פרקים חדשים לסדרות שלהן באותה משבצת שידור. בעונה הבאה, משבצת השידור של יום שני בשעה עשר כמעט ולא תזכה להציג שידורים חוזרים (פרט לחופשות החגים). הסיבה ? באותה משבצת שידור ישודרו Hostages, ולאחר שזו תסיים את העונה, Intelligence. מכיוון, שלכל אחת מהסדרות הוזמנו 15 פרקים, הסדרות (אלא אם הן יקרסו מוקדם) הן ירכיבו 30 מתוך 35 שבועות של העונה !!! אם תוסיפו לכך את חופשת החגים בסוף חודש דצמבר ותחילת חודש ינואר (4-3 שבועות), יוותרו בין שבוע או שבועיים לשידורים חוזרים במקרה הכי גרוע. לפי דעתי, מדובר בצעד מבורך, שראוי ליישמו בכל שעות השידור.

מספר הפרקים של Mike & Molly בעונתה הרביעית לא ברור. לכאורה, רשת CBS העניקה לסדרה 22 פרקים, אך מאחר והסדרה אמורה לעלות רק בחצי השני של העונה לא ברור אם כל הפרקים ישודרו בעונה אחת. קיימת אפשרות, שהרשת תשדר 13 פרקים ואפילו פחות בעונה הנוכחית ושאר הפרקים ידחו לעונה הבאה. הכל תלוי בעתיד הקומדיות החדשות של הרשת. במידה והקומדיות החדשות יצליחו, חזרת הסדרה תדחה וכך מספר הפרקים שישודרו בעונה זו יקטן. במידה וקומדיה אחת לפחות תאבד גובה במהירות, הסדרה תחזור מהר מאד ותשדר את כל הפרקים עד תום העונה. כמובן, שקיימת גם אפשרות ששידור הפרקים יימשך אל תוך חודשי הקיץ, אולם הסיכוי לכך נמוך.

לשחקנית מדהימה ביופייה, אשר תופיע באחת הקומדיות החדשות של רשת CBS. דוגמנית העל ברוקלין דקר תככב בקומדיה החדשה Friends With Better Lives, שרשת CBS אישרה לאחרונה ואשר אמורה לעלות בחצי השני של העונה. מדובר באחת הנשים היפות בעולם, ולמרות הופעה לא מוצלחת כל כך בסרטים (Just Go With It ו Battleship), אין ספק שעצם הופעתה אמור לגרום למספר רב של גברים לצפות בסדרה (הערה סקסיסטית, אך נכונה, אין מה לעשות).

מסתבר שכדאי להתעקש, גם אם מנהלים משא ומתן עם רשת CBS. הרשת היציבה והחזקה מבין הרשתות, אך גם זו שמדי שנה מבצעת פחות שינויים משאר רשתות הברודקאסט, פלרטטה מזה שנתיים עם הרעיון לקומדיה We Are Men, של רוב גרינברג. בעונת הפיילוטים שעברה, הרשת פסחה על הרעיון, אך ביקשה מגרינברג להפוך את הקומדיה לסיטקום ואז יהיה לה סיכוי טוב יותר לקבל אישור. גרינברג התעקש על החזון שלו ובסופו של דבר, מנהלי הרשת היו אלו ש"התקפלו" ואישרו את הקומדיה השנה לסדרה לפי חזונו של גרינברג. מעניין יהיה לראות אם ההתעקשות של הנ"ל תצדיק את האשראי של הרשת.

להודעה לגבי אחד הפרויקטים המעניינים של רשת ה CW. מארק פדוביץ, ראש רשת ה CW, הודיע כי הפרויקט של Wonder Woman עובר פיתוח מחדש. העניין צריך להדאיג את המעריצים, אשר חיכו לפרויקט. פרויקטים קודמים שנאמרו עליהם דברים דומים היו The Selection של אותה רשת, אשר לא עברה את עונת הפיילוטים הנוכחית, וגם הסדרה Powers של רשת FX (ואלונה טל), אשר נעלמה ואף אחד לא מוצא אותה עד היום. נצטרך לחכות עד חודש ינואר 2014 בכדי לקבל אינדיקציה ברורה.

רשת ה CW שחררה הודעה מעניינת לגבי אחת מהסדרות שלה. מתברר, שבעונה השנייה של הסדרה
The Carrie Diaries נצפה כיצד העלמה ברדשואו פוגשת לראשונה את סמנתה, מי שלימים תהיה אחת מהחברות הכי טובות שלה בסדרה "סקס והעיר הגדולה". ככל הנראה, בהפקת הסדרה מבינים שאורח החיים של הסדרה קצר מאד והם חייבים ליצור באז כלשהו, אשר ישאיר סיכוי תיאורטי לעונה נוספת. קשה להניח שפיסת המידע הזאת תספיק לייצר את אותו באז מיוחל.

גם השנה, רשת ה CW תחל את העונה אחרי שאר הרשתות. ברשת הודיעו, כי עונת החורף 2014-2013 שלהם תחל רק בחודש אוקטובר, מתוך רצון לצמצם כמה שניתן את השידורים החוזרים. ואני אומר, להתחיל מאוחר את עונת החורף זה בסדר, מדוע לא להעלות גם סדרות בעונת הקיץ ? כפי שרשת FOX כבר הודיעה שתעשה בעונה הבאה.

גם השנה, כמו בעונה הקודמת, American Top Model תחל את העונה שבועות רבים לפני ששאר התוכניות של הרשת יעלו בעונות חדשות. התוכנית אמורה לעלות כבר בחודש אוגוסט, יותר מחודש לפני שהלוח של הרשת לעונת החורף אמור לעלות. ואני שואל: מדוע ? אם מדובר בתוכנית קיץ, אולי עדיף לשדרה בכל מהלך חודשי הקיץ ואם מדובר בסדרה לעונת החורף, מדוע לא להעלות אותה כמו שאר הלוח בחודש אוקטובר ? בפועל, יוצא שהתוכנית נמצאת היכן שהוא באמצע. חבל.

אולי התקבלה התשובה למספר הפרקים המוגבל ש Nikita קיבלה לעונה הרביעית. רשת ה CW הודיעה כי הסדרה Nikita תחזור לעונה רביעית ואחרונה בת 6 פרקים. בשבועות האחרונים, השמועות לגבי מספר הפרקים שהתכוונו להזמין לסדרה נע בין 6 ל 10 ואפילו ל 18 ועד לעונה מלאה בת 22 פרקים. היום מתברר, שיכול מאד להיות שהסיבה לכך נעוצה בעובדה שיוצר הסדרה, קרייג סילברסטין, מריץ פיילוט בשם Turn עבור רשת AMC וכי ייתכן שידיו עומדות להיות עמוסות בזמן הקרוב. מצד שני, לפי דעתי, 6 פרקים הינו מספר קטן מדי, היו צריכים להזמין לפחות 8 פרקים בעונה, בדיוק כפי שעשו לסדרה הקודמת של Nikita בעונתה האחרונה.

יום שני, 20 במאי 2013

בוודאי שמתם לב ש...(שאריות משבוע הצגת הלוחות החדשים - חלק א).



רשת NBC מעלה 2 דרמות חדשות ביום ראשון בחצי השני של העונה. ברשת NBC יעלו בחצי השני של העונה ביום ראשון את הדרמות Believe ו Crisis. מלבד העובדה שציינתי בניתוח שלי, שהרשת עושה זאת בכדי להריץ אותן מדי שבוע ללא הפסקה ברשת מתכוונים לנצל את השבועות האחרונים של שידורי הפוטבול בכדי להריץ את הסדרות.

רשת NBC עומדת להשתמש בשידורי אולימפיאדת החורף כקרש קפיצה. בחודשים פברואר-מרץ, רשת NBC תשדר את אולימפיאדת החורף. נכון, נתוני השידורים הללו נמוכים משידורי אולימפיאדת הקיץ, אך עדיין מדובר בנתונים גבוהים מאד, אשר אמורים לסייע לרשת להשיק מספר סדרות חדשות בחצי השני של העונה, בין היתר את הקומדיות החדשות של יום שלישי: About A Boy ו Family Guide.

הקומדיה של מייקל ג'יי פוקס ברשת NBC תעלה בשעה תשע וחצי. כאשר הסדרה קיבלה הזמנה לעונה מלאה עוד בתחילת הדרך וללא הצורך בהמתנה ארוכה מדי, ניתן היה לחשוב שברשת חושבים שמדובר בקומדיה הטובה ביותר שלה ולכן כולם חשבו שהיא תקבל את משבצת השידור של הקומדיה The Office בשעה 9 בערב. אולם ברשת NBC החליטו להזיז אותה בחצי שעה ל 9 וחצי. אחת הסיבות לכך, וכנראה ראשי NBC לא יודו בכך, היא שברשת רוצים להוריד מעט את הציפיות מהסדרה עוד לפני שעלתה (בכך שישוו אותה ל The Office) ולא ליצור מצב ש"ההר יוליד עכבר", למרות שגם המבקרים שראו את הבקרוב של הסדרה דווקא ראו בה פוטנציאל גדול.

ברשת FOX מעלים סדרות לתקופת הקיץ הבאה. כבר עתה ברור שלפחות שתי דרמות חדשות של הרשת יעלו בחודשי הקיץ 2014 על ידי רשת FOX, מדובר בדרמות: Gang Related, אשר תעלה בחודש מאי וב Wayward Pines, לאחר ש 24 אמורה לסיים את העונה בת 12 הפרקים. לטעמי, מדובר בצעד מבורך, אולם בפעם האחרונה שרשת FOX ניסתה להעלות דרמה בחודשי הקיץ, The Good Guys בשנת 2010, זה לא כל כך הצליח לה. נקווה שהפעם נתוני הרייטינג יהיו שונים.

24 משנה מעט את פניה. נכון, קיפר סאת'רלנד חתם ויופיע כג'ק באואר, אולם הסדרה תהיה מעט שונה. היות ומדובר ב 12 פרקים לעונה צורת השידור תשתנה. בתחילה דובר על דחיסת 24 השעות ל 12 פרקים על ידי יצירת שעתיים בכל שעה, אולם בהפקה טענו שעובדה זו תהרוס את הסדרה. בשל כך, בהפקת הסדרה "יוותרו" על שעות מסוימות במהלך היממה וכך תהליך שידור הסדרה אמור להיות נאמן למקור (בערך).

Glee עומדת בפני עונה חצויה. בוודאי שמתם לב שהסדרה Rake, אשר תקבל בין 13 ל 17 פרקים בעונה, שובצה לשעת השידור של Glee בלוח החדש של רשת FOX. מצד שני, Glee קיבלה הזמנה ל 22 פרקים. אז, כיצד זה אמור לקרות ? Glee עומדת לצאת לחופשה ארוכה במהלך העונה ולחזור בתקופת האביב. מצד אחד, זה אומר שכמעט ולא יהיו הפסקות לשידורים חוזרים, אך מצד שני, מעריצי הסדרה יאלצו להמתין זמן רב בין החלק הראשון לשני של העונה.

רשת ABC למדה דבר אחד או שניים מרשתות הכבלים. ברשת ABC עומדים לחקות את רשתות הכבלים ולחצות את הסדרות שלהן, אשר יש להן סיפור מסגרת ל 2 חלקים, כאשר הסדרות ירוצו בכל חלק ללא הפסקה (או כמעט ללא הפסקה). בשל כך, סביר להניח שכל אחת מהסדרות יקבלו שני פרקים נוספים ועונה מלאה שלהן תכיל 24 פרקים. אם כי ברשת עדיין בוחנים את נושא הפרקים. נכון לעכשיו, מדובר בסדרות: Once Upon A Time, Grey's Anatomy, Scandal וכנראה גם Revenge, כאשר יכול מאד להיות שיצטרפו לרשימה סדרות נוספות. ואני אומר, מוטב מאוחר מלעולם לא. הגיע הזמן. החלטה נבונה.

רשת ABC הגדירה מראש שתי סדרות, אשר יקבלו מספר פרקים מצומצם. פול לי, נשיא הרשת טוען, כי נכון לעכשיו הדרמה Betrayal תכיל רק 12 עד 13 פרקים בעונה וכך גם Resurrection. במידה וזה אכן יקרה, Resurrection צפויה להחליף את Betrayal בחצי השני של העונה ואז יחזור על עצמו מקרה 666Park Avenue, כאשר אל ערב יום ראשון תכנס דרמה שלא קשורה לערב. מתכון נהדר לכישלון. נחכה ונראה אם זה אכן יקרה ואת ההשלכות של השיבוץ.

כריסטיאן סלייטר עם התחלה לא טובה לסדרה החדשה שלו ברשת ABC. השנים האחרונות לא היו טובות עבור כריסטיאן סלייטר, השחקן היה שותף כדמות ראשית לשלש סדרות בשנים האחרונות וכולן כשלו:
My Own Worst Enemy החזיקה מעמד ברשת FOX למשך 9 פרקים בלבד, The Forgotten (סדרה נהדרת) של רשת ABC הצליחה מעט יותר עם 17 פרקים בשנים 2010-2009 ואילו Breaking In קיבלה הודעת ביטול לאחר 20 פרקים בשנים 2012-2011 מרשת FOX. ועתה, רשת ABC דוחה את עליית הסדרה החדשה שלו Mind Games לחצי השני של העונה. האם כישלון נוסף בדרך ? נחכה ונראה. בכל מקרה, ההתחלה לא טובה.



השבוע יגיעו (או הגיעו) לסיומן עונות של 17 תכניות ויעלו 3 תכניות חדשות:

הסדרות החדשות שיעלו השבוע:

יום שני: The Goodwin Games.
יום חמישי: Save Me, Rookie Blue.

התכניות שיגיעו (או הגיעו) לסום העונה שלהן השבוע:

יום ראשון: The Simpsons, The Apprentice, Family Guy.
יום שני: Rules of Engagement, The Big C, Mike & Molly, Hawaii Five-0, Bates Motel.
יום שלישי: Dancing With the Stars, Grimm.
יום רביעי: The Middle, Law & Order: SVU, Modern Family, Criminal Minds, Chicago Fire, Nashville, Scott and Bailey.

פרסום: הפרויקטים החדשים של רשת TBS.


רשת TBS פרסמה את הפרויקטים החדשים שלה, עליה היא עובדת בימים אלו. להלן הפרויקטים (רק אלו בעלי תסריט):

Bad Parents - ארבע זוגות, אשר חייבים לנווט בין האחריות של הורות בשעה שהם ממשיכים לדבוק באלמנטים של הנעורים שלהם, כגון מסיבות, התאהבויות במורים ועוד...

Tribeca - הסדרה תתמקד בשוטר, אשר נמצא 10 שנים במשטרת לוס אנג'לס ועתה ביחידה מובחרת. הסדרה תציג את שאר החברים בקבוצה בשעה שהם אוהבים לחשוף יותר מדי מידע על עצמם, אך מצד שני מסרבים לנוח עד אשר הם סוגרים את התיק והצדק מנצח.

Dad, Stop Embarrassing Me - הסדרה תחקור את מערכת היחסים בין הורה לילדו וכל הבושה שיכולה לקרות כתוצאה מכך.

Dream House - כאשר לגבר יש אפשרות לקנות את בית חלומותיו, הוא מגלה במהירות, שהבעלים רימה אותו ועכשיו הוא הופך להיות השותף שלו.

Clipsters - קומדיה אודות קבוצה של אנשים מוזרים, אשר עובדים במספרה בוורסטר, פרבר של בוסטון.
 

 

יום ראשון, 19 במאי 2013

פינת המענה לקוראים, והשבוע: The Borgias , The Middle, Game Of Thrones, Burn Notice, Southland, Revolution, Grey's Anatomy, Cult, Da Vinci's Demons, Once Upon A Tim: Wonderland ועוד...

גם השבוע נתחיל עם מספר הודעות:

1. בשבוע שעבר פרסמתי את הלוחות של חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות לעונת 2014-2013, אני מאד מקווה שנהניתם לקרוא את הניתוחים שלי ושהחכמתם לגבי השינויים שהרשתות ביצעו בלוחות המשדרים שלהם. למרות שעונת הפיילוטים הנוכחית הסתיימה, בשבועות הקרובים נתחיל לשמוע על כך שרשתות הברודקאסט כבר עובדות על פיילוטים לעונה הבאה. בניגוד לשנים עברו, אני לא מתכוון לסקר את תהליכי הקנייה של הרשתות את הרעיונות לפיילוטים, אלא אם תהיה ידיעה מרעישה. הקיצוץ נעשה מפאת חוסר זמן.

2. השבוע הבלוג יחזור למתכונתו הרגילה עם הפינות הקבועות, מלבד פינת המלאכיות של שנות השמונים, אשר לא תשוב משום שהמצעד הגיע לסיומו. נכון לעכשיו, פינת "יקירת הבלוג" חוזרת במקומה.

3. אני מזכיר שוב למי ששלח שאלות בשבועיים האחרונים ולא זכה לתשובה, הסיבה הייתה שכל השבוע שעבר הוקדש ללוחות החדשים של חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות. אל דאגה, לא שכחתי אתכם. שאלות שכבר לא רלוונטיות (כגון השאלה על קאלי ואריזונה, או על הפיילוט "סופר קלייד" וכן על הסדרה 24 שחוזרת בעונה חדשה) לא ייענו, מחוסר טעם, התקבלו כבר תשובות לגביהן.

ועכשיו, לשאלות ולתשובות:

נתחיל עם שאלה כללית:

איזה כיף שאפשר להגיב בלי להירשם!
רציתי לשאול אותך בתור בלוגר איכותי שגם כותב ספר, אם יש לך אילו טיפים לכתיבה. יש לי כמה רעיונות לספר, אבל אני תמיד נתקע אחרי עמוד, והכתיבה לא "זורמת" לי.
(סליחה אם השאלה לא קשורה לנושא של הפורום)
ולגבי מה שאמרת שסדרות בריטיות איכותיות יותר מהאמריקאיות-
פרופורציות. אם יגידו לך לראות רק סדרות תוצרת מדינה אחת- אני בטוח שתעדיף מאמריקה ולא מאנגליה.



תגובה:

לגבי כתיבת ספר, השיטה שלי היא להגות את הרעיון על הכתב בחמש או שש שורות ואז לפתח אותו להתחלה, אמצע וסוף, אסור להתחיל מבלי לדעת כיצד הסיפור מסתיים. אח"כ לעבור ולכתוב ראשי פרקים לספר. ורק אז להתחיל לכתוב. אם עד אז עדיין חווים קושי, צריך אולי לדמיין את הדמויות, כאילו הן בחיים, שימו את עצמכם במקומם. אם גם אז הבעיה ממשיכה סימן שאולי זה לא הייעוד שלכם.

לגבי עדיפות, תתפלאו (או שלא), אבל אני מעדיף סדרות בריטיות על אמריקאיות, גם אם אצטרך לבחור מבין השתיים.

נמשיך עם בקשות:


יש לי שאלה שלא הרבה נוהגים לשאול..
בשונה מרוב הסדרות היום שמוגדרות "לכל המשפחה" והם לילדים בלבד, הסדרה The Middle היא קומדיה משפחתית שבאמת מיועדת לכל המשפחה, וגם בוגרים יכולים להנות ממנה. לצערי היא חריגה מאוד בנוף הטלויזיוני, וגם הרייטינג שלה יורד בתקופה האחרונה.
ולכן רציתי לשאול אותך:
1. האם ידוע לך על קומדיה משפחתית בסגנון דומה שאמורה לעלות בעונת השידורים הבאה?
2.האם תוכל להמליץ לי על קומדיה משפחתית קיימת בסגנון דומה (אם יש כזה דבר).
ודרך אגב- אני לא אוהב את משפחה מודרנית.

תודה רבה על הבלוג והתשובות!



תגובה:

אני לא יודע אם יצא לך לקרוא, אבל פרסמתי ידיעה במיוחד על הקומדיות החדשות בעונה הבאה. להלן הלינק:
http://tvbyd1d1.blogspot.co.il/2013/05/2013_3637.html

לגבי קומדיה קיימת דומה, קשה לי למצוא כרגע, מצטער. אולי Last Men Standing, אם כי היא סיטקום.

ועכשיו, מקבץ שאלות:

1. מה דעתך על העונה השביעית של דקסטר?

2. מה דעתך על משחקי הכס?

3. מה דעתך על אוז?

4. מה דעתך על ויקינגים?

5. מה דעתך על מלון בייטס?

6. מה דעתך על אימפריית הטיילת?

7. מה הדרמה הישראלית הכי טובה ששודרה אי פעם ?



תגובה:

1. עוד לא צפיתי בעונה השביעית של הסדרה "דקסטר", מלבד הצצות פה ושם, אצפה בה בקיץ ואז אדווח את דעתי.

2. בתחילתה, הסדרה "משחקי הכס" הייתה שעמום אחד גדול, אולם עושה רושם שככל שהסדרה נעה קדימה היא גם משתפרת. אני לא אומר שההיסטריה סביבה שווה את מה שרואים על המסך, אולם לצפייה מדי שבוע היא די מהנה.

3. לא אהבתי את אוז, הסדרה שעממה אותי מאד.

4. אהבתי את הויקינגים, אם כי פחות ופחות ככל שהסדרה התקדמה.

5. אני בדרך כלל לא אוהב פריקוולים וגם הפעם, לאחר קצת יותר מפרק, החלטתי לוותר על הצפייה בסדרה.

6. אותי הסדרה "אימפריית הטיילת" לא הלהיבה מהפרק הראשון והעונה השלישית שלה בכלל הייתה גרועה. אני לא יודע אם אמשיך לצפות בעונות הבאות.

7. אני יודע שהרבה רוצים שאגיד ש"חטופים" הייתה הטובה ביותר, אולם לי קשה להחליט לגבי הדרמה הטובה ביותר, בעיקר משום שאין הרבה כאלה וגם אלו ששודרו, רובן לא היו מוצלחות, אם כי אהבתי את העונה הראשונה של "בטיפול". כן, נראה לי שאשאיר את השאלה הזאת פתוחה.

הגיעה גם תגובה לביקורת שלי על העונה השנייה של The Borgias:

כמו שרומא לא נבנתה ביום אחד כך דמותו של צ'זארה לא התפתחה בין ליל. סדרה מעולה ובעונה השלישית הסדרה מתחילה לזוז במהירות יותר גבוהה וצ'זארה ואחותו לוקחים את הסיפור קדימה ובכלל נראה שהוא הבשיל לדמות שהרעידה את אירופה. העונה השלישית מתעלה על הקודמות וזה דבר נדיר בסדרות שבדרך כלל מתחילות למשוך זמן אחרי עונה שניים. בקיצור העונה השלישית עונה על כל הטענות שלך, לך תדע אולי המפיק קרא את הבלוג שלך חחח



תגובה:

אני לא מסכים, דווקא העונה השלישית מציגה אותו יותר כנשלט על ידי אביו, את היוזמה לגילוי העריות עושה אחותו ולא הוא, למרות שרבים מציינים שזה היה ההפך, ואם תשאלו אותי, גם בעונה השלישית לא ניתן לזהות בו את הרוצח השקט, האיש שכל אירופה רעדה ממנו.

גם בשאלה הבאה מבקשים את דעתי:

מה אתה חושב על הסדרה הישראלית של YES נויורק ?



תגובה:

בעיקרון אהבתי את הסדרה, למרות שהתסריט די בנאלי, פחות את אושרי כהן ויותר את יובל שרף, רק חבל שצריך לחכות זמן כה רב לעונה שנייה.

השאלה הבאה מגיעה מאלעד והיא מתייחסת לידיעה שהעונה השביעית של Burn Notice תהיה גם האחרונה שלה:

יהיה סוף סגור ?



תגובה:

בהפקה אמרו שכן, אבל עם הסדרה הזאת אי אפשר לדעת.

ושוב, בקשה לחוות את דעתי:

רציתי לשמוע את דעתך על הפילוטים שאושרו לעונה הזאת, בעונה הקודמת אמרת ששום דבר לא נשמע מוצלח. מה לגבי העונה הזאת?



תגובה:

יש מספר פרויקטים שמעניינים אותי כמו "שילדס" ברשת ABC או Crazy Ones ברשת CBS ועוד מספר פרויקטים, אבל עדיין מוקדם מדי לדעת אם יש בה להיט גדול.

ועכשיו הגענו לתגובה שחיכיתי לה:

D1D1, אומנם לא צפיתי בסאות'לנד אחרי שלושה פרקים ראשונים (בעיקר בגלל חוסר בתרגום ברשת) אבל אתה חייב להפסיק עם הגישה המתנשאת שלך ולכתוב משפטים הזויים כמו "למי בכלל אכפת, מישהו בכלל צופה בה?". זאת לא פעם ראשונה שאתה נוקט בגישה הזאת וזה מוריד מערכך בעיניי.



תגובה:

ראשית, לא ידעתי שיש לי ערך... אבל ברצינות, לא מדובר בהתנשאות, אלא ברצון קצת לעורר חיוך בקרב הקוראים. עד כמה שאני יודע, אין לסדרה הרבה צופים בארץ ולכן הידיעה נמסרה עם חצי חיוך, אם מישהו נפגע בגלל ידיעה שכזאת, אז או שהוא צריך לפתח עור עבה, או להפסיק ולהתייחס כל כך ברצינות למה שנאמר. בכל זאת, אנו עוסקים בסדרות טלוויזיה. לאן הגענו שאי אפשר לומר משפט בסרקסטיות ? ואיך הגעת לגישה מתנשאת ? בגלל שאני מציין עובדה ?

הגיעו 2 תגובות ללוח החדש של רשת NBC לעונה הבאה:

1. מה הקטע עם המיני סדרות גם דרקולה וגם הפירטים הם מיני סדרות בלבד, נראה היה יותר הגיוני כדעתך לצוות את גרים עם חניבעל לערב הgore הרשמי, מאשר להעלות מיני סדרות שייעלמו באמצע העונה...
תודה על הניתוח ועל הכול!

2. התגובה הגיעה מנילי קרני:
תודה (על הניתוח של הלוח של רשת NBC).
נראה לוח שידורים יציב וטוב. אם אני לא טועה גם בעונה הנוכחית NBC הייתה הרשת עם הנתונים הטובים והיציבים ביותר, בעיקר בזכות The voice.
אני חושבת שהשיבוץ של Revolution לשעה 8:00 הוא טעות.
ראשית, זו שעה הרבה יותר תחרותית מהשעה 10:00 שבה היא שובצה קודם.
שנית, מאז שהיא חזרה מהפגרה הארוכה הנתונים שלה נמצאים בירידה. הם עדיין טובים אבל הכל יחסי.
שלישית, העבר מלמד שסדרות בסגנון מדע בדיוני/סוף העולם לא מצליחות במיוחד בשעות המוקדמות. בשעות האלה הצופים מעדיפים לראות קומדיות או דרמות "אמיתיות", סדרות בתי חולים, משטרה וכו' שיותר קל להזדהות איתן, על פני סדרות אפוקליפסה.
לדעתי היה יותר נכון להחליף את השיבוץ של Revolution עם השיבוץ של Chicago Fire.



תגובה:

1. לגבי המיני סדרות, זו המגמה שציינתי בפניכם בשבועות האחרונים ולא רק רשת NBC נוקטת בכך, אלא גם רשת ABC, אשר תחלק את הסדרות המדוברות שלה לשתי עונות בתוך עונה וגם רשת CBS מעלה 2 דרמות, אשר יקבלו 15 פרקים כל אחד, וזאת מבלי להזכיר את The Following של רשת FOX. לפי דעתי, ברשת למדו לקח מרשתות הכבלים ומנסות להציג סדרות בעלות סיפור מורכב עם מספר פרקים מצומצם וכך להרוויח איכות.

2. עדיין NBC במקום השלישי לאחר רשתות CBS ו FOX, גם אחרי ההצלחה של The Voice. לגבי Revolution, אני לא חושב שמדובר בסדרה שמתאימה לשעה כזאת. תראי אילו סדרות משדרת רשת CBS בשעות הללו, סדרות בלי סיפור יותר מדי מורכב. אני מסכים, שמדובר בשנת מבחן עבורה, אבל בשעה הזאת לא אמורה להיות לה תחרות גדולה, כאשר רשתות FOX, ABC וגם CBS מציגות תכניות בירידה.

ושוב אלעד מפציץ עם שאלה נוספת:

מתי יוצא הסרט (אם בכלל) של "תשע הנשמות של קלואי קינג"?



תגובה:

עד עתה לא נעשה דבר בקשר לכך מלבד הידיעה של רשת ABC Family, שהם חושבים להפיק סרט שכזה. אולי עכשיו, כאשר התפנה זמן לשחקנית הראשית בשל העובדה שהפיילוט שלה ברשת NBC (הפיילוט Bloodline) לא אושר לסדרה, אולי עתה יקדמו את הנושא.

ואיך אפשר בלי שאלה על Grey's Anatomy:

מה חשבת על הפרק האחרון של האנטומיה?



תגובה:

ראשית, אני לא יודע אם יוצרת הסדרה שיקרה במודע, אבל היא אמרה שלא אמור להיות סוף דרמטי כמו שהיה בסוף השנה הקודמת, ולמען האמת, כשהיא אמרה את זה די הצדקתי אותה, משום שכיצד אפשר להתעלות על סיום עונה של התרסקות מטוס והריגת אחת הדמויות האהובות ביותר של הסדרה (לקסי) ? מסתבר, שהיא לא יכלה להתאפק, ולאחר צפייה בפרק די התאכזבתי.

הבעיה העיקרית של הפרק הייתה שניסו לסגור זוויות כמעט לכל דמות בסדרה. את הרעיון של אפריל וג'קסון הבנתי, הם סוחבים אותו כמעט כל העונה, וגם את הסיפור של אלכס וג'ו. אבל בשביל מה היו צריכים להתמודד עם כל כך הרבה סיפורים: הרומן של אריזונה, העובדה שכריסטינה מגיעה להבנה בנוגע למערכת היחסים שלה עם אואן (ראו את זה לפני כל כך הרבה זמן, אחד הזוגות הכי פחות מתאימים), הלידה של מרדית' עם כל כך הרבה הבעיות (מי לא צפה את זה מגיע ?)וכמובן גם הסוף השמח הצפוי (יש לה חוזה לעונה הבאה, אז היה ברור שהיא תחזור), העובדה שביילי חזרה לנתח ועוד על מרדית' ולבסוף, מה שקרה לצ'יף וובר.

מדוע מדובר בבעיה ? יש פתגם שעונה על כך "מרוב עצים לא רואים את היער", ובתרגום חופשי: בשל העובדה שהיו כל כך הרבה רגעי שיא בפרק, הוא הוריד מרמתו. כמה פעמים אפשר להיות נפעם ולהתרגש במהלך הפרק ?

ודרך אגב, זה אני או שדווקא הילארי ברטון לא מתאימה לסדרת בתי חולים ? לראות את גופה הרזה מאד בבגדי רופאים היה כמו לראות ראש עומד על עמוד. מצד שני, אולי רק אני חושב כך.

רשת ה CW מקבלת שאלה על סדרה שבוטלה:

למה Cult בוטלה?



תגובה:

מהפרק הראשון שהיא שדרה, נתוני הרייטינג של הסדרה היו גרועים והיא גם ירדה מהאוויר בתום 7 פרקים בלבד, לאחר שנותרו גם 6 פרקים שצולמו ולא שודרו.

השאלה הבאה הגיעה מירין:

שלום D1D1,
רציתי לשאול מה דעתך על הסדרה "שקרניות קטנות ויפות", האם גם לדעתך הסדרה נהרסה אחרי העונה הראשונה שהייתה נהדרת? וגם מה דעתך על הסדרות הקצת יותר ישנות(ששודרו פעם בAXN) כמו 'זינה הנסיכה הלוחמת', 'מחוץ לחוק' ו'גולשים בזמן'.. תודה רבה!



תגובה:

לגבי "שקרניות קטנות ויפות", ערכתי "שלב סיכום עונה" לכל אחד מהעונות, בהם הבעתי את דעתי. להלן הלינקים:
עונה ראשונה: http://tvbyd1d1.blogspot.co.il/2011/04/pretty-little-lairs_17.html
עונה שנייה: http://tvbyd1d1.blogspot.co.il/2012/06/pretty-little-lairs.html
עונה שלישית: http://tvbyd1d1.blogspot.co.il/2013/03/pretty-little-liars.html

לגבי הסדרות המעט יותר ישנות:

"זינה" הייתה לא רעה בכלל ודי מהנה לצפות בה.
"מחוץ לחוק" הייתה קשקוש אחד גדול עם תסריט גרוע.
"גולשים בזמן" הייתה טובה עד העונה השלישית, אח"כ חלה ירידה דרסטית באיכות של הסדרה ובעונתה האחרונה היא הייתה בושה וחרפה.

גם השבוע הגיעו שאלות במייל:

שאלה ראשונה:

מה דעתך על הסדרה החדשה "הסודות של דה וינצי" או באנגלית:Da Vinci's Demons?
לפי הפרקים הראשונים שראיתי, היא נראית די איכותית ומעניינת.



תגובה:

כן, על פי מה שראיתי עד עתה, היא בהחלט מצטיירת כסדרה טובה, אני נהנה לצפות בה, במיוחד בהשוואה לסדרות תקופתיות אחרות כגון The Borgias.

שאלה שנייה נוגעת לסדרה חדשה:

בנוגע לוונדרלנד (הספין אוף של היה היה פעם): האם ברברה הרשי (קורה) וסבאסטיאן סטן (הכובען המשוגע) יככבו בספין אוף? ואם לא מי יחליף אותם?



תגובה:

כן יש שינויים: סופי לואו (Beautiful Kate) תגלם את דמותה של אליס, אמה ריגבי (Hollyoaks) תגלם את דמות מלכת הלבבות, וג'ון לית'גו את הארנב הלבן. לגבי סבסטיאן סטאן, כבר לפני זמן רב צוין שיש לו לוח זמנים צפוף, אבל הוא יופיע כשיתאפשר לו.

יום חמישי, 16 במאי 2013

ניתוח: ניתוח הלוח החדש של רשת ה CW לעונת 2014-2013.


כאשר מביטים על הלוח החדש של רשת ה CW לעונת החורף 2014-2013, המילה הראשונה שבוודאי יוצאת מהפה של הקוראים היא: וואהו. אין כמעט ספק שרשת ה CW ביצעה מספר החלטות, שרבים מצופיה, ובוודאי המבקרים, לא חזו מראש. בשל כך, אפשר להגדיר את הלוח שלה כמיני מהפכה, לאחר שלא נותר על כנו ערב אחד מהעונה הנוכחית. יתרה מכך, רק 2 סדרות: Arrow ו The Vampire Diaries שמרו על משבצת השידור שלהן. צריך גם לציין, שזו השנה השנייה ברציפות, שהרשת אישרה 5 סדרות חדשות מעונת הפיילוטים, זאת לאחר שעד לשנים האחרונות ברשת היו מסתפקים בהזמנת עד 3 סדרות חדשות.

ברשת ה CW המשיכו את המגמה של מעבר מסדרות של אופרות הסבון אל סדרות בעלות נופך בדיוני יותר. לשם כך The Carrie Diaries, אשר קיבלה חבל הצלה ברגע האחרון, גורשה אל ערב יום שישי וסביר להניח גם שעונה נוספת היא לא תראה, משום שקשה לראות את הסדרה מצליחה בערב זה, במיוחד לאור המספרים המחרידים שלה בעונתה הראשונה, כאשר היא בקושי הגיעה למיליון צופים בפרקיה האחרונים.

מדוע, אם כן, היא חודשה לעונה שנייה ?

הסיבה לכך נעוצה בעתידן של מספר סדרות. לפני שנה, כאשר נדרשתי לנסות ולנחש את עתידן של
The Secret Circle ו Nikita, אשר עתידן היה לוט בערפל בשל נתוני רייטינג גרועים, הכרזתי שברשת יצטרכו לאשר אחת מהן והשנייה תבוטל. ואכן, Nikita חודשה ו The Secret Circle בוטלה.

השנה, רשת ה CW ניצבה בפני דילמה דומה, כאשר על הכף היו הסדרות
Beauty & The Beast, The Carrie Diaries ו Nikita. כאשר, בסופו של דבר הוחלט לחדש את
Beauty & The Beast לעונה נוספת, בשל העובדה ש Nikita קיבלה הזמנה ל 6 פרקים בלבד, אשר יסגרו את הסיפור שלה (דרך אגב, בעונה הרביעית הסיפור אמור להיות שניקיטה אמורה לחזור להיות במנוסה בניסיון לנקות את שמה מרצח שלא ביצעה ולהגן על אהוביה). כלומר, שידור העונה המצומצמת של Nikita הותיר בפני הרשת זמן מסך רב ביום שישי.

לכאורה, ברשת יכלו להעביר את Beauty & The Beast ליום שישי, אולם מנהלי הרשת קיבלו החלטה, שבערב יום שני, אשר נאבק במפלצות רייטינג כגון The Voice, "רוקדים עם כוכבים" וערב הקומדיות של רשת CBS, עדיף לשבץ סדרות מוכחות. המעבר של Hart Of Dixie לערב זה היה טבעי (החלפת אופרת סבון אחת, 90210, בשנייה), אולם ברשת יכלו לשבץ בערב זה גם את The Carrie Diaries. לפי דעתי, ברגע שהרעיון עלה במוחם, הוא גם נמחק, משום שזה היה בזבוז זמן, הנתונים של The Carrie Diaries היו גרועים ועונה נוספת שלה באותה משבצת שידור הייתה רק מעבירה את הזמן עד לדעיכה הסופית. בכל זאת, The Carrie Diaries היא לא Gossip Girl, למרות שלכאורה היא נמצאת על המשבצת שלה. כאשר זו קיבלה בעונה הקודמת עונה אחרונה. ולכן, מנהלי הרשת הגיעו להחלטה: The Carrie Diaries תעבור ליום שישי, בתקווה שהנתונים הגרועים שלה ישתפרו רק במעט ואולי בקונסטלציה מסוימת יאפשרו הישארות שלה בערב זה ליותר מעונה (סיכוי קטן) ואילו Beauty & The Beast תעבור ליום שני.

כאשר The Originals קיבלה אישור מוקדם לסדרה, כמעט כולם חשבו שהיא תנחת באותו ערב כמו
The Vampire Diaries, היות ומדובר בספין אוף שלה, אולם ברשת חשבו בצורה שונה. אולי בשל
"קללת The Vampire Diaries" במשבצת השידור של השעה 9 של יום חמישי בשנים האחרונות, או שראשי הרשת העדיפו לנסות ולנצל את Supernatural, בכדי שתעשה לה את מה עשתה העונה ל Arrow כסדרה חדשה, לייצב אותה על נתונים טובים, ובכך לנסות לשחרר את The Vampire Diaries בכדי להשיק סדרה חדשה נוספת. לכאורה, השילוב מתאים היות ושתיהן סדרות, אשר מתמקדות בעל טבעי. עתה נצטרך להמתין בכדי לבדוק, האם גם העונה מגע הקסם של Supernatural יעבוד. צריך גם לזכור, שאחת הסיבות שהציוות של Supernatural עם Arrow עבד העונה עבור רשת ה CW, לפחות בתחילת העונה, הייתה העובדה שרבים מצופי הסדרה Arrow היו גם הצופים של הסדרה Smallville והם זכרו את השילוב המנצח שלה עם Supernatural ושבשנה הבאה מחכה לה תחרות קשה מאד במשבצת השידור הנ"ל עם NCIS של רשת CBS ובעיקר .S.H.I.E.L.D של רשת ABC.
 
ערב יום רביעי מציג חידה גדולה עבור הרשת: האם Arrow מספיק חזקה בכדי להפוך לסדרה מובילה. בתום העונה הראשונה שלה, ניתן להגדירה כהצלחה, אבל בכדי להחזיק ערב צריך יותר מכך, תשאלו את הפקת
The Vampire Diaries והם יודו בכך בפה מלא. גם במקרה הזה, מדובר בתמה משותפת לשתי הסדרות: סדרות מעולם גיבורי העל ולכן החיבור נראה הגיוני מאד. הכל יהיה תלוי ב Arrow.
 
במבט ראשון, השילוב של The Vampire Diaries ו Reign נראה לא הגיוני, אולם אפשר לנסות ולנחש, כי ברשת יציגו זאת כך: שתי דמויות נשיות חזקות בתפקידים הראשיים של שתי הסדרות של הערב. הבעיה ? מעבר לכך, אין מכנה משותף ביניהן. אחת היא סדרה המתמקדת בעל טבעי (The Vampire Diaries) והשנייה היא אופרת סבון לכל דבר (Reign). גם במקרה הזה ברשת לקחו סיכונים מסוימים. אם כי, לאור נתוני הרשת בשעת השידור הזאת בשנים האחרונות, מנהלי הרשת לוקחים בחשבון שגם השיבוץ השנה ייכשל.
 
ברשת ה CW שומרים, כמו בעונת 2013-2012, שתי סדרות חדשות לחצי השני של העונה, כאשר קיים סיכוי, שבחצי השני של העונה Beauty & The Beast תזוז ליום שישי לאחר ש The Carrie Diaries תסיים את העונה השנייה שלה (13 פרקים הוזמנו לה עד עתה) והסדרה החדשה תתפוס את מקומה ביום שני. לגבי מועד הסדרה השנייה, הכל תלוי בהצלחת הסדרות החדשות של הרשת, משום שבמידה ואחת מהן תכשל, סדרה חדשה תתפוס את מקומה, כאשר כבר עתה רומזים ש Reign קיבלה הזמנה ל 13 פרקים בלבד. נצטרך להמתין לחדשות נוספות בנושא.

לסיכום, על פניו הלוח של רשת ה CW נראה מרענן וברובו נכון, אם כי לאור השינויים הרבים שהרשת עשתה, כל ערב מציג סימן שאלה. נצטרך להמתין זמן רב בכדי שסימני השאלה הללו יקבלו תשובה.
 
הציון שלי ללוח:
8.

פרסום: רשת ה CW חשפה את לוח השידורים שלה לעונת החורף 2014-2013.


יום שני:
8:00-9:00 : Hart Of Dixie – עונה שלישית.
9:00-10:00 : Beauty & The Beast – עונה שנייה.

יום שלישי:
8:00-9:00 : The Originals - הספין אוף של The Vampire Diaries, אשר יעסוק במשפחת הערפדים המקורית.
9:00-10:00 : Supernatural - עונה תשיעית.

יום רביעי:
8:00-9:00 : Arrow – עונה שנייה.
9:00-10:00 : The Tommaroe People - סדרה אודות קבוצה של אנשים, אשר מהווים את השלב הבא בהפתחות האנושית, כאשר יש להם כוחות על אנושיים, והם מסוגלים לשגר את עצמם ממקום למקום וגם לתקשר באופן טלפתי. ביחד הם נאבקים בכוחות הרשע.

יום חמישי:
8:00-9:00 : The Vampire Diaries - עונה חמישית.
9:00-10:00 : Reign - סיפור עלייתה למלכות של מרי מלכת הסקוטים. סיפורה מתחיל כאשר היא מגיעה לצרפת בגיל 15, כשהיא מובטחת להינשא לנסיך צרפת. היא מגיעה עם 3 מחברותיה, אל תוך עולם של תככים חושני מאד.

יום שישי:
8:00-9:00 : The Carrie Diaries - עונה שנייה.
9:00-10:00 : America's Next Top Model - עונה עשרים.


סדרה, אשר אמורה לחזור במהלך העונה:

Nikita - עונה רביעית.


סדרות אשר אמורות להשתלב בחצי השני של העונה:

The Hundred - תתרחש 97 שנים לאחר שמלחמה גרעינית הרסה את הציביליזציה וספינת חלל עם בני אנוש עבריינים חוזרים לכדור הארץ בכדי לנסות ליישב אותו.

Star-Crossed - אודות חברה של בני אנוש בה חייזרים היו כלואים כאסירים. סיפור של רומן בין בת אנוש וחייזר (שניהם צעירים) , כאשר הנער החייזר ושמונה מבני מינו מתערים בבית הספר האנושי.


סדרות שבוטלו:

Gossip Girl (עונה אחרונה)
Emily Owens, M.D
90210
Cult

יום רביעי, 15 במאי 2013

ניתוח: ניתוח הלוח החדש של רשת CBS לעונת 2014-2013.


עד עתה הצלחתי להגדיר במילה אחת או שתיים את הלוחות החדשים של רשתות NBC, FOX ו ABC. (בהתאמה: שינוי, חזק ויציב, הימור). במבט ראשון על הלוח החדש של רשת CBS, ניתן גם אותו לסכם בשתי מילים: סתימת חורים. הרשת היציבה מבין חמש רשתות הברודקאסט לא הייתה זקוקה ליותר מדי שינויים. ולמרות זאת, היא ביצעה שינויים בארבע מתוך שש ערבים.

לפני שאגש לנתח את הלוח החדש של רשת CBS, ראוי לציין מהלך חשוב שרשת CBS לא ביצעה. שתי הדרמות, אשר נחשבו לבעלות הסיכוי הגבוה ביותר להפוך מפיילוט לסדרה היו Beverly Hills Cop, אשר הייתה אמורה לספר את קורות בנו של אקסל פולי (אדי מרפי) מסדרת הסרטים והספין אוף של NCIS:LA. שני הפיילוטים לא עברו את הסינון האחרון לקבלת האישור לסדרה. לפי דעתי, הרשת ביצעה מהלך נכון לגבי שתי הדרמות, למרות שאני חושש, שבתור רשת שמרנית מאד החשש שלה היה להעלות סדרת דרמה ובה דמות ראשית אפרו-אמריקאית. מעט מאד סדרות מהסוג הנ"ל הצליחו, כאשר לאחרונה ניתן לציין רק את Scandal של רשת ABC. ברשת ידעו שבמידה ויעשו זאת זה יהיה הימור גדול ומכיוון שהם כבר לקחו הימור גדול (אגע בו בהמשך) הם לא רצו לקחת שני הימורים גדולים בעונה. לגבי הספין אוף של NCIS:LA, הפיילוט ששודר כפרק בסדרת האם אמנם הניב נתונים מעט מעל לבינוניים, אך לא מספיק חזקים וברשת CBS הגיעו למסקנה, שאישור הפיילוט לסדרה יהיה בבחינת כלוב מזהב, משום שניתן לקנות את שם המותג, אך אם הוא לא עובד מספיק טוב, הוא יהרוס את השאר.

יום שני של רשת CBS הציג מיני מהפך. 3 סדרות של הרשת, אשר שודרו בערב זה העונה לא יפתחו את העונה באותה משבצת שידור. ראשית, לגבי הסדרה Mom של צ'אק לאורי, היה ברור שהיא תשובץ לערב זה, אך כמעט כולם חשבו שהסדרה תקבל את שעת השידור של שמונה וחצי. בפועל הסדרה תשודר בתשע וחצי במקום
Mike & Molly ואילו בשעה שמונה וחצי שובצה הקומדיה We Are Men. קו המחשבה של הרשת ברור: מנהלי הרשת מודעים לכך שזו העונה האחרונה של How I Met Your Mother ולכן זו גם ההזדמנות האחרונה לנצל אותה כסדרה מובילה לסדרה חדשה. כמו כן, למרות הירידה בנתוני הרייטינג בעונתה השנייה, Two Broke Girls עדיין מנפקת נתונים גבוהים ולכן עדיין ניתן לנצלה כסדרה מובילה לסדרה החדשה של צ'אק לאורי, כאשר מנהלי הרשת בוודאי מקווים שמגע הקסם של לאורי יביא עימו צופים גם לסדרה החדשה. מדובר בסיכון גדול, משום ש We Are Men היא לא סיטקום, ולנסות לשלב אותה בערב של סיטקומים יכול להציג אותה כנטע זר, אם כי מהבחינה הזאת How I Met Your Mother מזכירה פחות סיטקום, מאשר Two Broke Girls ולכן היה מתאים לשבץ את We Are Men אחריה ולא אחרי Two Broke Girls.

בשל השיבוץ הנ"ל, הסדרה Mike & Molly תעלה רק בחצי השני של העונה. ברשת מקווים שהיא תהפוך לגרסה החדשה של Rules of Engagement, כאשר הרשת תעלה אותה כקומדיה עם נתונים קבועים, אשר תשרוד מדי עונה ותשודר בחצי השני שלה. התקווה היא, שהנתונים שלה יישארו סולידיים מתוך מחשבה שיש לה כבר קהל, אשר יגיע לצפות בה בכל מקרה. הבעיה ? השנה הסדרה ספגה מהלומה בנתוני הרייטינג ועושה רושם שהיא נמצאת בירידה ולא בטוח שהיא תצליח לשרוד עלייה בחצי השני של העונה יותר מעונה אחת או מקסימום שתיים.

בשעה עשר יעלו שתי סדרות חדשות בעלות מספר פרקים מוגבל. בתחילה תעשה זאת Hostages ובחצי השני של העונה תחליף אותה Intelligence. במהלך עונת הפיילוטים ההדלפות מכיוון הרשת היו ש Hostages תעלה רק בחצי השני של העונה, אך ברשת העדיפו להעלות סדרה בעלת סיפור מסגרת מורכב יותר כבר בתחילת העונה ולא לחכות לחצי השני שלה (גם ל Intelligence אמור להיות סיפור מסגרת אך מורכב פחות). בכך הם לקחו את העמדה ההפוכה מרשת NBC, אשר בערב יום ראשון יעלו את Believe ו Crisis רק בחצי השני של העונה. מי משתי הרשתות תהיה צודקת בתום העונה ? רק ימים יגידו. שימו לב, שגם ברשת זו מכירים בעובדה שסדרות בעלות סיפור מסגרת צריכות להיות בעלות מספר פרקים קטן מ 22 בעונה, בשונה ממה שהיינו מורגלים עד עתה.

רשת CBS ביצעה ביום שלישי את מה שחשבתי שרשת ABC צריכה לעשות ביום חמישי עם Scandal. מזה שנתיים, לרשת יש "חור" בלוח המשדרים שלה בשעה עשר של ערב יום שלישי. לפני שתי עונות הייתה זאת Unforgettable, אשר בוטלה וברגע האחרון חודשה לעונת קיץ ואילו השנה היו אלו Vegas ו Golden Boy, אשר לא הצליחו להחזיק מעמד. ברשת הבינו, שאין טעם לנסות להעלות סדרה חדשה נוספת ולבזבז אותה ולכן העלו מוצר מוכח: Person Of Interest, אשר בעונה השנייה נתוני הרייטינג שלה עלו מעט בהשוואה לעונה הראשונה. בכך ברשת מקווים ל"סתום חור". הבעיה ? עדיין לא ניסו את הסדרה בשעה עשר בערב. מעניין יהיה לראות כיצד הקהל שלה יגיב, אך על פניו מדובר בשיבוץ נכון.

ערב יום רביעי נשאר על כנו, אולם ראוי יהיה לבחון את נתוני העונה הבאה של "הישרדות". יכול מאד להיות שזו העונה האחרונה שבה נראה את הליין אף הזה בערב יום רביעי.

ועכשיו, אנו מגיעים אל ההימור הגדול ביותר של רשת CBS: ערב יום חמישי. ברשת החליטו להגדיל את רצועת הקומדיות שלהם לשעתיים בין השעות 8 ל 10 (עד עתה הרצועה הייתה רק בין 8 ל 9). ברשת התלבטו בכך בשנים האחרונות, אולם רק השנה החליטו לעשות זאת. הסיבה ? מנהלי הרשת החליטו להיכנס שוב אל עסקי הקומדיות שהן לא סיטקום (לראשונה מאז שנת 2008). לכאורה, הייתם מצפים שברשת ישבצו שתי קומדיות שהן סיטקום בשעה אחת ואת השתיים האחרות בשעה אחרת, אולם ברשת שינו מעט את הכללים ויעלו בערב זה רק קומדיה אחת שהיא לא סיטקום: Crazey Ones, כאשר הקומדיה הנוספת של הרשת שהיא לא סיטקום We Are Men, תשודר ביום שני. הסדרה  The Big Bang Therory תפתח את הערב, משום שמדובר בסדרה המצליחה ביותר של הרשת ואין טובה ממנה לפתוח את הערב, אולם Two And A Halff Man, הסיטקום המצליח השני של הערב יעבור לשעה 9 וחצי, כאשר בתווך ישודרו The Millers ו Crazey Ones, כאשר הסיבה ש The Millers עולה ראשונה היא, משום שראשי הרשת חושבים שהיא זקוקה יותר לדחיפה של The Big Bang Therory, היות ול Crazey Ones יש שני שמות גדולים כגון רובין וויליאמס ושרה מישל גלר, אשר יכולים לסייע להביא קהל. זו גם תהיה שעת מבחן ל Two And A Halff Man, שלא ברור אם מדובר בעונתה האחרונה. במידה והסדרה תצליח ותשמר את נתוניה בעונה האחרונה היא גם עשויה לסייע להעלאת הרייטינג של Elementary בעונתה השנייה, כאשר יכול מאד להיות שזו גם הייתה הכוונה מאחורי השיבוץ של Two And A Halff Man, לתת דחיפה ל Elementary, מאחר ולא ברור כיצד הקהל יגיב ל Crazey Ones. במידה ו Two And A Halff Man תכשל ותצנח בנתוניה, סביר להניח שהיא תבוטל בתום העונה, משום שמדובר בסדרה יקרה מאד עבור הרשת (בכל זאת, מדובר בסדרה ותיקה מאד).

ערב יום שישי חווה שינוי, כאשר אל Undercover Boss ו Blue Bloods מצטרפת בשעה 9 הסדרה
Hawaii Five-0 בעונתה הרביעית. הרשת ניסתה בשנים האחרונות סדרות חדשות בערב זה (A Gifted Man לפני שנתיים והשנה Made In Jersey), אך כפי שקרה לה במשבצת השידור של השעה עשר בערב יום שלישי: היא קרסה ולכן הוחלט לנסות בערב זה פתרון זהה ולהעביר לשם דרמה מוכחת. נתוני העונה השלישית של Hawaii Five-0 לא הותירו לרשת ברירה והיוו את הזרז להעברת הסדרה למשבצת השידור הנ"ל, משום שהם לא היו מספיק טובים לשעה עשר של יום שני, אך במידה ונתוני העונה יישמרו גם בערב יום שישי (וגם אם ירדו במעט) ברשת יחדשו את הסדרה לאותה משבצת שידור גם בשנים הבאות.

ערב יום ראשון של הרשת יישאר על כנו, אם כי גם במקרה הזה, צריך לשים לב לנתוני The Good Wife ו
The Mentalist, משום שיכול מאד להיות שלפחות לגבי אחת מהן מדובר בעונה האחרונה, במיוחד לאור נתוני הרייטינג שלהן בעונה האחרונה.

לסיכום, השנה מנהלי רשת CBS לקחו סיכונים גדולים במיוחד בהשוואה לעונות קודמות, אם כי לטעמי, ההחלטות שהתקבלו היו נכונות, ואין לרשת יותר מדי "תכניות מגירה" במידה והשינויים לא יצליחו. מלבד Mike & Molly, אשר צפויה לחזור בחצי השני של העונה, לרשת יש רק קומדיה אחת נוספת כגיבוי,
Friends With Better Lives, וגם בקטגוריית הדרמות, יש לה רק דרמה אחת נוספת כגיבוי: Reckless. במידה וברשת לא יאשרו פרויקטים נוספים, יכול מאד להיות שמדובר בנקודת מפנה עבור הרשת, משום שבמידה וההימור יצליח, ברשת "סתמו חורים" רבים, במידה וההימורים ייכשלו, יכול מאד להיות שברשת יצטרכו בשנה הבאה לערוך ניקוי יסודי יותר ממה שהם היו רגילים.

הציון שלי ללוח:
8.5.

פרסום: רשת CBS חשפה את לוח השידורים החדש שלה לעונת 2014-2013.


להלן הלוח של רשת CBS:

יום שני:
8:00-8:30 : How I met Your Mother - עונה תשיעית.

8:30-9:00 : We Are Men - גבר צעיר לומד את לקחי החיים מאדם מבוגר בקומפלקס להשכרה. (ג'רי אוקונול, קאל פן, טוני שאולוב).

9:00-9:30 : Two Broke Girls – עונה שלישית.

9:30-10:00 : Mom - סיטקום אודות אם חד הורית שזה עתה התפכחה מאלכוהול וסמים (אנה פאריס), אשר מנסה לשקם את חייה בעמק נאפה. בכיכובה של אנה פאריס.

10:00-11:00 : Hostages - מנתחת מוכשרת (טוני קולט) שגרה בוושינגטון נבחרת לנתח על נשיא ארה"ב, היא נשאבת אל תוך קונספירציה פוליטית, כאשר משפחתה נלקחת כבני ערובה ועליה מוטל להציל את משפחתה. מדובר על הזמנה ל 15 פרקים בלבד לעונה נכון לעכשיו.

בחצי השני של העונה:

10:00-11:00 : Intelligence - מתמקדת ביחידה סודית למלחמה במתקפות סייבר, אשר מוקמת סביב גבר שמוחדר לתוך מוחו שבב, שמאפשר לו להתחבר לכל הספקטרום האלקטרומגנטי.

יום שלישי:
8:00-9:00 : NCIS - עונה אחד עשרה.

9:00-10:00 : NCIS:LA - עונה חמישית.

10:00-11:00 : Person Of Interest - עונה שלישית.

יום רביעי:
9:00-8:00 : הישרדות - עונה חדשה.

9:00-10:00 : Criminal Minds - עונה תשיעית.

10:00-11:00 : CSI - עונה ארבע עשרה.

יום חמישי:
8:00-8:30 : The Big Bang Therory - עונה חדשה.

8:30-9:00 : The Millers - סיטקום אודות גבר שזה עתה התגרש, חייו משתנים, כאשר הוריו מחליטים לעבור לגור איתו.

9:00-9:30 : Crazey Ones - מנהל פרסומי מעולה עובד לצד ביתו. בכיכובם של רובין וויליאמס ושרה מישל גלר.

9:30-10:00 : Two And A Halff Man - עונה אחד עשרה.

10:00-11:00 : Elementary - עונה שנייה.

יום שישי:

8:00-9:00 : Undercover Boss.

9:00-10:00 : הוואי 0-5 - עונה רביעית.

10:00-11:00 : Blue Bloods - עונה רביעית.

יום ראשון:
7:00-8:00 : 60 דקות - מגזין חדשות

8:00-9:00 : The Amazing Race - סדרת ריאלטי.

9:00-10:00 : The Good Wife - עונה חמישית.

10:00-11:00 : The Mentalist - עונה שישית.


סדרה שאמורה לחזור בחצי השני של העונה:

Mike & Molly - עונה רביעית.


סדרות חדשות, אשר אמורות להשתלב בחצי השני של העונה:

דרמה:

Reckless - דרמה משפטית המתרחשת בצ'ארלסטון, בה מתדיינת ינקית ועורך דין עירוני נאבקים להסתיר את רגשותיהם אחד כלפי השנייה בשעה שהם מטפלים בשערוריית סקס משטרתית.


קומדיה:

Friends With Better Lives - סיטקום אודות קבוצה של אנשים בגילאי השלשים, אשר כל אחד מהם חושב שחייו של השני טובים יותר.


סדרות שבוטלו:

Made In Jersey
Partners
Rules of Engagement
Golden Boy
CSI:NY
Vegas